Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
ahappyuser, tu iti inchipui ca modificari inseamna doar un nou soft, marire presiune turbo, filtru sport si evacuare sport. Daca faci numai asta la 170 de cai cat se lauda ala ca are de la 75 de cai te tine motorul 3 liniute.
Axe cu came sport: 480 de euro
Rotile dintate de la axele de mai sus: 180 de euro
Supapele+arcurile: 700 de euro
Pistoane forjate: 700 de euro
Biele: 690 de euro
Alt intercooler...
.......
Facem calculele?
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu stiu eu sa fie axe cu came sport la diesel, dar daca gresesc... atunci recunosc sincer ca am facut-o din nestiinta (si promit cu ocazia asta sa mai citesc sa-mi largesc baza de cunostinte).

Posibil sa ai dreptate cu pistoane+biele si posibil o alta admisie pentru 170cai cum are corsa aia (desi pentru 130cai astea nu cred ca ar trebui schimbate) insa un alt intercooler complet din aluminiu e OBLIGATORIU. Deci, tot ce-i posibil sa fie mai mult decat am crezut eu initial (ca si ca$$h).
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Exista. Cele mai des intalnite sunt pentru 1.9 TDi de la Vag.
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Cred ca si arborele trebuie schimbat,la fel si chitul ambreiajului. Nu cred ca rezista cele stock la puterea aia.
@pirvu_daniel: Vad ca le ai pe tuning. Sti cumva la ce putere poate ajunge motorul 1.6 de 105 cp de pe e36? Fara a-i monta turbo/marire debit benzina si alte nebunii. Prin resoftare/remapare si filtru&tobe sport.
Skip ads

  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu ma pricep cine stie ce. Imi mai arunc si eu nasul pe la prietenii care ma ajuta la firma.
Din cate stiu E36 102 cai se ridica pe la 110 cai. Astia estimati ca in realitate nu cred ca sunt mai multi de 5 in plus. Filtru sport(2-3 cai), esapament o jumatate de magar. Stiu masina ca are baiatul unui inginer de la tati de la firma. A venit sa ii facem chip tuning si sa ii rezolvam consumul de 16-17 in oras. Pe prima am rezolvat-o. Pe a doua nu. Nici nu mai stiu de ce. Wink
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Tare faza cu toba si jumatatea de magar Smile). Intr-adevar consuma foarte mult masinile alea, are un prieten si merge foarte foarte domol cu ea si are un consum mediu de 8 mers majoritatea extraurban. Zicea ca i-a zis lui nu stiu cine ca o poate duce pe undeva pe la 150 de cai si era sa il scuip,de-aia am si intrebat aici.
  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Mai baieti va mai zic inca o data ca sa nu va mai pacaleasca toti laudarosii cu pisicute ruginite si luate pe 500 euro pt liniute
dintr-un motor ASPIRAT NICIODATA NU AI CUM SA SCOT PUTERE !
Cip-tuningul, evacuare cat-back + filtru de aer sport = 0 ! cip tuningul este degeaba, cu filtru sport de calitate superioara ( K&N/ Pipercross ) nu castigi nici macar 1 cp ! castigi doar un sunet frumos si mai mult praf in motor ! evacuarea cat-back este strict pt sunet ! daca vrei putina putere, trebuie facuta galerie cu serpisori + anulat catalizatorul + evacuare completa de inox, dar facuta cu cap ! si asta costa forate mult, pretul unui e36 ;
Si avand in vedere ca toate e36-le sunt omorate si au 20 de ani, spune-i prietenului tau ca el are sigux 9x cp avand in vedere varsta masinii si intretinerea care nu cred ca a fost una ca la carte pt acea masina, ca doar sunt de liniute masinile..nu? BMW..ce mama dreq..nu conteaza ca e doar un 1.6 banal fara nicio vlaga in el si ca acel motor a fost entry level, deci nu ceva performant...
  • Kspic

  • Mesaje scrise: 216
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2010

  • Mesaj Privat
BV19MAX a scris:Nicu.
AFR-ul reprezinta raportul maselor intre aer si combustibil.
Motoarele diesel functioneaza cu amestec sarac (> 14.7:1), motoarele pe benzina functioneaza cu afr foarte aproape de stoechiometric la apasare partiala a pedalei de acceleratie si cu amestec bogatcu pedala la podea (10:1-13:1).

Y17DT spre exemplu marea majoritate a timpului functioneaza cu AFR in jurul valorii de 20:1
Prin micsorarea acelei valori, turbina va lucra la turatii si presiuni mai mici, deci o viata mai lunga pentru dansa. De asemenea, sa obtii puteri mari cu o turbina mica implica din start micsorarea AFR-ului, dar sub pragul de 17:1 dieselul incepe sa fumege, deci trebuie avut grija si aici.

AFR-ul influenteaza putin spre deloc consumul de combustibil la diesel, in schimb avansul influenteaza. Prin marirea avansului arderea este mai eficienta, deci se scoate mai multa putere din aceiasi cantitate injectata. De aici si nevoie de a apasa mai putin pedala de acceleratie pentru acelasi efect -> consum mai mic.

Deci, puterea o obtii prin avans si cantitate injectata.

Cand tunezi un motor esti limitat de componentele fizice. In cazul nostru MAF-ul citeste pana la 500 Kg/h si senzorul de presiune de pe admisie la 200 kpa are 4.95V pe el, deci e cam la limita citirii.

Spre exemplu, cu AFR 20, la 4400 rpm esti limitat la 47 mg/stroke, adica ~130 CP, sa nu mai spunem de presiune, care este peste cei 200kpa pe care ii poate citi senzorul.
In schimb daca AFR-ul este 18, cu aceeasi cantitate de aer (500Kg/h) poti arde 53mg/stroke, adica o putere de ~148 CP.
Daca se merge si mai jos, spre 17, cu cele 500 kg/h de aer ajungi la ~155 CP, dar si gaze mai fierbinti in turbo, si practic se ajunge la un sarpe care isi mananca coada. cu cat bagi mai multa motorina/presiune, cu atat aerul admis este mai fierbinte, deci ineficient. Aici intervine intercoolerul.



BV19MAX a scris:Planetarele rezista. Sunt la fel.Ambreiajul daca e in regula rezista. Daca este uzat incepe sa patineze.
Cam asa se accelereaza a mea pe loc http://www.youtube.com/watch?v=dwO34pr3mnM

Si cam asa accelereaza in mers: http://www.youtube.com/watch?v=DzWD52Hhx1U

Din pacate era cam aglomerat si nu aveam unde sa ma mai duc Smile

Pistoanele rezista la peste 250 CP cu racire adecvata si AFR corect.
Am facut test cu pompa si poate debita 78mg/stroke la 2200 rpm (4400 rpm motorul). Suficient pentru 215 CP (170 g intr-un minut)
Bielele suporta cam 400 Nm (~90mg/stroke la 4400 rpm), deci cu pompa stock slabe sanse sa omori motorul la turatii mari.



BV19MAX a scris:Tu ai nevoie de flansa, nu de serpisori. Mai intai hotaraste-te la o alta turbina, dar care sa fie in aceiasi configuratie la partea de compresor (sa nu trebuiasca sa modifici toata tubulatura de aer).

Si totusi, ce inseamna pentru tine stage 2, cati CP/Nm? Cu turbina stock de Y17DT poti obtine un airflow de peste 400 kg/h la 4400 rpm, suficient pentru 120 CP.

Pentru 100CP nu merita sa te agiti cu schimbari hardware. Merita sa faci modificarea asta doar daca vrei sa treci de 115 CP.

Max power: 120.78BHP@3246rpm
Max torque: 276NM@2076rpm

Max power: 115.6BHP@3934rpm
Max torque: 276NM@2076rpm

Astea sunt doar 2 dintre incercarile cu turbina stock.

Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca colegul @BV19MAX a uitat sa-ti mai spuna si ca trebuie sa-ti schimbi intercooler-ul cu unul NOTABIL mai mare si mai eficient (impreuna cu tubulatura spre/dupa el). Un intercooler de la FORGE MOTORSPORT s-ar preta foarte bine, doar ca m-am uitat in trecut la preturi pentru unul care ar merge la motorul meu si am vazut ca costa destul de mult. Suficient de mult incat sa te intrebi care e starea/uzura reala a motorului tau care trebuie sa fie mica ca sa merite sa bagi ceva BANI in el, in general toti astia care au scos o gramada de cai din motoare le-au refacut complet de la zero, cu componente noi. Ca sa merite banii investiti in motor, in sensul ca sa tina la forja si apoi sa se bucure de el o buna bucata de vreme dupa efortul financiar.

In rest, nu contest ce a spus pentru ca stiu cati bhp se pot scoate din motorul meu X17DT (motor din care e derivat Y17DT) fara a schimba nimic din internele motorului.
  • Kspic

  • Mesaje scrise: 216
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Uitasem de un lucru. :
Asa se comporta un motor de bmw e36 1.9i 8v 116hp cu app 190nm cuplu.
Masinuta aia cu pachet M de la bmw mananca pe paine orice 1.6 iar la consum sta bine si asta pentru ca e vorba de o masina ingrijita.

O mizerie de masina normal, caii prea linistiti ca nu se zbat in motor.

ahappayuser, nu mi-a spus nimeni nimic, am luat cateva citate de pe topicul cu " putere, tuning ... ". Si asta pentru a distruge mitul ca trebuie sa schimbi unele componente cu altele " sport ". De la o firma de tuning asteptam ca aceste informatii sa fie deja cunoscute.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Mit cu adevarat e ca chiptuning-ul face din toti magarii rapciugosi cai bavarezi si ca tuning-ul nu strica motoarele chiar daca nu se intervine hardware in el. Din faptul ca sunt atat de siguri, nu gasesti tuner in Romania care sa iti dea garantie pe motor. Laughing
Se vede cat de ingrijita e dupa cum arata tubulatura de la admisia de aer. Laughing Si e normal sa faca orice 1.6 de la Opel. Doar are filtru de aer sport. De 50 de lei din Vitan. Mr. Green


Ultima modificare facuta de pirvu_daniel la Sam 12 Apr, 2014 7:52 pm
  • Kspic

  • Mesaje scrise: 216
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Voi dati garantie ?
Skip ads

  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Tu nu faci altceva sa pui filmulete cu altii de pe youtube si cu ce iti convine tie ;
Uite frate, astazi, m-am pus la mintea ta; e primul 0-100 in care omor o masina ca sa iti demonstrez tie ceva ; masina mea, opel astra G 1.6 103 cp twinport stock, anvelope 195 60 15 cu DOT 2001, facute praf ( pe care le voi schimba saptamana ce vine ), ambreiajul putin uzat, rezervor plin trei sferturi, deci am cam 35 litri dupa cum se vede in filmulet..eram venit de la cumparaturi, aveam in porgabagj un sac de dero de 10kg + 3 kg carbuni + inca vreo 10 kg cumparaturi si chestii inutile, ca sa nu zic mai mult ( trusa + cric hidraulic + gentuta masini in care tin mai multe acareturi ) ; 2 persoane in masina, se vede ca mi-a filmat pasagerul ; eu vad acaolo MAXIM 11 sec..un 10.8 ; am decupat filmuletul si de pe telefon ; plec la secunda 4 de pe loc si ma opresc la 14...nu zic 10 secunde, zic 10.5-11...hai 11 poftim ! cu cate kg in plus ? socoteste tu..nu am facut 0-100 singur in masina, cu 2L de benzina in rezervor si fara nimic in portabagj..ca altfel, poate mai castigam si eu 1 secunda..sau cat mai castigam ; ca mai scadeam cam 100 kg ; drum drept, fara vant ;
Am facut si print screen-uri la filmulet sa inteleaga tot poporu ;
http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be

Te astept si pe tine cu acelasi lucru ca sa clarificam niste chestii despre 1.7-le tau ;
p.s : am facut fimuletul intr-un loc 100% liber si sigur fara sa pun in pericol pe nimeni ; iti recomand sa faci la fel ; sau daca nu ai unde o lasam pe alta data ;
p.s 2 :benzina a fost aia banala de 95 de la petrom...fara ulei de scuter in ea sau duralube si benzina de top 99 + cu kerosen in ea....
p.s3 : tineti cont si de pozitia din care a filmat pasagerul..sa nu va induca in eroare pozitia si din dreapta sa para ca "ajunge mai greu la 100/130", sper ca intelegeti ce vreau sa spun
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Noi nu prea facem tuning ca abia am timp sa ne gasim cu colaboratorii sa iesim in oras la o bere sau pizza. Si raspunsul e Nu. Ca nu ar avea sens. Nu se strica nimic la rapciugile cu 400.000-500.000 de km tunate daca le dai jar. Si ale noastre chiar sunt avioane. Noroc ca au pus astia motoare de 3 litri pe BMW ca nu stiu ce s-ar fi facut. Laughing
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Un mare like pentru @pirvu_daniel si pentru bgd92.
@bgd92: Pacat de masinuta ca ai omorat-o numai sa-i demonstrezi lui @Kspic ceva.
Eu i-am zis odata sa se filmeze alaturi de un 1.6,cu plecare de pe loc bara la bara sprint cu linie de finish. Si atunci inlatura orice dubiu. Vad ca evita.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Eu i-am spus de nu stiu cand un lucru mult mai simplu, sa isi puna o aplicatie care masoara acceleratia pana in suta pe telefon. Sa vezi atunci 12 secunde +. Laughing
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Si chestia cu aplicatia e foarte corecta,dar el a pus multe fimulete in care zice el ca face liniute cu mai multe masini,filmulete din care nu vad decat niste masini intr-un trafic normal. Zicea odata ca a facut praf bertone 1.8. Sa se puna bara la bara cu Bertone 1.8 si atunci sa vedem ce iese. Asa ma filmez si eu pe drum cand depasesc un X6 si zic ca l-am facut pe ala cu X6,ca doar nu oi fii cumva sa filmez ca cel din X6 vorbeste la telefon si nu e interesat ca il depaseste o amarata de Astra.
  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Da..a nu se intelege ca omor masina sau ca imi bat joc de ea..e prima si ultima oara cand fac asta ; si se vede si din video ca am plecat la 3000 rpm nu am accelerat in 6000 si apoi sa plec..si plus ca mai erau ceva kilograme in plus ( 100 kg ) ; deci 0-100 in 11 secunde ( ca sa nu zic mai putin ) si in conditiile de fata mi se pare foarte acceptabil ; oricum ma asteptam sa scot o idee mai putin decat spune fabricantul sau chiar acelasi timp, in niciun caz mai mult, pt ca imi cunosc masina f bine, am avut mai multe masini inainte si imi dau seama cam ce poate fiecare si fara cronometru..in filmuletul pus de el cu plecarea de pe loc " aiurea " ( desi eu o vad foarte in forta ) , are ~12 secunde, mai mult nu are ; dar nici 11...pana la 130 din cate am vazut eu intre mine si el este o diferenta de 2-2.5 secunde daca nu ma insel ; nu am stat sa analizez la sange ; nici mie nu mi se par ok "liniutele" pe care le face el...una e sa te filmezi in trafic cand tu o calci si o calca si altul ( dar tu nu sti la cat schimba ala vitezele sau cat ia in serios treaba asta ) si alta e sa te pui bara la bara, cu plecare de pe loc cu start, schimbat la rosu si cronometrat ; este deranjant faptul ca el spune ca BAAAAAAAA NU STA NICIUN 1.6 LANGA MINE.....putea sa zica ceva de genul, ma tin foarte bine cu un 1.6, scoatem cam aceeasi timpi, dar nu ca ii da fum si ca il lasa in urma de parca ar avea 150cp+ ....

p.s : silviule, tare faza cu x6 Smile)))))) am avut demult un fiat panda 1.2 60 cp...era masina plina, 3 persoane + bagaje, si aveam 150km/h...am calcat-o de la 110 ca aveam un x6 in fata care avea statie si ma tineam dupa el, si pe la 150 ( acolo s-a cam plafonat saraca masina mea ) cel cu x6-le s-a dat la o parte Smile)))) deci...ar trebui si eu sa zic SA VEZI CE FUM I-AM DAT LA UN X6 Smile))))))
p.s2 : imi sustin ideea cum ca nu sunt masini pt raliu sau liniute si nu merita omorate aiurea ; dar fiecare o exploateaza cum vrea si cum il duce bibilica ;
  • Silviu1393

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2013 A17dte
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2013

  • Mesaj Privat
@bgd92: Aia e,cel cu X6-le trebie sa recunoasca ca i-ai dat cu fum cu Panda al tau 1.2. Sa vezi cand merg pe europeanul Rm. Valcea-Pitesti ce ma iau numai cu masini de 400+ cp,m-am luat odata cu unu de 750 CP. Le dau cu fum si la panta si la fuga,nu au ce-mi face.
P.S.: Cei de 400+ cp se numesc Camioane Smile). Era doar o ironie Wink
  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Smile)))))))))))))))))) zi, m-am luat odata cu o masina de 500cp, ruda cu Ferarri...era un Iveco..si cand i-am dat-o pe a4a...a tras pe dreapta de rusine Smile)))) asteptam sa citeasca si kpsic posturile..sa vedem..poate zice ca e Astra mea mai unicata, ca apoi fac film si cu aia de acasa care are 48.000 km, cauciucuri f.f. bune ( deci aderenta f buna ) si ambreiajul in stare buna Smile)))
p.s : kspic, cand faci filmuletul ala 0-100, poate il faci in conditiile in care le-am facut si eu ( in cazul tau motorina normala nu de top, fara ulei in motorina ( desi nu are nicio relevanta la acceleratie ), si un pasager de 100 kg in dreapta ca sa compenseze greutatea din masina mea Smile)) )
Oricum, trebuie sa recunosc, a lui daca face 0-100 in 12 secunde tot este foaaaaaarte bine avand in vedere datele spus de fabricant si vechimea masinii ; daca face in mai putin imi cumpar si eu una ca masina de weekend si liniute Smile)
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR