Parola noua?


test de compresie
Salutari din partea unui "posesor" de x16xel pe un vectra b din '97. Domnilor, constat pe zi ce trece ca al meu motor ce odinioara era silentios si urca excelent in trepte, incepe sa aduca din ce in ce mai mult a diesel zgomotos, cu inganari in demaraj si vibratii suparatoare. Este clar ca necesita atentia unui specialist impatimit si as ramane recunoscator daca in sensul asta as putea lua legatura cu mecaNIK. Un numar de telefon sau id de mail, se poate ? Multumiri antincipate si tot respectul pt ce se intampla aici !
Bujiile sant o mare pacoste la acest tip de motor,e nevoie de ceva de calitate cred ca temperatura de lucru e moartea lor acele urme pe izolator sant facute de descarcarile electrice pe dinafara bujiei si e foarte des intalnita acolo unde garniturile permit o usoara infiltrare de ulei in lacasul bujiilor vaporii permitand scurgerea curentului pe exterior,la interior deteriorarea izolatorului este aratata de cerculetele cafenii care se formeaza in jurul zonei de imbinare intre corpul metalic in zona hexagonului si ceramica.Culmea este ca bujii ramase de la x16xel puse pe alt tip de motor mergeau cu foarte mici intreruperi pe cand la asta era imposibil de accelerat fara smucituri...oricum ce este pe piata la ora asta sant numai petarde denumirile BOSCH, CHAMPION, NGK ....BERU nu prea au de-a face cu ce ofera importatorii fiind vorba de ZIANGHU cu alte ambalaje.
Multumesc pentru explicatie Acum merge bine,bine (NGK ....)

Cu stima !
Dl mecaNIK
Sa rezolvat la mine problema cu zgomotu, a fost racordul flxibil spart dar acum de ceva vreme a inceput sa ma rupa la consum imi ia 15-16% gpl in oras la un mers cat se poate de lejer daca o dau pe benzina motoru nu merge rotund dand vine pe unu din injectoare.
I-am facut eu o testare cu op-com nu da nici o eroare.
La ce as putea eu sa ma mai uit in privinta consumului? Daca ai putea sa-mi spui ce valori ar trebui sa-mi arate op-comu cand ii fac testare.
testo ... un motor are multe motive de a consuma mult,foarte mult si ...enorm de mult de aceea eu la verificari de genul asta fac o testare completa cu compresie,presiune benzina...injectoare ,aprindere, senzori ,filtre,vacuumuri etc...investitia se amortizeaza din economie si mai este confortul de a merge linistit ca totul e ok.Incepe cu inceputul si nu sari nici o etapa,e masina ta muncesti aparent mai mult dar faci si mai multe ...eu spun mereu sunt prea comod sa fac un lucru pe jumatate ..dupa ce te-ai convins ca ceea ce tine de partea mecanica este in parametri,se face testarea cu orice tester la orice,invers nu se poate.
mecaNIK a scris: testo ... un motor are multe motive de a consuma mult,foarte mult si ...enorm de mult de aceea eu la verificari de genul asta fac o testare completa cu compresie,presiune benzina...injectoare ,aprindere, senzori ,filtre,vacuumuri etc...investitia se amortizeaza din economie si mai este confortul de a merge linistit ca totul e ok.Incepe cu inceputul si nu sari nici o etapa,e masina ta muncesti aparent mai mult dar faci si mai multe ...eu spun mereu sunt prea comod sa fac un lucru pe jumatate ..dupa ce te-ai convins ca ceea ce tine de partea mecanica este in parametri,se face testarea cu orice tester la orice,invers nu se poate.


O sa ma duc sa fac etapele asa cum mi-ai zis.
Vroiam sa-ti mai spun ca eu merg mai mult pe GPL si acelasi consum ridicat il am, in cazu asta s-ar exclude injectoarele si presiunea benzini nu?
Va salut domnilor , sunt un posesor de astra f X16XEL si de 6 luni nu ma mai inteleg deloc cu ea. In primul rand are un consum exagerat 14% urban ,scoate un fum cu miros de benzina , are o lipsa de putere ,urca greu in ture mai ales la turatie mica.Schimbat filtre ulei ,benzina ,aer,buji ,fise buji,termostat (imi deschidea cam devreme pe la 75 *C ) sonda temperatura apa ECU,Coolant Temperature Sensor, verificat distributia.
Postez mai jos si rezultatele in urma unei diagnoze.

Measuring blocks information:

Length of Snapshot Block N/A
Identifier 49
Battery Voltage 14.4 V
Blink Code Request Active 0V
Immobiliser Active
Immobiliser Signal Received
TPS Signal (Throttle Position Sensor) 0.80 V
TPS Signal (Throttle Position Sensor) 0%
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure) 1.11 V
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure) 0.31 bar
Coolant Temperature 1.93 V
Coolant Temperature 92 C
Intake Air Temperature 1.70 V
Intake Air Temperature - - - C
A/C Information Switch (Air Conditioning) Inactive 0V
A/C Load Signal (Air Conditioning) Inactive 0V
Fuel Pump Relay Active 0V
Clear Flood Mode Inactive
Spark Angle before TDC (Top Dead Centre) 1 CA
Knock Voltage 2.38 V
Knock Pulses Received
Knock Cell Number 10
Knock Retard Cylinder 1 0 CA
Knock Retard Cylinder 2 0 CA
Knock Retard Cylinder 3 0 CA
Knock Retard Cylinder 4 0 CA
Secondary Air Pump Relay Inactive
Air Control Solenoid Inactive
EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation) 0%
EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation) 0%
Fuel Tank Ventilation Valve 0%
O2 Sensor 548 mV
O2 Sensor Loop Closed
Air/Fuel Ratio Rich
O2 Integrator 128 Steps
O2-Loop BLM Enable (Block Learn Map) Active
O2-Loop BLM Idle (Block Learn Map) 18 Steps
O2-Loop BLM Partial Load (Block Learn Map) 139 Steps
Engine Speed 900 RPM
IAC Control Enable (Idle Air Control) Active
Idle Air Control 8 Steps
Injection Pulse 2.82 ms
Engine Load Signal 9%
Vehicle Speed Pulse Received
Vehicle Speed 0 km/h
A/C Relay (Air Conditioning) Inactive 12V
Dec. Fuel Cutoff (Deceleration) Inactive
Full Load Enrichment Inactive

Din ce banuiesc eu Spark Angle before TDC (Top Dead Centre)---1 CA nu este deloc in parametri , cred ca ar trebui sa aiba o valoare intre 8-10CA,dar nu stiu cine este vinovat de aceasta valoare mica 1 CA
Va rog sa ma ajutati, sunt disperat nu reusesc sa ii dau de cap ,astept parerile dumneavoastra in special a domnului mecaNIK .
Va multumesc
am desfacut x16xel-lul mei ieri ca pe zi ce trecea se intensificau bataile ce le avea mai ales la rece. Momentan am dat chiuloasa jos si........ mi-a disparut zambetul de pe buze cand am descoperit ca am zgarieturi longitudinale cam de 2 cm la toti cilindrii pe partea admisiei Sad . Mai mult ca sigur bataia ce se auzea in partea de sus ce credeam ca e de la vreun tachet terminat e mai mult ca sigur de la un piston sau mai multe....... Zgarieturile nu sunt foarte adanci, se simt foarte putin la deget dar acolo e uzura clara si pistonul bate acolo . Pistoanele joaca destul de mult si se vad segmentii daca te uiti de sus(stiu ca sunt conice si se dilata in functionare dar am mai vazut pistoane noi in motor si cred ce e uzura mare) Vreau sa vad ce surprize mai am cand scot pistoanele........as pune pistoane noi in motorul asta dar nu stiu daca e ok cu zgarieturile acelea sau stiu un motor care i s-a rupt cureaua si as pune segmentii noi pe el daca nu are garaieturi si ala. Nu stiu ce sa fac.........de ce s-au facut zgarieturile numai pe partea admisiei?
Smile ca sa am mai mult de lucru , sa schimb blocul , pistoane ! (asta asa sa fac haz de necaz:) )

Yahoo Messenger Trimite acest video prietenilor tai pe Yahoo Messenger sau share pe Facebook Facebook

Am si eu probleme cu x16xel-u meu dupa schimbarea distributiei , inainte pornea la sfert de cheie acuma invarte un pic mai mult pana porneste , si parca motorul a devenit un pic mai zgomotos. Mentionez ca am desfacut capacul de la distributie am aliniat semnele de pe rotile dintate si trec exact prin mijlocul suruburilor de prindere a rotilor dintate. Ce ar putea sa fie ?
vezi sa nu fii intins prea tare curea de distributie
salutare ! sunt posesorul unei tigra cu motorul X16XE, la o masurare a compresiei mi-au iesit urmatoarele valori:
cilindrul 1 : 16.5 spre 17 bari
cilindrul 2 : 15.5
cilindrul 3 : 15
cilindrul 4 : 16.5
stau bine la capitolul compresie sau trebuie sa ma pregatesc de o segmentare ?
bujiile la cilindrii 1 si 4 sunt curate pe cand celelalte bujii de la cilindrii 2 si 3 sunt cam afumate. Care ar fi explicatia ?
din cate am inteles compresia pe cilindru 1 ar fi cam mare dar nu gasesc o explicatie pt care compresia ar fi mai mare decat prevede cartea. motorul consuma ulei cam 600ml la 1000, banuiesc ca s-au copt semeringurile de la supape .
motorul are ceva intreruperi la relanti si in acceleratie si are tendinta de galopare atunci cand e rece, dupa ce se incalzeste toarce ca o pisicuta .
postez un clip cu sunetul motorului la relanti si in turatie asa ca sa va faceti o idee despre ce vb
http://www.youtube.com/watch?v=dGplXyk8bnI
In urma consumului de ulei ,calamina pe langa faptul ca formeaza punctele fierbinti responsabile cu detonatiile si determina mersul 'patrat' mareste compresia prin micsorarea camerei de ardere ,aia nu inseamna ca pistonul respectiv are compresia buna pentru ca aproape de 18 bari cu motorul cald incepe dieseling-ul .
Metoda de verificare pe fiecare piston a starii segmentilor este masurarea compresiei si compararea rece/cald ...uscat/ulei diferentele mici inseamna segmenti buni diferentele mari inseamna segmenti uzati ...pentru interpretarea rezultatelor este nevoie de un compresmetru...si putina experienta.
Ca o recomandare indepartarea calaminei din camera de ardere si capul pistonului sa se faca fara a zgaria prea mult suprafetele deoarece santurile adanci reprezinta suportul ideal pentru noi depuneri ....de aceea temperatura de autocuratire nu este o poveste .
ma gandeam ca in primavara-vara sa dau chiuloasa ca sa inlocuiesc semeringurile de la supape si sa curat calamina ce s-a adunat pe acolo. exista vre-un aditiv de pus in benzina, ulei care sa ma scape de calamina pana cand demontez motorul ?
Daca tot dai chiulasa jos...mai dai 15 suruburi si scoti si pistoanele o verificare a starii segmentilor s-ar putea sa aduca reparatia mai aproape de una perfecta,am gasit segmenti sparti in asemenea motoare deoarece sunt destul de ingusti .... aditivul curatara calamina teoretic ,aduce toate reziduurile din traseul de alimentare si-l betoneaza in injectoare practic ,riscul e destul de mare...la demontarea axelor cu came obligatoriu golit tachetii,verificat starea arcurilor din pistonase acest motor cu asemenea compresie este foarte sensibil la orice neregula si se vede imediat,in plus nu suporta aditivii de ulei
salutare,am achizitionat de curand un opel vectra b din '01 de 1,6 16v 101cp am adus-o din germania,de la tipu care l-am luat masina mi-a zis k o facut distributia la 150.000 km,ei acuma are 170.000 km si intrebarea e cum pot sa stiu daca trebuie sa schimb sau nu?
cip81 a scris: salutare,am achizitionat de curand un opel vectra b din '01 de 1,6 16v 101cp am adus-o din germania,de la tipu care l-am luat masina mi-a zis k o facut distributia la 150.000 km,ei acuma are 170.000 km si intrebarea e cum pot sa stiu daca trebuie sa schimb sau nu?

Daca doresti sa pastrezi masina-eu zic ca se merita sa ii schimbi distributia-ca sa fii sigur.Sau a 2 a varianta-poti sa o duci la un mecanic bun si sa ti'o verifice ATENT.Personal recomand varianta 1.
cel mai bine schimbata,eu am facut prostia si la a mea am schimbat anul trecut numai cureaua de distributie si duminica asta ma lasat pompa de apa asa ca sfatul meu ar fii ca daca vrei sa pastrezi masina cu siguranta sa schimbi distributia
Recomandabil ar fi ca antigelul din instalatia de racire sa fie atat conform specificatie data de producator cat si concentratia care e EXTREM de importanta prea mica poate sa inghete prea mare ....distruge presetupa ajunge in rulmentul pompei de apa si apoi necesita demontarea distributiei.Nu este valabila zicala cu paza buna in cazul asta si asa gasesc multe masini cu densitati ale antigelului pana la -60 adica concentrat 100% ...eu de-a lungul timpului mai mult de 15-20gr nu pun in motoare.pentru ca oricum peste aceasta temperatura antigelul nu se face bocna sa distruga nimic dar in schimb nu ataca cauciucaria in cazul in care este concentrat la maxim,pompele de apa de Opel am vazut ca sunt foarte sensibile la acest lucru,iar pentru o agresivitate si mai mica a lichidului de racire recomandabil sa se foloseasca apa distilata.

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou