Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • visitor

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2009

  • Mesaj Privat
posed un astra g 1,4 /16 valve de cca 10 ani si am o problema serioasa cu ea. acum cca. 45 zile masina scutura, nu avea putere cand acceleram sau in viteza 1 si 2, detona fara zgomot puternic pe teava de esapament, parca mergea in 3 cilindri dar nu consuma sesizabil mai mult ca inainte. am facut la atelier specializat test motor, raspuns : electric nu a fost gasit nimic. m-am chinuit 1600 km asa in concediu si am revenit la acelasi at. specializat. diagnostic dupa alt test electric: bobina[1] defecta. schimba ei bobina[1] si bujiile, rulez 1 zi fara probleme si simptomele reapar. revin la atelier imi schimba din nou bobina[1] cu alta [2] pe garantie, imi curata vana egr, carburatorul si reglajul ralanti [au zis ei], dar masina mergea ca inainte [fara putere si neuniform]. ma enervez si cumpar de la shrot o bobina delphi si minune: masina merge fara probleme! ma duc si le dau bobina de inductie[2] cu care nu mergea masina caci era in garantie si le arat cum merge cu cea de la shrot. recunosc si ei ca merge bine. rulez cca. 1000 de km, cam o luna si sunt anuntat sa vin sa-mi schimbe bobina[2] din garantie. ii las pe ei sa porneasca masina cu bobina de la shrot, masina merge. apoi ei o demonteaza pe a mea o pun pe cea de-a 3-a bobina [marca beru]. pornesc ei masina dar dupa 200 m scutura din nou ff tare, se aprinde martorul de motor, moare motorul, suna tachetii ca parca totul e incalcit in motor si se tureaza in ralanti pana la 3500 rpm.; revin la atelier: pun bobina de la shrot, dar acum nici cu ea nu mai merge ! se manifesta ca si precedenta [3] cu exceptia ca nu se aude zgomotul de tacheti si nu se tureaza singura. repet operatia inca de 2 ori sa ma conving: se manifesta la fel cum am descris inainte... acum sunt perplex: daca nu ar fi fost bobinele defecte [1,2,3 cele schimbate la atelier], de ce am mers o luna fara probleme cu bobina second hand? daca ar fi calculatorul, iarasi, de ce a mers bine inainte? sa fie niste elemente de reglaj neelectrice dinainte de calculator care sa-i comande ceva dincolo de plaja lui de reglaj si de aia sa se autotureze in ralanti? am lasat-o 10 zile la ei si acum ei imi zic ca mi-i defect calculatorul, dar acum sunt suspicios ca pot sa-mi spuna orice la cat i-am exasperat, sau chiar sa-mi provoace intentionat un defect numai sa imi demonstreze ca au gasit ceva. am ceva experienta buna in service electric [dar nu de autoturisme] insa ca principiu eu cred ca nu au gasit sursa defectului si au incercat reparatia incercand sa elimine efectul. marturisesc ca si eu am crezut inintial ca bobina de inductie e cauza ... pana la bobina [3] ... dar acum nu stiu ce sa cred ... astept niste pareri.
Skip ads

  • catacata1981

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1998 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2012

  • Mesaj Privat
buna

am un Vectra B, X18XE

Am schimbat bbina de inductie (era arsa la un piston) cu una pe Automega si masina a inceput sa mearga perfect. O saptamana....
Am schimbat.o din nou cu una Magneti Marelli si parca merge mai rau ca cea dinainte.

E posibil sa tina sa fie diferente intre parametrii celei pe producator si ai celei pe original?
Doar cea originala ar fi ok?
Sau alta sa fie problema?

multumesc
  • Alexinno1986

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Salut!
Am o problema cu un Opel Z16XEP, problema pe care am crezut ca am rezolvat-o prin schimbul bujiilor, insa se pare ca m-am inselat. Sa o iau cu inceputul.

Acum 2 saptamani, mi-au aparut erorile, referitoare la rateu pe cilindrii...urmate de o trepidatie, relativ usoara, apoi mai accentuata, dar nu exagerata, in jurul valorii de 2000 ture, plus minus .. Simteam asta cand acceleram usor. Din cate am tot citit pe forum, am inteles, ca e bobina de inductie, insa am decis sa schimb intai bujiile. Zis si facut. Am cumparat 4 bujii Bosch, le-am pus sus pe masina.. totul perfect. Masina mergea superb, fara trepidatii, n-a mers niciodata asa bine. Toate bune si frumoase pana astazi, cand am mers cativa km buni prin oras ... si-am constatat, ca au reaparut acele trepidatii .. si socuri, acum parca mai accentuat, plus ca nu accelereaza 2-3 sec, cu pedala apasata maxim in a 2-a...cumva da in nas, trepideaza pana urca in turatie, apoi accelereaza constant. De regula, se-ntampla cand schimb din 1-a spre a 2-a dupa ce cupleaza si incep sa accelerez. Masina are putere, accelereaza, la condus sportiv, nu face figuri, insa la mers frumos, finut, intamplin aceste probleme. Imi poate da cineva o idee ce ar putea fi? E bobina de inductie? Face figurile astea doar dupa cativa km, dupa ce motorul este cald, daca o las un pic, merge iara ok .. o vreme... apoi iara.

Va multumesc
  • bodddy2004

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salut,

Aceleasi probleme le am si eu + niste detonatii / explozii in motor. Sa imi spui daca i-ai dat de cat.

Meci!
Bogdan
Skip ads

  • Alexinno1986

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Salut bodddy2004. Am schimbat si bobina de inductie cu una Delphi originala, dar nu cred ca a fost vina bobinei.
Inainte de a schimba bobina, am schimbat bujiile Bosch, care aveau doar 2 saptamani cu unele originale GM ..
Sa zic asa, problema oarecum s-a remediat, nu se mai pune asa in nas, imi face figuri doar dupa ce am motorul cald, accelereaza mai greu, la pornirea de pe loc tre sa apas mai mult acceleratia, simt o lipsa de putere .. cand accelerez.

Pe scurt, am schimbat bobina de inductie si inca un rand de bujii problema partial rezolvata insa ... de jumatate doar.
Am facut programare sa imi curat injectoarele si toata galeria de admisie, respectiv alimentare. Sper sa-i dau de cap cu asta, din cate am inteles, simptomele astea vin si din cauza asta. Eu circul mult in oras si drumuri relativ scurte.

Intra pe site-ul asta si citeste ...despre curatarea injectoarelor, poate te ajuta. Oricum, te tin la curent de miercuri incolo daca s-a remediat pb.

http://www.hidrojet-cluj.ro/

respectiv :

https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=80

Succes!
  • cipylan

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 1995 X14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Ai rezolvat problema la masina? M-ar interesa si pe mine, fiindca am cam aceleasi probleme.
  • bodddy2004

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Alexinno1986 a scris:Salut bodddy2004. Am schimbat si bobina de inductie cu una Delphi originala, dar nu cred ca a fost vina bobinei.
Inainte de a schimba bobina, am schimbat bujiile Bosch, care aveau doar 2 saptamani cu unele originale GM ..
Sa zic asa, problema oarecum s-a remediat, nu se mai pune asa in nas, imi face figuri doar dupa ce am motorul cald, accelereaza mai greu, la pornirea de pe loc tre sa apas mai mult acceleratia, simt o lipsa de putere .. cand accelerez.

Pe scurt, am schimbat bobina de inductie si inca un rand de bujii problema partial rezolvata insa ... de jumatate doar.
Am facut programare sa imi curat injectoarele si toata galeria de admisie, respectiv alimentare. Sper sa-i dau de cap cu asta, din cate am inteles, simptomele astea vin si din cauza asta. Eu circul mult in oras si drumuri relativ scurte.

Intra pe site-ul asta si citeste ...despre curatarea injectoarelor, poate te ajuta. Oricum, te tin la curent de miercuri incolo daca s-a remediat pb.

http://www.hidrojet-cluj.ro/

respectiv :

https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=80

Succes!


Salutare,

SA imi spui te rog daca ai rezolvat problema si cum?

Continui acest post deoarece problema a disparut si...reaparut. Am fost dupe revelion si am schimbat bujiile - se pare ca cei de la reprezentanta doar s-au facut ca le-au schimbat la 35000 - pe masina erau cele originale (cel putin asa a spus mecanicul). toate bune si frumoase, am schimbat bujiile si nu am mai avut nici o problema pana acum. Acum 2 saptamani mi s-a parut ca a inceput sa dea in nas dar a fost doar la un drum, si am considerat ca este le benzina. Ieri, cand sa plec din parcare, am observat ca tremura destul de simtitor - am oprit motoru, am pornit din nou, tot tremura - cred ca merge in 3 (face si zgomot mai mai mult si nu merge rotund). M-am dus la benzinarie sa alimentez pentru ca eram pe rosu (m-am gandit ca asta o fi o cauza) dar tot nimic. dupa ce am alimentat si am iesit din benzinarie, s-a aprins si becul cu motorasul (nu cel cu masina si cheia, cel cu motorasul) si a ramas aprins. Masina sigur merge in 3 pistoane, martorul aprins. Am facut testul pseudo-agrafa si am eroriloe 0300 si 0301 (mentionez ca din 3 incercari, 0300 mi-a iesit de 3 ori si 0301 mi-a iesit de 2 ori - e posibil o data sa nu fi numarat eu cum trebuie). Acum, ce ma sfatuiti? Sa ma arunc sa cumpar o bobina sau sa incep cu altceva? Nu stau deloc bine cu banii - m-a prns pe picior gresit rau de tot - si as prefera sa nu arunc cu ei pe fereastra.

Va multumesc frumos! Bogdan
  • AlexandruK

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Salut bodddy2004

Vreau sa te intreb la urma urmei ai rezolvat problema,si eu am simptomele asemanatoare "la turatii sub 2000 rpm cate o data scutura motorul" . Am un opel Astra H motor 1.6 cod motor.z16xep,ieri l-am curata egr-ul mergea bine masina,iar azi cand am pornito din nou dupa vreo 10 min a revenit problema .Poate ca problema a mai fost discutat pe forum iar eu nu am gasit nici o solutie .
Skip ads

  • THE_GOOD_GUY

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Bogdan si eu am patit la fel aceleasi erori P0300 si P0303 vad ca toate lumea se plange de benzinare, la mine cod motor Z16XE, la inceput simteam o mica la intarziere, acum s-a agravat si nu e in stare sa urce o panta (mai ales decat am fost la diagnoza). Ai mai rezolvat ceva cu ea? Ce tratament i-ai aplicat?
  • bodddy2004

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salutare! Exact asa facea si la mine, detonatii la semafor cand era "pe liber", se inneca, nu avea putere in rampa. Dupa ce au aparut erorile am fost la mecanic si mi-a zis ca e bobina de inductie (modulul de aprindere cum se numeste el la Opel), mi-a verificat-o inca o data cu ajutorul unor sarme- a bagat o sarma in fiecare fisa si a testat care da scanteie pe bujie si care nu. Fisa nr 1 nu dadea scanteie la bujia 1. Prin urmare am inlocuit modulul de aprindere (nu poti inlocui doar fisele) cu unul cu marca Delphi (anul trecut in ianuarie) iar de atunci nu am probleme.

Sper ca te-am lamurit.
Spor!
  • THE_GOOD_GUY

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Asta am facut si eu! Dar mi-am luat o bobina marca Beru cu tot cu bujii, cu Delphi saream peste buget.
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
ca idee se pot inlocui doar fisele la bobina de z16 xe, dar nu prea cad ! Smile
Skip ads

  • constantin.ionut.397

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2000 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2014

  • Mesaj Privat
va salut am si eu o intrebare am schimbat bobina de inductie la opel astra g este necesar sa schimbi si bujile
  • marian_nita72

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Salut!
Am o problema cu un Opel Vectra B 1.6 16v din 2001 Z16XE. dupa ce trece apa de 90 de grade la plecarea de pe loc in treapta intai da in nas fara sa se opreasca motorul. Am schimbat bobina de inductie insa ma confrunt cu aceiasi problema
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Problema tine de corecta folosire a ambreiajului sau de corecta dozare a amestecului(aer+benzina) din cilindrii...
  • rekynul

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Salut am si eu o problemã cu masina . A început sa tremure la plecarea de pe loc si cand asteptam la semafor o simteam ca nu mergea rotund. Ma pricep umpic la masina parte mecanica cat si electrica si am zis ca asta sigur e din bujii dar asta am crezut la inceput . Dupa ce am schimbat bujiile totul bine in prima zi dar dupa au reaparut simptomele de la inceput tremurat si aveam senzatia ca imi merge in trei chear 2 cateodata asa ca am schimbat bobina de inductie si bujia care nu imi lucra . Totul bine prima zi dar acum am același simptome . Problema acum nu mai stiu sigur care e
Imi trece prin cap ca ar putea fi infundate orificiile de la chiulasa. Ma poate ajuta vineva si pe mine?
Multumesc anticipat
PS am puso pe tester si nu are nici o problema si nu mi se aprinde niciun bec in bord cum ca ar fi vreo problema
  • rekynul

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Scuze masina e opel astra g cc 1.8 ecotec
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Test de compresie,pentru a vedea daca sunt probleme la nivelul setului motor(segmenti) si a semeringurilor la supape,ce pot permite ajungerea unei cantitati anormale de ulei intr-o camera de ardere,favorizind nefunctionarea bujiei...,cred ca acesta este primul pas...!
  • rekynul

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Ok asta o sa fac dar eu nu am probleme cu uleiul. Este la nivel nu consuma si nu pierde. Dar oricum o sa fac testul acela de compresie. Apropo dar de ce am același simptome ca si ceilalti colegi de pe forum?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
rekynul a scris:. Dupa ce am schimbat bujiile totul bine in prima zi dar dupa au reaparut simptomele de la inceput tremurat si aveam senzatia ca imi merge in trei chear 2 cateodata asa ca am schimbat bobina de inductie si bujia care nu imi lucra . Totul bine prima zi dar acum am același simptome
Nu sare in ochi,ca dupa inlocuirea unei bujii motorul merge bine(acceptabil)...? Ce OZN crezi ca poate ancrasa(scoate din functiune) o bujie in camera de ardere...? Am indoieli ca te pricepi la electrica sau la mecanica...,m-as bucura sa ma insel...!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR