Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • Alyn93

  • Mesaje scrise: 564
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salut tuturor am si eu o nelamurire de ceva vreme am o astra G caravan 1.6 16v si pe viitor am un plan de ai schimba motorul cu un Z20LET care este montat pe Bertone!

Intrebarea mea este s-ar potrivi? Din cate stiu compartimentul e cam la fel! Evident luat cu planetare instalatie electrica etc!

Multumesc anticipat numai bine
Skip ads

  • L3X
  • **
  • 64 mesaje
  • din 07 Oct 2013
  • Astra 2007 Z13DTH
  • Vrancea
  • L3X

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2013

  • Mesaj Privat
ca sa nu ai probleme il iei cu totul: motor, computer, planetare,cutie viteze, ambreiaj, sistemul de racire al motorului, daca ai si ac iei si motorasul de ac care este montat pe motorul respectiv( mare grija sa se potriveasca racordurile la instalatia ta de ac de pe masina), sa iei si ventilatorul de la ac, ca acel ventilator este pus in functie de motor.....mare grija sa se potriveasca pe suportul motor existent
se merita investitia daca piesele le iei gratis si mana de lucru o faci tu.....
  • Alyn93

  • Mesaje scrise: 564
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Da la asta ma refeream...daca iau cu totul...din cate stiu la compartiment..s-ar potrivi! Evident piese nu ai de unde sa le iei gratis...una din variantele mele pe viitor ar fi un Bertone TUrbo pe Angliia..! Multumesc pt. sfat
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Cine iti da gratis un LET? care fara 1000 euro complet nu gasesti? si oricum la 1000 iei o panarama...
Omul vrea din pasiune pentru masina lui...

Alyn am vb noi parca nu ?
Motorul+ cutie+ planetare+ electrica. Eventual poate gasesti sa cumperi tot botul masinii taiat ar fi minunat. Probleme o sa ai la imbinarea electrica motor cu electrica interior( ca sa poti pune testerul pe ea etk...)
Skip ads

  • Alyn93

  • Mesaje scrise: 564
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Da asta spun si eu ca in jur de 1000 ar fi sa gasesti ceva ok...gratis..nu e nimic Smile)

Da am mai vorbit eram curios de alte pareri..in principiu am inteles ca imi trebuie cam tot planetare+cutie+electrica nu doar motorul in sine! Sau cum spui tu botul ceva de genu! Multumesc de sfaturi!
  • L3X
  • **
  • 64 mesaje
  • din 07 Oct 2013
  • Astra 2007 Z13DTH
  • Vrancea
  • L3X

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2013

  • Mesaj Privat
daca ai ocazia sa poti merge in germania sau olanda sunt licitatii de masini busite pentru piese.aici intervine problema transportarii...dar tinand cont ca schimbi ceea ce nu folosesti poti vinde si iti mai amortizezi cheltuielile....
Eu iti urez bafta in proiect si sa dea dumnezeu sa-l indeplinesti ...
  • Alyn93

  • Mesaje scrise: 564
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Da asta asa..e nu e tocmai usor cu modalitatea aceea dar e o varianta! Sper sa reusesc in viitorul cat mai apropiat multumesc mult numai bine
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu o poti face acest schimb fara omologare individuala. Si la cat te ajunge mai bine lasi balta ideea...
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pe langa omologare care costa aia nu se uita la tine pana nu ai ACTE pe motor si transplantul efectuat in service AUTORIZAT RAR pentru asa ceva, exclus badea Vasile.
Nu stiu daca nu cumva te pun sa schimbi si sistem franare complet inclusiv sa ai discuri pe spate si jante in 5 prezoane, asa ca mai lasati visele.
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut! E mai complicat putin cu omologarea, pentru ca desi s-a pus de fabrica motorul asta pe caroseria ta, let-ul depaseste cu peste 40% puterea motorului care il ai, si mai trebuiesc proceduri in plus pt omologare.
Cu actele se rezolva relativ usor facturi etc...
  • Alyn93

  • Mesaje scrise: 564
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Da inteleg..omologarea e cam urata...eu eram curios daca se potriveste...poate o sa pot face si proiectul acesta...Very Happy Multumesc mult de sfaturi
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Danciciureanu, de ce ai nevoie de 5 prezoane? Ce fac fac alea?
Pe langa faptu ca aia e ce-a mai mica problema.. Costa 500-600 ron trecerea la 5 prezoane cu tot cu etrieri fuzete discuri...
?
Si din ce sti tu, actele sunt o problema asa mare? Sau mai mare sa pui un let sa functioneE fara probleme?
Te intreb ca am si eu acasa in let reconditionat tipla si nu stiu daca sa il pun...
Te vad expert..
Skip ads

  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
De ce are nevoie de 5 prezoane? Ca sa stii si tu, motoarele care trec de un anumit prag de cuplu motor/putere au 5 prezoane la roate, sau mai multe (auto de teren) pentru a se evita forfecarea sau slabirea lor in timp, slabire care poate aparea din cauza unor porniri mai sportive. Va asigur ca daca vreti sa schimbati motorul cu altceva decat ceea ce aveti acum pe masini, va costa de nu prea se merita... Poate doar daca aveti timp liber prea mult sa merite.
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Asta este explicatia ta?...
Credeam ca este un motiv intemeiat...nu ca daca ai 200 cai si jante in 4 prezoane, se desfac pe drum de frica poneilor de sub capota..

Calibra avea si motoare bomba si avea 4 prezoane..., bmw e30 avea 4 prezoane motor 2.5 multi cai...
Alta explicatie? Dar cu argument bun ai?
  • Alyn93

  • Mesaje scrise: 564
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Treaba cu prezoanele nu mi se pare un motiv intemeiat..exact cum a spus si pustiu au fost masini destul de performante fabricate cu 4 prezoane...cu actele nu cunosc cam cat ar costa...Si treaba cu timpul liber prea mult o poti numi pasiune...poate de aceea nu intelegi...numai bine Wink
  • L3X
  • **
  • 64 mesaje
  • din 07 Oct 2013
  • Astra 2007 Z13DTH
  • Vrancea
  • L3X

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2013

  • Mesaj Privat
eu am motor de 1.3 cdti cu 90 cai si am 5 prezoane pe opel .....prezoanele se pun in functie de suprasarcina in viraj.nu o sa vezi ca se rup prezoane la mers drept...asa ca asta cu prezoanele e frectie
la motor te doaren fund, ca in ziua de astazi motorul la RAR este trecut ca si piesa de schimb si in certificat nu mai are seria trecuta...
nu trebuie service autorizar RAR deoarece motorul nu face parte din sasiul masinii, doar sasiurile se schimba in service autoriza, deoarece iti trebuie trecuta noua serie....asa ca baiatul isi poate face masina in fata blocului daca are cunostintele necesare ...
Referitor la acte se duce dupa ce a facut masinala RAR ii face RAR-ul din nou si cu toate actele se duce si ii trece noua capacitate pe certificat+cartea masinii si cu ele se prezinta la biroul auto de unde se elibereaza nr face o cerere tip si dupa aceea merge pe la primarie sa ii schimbe capacitatea motorului in calculator la ei pt impozit.....
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De pe site RAR
Dacã se înlocuieºte motorul unui autovehicul, este necesarã prezentarea la Registrul Auto Roman pentru efectuarea modificãrii cãrþii de identitate. Cel mai simplu este sã se monteze un motor identic cu cel anterior, adicã unul care are acelaºi cod motor cu cel menþionat în cartea de identitate. În acest caz la R.A.R. se verificã doar aspecte legate de fixarea noului motor, dacã au fost pãstrate elementele pentru reducerea poluãrii (catalizator, sonda lambda etc.) ºi se realizeazã testul de poluare specific unei inspecþii tehnice. Dacã se monteazã un motor diferit, autovehiculul va fi reomologat, iar în cazurile în care noul motor are performanþe mult diferite faþã de cel iniþial (putere mai mare, configuraþie diferitã care presupune reamplasarea suporþilor motorului etc.) se efectueazã probe specifice în cadrul Laboratorului de încercãri pentru securitate rutierã al R.A.R., inclusiv cele legate de stabilirea normei de poluare a vehiculului, în noua configuraþie.

Menþionãm cã modificãrile vehiculelor înmatriculate în România ce determina omologarea acestora se pot efectua numai în ateliere specializate, autorizate conform legislaþiei în vigoare. Lista de ateliere autorizate le gãsiþi la sediul oricãrei reprezentanþe R.A.R. sau la adresa www.rarom.ro.

Actele necesare sunt:
- act identitate deþinãtor vehicul;
- cerere activitate R.A.R. (cererea se va completa olograf de cãtre solicitant pe propria sa rãspundere, va fi semnatã în prezenþa angajatului R.A.R. care efectueazã prestaþia);
- carte de identitate vehicul;
- adeverinþa din partea atelierului autorizat care a efectuat înlocuirea motorului.

Cel putin in Iasi te termina astia cu actele, deci se verifica seria motor si daca apare de pe o masina declarata furata ai dat de belea, tu ca posesie de bun furat, Nea Vasile mecanicul si dai cu subsemnatul de te plictisesti, bani la avocat ca doar nu iei unul din oficiu, timp pierdut, masina pa puiu ca sta la ei ca proba si tot asa.
A fost un caz in zona si de atunci mecanicii sau patronii de service se feresc de transplant motor daca nu ai acte beton pentru el. In plus acel service trebuie sa aiba autorizare RAR pentru lucrari mecanice si electrice pe marca Opel.
Toate masinile model X care au motor mai puternic au alt sistem franare si suspensie (greutate motor), alte jante si tot asa, verificati daca nu credeti.
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Merci de raspuns ma bucur ca am cu cine sa ma inteleg si vorbesc serios.
De
Vorbit ar fi mult. Spun treaba asta ca am luat si eu un z20let si tot sap sa il pun pe vectra b. Cu franere la fel. Eu pe 1.8 am frane de 2.5..este discutabila treaba.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
pustiu_pst
Mai bine vinzi motorul si bagi banii in gaz Wink
Pentru a monta un motor mai mare clar trebuie sa fie cat mai complet, cutie de viteze ca are alte etaje la trepte, planetare, radiatoare, furtune, suporti si bibilele.
Este atata munca ca te seaca de bani si nervi, dureaza si la sfarsit te capaceste omologarea.
Un motor mare te face zeu pe strazi sau donator de organe...sau buzunare goale ca ala nu merge doar cu aer, magneti, turbioane, pastile si alte economizoare hohoho
Sotia a trecut de la 1,2l la 1l (back in time) si Very Happy consuma mai putin, la cat merge ea e fericita, nu intelege ca motorul ala e de turatie daca vrei depasiri dar cu ea e o vesnica scoala de soferi. Si barbatii tineri sau batrani fac la fel, stau in 1500rpm si vor putere, de unde dracu ? Nici macar un turbodiesel la 1500 nu trage acolo, dar degeaba le arati grafice turatie si cuplu maxim.
Eu a trebuit sa duc o masina...o vaca de Audi benzinar si noroc ca era cu o cutie manuala ca automata sa nu vad... numai 1 si 2 prin Iasi ca daca bagam 3 tremura sa se rupa nu alta.
Imi aduc aminte ca odata mergeam in Grecia si prin Bulgaria cu frigiderul cu roticele (Agila 1,0l) am avut si peste 160km/h cand ea confom cartii mai mult de 142 nu poate. A trebuit sa ma tin de coloana organizata sa am iepurasi in fata...cand au aflat ca am o cacareaza de 1l si 58ponei Shocked
  • L3X
  • **
  • 64 mesaje
  • din 07 Oct 2013
  • Astra 2007 Z13DTH
  • Vrancea
  • L3X

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2013

  • Mesaj Privat
si mai apare o problema pe la finante.trebuie sa platesti diferenta la timbrul de mediu .... ca ai ocazia din Euro3 sao faci Euro4 ...
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR