Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Salut, azi am dat peste o problema ciudata. Am verificat pt prima data nivelul uleiului de la ultimul schimb (am facut cam 6000km) si spre surprinderea mea nivelul uleiului era cu vreo 4 degete peste maxim. Neutral Masina era asezata pe un plan orizontal si la vreo 3 ore dupa ce am mers cu ea. Este exclus ca mecanicul sa fi pus mai mult pt ca schimbul s-a facut in prezenta mea si au intrat aprox 4 litri si jumatate (motor Z17 DTJ). Am postat aici pt ca ma gandesc ca singura cauza ar putea fi motorina in ulei in urma regenerarilor esuate, insa pana acum nu am avut probleme cu dpf-ul. Iarasi ca sa fie cu 4 degete peste maxim ma gandesc ca ar fi nevoie de o cantitate foarte mare de motorina si ar trebui macar sa miroase putin, insa nici vorba de asa ceva. Luna aceasta oricum o sa ii schimb uleiul din nou, dar sunt ingrijorat de ce am gasit astazi. Posibil sa fac ceva gresit? Am sters joja si cablul de cateva ori si rezultatul a fost acelasi de fiecare data.


Ultima modificare facuta de Floydian la Sam 06 Sep, 2014 8:48 pm
Skip ads

  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
In 1,9 intra 4,3l, esti sigur ca intra asa de mult in 1,7?
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Ai dreptate, am scris eu gresit, tot 4 si ceva intra si in acesta. Ideea e ca imediat dupa schimb am verificat nivelul si era in regula.
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
@Floydian. Daca ai motorul z17 dtj cantitatea de ulei pentru aceasta motorizare este de 5,4litri.
Skip ads

  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Ok, deci stiam bine pana la urma. Very Happy
Problema este, dupa cum am spus mai sus, ca in momentul in care s-a facut schimbul nivelul era ok pe joja, iar acum, dupa 6000km, este mult peste.
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Asta este cea mai mare problema cu filtrele de particule, de multe ori masina face regenerare si daca nu sint intrunite toate conditiile unei regenerari active, te trezesti cu motorina in baia de ulei si pentru motor, in special pentru turbo este genocid,care are ungerea la lagare cu ulei.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Eu stiam ca motorina ajunge in motor doar cand a fost oprit motorul in timpul regenerarii in mod repetat. Mereu am avut grija sa nu opresc motorul cand am vazut consum instant crescut si am mers la destule drumuri exterioare. Stiam ca e normal sa ajunga ceva motorina in ulei, dar mi se pare exagerat de mult cat imi arata mie acum.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Uleiul banuiesc ca era C3 e foarte important asta. Mie odata la un service un nea caisa, nu avea castrol c3 in stoc ci doar normal, si incerca sa ma convinga omuletul sa pun dinala ca sunt la fel oricum
Skip ads

  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Da, era C3, GM dexos 2 cumparat de mine. Schimbul a fost facut in prezenta mea si a fost totul ok, problema abia acum am sesizat-o cand am verificat nivelul uleiul crezand ca poate a mancat ceva si mai trebuie completat. Situatia a fost total alta...
  • octavio70

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Italia
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2014

  • Mesaj Privat
va salut!
ce citesc pe forum despre filtru dpf ma sperie,regret ca am luat opelul asta...oricum am facut-o.
o lamurire daca se poate..cum s-ar curata filtrul dpf demontat de pe masina?
se poate stii procentul de intasare al filtrului fara op-com?(din meniul secret poate)
va multumesc!
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Nu ai de ce sa te sperie, e mai urata treaba cu cel de la ford sau volvo, ce necesita aditiv, iar la 120 000 km se schimba. Mergi normal cu masina nu cred ca o sa ai probleme. Nu ai de ce sa il dai jos de pe masina, decat daca se infunda grav. La mine s-a infundat acum multi ani, pentru ca nu stiam de existenta lui, regenerari etc. Eu merg peste tot si in toate felurile cu masina, filtrul cam la 600-800 km isi face regenerare, vei simti din sunetul motorului. Partea mai nasola e ca se duc in jur de 3-4 l la regenerare
  • gess

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2010 z20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Salutare,

am constata in urma cu cateva zile ca martorul masinuta+cheie se aprinde in mers.
Am executat rapid testul cu pedalele si mi-a iesit codul ''P1901 - Partikelfilter Druck Sensor Schlauch Funktionsstörung
(5Cool ''.
Ok, din ce am citit pe aici am tras concluzia ca este de la furtunase; intradevar unul din ele era topit si plesnit.L-am schimbat rapid cu un furtun de benzina de la scooter.
Am iesit la o proba si nu s-a mai aprins niciun martor.
Surpriza mare am avut insa a doua zi , la un drum mai lung pe autostrada cand martorul minune si-a facut din nou aparitia.
Din testul cu pedalele mi-au iesit acum doua coduri
P1901 - Partikelfilter Druck Sensor Schlauch Funktionsstörung
(5Cool
P1901 - Partikelfilter Druck Sensor Druck nicht plausibel mit Barometrischem Druck
(0F)
Am incercat o regenerare cu Op-com care mi-a iesit abia la a 4 a incercare (cu toate ca stersesem erorile).
Dupa regenerare s-a reaprins martorul in timpul mersului. ( motorul trage la fel de bine ca inainte)
Aveti Idee cam ce ar putea sa fie ? ( Senzor ,celalalt furtun care parea sa nu aiba nimic sau efectiv DPF infundat?)
Skip ads

  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut.
Furtunul de la Dpf crapa din cauza presiuni din filtru,adica filtru infundat. Cind ai facut regenerarea fortata ,cat era presiunea diferentiala si saturatia inainte si dupa regenerare?.
  • gess

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2010 z20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Salut,
merci ptr raspunsul promt.
La inceput presiunea era : 0 , -1, -2 , dupa care a inceput sa creasca pana pe la vreo 16 din cate imi aduc aminte. saturatia a fost la 92% dar scazuse dupa regenerare pana la 78% .( acum cred ca are vreo 20%).
Este ciudat sa iau in considerare ca se poate infunda filtrul atata timp cat Masina circula 92,89% din km pe autostrada unde nu merg sub 140 decat daca sunt santiere .
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Nu e relevant unde circula, eu merg 10 minute dimineata si 10 seara, filtrul functioneaza perfect. Nu ai motorina in baia de ulei? Parerea mea e ca nu trebuia sa mai insisti daca nu ti-a mers regenerarea fortata din prima
  • gess

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2010 z20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca am motorina in baia de ulei.Se poate verifica asta prin vreo metoda?Care ar fi legatura intre baia de ulei si DPF?
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Pai daca ai avut regenerari esuate, motorina in surplus folosita pentru regenerare ajunge in baia de ulei, adica vei avea un nivel crescut pe joja. Asta nu ar fi mare chestie, de aia este folosit un ulei special sa zicem asa, la fiecare regenerare ajunge niste motorina pe acolo.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!

Cred ca problema este destul de serioasa si as avea nevoie de un sfat. Am spus anterior ca am gasit nivelul uleiului cu mult peste maxim, iar in ultimul timp am observat regenerari foarte dese (150-200km), cu toate ca masina face frecvent si drumuri exterioare. Ce este ciudat e ca regenerarea dureaza foarte putin, in jur de 5 minute, ceea ce ma face sa cred ca saturatia nu scade suficient de mult, de unde si regenerarile foarte dese. Mentionez ca tot timpul sunt ochii pe consumul instant inainte sa opresc motorul si este exclus sa fi intrerupt macar o data o regenerare. Am vorbit cu cineva sa ii fac o diagnoza sa vedem gradul de saturatie si cand s-a facut ultima regenerare, iar respectivul mi-a recomandat sa facem o regenerare fortata cu opcom-ul. Sincer eu nu as vrea sa o fac, mai ales dupa ce am citit pe forum despre regenerarile fortate; plus ca am foarte multa motorina in ulei si ar putea face autoaprindere.

Multumesc.
  • Bryan99

  • Mesaje scrise: 1,147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Trebuie facuta o diagnoza completa , sa aflii exact care este cauza de se infunda asa repede , filtrul nu se infunda de nebun , pot fi injectoare decalibrate , egr defect , mult mai multe .... de aceea trebuiesc verificate toate si vazut unde e problema si remediat , nu iti recomand regenerare fortata decat ca ultima solutie ....bafta multa.
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspuns. Am uitat sa spun, anul trecut am facut o diagnoza la un service si mecanicul a gasit o eroare de EGR, insa a sters-o inainte sa apuc sa vad despre ce era vorba. Mi-a spus apoi ca ii arata ca egr-ul (partea electronica) functioneaza normal, a fost si curatat (nu avea foarte multe depuneri) si a zis ca numai daca reapare eroarea merita investigat mai departe. S-a uitat si la filtru si la saturatie si la fel a spus ca nu e nimic in neregula. Ce-i drept pe atunci inca nu aveam acele regenerari foarte dese. In caz ca gasesc egr-ul ca fiind de vina, ce trebuie facut mai departe? Dar filtrul jos si curatat? Am mai vazut discutii pe forum unde se spunea ca o curatare cu solutii chimice nu rezolva problema decat pt vreo 10k km, apoi sunt din nou probleme.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR