Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Avantajul la Easytronic e ca o poti face manuala oricand, nu cred ca sunt costuri foarte mari. La hidramata daca ti-a picat ceva, esti mancat, nu stie nimeni s-o faca. Apoi s-o treci pe manuala e un pic mai dificil.
Skip ads

  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Ok....acum m-am lãmurit.
Stiti care e culmea zgarceniei?......va spun eu...vreau sa-i pun si instalatie de gaz...
Va multumesc mult pentru ajutor.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Si ce, nu s-a mai vazut gaz pe Corsa?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pai nu faci rau deloc.
Daca masina nu are erori inainte de montarea instalatiei e totul cat se poate de OK.
Cunosc Corsari cu GPL. Foarte multumiti.
Exista topic pentru asta....totusi.
Skip ads

  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Mai doresc o informatie....ati spus voi ca aceasta cutie easy tronic are 3 motorase...vreau sa va intreb...cat costa aceste 3 motorase?....
totusi trebuie sa aflu din timp cat costa intretinerea uneiastfel de cutii.
Ce tip de ulei foloseste aceasta cutie?
Cat consuma in plus cutia automata cu convertor de cuplu?( cineva spunea aici ca aceasta cutie consuma enorm)
va multumesc
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Nu am spus noi ca are 3 motorase....asa este....
Cat costa? Nu costa nimic le iei odata cu masina...nu e ca la aspirator sa le schimbi. Se schimba doar carbunii.
Uleiul e ca pentru cutii manuale...

  • valisor

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,

Am o Zafira B din 2010 cu Easytronic, motor 1.8 140CP.

Masina am cumparat-o second in 2012 cu 35000km la bord din Romania, iar acum am 75000km.

Pana acum singura operatiune de intretinere a cutiei a fost schimbarea lichidului de frana de la Easytronic si calibrarea cutiei, operatiune facuta la EDS anul trecut (cost aproximativ 200RON).

Singura problema este ca o data pe luna cand o bag in viteza (gen vreau sa plec de la stop), pe bord imi apare A1, dar cand apas pe acceleratie, nu se accelereaza. O mut pe N, dupa care pleaca smucind. Avand in vedere ca se intampla destul de rar, nu cred ca are rost sa ma agit deocamdata.

De asemenea, din cand in cand mai smuceste, dar doar la plecarea de pe loc.

In rest, sunt foarte multumit de masina, mai ales de cand am trecut pe GPL Smile

INtrebare: cand se sta la stop, este recomandat sa trec cutia pe N, urmand ca atunci cand se face Verde sa trec pe A1? Sau mai bine stau cu piciorul pe frana si cutia cuplata pe A1? Pana acum am ales arianta sa o trec pe N.

O seara placuta,
Vali
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Intotdeauna pe N
Skip ads

  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut Cata si ceilalti colegi.

Conduc si eu de putin timp, ocazional, o Corsa c cu easytronic, reparat....... Eu schimb mai nou pe manual, direct din a 2-a, la 2000 rpm, urc cate o treapta si e alta viata. Poate fortez putin motorul, nu zic, dar il simt ca merge usor si silentios.
Pe mod automat (A), schimba exact pe la 2800-3000, se tureaza mult timp pana ajunge la 30 km/h, smuceste si chiar consuma mai mult.
Pe mod Automat am mers cu 50 ron in oras, undeva la 90-95 km, iar pe manual, schimbat jos, pe la 2000 rpm, undeva la 120 km cel mai mult. Am fost si extraurban, dar nu recomand, mi-a iesit consum mare si inca o treapta de viteza mai era nevoie. E o masina de oras, cu a 3-a merg lejer, chiar si bara la bara, iar cand nu e circulatie, merg cu a 5-a, 60 km/h.
Dupa mica mea aventura cu defectiunile Easytronic-ului, pot afirma doar ca partea mecanica arata robust si durabil.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
In oras nu scad sub 8 /8,5 litri nici cu aghiazma mare. Afara in schimb nu trec de 5,5 / 6 litri dar fara sa trec de 100/110km/h. Peste 130km/h parca apar gauri in rezervor...
M-am invatat sa schimb inainte de turatia prescrisa din pedala de acceleratie....pui pe A , demarezi urci la 2000rpm de exemplu apoi lasi scurt pedala de acceleratie si o apesi iar. Cutia va schimba in treapta a 2-a. Mai repeti figura odata si esti a 3-a, apoi numai accelerezi peste 2000-2500rpm si nu va schimba a 4-a. Totul e din glezna...
Daca te mai joci cu ea o inveti ca pe abecedar...
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
aquagen a scris:Salut Cata si ceilalti colegi.

Conduc si eu de putin timp, ocazional, o Corsa c cu easytronic, reparat....... Eu schimb mai nou pe manual, direct din a 2-a, la 2000 rpm, urc cate o treapta si e alta viata. Poate fortez putin motorul, nu zic, dar il simt ca merge usor si silentios.
Pe mod automat (A), schimba exact pe la 2800-3000, se tureaza mult timp pana ajunge la 30 km/h, smuceste si chiar consuma mai mult.
Pe mod Automat am mers cu 50 ron in oras, undeva la 90-95 km, iar pe manual, schimbat jos, pe la 2000 rpm, undeva la 120 km cel mai mult. Am fost si extraurban, dar nu recomand, mi-a iesit consum mare si inca o treapta de viteza mai era nevoie. E o masina de oras, cu a 3-a merg lejer, chiar si bara la bara, iar cand nu e circulatie, merg cu a 5-a, 60 km/h.
Dupa mica mea aventura cu defectiunile Easytronic-ului, pot afirma doar ca partea mecanica arata robust si durabil.


As vrea sa stiu si eu cat te-a constat repararea acestei cutii.
De fapt as vrea sa aflu si de la ceilalti paturi cat i-a costat aceasta afacere.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Cazul meu....
2 x carbuni de calitate slefuiti putin sa se potriveasca = 12 Ron
100 ml lichid de frana DOT 4 = 2-3 Ron
4 ore de munca cu atentie in regie proprie = 4xCiuc 0%+2 sandwich.
Neavand Op-Com acum 2 ani la operatia de schimbare carbuni nu am facut reinvatarea parametri cutie. A smucit vreo 200 km intre 1-2 si 2-3 apoi si-a invatat punctele de contact.

Mergand pe gandirea furnicii din balada am cautat apoi un actuator ambreiaj defect sa am piese de schimb. Am gasit aici pe forum pe cineva care a trecut la manuala de la Easytronic. Am achizitionat actuatorul defect + grupul de motorase schimb viteze cu 400 Ron+transport.
Am reconditionat motorasul schimbandu-i carbunii si am resoftat ECU Easytronic pentru motorizarea mea ( de la Z16XEP la Z12XE) la cineva care se ocupa cu asa ceva. Cost resoftare 100 Ron
Acum stau ca greierele la soare. Am rezerva in caz de ceva...
Skip ads

  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
catastefan a scris:In oras nu scad sub 8 /8,5 litri nici cu aghiazma mare. Afara in schimb nu trec de 5,5 / 6 litri dar fara sa trec de 100/110km/h. Peste 130km/h parca apar gauri in rezervor...
M-am invatat sa schimb inainte de turatia prescrisa din pedala de acceleratie....pui pe A , demarezi urci la 2000rpm de exemplu apoi lasi scurt pedala de acceleratie si o apesi iar. Cutia va schimba in treapta a 2-a. Mai repeti figura odata si esti a 3-a, apoi numai accelerezi peste 2000-2500rpm si nu va schimba a 4-a. Totul e din glezna...
Daca te mai joci cu ea o inveti ca pe abecedar...

Perfect corect !


Si continuand ca in povestea lui "Stan patitu' ", eu cand am o problema cu ceva, de obicei e foarte grava, dupa cativa km, ecu sa defectat, adica partea electronica. Teoretic se putea repara, dar cel de la care am luat masina m-a ajutat sa fac rost de un ECU, aparent defect, dar s-a dovedit a fi bun. Deci, pe mine nu m-a costat nimic, pentru ca am stiut sa-i programez vitezele. Dupa mintea mea, persoana care a vandut masina stia treaba cu ECU defect si l-a vandut romanasului nostru comerciant, care l-a cumparat de la un dealer, unde a stat mult si bine, de au crescut alge la geamuri, asta l-a adus cu remorca, iar surpriza a aparut dupa ce am cumparat masina.
A mea cand a vazut-o, o vroia, ai placea, eu am zis nu, simteam ca e ceva necurat aici si dupa ore in sir de explicatii cum ca am auzit ca numa probleme face cutia asta.... muierea e muiere, i-am facut pe plac. Dupa aia tot eu am tras tot greul...ca si Stan Patitul.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Una peste alta si mie mi-a convenit pentru sotie asa ....dar...nu cred ca as mai conduce altceva decat automata. Sau hidramata.
Tare mie ca ai sa faci la fel.... Very Happy
E placut ca ai si manuala spre deosebire de hidramata.
E usor de intretinut.
  • andrei16ro

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Salut! Nu exista un tutorial pentru repararea easytronic-ului referitor la problema cu "F"in bord? Eu sunt din Baia Mare si aici nu am gasit pe nimeni care sa stie sa remedieze problema. Daca ar fi un tutorial mi-as cumpara un OP_COM si as incerca sa remediez problema singur. Sau stiti voi pe cineva in zona care sa repare? Deja tin masina in parcare de 1 an de zile, bateria e moarta si doar la bucuresti am gasit pe cineva dispus sa incerce sa remedieze problema. Sa duc masina pe o platforma pana in Bucuresti mi se pare cam mult si nici nu imi e garantata remedierea problemei.
Ca si simtome iarna trecuta a aparut F in bord. Cand s-a mai incalzit vremea (tot in acea iarna) a pornit si a mers de vreo 2 ori. Apoi iarasi nu a mai mers. Am asteptat pana primavara si atunci a mers iarasi de vreo 5 ori si apoi iarasi a aparut F in bord, deci nu era de la frig. Apoi am renuntat pentru ca mai am o masina si nu aveam nevoie neaparat si de a doua. Insa nici sa o tin in parcare nu e o solutie.
Am fost la reprezentanta cu masina si cei de acolo normal ca au zis ca trebuie inlocuit modulul de control Easytronic.
Ma poate ajuta cineva cu ceva sfaturi?
Multumesc.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Se da jos tot modulul ambreiaj cu tot cu pompa ambreiaj.
Se demonteaza statorul motorasul de ambreiere -debraiere.
Sunt 2 metode...1- scoti doar peria dezdoind tabla din spatele ei (atentie la arc !) poza 1...2- scoti si tabla bagand in laterale ceva si apasand...are 2 cleme de metal ...una se vede in poza 2
Periile vechi se taie din tresa de cupru lasand un pic de tresa ca sa lipesti peria noua.
Se schimba cele 2 perii cu ceva echivalent si neaparat de aceeasi calitate ( perii cu insertie de cupru ). Necesita pistol de lipit si multa rabdare si ceva indemanare.
Daca crezi ca te descurci bagate daca nu apeleaza la cineva. Sa nu strici mai mult.
Dupa schimb perii si montare stator se monteaza pe masina, se completeaza cu lichid de frana Dot4 , se aeriseste apoi cu Op-Com se programeaza cutia.






  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Tutorial inlocuire perii actuator ambreiaj Easytronic aici https://www.clubopel.com/vie...p=1742863#1742863
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut.
Motorasele celelalte de pe cutie, care schimba treptele, sunt la fel ca si asta de ambreaj, sau sunt diferite, ce stii ?

mersi
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Sunt la fel ca cel de la actuatorul ambreiaj....aceleasi perii.
E mult mai usor de umblat la ele.
Daca se umbla acolo neaparat cutia pe N.
  • MAXX33

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2009

  • Mesaj Privat
buna tuturor
am o corsa 1,3 cdti, easytronic, sant din Bacau
acum cam 6-8 luni am avut si eu probleme, F in bord si ramas in mijlocul drumului. luata pe rampa... etc
dupa ce am dat 100 de telefoane ca un nebun, cica trebuia sa o duc pe rampa pana la Bucuresti, Cluj sau Tg. Mures am rezolvat-o in Bacau la un mester de la un service care a schimbat carbunii si a recalibrat vitezele cu tester original opel = 100 euro
Masina a mers bine pana acum 1 luna cand am curatat EGR . Acum masina are urmatoarele probleme:
- cand pun frana ea incepe sa smunceasca usor ca si cum nu vrea sa decupleze acceleratia... ? deci se opreste treptat si sacadat.
- daca o dau pe N si plec de la semafor cu A , cand ridic piciorul de pe frana ca sa apas acceleratia ea merge in suturi.... si cateodata imi opreste motorul in mijlocul intersectiei... ? se accelereaza in suturi... ?
- cand schimba vitezele smunceste , sau debraiaza si urca pana la 4-5000 turatii, Ca sa nu merg turat cu ea trebuie sa ridic putin acceleratia si sa apas din nou. dupa care schimba normal.

Intrebare ? e de la ambreiaj ? e de la cutie ? e de la vre-un senzor ? MERSI FAIN
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR