Parola noua?


Ineresanta tema si mai ales discutiile;
1.raportul de compresie este un raport intre doua marimi geometrice si anume intre cele doua volume asa cum ati explicat;el este dat de toti fabricantii si se gaseste in datele tehnice ale masinii. la mine este 18(Z17DTH)
2.Compresia este presiunea care se creaza in camera de ardere prin deplasarea pistonului.(si asta s-a explicat)Valoarea ei nu este data in datele tehnice si in general numai fabricantul motorului are aceste date si aceasta nu se publica.
3.Se pot masura cu COMPRESIOMETRUL in anumite conditii PRESIUNILE din cilindrii motorului.
a. se masoara presiunile in fiecare cilindru si se noteaza,
b.periodic cam dupa 5000 km se masoara din nou si se noteaza.
c.constatari:la motoarele in stare buna nu se constata abateri mai mari de 0,5at intre cilindrul cu compresie maxima si cel cu compresie minima:daca diferenta este depasita trebuie gasita cauza: in momentul cand presiunile masurate au scazut cu 25-35% fata de presiunile masurate (pct. a)atunci sigur motorul necesita o reparatie generala sau macar scimbat segmentii.
DAR CEA MAI BUNA verificare se face cu testerul electronic si un meserias PASIONAT stie cam cat trebuie sa fie valoarea compresie functie de tipul motorului,fabricant,an de fabricatie,etc.
bine bine...asta stim si noi...ideea e cum aflam acele date pe care le stie doar producatorul, sau cum gasim formulele de calcul sa ajungem la ele Question ....singura varianta mai la indemana in mom de fata, ramane doar sa se verifice masini noi, abia scoase din fabrica si sa se compare Rolling Eyes
1. no comment
2. presiunea e presiune ( a se citi din PASCAL pt mai multe detalii ), compresia este un romanism care a aparut prin prescurtarea termenului "raport de compresie.
Banuiesc ca un "mester pasionat" a dat nastere acestui termen.
3. COMPRESMETRUL cred eu ca este frate cu BARMETRUL, ATMOSFERMETRUL si PRESIOMETRUL, presiunea se masoara cu un aparat al carui nume tehnic este MANOMETRU.
Procedura de inspectie tehnica periodica a motorului descrisa de tine este corecta si identica cu cea descrisa de fabricant in TIS.

PROBLEMA masurari presiunii la un motor nou ramane de nerezolvat in cazul meu, intrucat X16SZR cred ca nu se mai fabrica de ceva vreme.


In rest, numai bine, si bine ai venit printre noi. Smile
botosu a scris:
PROBLEMA masurari presiunii la un motor nou ramane de nerezolvat in cazul meu, intrucat X16SZR cred ca nu se mai fabrica de ceva vreme


nu are importanta daca e x16szr, c16se sau z16se...motoarele sunt aproape identice, si raportul de comprimare cu diferente mici
Este o edetie mai veche:Practica Automobilului de Petre Cristea
  • Busa
  • Membru bebe
  • 3 mesaje
  • din 04 Dec 2006
  • Locatie: Cluj-Napoca
Salut!
Pt. Botosu:
Raportul de compresie nu se va schimba odata cu uzura motorului, el ramane acelasi: 10:1, 11:1, etc. Ala il poti modifica doar modificand chiulasa, garnitura de chiulasa, etc.
Pe tine te intereseaza COMPRESIA motorului, adica presiunea care se creeaza in camera de ardere (adica sa vezi daca e uzat).
La motorul x16szr, compresia trebuie sa fie intre 13 - 15 bari (ai pe manometru), cu diferente maxime intre cilindri de 3 bari.
Operatiunea se realizeaza astfel:
se incalzeste motorul la temp de regim
se dau jos toate bujiile
se monteaza compresmetrul intr-o gaura de bujie (se infileteaza)
se scoate fisa centrala de pe bobina de inductie
se da la automat 10 secunde, cu pedala de acceleratie calcata in blana (curgerea aerului din exterior pina in cilindru se va face mult mai usor daca clapeta de acceleratie este maxim deschisa)
se noteaza valoarea obtinuta (citita de pe compresmetru)
se repeta operatiunea pt toti cilindri

Veti observa ca motorul se roteste foarte usor, e normal, pt ca bujiile sunt date jos.

Dupa ce ai rezultatele, in fctie de ele iti pot explica de ce natura este uzura motorului (scaunele la supape sau segmenti).
@Bursa

cum ai aflat presiunea 13 - 15 bari Rolling Eyes .... ASTA INTREB EU Crying or Very sad ,
ca peste tot am gasit numai raportul de compresie, nu si presiunea.
Merci

@p.alex
foarte frumoasa mufa de la USB... ca din carte eu unu nu vad nimic Razz

@eduard33
Corect, nu m-am gandit.
Din codul motorul se pare ca doar S-ul este important.
merci Wink
Imi pare rau ,nu am vrut sa ma dau ''mare'' sau sa supar pe cineva;din carte trebuia vazut un dispozitiv simplu de masurat presiunea in cilindrii iar metoda a fost expusa de Busa.Exista foarte multa documentatie cu aceasta tema.
  • Busa
  • Membru bebe
  • 3 mesaje
  • din 04 Dec 2006
  • Locatie: Cluj-Napoca
Daca bine am citit si motorul tau este x16szr, atunci rap. de compresie este de 9.6:1 si compresia masurabila 13-15. Rectific ce am scris mai de vreme, adica diferenta de compresie nu poate fi mai mare de ----1 bar----
intre cilindri si la compresie sub 10 bari, motorul e considerat uzat.
Toate datele astea sunt luate din Service Manual sau TIS de Opel.
Comunica-mi datele dupa ce ai reusit sa faci masuratorile.
Succes.
@p.alex
Stai linistit omule nu e nici o problema,
Singurul mic detaliu care l-as sublinia, aici nu discutam metoda de masurare a presiunii ... era mai mult o discutie tehnico-teoretica.
Metoda masurarii este super cunoscuta, iar aparatul ala simplu il avem de ceva vreme.
Intrebarile au aparut cand am vazut ca pe ecranul MANOMETRULUI este trecut bar/atm/psi...
deci aparatul masoare presiune si nu direct raportul de compresie.

@Busa
Eu am Etzold-ul si nu am gasit presiune pe acolo.
Nu neg ca o fi scrisa, dar nu stiu unde? Se poate un numar de pagina?
In TIS nu m-am uitat Embarassed
Merci.
@ botosu
OK! Nici-o problema.
am tot cautat si cautat...si cautat...si inca mai caut... Very Happy

nu gasesc in nici un manual (astra , vectra , cielo , tico ,matiz, audi) date exacte despre compresie...asta ma determina sa cred ca este un secret profesional, sau...cine stie?
La motoarele pe benzina cele mai frecvente date:
RC 8:1 presiunea= 9-11,bar
RC 9:1 = 10-12 bar
RC 10:1 = 11-13 bar
RC 11:1 = 12-14 bar,
La motoarele pe motorina presiunile in cilindrii sunt mult mai mari.Pentru motorina mai cautam
de unde ai scos cifrele astea?... Shocked ...parerea mea ca sunt gresite...

eu stiu ca :
la 1.6(raporturi intre 9,2 si 10,5) = 13-14 bari ,
la 1.4(raporturi intre 9 si 9,4) = 12-13 bari ,

si tot nu sunt sigur cu toate ca am executat cateva masuratori la motoarele de mai sus...sunt curios cum ai gasit tu datele respective, date care nu sunt specificate in manuale de reparatie sau alte manuale similare Question
...la motorul meu, c16se , cu raport de comprimare 9.8 am compresie 14-14,3...si s-ar presupune ca motorul e bun
...la un c16nz , cu raport 9,2 si motorul facut de curand(set motor nou) a iesit 13,7 - 13,8...

so Question
@eduard33
datele au fost culese din postarile pe diferite forum-uri de catre persoane care au avut probleme si si-au facut teste in ateliere.Nu bag mana in foc ca sunt 100% exacte.Dar ar fi interesant ca sa facem o verificare cu ce stiti dv-tra.Raportul de compresie RC se gaseste in cartea masinii,si este data de fiecare fabricant
Din datele pe care le prezentati cifrele gasite de mine nu sunt cu diferente foarte mari, asa ca suntem pe undeva pe aproape.Banuiesc ca cei ce si-au facut testele au avut probleme cu motoarele si deci este acceptabil ca la motoarele uzate sa fie o diferenta.

Eu caut pentru diesel si pana acum nu am gasit ceva concret,asa ca voi mai cauta. Question Question Exclamation
apreciez bunul simt, sincer, dar realmente nu este cazul sa ne tratam cu "dv-tra" Wink
...si crede-ma, diferente de 1 bar sunt destul de mari, dar nu alarmante...nu trebuie neaparat sa ai probleme cu motorul ca sa-ti fci un test de compresie...este bine de facut preventiv la perioade regulate, pentru a sti cum se comporta motorul in timp...
...nu m-am referit la "raportul de comprimare"...asta e dat de fiecare producator in manual...cititi bine va rog contextul discutiei inainte de a posta...exista o diferenta mare intre raport(care este FIX) si compresia propriu-zisa(REALA) a unui motor...calculul acestei diferente il tot cautam noi Wink
  • Busa
  • Membru bebe
  • 3 mesaje
  • din 04 Dec 2006
  • Locatie: Cluj-Napoca
Pt., Botosu:Pozele astea doua sunt luate din TIS. In prima este compresia motorului si in a doua este raportul de compresie al motorului.
1KPa=0.01 Bar
Crede-ma, astea sunt valori corecte, nu abureli de la 'nea Pishti, mecanicu' Smile

Singura explicatie care mai sta in picioare (pt. mine) a faptului ca presiunea maxima in cilindrii difera de raportul de compresie ar fi faptul ca in timpul comprimarii aerul din cilindru se incalzeste-si stiti bine cu totii-asta duce la marirea presiunii. Probabil ca daca am face testul de compresie cu azot in loc de aer, valoarea in bar. a presiunii citite ar fi aproape egala cu raportul de compresie.
da-mi voie sa te contrazic...am facut compresia la motor dat jos de pe masina...la rece vorbind...motorul este prezent la mine acasa...se poate demonstra... aproape aceeasi compresie se afla si la un motor incalzit la temperatura optima de functionare...o spun din experienta, nu citez din carti Wink

@bosa...bucuros de acele imagini...totusi, de multe ori cataloagele gresesc...si tot din experienta o spun...lucrez cu ele zi de zi si gasesc erori la tot pasu'...nu spun ca indicatiile din imagini sunt eronate, ba chiar dimpotriva, se apropie cel mai mult de realitatea vazuta de mine...cel mai curios e faptul ca am scos 14,2 din vreo 3 motoare C16NZ.. Rolling Eyes ...e posibil ca si aparatul meu sa indice cu o eroare minima admisa...
toate bune
Edi nu-l mai contrazice pe inginer pt ca EL ARE dreptate,
am mai scris si mai sus nu vorbim de temperatura motorului ci de cea a gazului din interiorul cilindrului (in speta aerul). Evil or Very Mad Razz

@Busa, multumesc pt poze,
acum imi aduc aminte ca le-am mai vazut pe undeva Embarassed

Discutii similare

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou