Parola noua?


ii un vas langa carburator in partea dreapta cum stai cu fata la masina ii rotund poate iti este blocat termostatul pe inchis de ai fierbe sau ganitura de chiuloasa ciupita eu zic sa nu mai umbli cu ea pana nu vezi ce are ca ii termini motoru
hmmm...e ciudat ca e prima oara cand imi face asa....daca am blocat termostatul cum il pot face?iar daca am garnitura ciupita se poate remedia?
termostatu il schimbi si garnitura se schimba numai ca trebuie data jos chiuloasa dar trebui verificat ce ii defect
Multumesc mult pentru sfaturi sa vad cand mai am drum cu ea....o sa merg cat mai normal cu ea iar dupa aceea verific....sa vad daca mai face asa....daca mai face ...imediat ma duc la mecanic...inca odata multumesc ...si voi reveni cu noutati!
termostatul a fost de vina l-am schimbat acum totul e bine multumesc pentru ajutor!numai bine
nai de ce
Salutare, am o corsa b c14nz din 96 si sambata cand m-am dus pana la tara am obsevat ca temperatura la apa crescuse pana la110 grade, am oprit termoclupla nu pornise. Am sunat un prieten care ma pus sapun mana pe radiator, acesta era rece. prietenul meu a zis ca este termostatul blocat pe inchis. Precizez ca furtunul care duce la radiator dupa termostat era rece. Oare este el? Multumesc. si cam cat costa.
Sigur este termostatul , la mine dacă am observat bine îmi deschide pe la 93-95 grade.
Un termostat este în jur de 30 RON dacă nu greșesc, numai ca trebuie sa dai jos distribuția sa poți schimba
Salutare!
Am de o zi un Opel corsa B si mi se pare ciudat ce temperatura imi indica la motor! Adica in trafic intens azi in Buc. imi arata chiar 3 liniute peste 90 grade.Indicatorul mi se pare cam de ne inteles :adica dupa gradatia de 90grade mai am 4 liniute si a cincea este semnul de 100 grade.Mentionez ca nu scoate fum doar ca mi se pare ca motorul mi se incalzeste mult prea mult.Ceva sfaturi ?
In principiu termostatu se deschide la 92 de grade. Daca acul s-a apropiat de 100 in trafic intens si apoi a revenit, e normal, ins ca termostatul tau functioneaza fara pb. Cand depaseste 100 si nu mai scade atunci sa te duci cu ea la service!
sal'tare! am si eu o prob cu termocupla... se incalzeste apa pana la 93-95 grade, imi porneste si nu se mai opreste ventilatorul decat odaca cu motorul iar temperatura nu scade mai jos de 90 grade. ma poate ajuta cineva? motor x14sz
Desi e cam vechi topicul,cred ca aici e locul potrivit sa postez despre probleme la sistemul de racire,la Corsa B.Concret,am permanent presiune mare in sistemul de racire,inclusiv la rece.Dimineata,cu motorul rece,daca desfac busonul de la vasul de expansiune,fasaie si creste nivelul lichidului,cam cu 1cm.
Am verificat supapa busonului si e in regula.Nu am cum sa masor presiunea la care deschide,dar sigur functioneaza.Nu am alte probleme:nu pierd lichid,temperatura motorului e ok,radiatorul e ok (spalat de curand),termostatul ok,termocupla si ventilatorul functioneaza ok.
Am schimbat de curand antigelul.Folosesc G11 albastru.Cel vechi era de nedescris de murdar (maro)...o fi rugina?Vasul de expansiune,avea o crusta maro,nu se mai vedea nimic prin ea.L-am spalat perfect,cu benzina si o perie pentru sticle,cu coada (din sarma) indoita,sa pot ajunge peste tot.La reactia dintre benzina si acea mizerie maro,a rezultat un fel de gel scarbos.
La cateva zile dupa ce am spalat vasul si radiatorul si am schimbat lichidul (cu antigel nou),am constatat ca picura pe la un furtun,dar si ca noul lichid incepe sa se murdareasca si el (si-a schimbat putin culoarea).Am strans mai bine colierul (si l-am uns),banuiesc (si sper) ca nu a fost bine strans.ma bazez pe faptul ca supapa de la buson deschide la presiunea corecta...Am inteles ca la 1,4 bar ar trebui sa deschida.
Eu banuiesc o fisura mica la garnitura de chiulasa.
E posibil sa scap numai cu schimbarea garniturii?
E obligatorie refacerea planeitatii chiulasei cand se schimba garnitura?
...Sau e o fisura in chiulasa,care inteleg ca se poate suda in argon?
Schimba buson.
Am curatat busonul si am verificat supapa.Aceasta functioneaza:daca apas cu ceva,prin cele 2 gaurele din interior,se deschide si lasa aerul sa treaca.De asemenea,aerul trece invers,de la exterior spre interior,fara rezistenta.Mi-e greu sa cred ca s-a decalibrat arcul,in sensul de a se intari si astfel sa deschida la presiune mai mare decat normal...inteleg ca la 1,4bar ar trebui (?)

L.E. am probat la doua masini (alte marci):Desfacut busonul,cu motorul rece,nu fasaie,deci nu e presiune.
Si fizica spune ca intr-un circuit inchis ermetic,la cald presiunea creste,dar revine la valoarea initiala dupa racire.
Am intalnit un caz relativ asemanator la alexey.
Tot umbland la chiulasa superioara ca C14NZ are chiulasa din doua bucati a decis sa schimbe garnitura chiulasa. Hai ca o facem, el, eu si Iulian in spatele blocului catre linia de tramvai, deci si in camp o poti face. Demontam si surpriza, gaurile prin care trebuia sa circule antigel aproape obturate (jumatate din ele). Ei curatau chiulasa pe iarba si cand trecea tramvaiul de ridica praful acopereau cu un cearceaf. Eu curatam gaurile din bloc cu surubelnita plata, cu grija sa nu scap depunerea in jos. Depunerile erau fix in dreptul garniturii chiulasa. Pus la loc strans cum scrie pe carton si gata, fara prezoane schimbate. Alta masina, complet alta, evident pentru cine se pricepe ca altii merg pana le cade motorul sau il fac praf.
Totusi incearca alt buson, are 21 de ani totusi, defecte se mai gasesc si la altele mai 'proaspete'.
Multumesc mult pentru sfat.Cred ca voi desface chiulasa cand voi avea timp.Daca e numai garnitura,nu e scumpa.Oricum,daca scapa presiune pe acolo,e ceva foarte fin,ca pot folosi masina si asa,dar mi-e teama sa nu se agraveze si sa ma lase prin Bulgaria,sau oriunde departe de casa.
Pe acolo nu scapa presiune ci o face pe unde antigelul nu poate circula, local se incinge si antigelul se evapora local, in canalele partial obturate.
Pot sa inteleg acest fenomen,dar nu inteleg urmatorul lucru:dupa ce se raceste,nu se condenseaza acel antigel evaporat?
In concluzie,eu nu inteleg sa creasca presiunea in circuitul de racire,cand verific la aceeasi temperatura (la rece)...decat,daca vine ceva in plus,de undeva.Ceva intra in circuitul de racire,cu presiune mai mare decat a lichidului din circuit.
Daca se formeaza 'dop' in dreptul garniturii chiulasa intre bloc si chiulasa local este atacata garnitura, pana nu desfaci nu poti spune nimic sigur.
Asa voi face,voi desface.
1.Cat costa o rectificare de chiulasa?
2.E posibil sa nu fie nevoie de rectificare?
3.E obligatorie schimbarea suruburilor? un set costa cat garnitura.Oricum,le voi schimba.

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata