Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • dragos.alexu

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfat d-nule LDivora , sper sa gasesc vreo cunostinta disponibila cu niste scule si mine sau poimine sa rezolv si eu problema !
Skip ads

  • dragos.alexu

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Domnule LDivora !(sau alcineva) Din experienta dvs imi puteti spune daca bobina de la compresorul meu are acel locas pt sig termica cu capac sau este ingropata si trebuie sa o caut ? Modelu de compresor este Delphi 2918 ( opel astra caravan 1,2 16v motor Z12SE ) am gasit pe cineva cu scule si mine dimineata as vrea sa ma apuc de treaba ! Multumesc anticipat !
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Toate bobinele de compresoare Delphi au fereastra cu capac.
  • dragos.alexu

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Minunat ! Smile in jumatate de ora ajung si eu acasa , sunt plecat de azi dimineata de la 9 de asaca sa caut siguranta si dioda , abia am gasit pe la lizeanu pe undeva , pe la mine in brancoveanu nu e nici un magazin de piese electronice Smile am gasit siguranta 10A /250V/216 grade si dioda 1 amper dar tipu de acolo mi a recomandat dioda de 3 amperi ( cica rezista mai bine la temperaturi mai mari dar e si mai mare in volum ) cand ajung acasa fac poze si le postez . dvs ce parere aveti ? Cea de 1 sau cea de 3 amperi ? Stima!
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Eu nu inteleg ce vrei tu sa faci? Vad doar ca umpli topicul inutil, aici nu este chat. Ce faci cu siguranta termica de 10A, unde ai s-o pui? sau dioda de 3 A? Tu te sfatuiesti cu vanzatorii de piese electronice pentru a face o interventie la instalatia electrica auto?
  • dragos.alexu

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2014

  • Mesaj Privat
D-nule LDivora ceea ce vreu eu sa fac este sa-mi repar AC ul de la masina . Nu vreu sa fac comversatie asa de dragul artei . Am cumparat siguranta si dioda preventiv pt ca nu pot masura mufa de la bobina deoarece este intr-o pozitie in care nu pot baga acele de la aparatu de masura . Deci pana nu desfac compresoru de pe masina nu am de unde sa stiu sigur daca are ceva bobina dar merita sa incerc ( parerea mea ) De sfatuit nu ma sfatuiesc neaparat , era o sugestie data de acel vanzator si tocmai in iddea asta am si intrebat . Daca va-m creat neplaceri va rog sa-mi acceptati scuzele de rigoare ! Multa sanatate !
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Eu am tot motor de 1.2 si crede-ma ca ai loc garla sa iti bagi manutele sa masori bobina de la compresor. Dioda si siguranta pui exact cat a pus si producatorul. Dioda sigur gasesti, siguranta termica nu stiu, pe mine m-a ajutat un coleg de forum cu una care era comandata de pe ebay, pe la noi gasesti valori pe langa, ori mai mari ori mai mici. Daca iei mai mica e posibil sa se arda, daca iei prea mare e posibil sa nu intre in locasul respectiv si daca este o valoare cu mult peste cea data de producator, rolul ei de a proteja bobina, s-ar putea sa fie nul. Cand montezi dioda si siguranta le fixezi cu acele cleme mici cu care sunt fixate din fabrica, nu cu cositor si altele.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu imi creezi mie neplaceri, dar marim inutil topicul, discutand despre lucruri imposibile. O sa pun o poza cu gabaritele sigurantelor termice, ca sa nu mai fie dubii. Siguranta de 10 A este de cateva ori mai mare ca cea originala de 1A, deci nu va putea fii montata in fereastra, iar montata in alt loc, asa cum gresit sugera cinva, nu isi va face functia. Dioda, de asemeni are locul ei, destul de mic in care sa fie montata. Este adevarat ca aceasta poate fi motata si exterior in cupla de pe instalatia masinii, asa cum e la unele modele de compresoare, dar nu la Opel. Spre deosebire de siguranta termica, dioda isi face functia si daca nu e montata in locasul ei, ci exterior pe cupla compresorului, dar oricum nu se justifica o dioda de 3A. Este dioda supresoare (antiinductie), este suficient sa fie de 1A.
Skip ads

  • dorin01

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Sunt din Craiova ma poate ajuta cineva cu reparatia bobinei?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@dragos.alexu: Am promis ca revin pentru exemplificare.

Acum se poate vedea diferenta de gabarit.
  • Bogdan Mihai

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Buna seara domnule LDivora,

Problema cu compresor pentru astra H. Model Delphi-Harrison 24466994 WD (modelul cu electrovalva). Am dat compresorul jos si un fir care duce la mufa de la electrovalda e rupt (nu ar fi o problema repararea lui cu o lipitura), problema mare e ca in interiorul lui se aud cum se misca (ceva metalic: bile(Ace de rulment) sau altceva din compozitia sa.) Intrebarea este urmatoarea: se merita incercarea repararii acestuia(am cautat destul de mult pe site-uri de anunturi unul sh dar nu gasesc nimic, nici macar nou nu prea am vazut), sa ziceam ca il desfac si reusesc sa vad componentele sale (se gasesc piese de schimb: rulmenti, o-ring-uri, chiar si o electrovalva daca aceasta din urma este stricata). Sincer l-as pune inapoi asa pe masina si pana gasesc unul sa nu stau cu masina in parcare la service si sa fiu conditionat de mijloacele de transport in comun.

O dupa amiaza placuta,
Mihai
  • vlad76

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua domnule LDivora,
Ma puteti ajuta cu repararea AC ?
Sunt din Bucuresti si as vrea sa rezolv problema cu un specialist.
Multumesc.
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@Bogdan Mihai: Din pacate daca are ceva defect in interior nu il poti pune pe masina, risti sa se blocheze deoarece la cel cu electrovalva se invarte axul tot timpul, electrovalva nu face decat sa obtureze sau nu debitul de freon vehiculat prin compresor.

@vlad76: Nu stiu daca pot, nu stiu despre ce e vorba, trebuie sa vad. Ma gasesti pe YMess: ldivora@yahoo.com seara tarziu dupa 22, ca sa nu incarcam forumul.
  • Bogdan Mihai

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Merci de raspuns. Ideea e ca pana acu tot acolo a fost si s-a invartit normal, nu mergea ac-ul si imi arata 0 tensiune la borne. Pana sa-l dau jos nu stiam ca e modelul cu electrovalva. La 1.6 xep din ce am citit pe net era cel cu bobina (Dar e doar pentru G). Ma gandeam la principul de functionare ca este asemanator cu cel de la bobina, nu cupleaza bobina (se invarte fulia dar fara sa antreneze si shaft-ul). Acu daca stau si ma gandesc mai bine se poate rupe cureaua de la accesorii, avand in vedere ca ea este cea care actioneaza si fulia de la compresor.

O seara buna,
  • dragos.alexu

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2014

  • Mesaj Privat
In sfarsit am rezolvat si eu problema sigurantei termice ! Multe multumiri celor care au facut tutorialul si domnului LDivora pentru sfaturi .
  • Bogdan Mihai

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

Am schimbat compresorul din cel cu electrovalva in unul bobina de inductie. Ce mai trebuie facut pentru a functiona A/C. Verificat bobina si releul sunt ok.
1. Trebuie schimbat cumva releu cu unul special pt acest tip de compresor?
2. Trebuiesc facute modificar in ECU, pt recunoasterea tipul de compresor: cu electrovalva sau bobina. (citisei undeva ca trebuie modificat cu OP Com- dar nu mai stiu exact).

O zi buna,
Mihai
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da , trebuie ceva setari care le fac si in somn.
  • Bogdan Mihai

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Salut Dan,

Am pus freon in instalatie + ulei, verificat presiunea (totul in parametri optimi), dar problema e cand pornesc compresorul se aude un tacanit. De specificat e ca nu am facut nici o modificare in ECU pt setari de compresor (raceste f bine- dupa 2-3 minute era f rece in masina) dar zgomotul acela e ciudat tare. Dupa discutia avuta cu mecanicul a zis sa cuplez ac-ul doar dupa ce se fac setarile cu opcom-ul.

1. Se poate sa nu fie o problema din setari si sa fie ceva mecanic?
2. Nu se poate opri AC-ul din butonul de la setari (sa trec pe modul econ), doar daca il selectez acolo si apoi repornesc masina, altfel ramane mereu connectat. Care ar fi problema?

O seara buna,
Mihai
  • mascatu_2

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer 2014 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua dragi forumisti.
Am citit topicul de la prima pana la ultima pagina si cred ca intampin si eu aceeasi problema. La masina din semnatura, o Meriva din 2004 , motor 1,7 CDTI, nu mai porneste compresorul ( SANDEN ). Am fost la service sa verific presiunea si freonul si mi-au spus ca este ok, zicandu-mi sa merg la un electrician ca problema este electrica. Zis si facut , m-am prezentat constiincios la un electrician care m-a lamurit imediat.....bobina trebuie schimbata ! "Masuratorile" le-a facut cu 2 fire la baterie. I-am spus ca am citit pe un forum ca se poate schimba dioda sau rezistenta bobinei, el incercand sa ma convinga ca la modelul asta nu are asa ceva. Va rog mult indrumati-ma la cineva in Bucuresti sa o repar ( contracost bineinteles ),ca eu la capitolul electrica sunt TOTAL afon, iar la mecanica tin sa precizez ca am doua maini stangi.
Multumesc anticipat.
  • florin sibiu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua, a facut cineva aceasta reparatie la un OPEL CORSA motor de 1,0 din 2006 ? ce valori trebuie sa aiba rez termica si dioda. Cum pot afla si de unde le pot cumpara ?Multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR