Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • Decebalus

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2008

  • Mesaj Privat
mitosu a scris:
Decebalus a scris:
mitosu a scris:lovendall trebuie sa incerci un ulei 5w40 o idee mai vascos, peste 14,5 la 100'C , ceva de genul ;lm


Am vazut cã noul Castrol Edge TD 5w40 are norma Dexos 2 și pare interesant.

Eu sunt fan Motul si dacã nu ai DPF încearcã Xcess 5w40, iar dacã ai DPF atunci Xclean tot 5w40.

LM sunã bine, însã parcã sunt prea vãscoase Smile


omul are consum de ulei deja cu 5w40 si practic ii trebuie un ulei bunicel cu care sa mai mearga o perioada.
acum depinde cu cat ulei completeaza la un interval de 10 000km.

cat despre edge si cel anterior avea norma dexos2. Surprised


Eu m-am tot uitat pe Castrol Edge TD-( Turbo Diesel) varianta anterioara prin super market-uri și nu am observat norma. Oricum e doar marketing, probabil cã erau plãtite taxele sã aparã norma Smile

Motul nu este un ulei subțire in zona uleiurilor 5w40, este mediu. Dacã vrea mai gros din ce am tot cititt pe acest formul și nu numai LM si Shell cred cã sunt mai ok. Însã un ulei gros urcã mai greu la turbina.. așadar uzurã mai mare la pornire.. greu de gãsit un echilibru...
Eu am 168k cu masina mea si nu am consum de ulei... și mașina vede sãptãmanal talpi de peste 4000 rpm. Pe autostrada de fiecare ii dau unde cred talpa la max pentru cateva minute sau cat permite drumu Smile,
Vara merg cu Motul Xcess 5w40 si iarna cu Mobil 1 0w40 new life, am deja 3 ani cred pe aceastã combinație și mașina merge foarte bine.

Spor !
Skip ads

  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
l-am confundat cu astacastron

Inainte erau doua variante de edge fst 5w40, acum e una si buna.
  • neuro

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
http://www.castrol.com/ro_r...-no-titanium.html
opelvn a scris:BP lauda noul CASTROL EDGE TITANIUM fortificat cu titanium asigura cu 15% mai mic coeficientul de frecare...

http://www.bp.com/en/global...castrol-edge.html


Bine am revenit ! (sau... lasa).
Doar 15% ? Slab rau !
Pai eu imi amintesc ca nu stiu ce Castrol F(A)S T, rupea norma cu 40% mai putina uzura decat restul posircilor*.
Sau la aia 40% se mai adauga 15% si avem cu 55% mai multa protectie decat ofera in mod obisnuit posircile hidrocracate* ?
* - nu agreez termenul, am observat insa ca e la moda pe mai multe forumuri auto si vreau sa fiu si eu trendy Smile)

Dar mai bine sa vedem ce spune Castrol...
Cica noua lo tehnologie cu titanium, dubleaza puterea peliculei de ulei oferind cu 45% mai multa protectie Smile decat uleiul unui competitor de top.

Pai daca abia acum, dupa ce i-au dublat rezistenta peliculei, Castrol a ajuns sa depaseasca cu 45% competitorii, eu trag concluzia ca pana acum, Castrol avea o pelicula de ulei cu 55% mai slaba decat competitorii.
Tare, nu ?
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Circ pe etichete ca de obicei
il vezi aici cat e de bun impreuna cu fratele lui cu care se bate mereu
in graficul cu wear.... testul cu 4 bile al rezistentei filmului de ulei.....
https://www.amsoil.com/lit/g3115.pdf
il bate la rezistenta filmului de ulei orice ulei norma PEUGEOT B71 2294 .... 2296 (orice ulei norma B71 de peugeot) etc NORMA CARE CERE UN SCAR MAXIM de uzura de 0.5 mm pe bila de test

cand spuneam ca eticheta vinde trompeta multi sareau in sus....
Skip ads

  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Da intodeauna amsoil iese cel mai bine, pina si redline e posirca de rand.
Testele astea comandate sunt pentru gusteri, in rest sunt multe uleiuri banale cu care se fac sute de mii de km.
O sa obosim cautand uleiul perfect si o sa comparam mere cu pere inutil.
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Daca ii inlaturi pe AMSOIL ca ei au facut testul ii vezi pe ceilalti primii 4-5 inclusiv REDLINE ca fiind sub 0.5 scar pe testul FOUR BALL
restul producatrilor de volum sant intelesi cu industria pe norme facute dupa interesul constructorilor cu nivelul maxim de protectie al motorului cerut de ei.. pt durabilitate programata din proiectare, pt motoare light duty
Vezi cum M1 picase testul pe cama si a corectat formula...dupa a fost o intreaga discutie dupa test facut de laborator independent cu rezultate publice in care au tacut si n-au raspuns apoi dupa un timp au spus ca uleiul corespunde bineinteles corectand formula probabil.
http://www.lubritecinc.com/...204X%20Better.pdf
De aceea exista norme pt fiecare constructor
de aceea exista norme de light duty si heavy duty...
Vezi de exemplu normele in cadrul aceluiasi constructor MERCEDES normele light duty sant mai slabe la performanta antiuzura ca normele heavy duty
de aici si durabilitatea motoarelor mai mare la heavy.. pt a nu putea folosi la masini diesel cu DPF light duty uleiuri de flota s-au stabilit de catre industria light duty niveluri de (*sash ) mai mici la ulei decat ale heavy duty si s-au construit sisteme de evacuare ca atare tocmai pt a te obliga sa folosesti uleiul dorit de ei pt durata motorului dorita de ei.
Discutia e lunga si ne ducem in off topic.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Asa e, excelent punctat pe final, ma refer la partea cu procentul maxim admis de sulphated ash necesar pentru pretioasa evacuare cu DPF.
  • speedwolfteam

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2013

  • Mesaj Privat
De curand am schimbat uleiul la masina am un 2.0ydth am mers pana acum cateva zile multe schimburi (vre'o 6) pe valvoline durablend 5w40 care e un blend (mineral-sintetic) acum am pus synpower full sintetic 5w40 si mi'e teama ca e cam suptire fata de durablend 5w40 si as putea suferii o uzura mai mare la motor . . .am mers 1000 de km si a consumat cam 100gr dar imi e totusi sa nu fie prea subtire . . .cei c va pricepeti ajutatima va rog cu sugestii daca sa raman p el sau nu . . .motorul are 150.000 si constat ca e m'ai silentios cu asta sintetic dar totusi mie teama. . .astept sugestii multumesc ant  icipat . . .(((( 
Skip ads

  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Opelvn trebuie facute niste teste pe mii de motoare cu dpf , apoi trebuie trasa o concluzie.
Din vorbe e prea frumos ca sa fie adevarat.
  • doggfatther

  • Mesaje scrise: 185
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2012

  • Mesaj Privat
aseara dupa fotbal la sprit a venit vorba de masini si din vorba-n vorba un tip cu un mercedes A-Clasee ne-a linistit pe toti : din 2002 de cand are masina nu a schimbat uleiul si filtrele , masima merge fara probleme
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
speedwolfteam a scris:De curand am schimbat uleiul la masina am un 2.0ydth am mers pana acum cateva zile multe schimburi (vre'o 6) pe valvoline durablend 5w40 care e un blend (mineral-sintetic) acum am pus synpower full sintetic 5w40 si mi'e teama ca e cam suptire fata de durablend 5w40 si as putea suferii o uzura mai mare la motor . . .am mers 1000 de km si a consumat cam 100gr dar imi e totusi sa nu fie prea subtire . . .cei c va pricepeti ajutatima va rog cu sugestii daca sa raman p el sau nu . . .motorul are 150.000 si constat ca e m'ai silentios cu asta sintetic dar totusi mie teama. . .astept sugestii multumesc ant  icipat . . .(((( 


Ce consum aveai cu durablend?
150000Km nu sunt multi.
  • speedwolfteam

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2013

  • Mesaj Privat
La mitosul 300-500gr la 10.000km mers destul de sportiv
Skip ads

  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
300-500 gr/10000km?
Asta nu e consum. Sa vezi consumul asta la 1000km cum e pe la benzinare...!
  • speedwolfteam

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2013

  • Mesaj Privat
La remus . . .p mn ma ingrijoreaza ca daca e prea subtire si nu ofera destula protectie si se uzeaza mai rpd. . .asta vreau sa stiu ca desi are acelasi grad de vascozitate ca celalalt e mai subtire ca e full sintetic si nu blend (semisintetic)
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Eu zic sa astepti sa vezi concret cum se comporta. Am citit pareri cum ca mai repede este mancat un ulei care desi e putinel mai gros totusi e mineral sau semisintetic. Daca vezi ca il papa poti incerca un valvoline maxlife 5w40. Este destul de grosut (la 40gr parca totusi cam vascos dar mai ales vara si asa se incalzeste si subtiaza) si mai ales este sintetic.
  • speedwolfteam

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2013

  • Mesaj Privat
La remus. . .faptul ca motorul e mai silentios e un criteriu de referinta ? Adica avand in vedere ca e mai silentios asta inseamna ca e mai bn uns motorul ? Cel care mi'a recomandat uleiul este un distribuitor principal in ct de valvoline . . .si cica ar fi cel mai bun ulei de la valvoline. . .la el a costat 40 lei/litru la mn incap 5,5 litri
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
speedwolfteam a scris:La remus . . .p mn ma ingrijoreaza ca daca e prea subtire si nu ofera destula protectie si se uzeaza mai rpd. . .asta vreau sa stiu ca desi are acelasi grad de vascozitate ca celalalt e mai subtire ca e full sintetic si nu blend (semisintetic)


ridica masina pe elevator si fa o verificare amanuntita, s-ar putea sa ai pierderi, daca nu sunt pierderi asteapta sa faci 10 000km cu valvoline synpower ca sa vezi concret ce consum ai.(in mod normal)

daca aveam motorul tau nu mai asteptam 10 000km si incercam cate un ulei, odata la 2000km, pina gaseam formula perfecta.
ar trebui dupa ce gasesti uleiul perfect sa faci schimbul mai repede, undeva la 8000 km, daca spui ca mergi mai sportiv.
in afara de valvoline synpowewr 5w40 poti incerca motulxcees 5w40 sau ceva mai vascos de la LM Leichtlauf High Tech 5w40.
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Un ulei mai subtire nu inseamna o uzura mai mare a motorului. Synpower full sintetic e un ulei bunicel, cu siguranta mai bun decat ce aveai tu inainte. Mergi linistit, si completeaza cand e nevoie, atat cat e nevoie. Durablendul ala nu ti-a umplut motorul de depuneri?
  • speedwolfteam

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2013

  • Mesaj Privat
La bazare . . .sa stii ca aveam ceva depuneri de namol in motor. . .Neutral la mitosu am pierderi la motor pe la conducta care duce la turbina pe.la mansonu ala de cauciu . . .motorul pierde dar nu ingrijorator dar de mancat nu il mananca adica nu se pune problema ca uleiul ca ajunga in camera de ardere etc
  • speedwolfteam

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Alte pareri? Sad((( (sau cei care aveti aceiasi motorizare ca a mea)
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR