Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • vyo alex

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Sal
Apropo de termocupla si termostat... Din ce cauza poate porni ventilatorul radiatorului imediat dupa pornirea motorului, chiar si pe timp rece ? In urma diagnozei din service au spus ca treb schimbat termostatul, care face vreo 3 mil si ceva... dar atunci când scoti mufa de la termostat, tot nu se opreste ventilatorul... Acest lucru se intampla la o Insignia 2010, motor 1,8 benzina...
Skip ads

  • muceps

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2011

  • Mesaj Privat
salut. mi-a aparut mesajul cu verificare lichid refrigerant.....am mai mers cativa km ca eram pe autostrada si cand m-am uitat sub capota, borcanul era gol. am tot turnat apa in el dar se golea imediat dar nu pe la radiator ci pe undeva sub borcan sau ceva furtune.
as putea sa le schimb singur sau trebuie sa oduc la mecanic...mentionez ca am experienta 0 in masini...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
muceps la modelul tau e boala clasica un furtun , cum te uiti la motor colt dreapta jos, greu de ajuns acolo pentru unul cu experienta 0 .
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Numai dupa ce identifici exact pe unde curge,poti sti daca te descurci singur,sau necesita interventie de specialitate.Experienta 0 la masini...dar la alte chestii tehnice te pricepi? Ai aptitudini tehnice,indemanare,scule?
Skip ads

  • gabi1970

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2004 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2013

  • Mesaj Privat
buna ziua tuturor.sint nou membru al forumului si as avea o intrebare.Daca cunoaste cineva valoarea rezistentelor spiralate pentru pornirea ventilatorului radiatorului de pe corsa.
  • Kodrutz

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 x16xl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Buna mie cand imi ajunge apa la 90 grade imi pornesc ambele ventilatoare...asa trebuie sau doar unu ar trebui sa porneasca celalat find pt clima?
  • gabi1970

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2004 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2013

  • Mesaj Privat
salut.asa trebuie sa mearga dar are 2 rezistente spiralate montate sub conectorul ventilatorului in coltul din dreapta jos care in timp se oxideaza si se mininca.una din ele este complet intrerupta cu bucata lipsa (fara posibilitate de a o masura).de aceea intrebam daca are cineva idee de valoarea lor?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
gabi1970 cauta la dezmembrari cutiuta buclucasa de pe un ventilator defect/indoit/spart.
Skip ads

  • gabi1970

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2004 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Da Domnu Dan asa este aceea cutiuta ar trebui schimbata sau ar trebui cunoscuta valoarea rezistentelor din ea.problema este ca nu am gasit decit cu tot cu ventilator si de aceea as vrea sa stiu valoarea rezistentelor.Smile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Valoarea este foarte mica si nu ai cu ce masura ca amator, ce fir pui ? De unde ? Cu ce il sudezi ca acolo cositorul nu rezista ?
Evident ca se poate dar nu in conditii de amator, nici prin service nu stiu cati fac asta.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
gabi1970 a scris:Da Domnu Dan asa este aceea cutiuta ar trebui schimbata sau ar trebui cunoscuta valoarea rezistentelor din ea.problema este ca nu am gasit decit cu tot cu ventilator si de aceea as vrea sa stiu valoarea rezistentelor.Smile

Eu sunt ferm convins ca un electronist (priceput) ar putea inlocui acele rezistente cu ceva care sa functioneze.Se gasesc rezistente de toate valorile si puterile necesare.La nevoie se face din mai multe,legate in serie sau paralel,in functie de necesitati.
Daca gasesti undeva (recuperari,service,alt posesor,etc) rezistentele originale,se pot masura...tot electronistul poate,indiferent ce valoare ar avea:se masoara caderea de tensiune si curentul (R=U/I).
In ultima instanta:trebuie vazut dupa schema ce rol are fiecare rezistenta.Banuiesc ca sa reduca turatia ventilatorului.Asa ca,se poate incerca cu diferite valori de rezistente (in jur de 1 ohm),pana se ajunge la cea care da turatia dorita.Puterea rezistentei e de ordinul zecilor de W!

LE:exista metode de conectare mecanice,fara lipituri (ca la resou,aeroterme,etc).
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca ar merge cu rezistente ceramice de wataj cum erau la vechile televizoare
Skip ads

  • gabi1970

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2004 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Va multumesc mult pentru raspunsuri.Danpet intradevar metoda de conectare trebuie sa fie mecanica dupa cum specifica si domnul Dan Cuciureanu cositorul nu ar fi solutie.problema cu gasitul rezistentei originale este mai grea ca sa fie masurata corect va trebui scoasa si apoi masurata(ceea ce nu cred ca cineva te va lasa sa o indepartezi si dupa sa o reatasezi avind in vedere ca este conectata mecanic prin presare)si da trebuie sa fie de ordinul zecilor de wati avind rolul de a reduce turatia pe treapta I a ventilatorului. voi incerca sa gasesc o piesa originala si sa masor valorile lor avind in vedere ca sint 3 rezistente din care 2 spiralate si una ceramica dupa care voi reveni cu valorile lor ......asta daca mai intereseaza pe cineva asa ceva.macar sa cunoastem valorile lor.banuiesc ca si in cazul altor tipuri ca astra,zafira,vectra etc valorile ar trebui sa fie pe undeva apropiate diferind probabil doar puterea lor.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ok.Nu stiu ce schema e acolo,dar nu inteleg,daca sunt doar 2 viteze,de ce e nevoie de atatea rezistente...poate sunt inseriate (sau in paralel)?Ma gandesc ca viteza mare merge pe direct,iar cea mica prin rezistenta.O fi altfel?
  • tomitza82

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Am un opel astra g bertone an 2003, cod motor Z18XE. Numa nu ii dau de bai. Nu imi pornește ventilatorul deloc nici cand imi urca apa peste 95-100, doar dacã îl leg pe direct. Am schimbat releu siguranțã si senzorul de temperaturã si nimica tot aceeași problemã. Imi poate zice cineva ce ar putea fi problema?
  • tomitza82

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Am un opel astra g bertone an 2003 și nu îi dau de cap. Nu imi pornește ventilatorul deloc nici cand imi urca apa peste 95-100, doar dacã îl leg pe direct. Am schimbat releu siguranțã si senzorul de temperaturã. Tot aceeași problemã. Poate sã îmi zicã cineva care e problema?
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
tomitza82, in cazul tau pare a fi un conductor intrerupt, adica popular unul din firele de pe traseu este intrerupt, ca metoda verifica continuitatea firelor pe traseu (siguranta, releu, termocupla sunt bune spui tu).
  • tomitza82

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Am gãsit buba. Era ECU de vina.
  • ignat daniel

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2014

  • Mesaj Privat
SALUT ,AM SI EU O CORSA B DIN 99 SI DE VREO 10 ZILE AM O PROBLEMA CU VENTILATOARELE DE RACIRE.INDIFERENT DACA MOTORUL E CALD SAU RECE DOAR CAND PUN CONTACTUL PORNESC SI NU SE OPRESC .SI MA REFER SI LA CEL DE CLIMA
AM FOST CU EA SI NIMENI NU STIE DE UNDE SE TRAGE PROBLEMA
AM FOST CU EA LA TEST SI NU DA NICI O EROARE
APRECIEZ ORCE AJUTOR
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Daniel,nu mai scrie cu majuscule! Pe forumuri,asta inseamna ca tipi la noi.
E posibil sa fie un releu cu contactele sudate.Se pare ca nu ai gasit inca omul care sa stie care e problema.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR