vyo alex
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dambovita
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2014
- Mesaj Privat
Sal
Apropo de termocupla si termostat... Din ce cauza poate porni ventilatorul radiatorului imediat dupa pornirea motorului, chiar si pe timp rece ? In urma diagnozei din service au spus ca treb schimbat termostatul, care face vreo 3 mil si ceva... dar atunci când scoti mufa de la termostat, tot nu se opreste ventilatorul... Acest lucru se intampla la o Insignia 2010, motor 1,8 benzina...
Apropo de termocupla si termostat... Din ce cauza poate porni ventilatorul radiatorului imediat dupa pornirea motorului, chiar si pe timp rece ? In urma diagnozei din service au spus ca treb schimbat termostatul, care face vreo 3 mil si ceva... dar atunci când scoti mufa de la termostat, tot nu se opreste ventilatorul... Acest lucru se intampla la o Insignia 2010, motor 1,8 benzina...
muceps
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2011
- Mesaj Privat
salut. mi-a aparut mesajul cu verificare lichid refrigerant.....am mai mers cativa km ca eram pe autostrada si cand m-am uitat sub capota, borcanul era gol. am tot turnat apa in el dar se golea imediat dar nu pe la radiator ci pe undeva sub borcan sau ceva furtune.
as putea sa le schimb singur sau trebuie sa oduc la mecanic...mentionez ca am experienta 0 in masini...
as putea sa le schimb singur sau trebuie sa oduc la mecanic...mentionez ca am experienta 0 in masini...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
gabi1970
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2004 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2013
- Mesaj Privat
Kodrutz
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1996 x16xl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2011
- Mesaj Privat
gabi1970
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2004 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2013
- Mesaj Privat
salut.asa trebuie sa mearga dar are 2 rezistente spiralate montate sub conectorul ventilatorului in coltul din dreapta jos care in timp se oxideaza si se mininca.una din ele este complet intrerupta cu bucata lipsa (fara posibilitate de a o masura).de aceea intrebam daca are cineva idee de valoarea lor?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
gabi1970
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2004 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2013
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
gabi1970 a scris:Da Domnu Dan asa este aceea cutiuta ar trebui schimbata sau ar trebui cunoscuta valoarea rezistentelor din ea.problema este ca nu am gasit decit cu tot cu ventilator si de aceea as vrea sa stiu valoarea rezistentelor.
Eu sunt ferm convins ca un electronist (priceput) ar putea inlocui acele rezistente cu ceva care sa functioneze.Se gasesc rezistente de toate valorile si puterile necesare.La nevoie se face din mai multe,legate in serie sau paralel,in functie de necesitati.
Daca gasesti undeva (recuperari,service,alt posesor,etc) rezistentele originale,se pot masura...tot electronistul poate,indiferent ce valoare ar avea:se masoara caderea de tensiune si curentul (R=U/I).
In ultima instanta:trebuie vazut dupa schema ce rol are fiecare rezistenta.Banuiesc ca sa reduca turatia ventilatorului.Asa ca,se poate incerca cu diferite valori de rezistente (in jur de 1 ohm),pana se ajunge la cea care da turatia dorita.Puterea rezistentei e de ordinul zecilor de W!
LE:exista metode de conectare mecanice,fara lipituri (ca la resou,aeroterme,etc).
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
gabi1970
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2004 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2013
- Mesaj Privat
Va multumesc mult pentru raspunsuri.Danpet intradevar metoda de conectare trebuie sa fie mecanica dupa cum specifica si domnul Dan Cuciureanu cositorul nu ar fi solutie.problema cu gasitul rezistentei originale este mai grea ca sa fie masurata corect va trebui scoasa si apoi masurata(ceea ce nu cred ca cineva te va lasa sa o indepartezi si dupa sa o reatasezi avind in vedere ca este conectata mecanic prin presare)si da trebuie sa fie de ordinul zecilor de wati avind rolul de a reduce turatia pe treapta I a ventilatorului. voi incerca sa gasesc o piesa originala si sa masor valorile lor avind in vedere ca sint 3 rezistente din care 2 spiralate si una ceramica dupa care voi reveni cu valorile lor ......asta daca mai intereseaza pe cineva asa ceva.macar sa cunoastem valorile lor.banuiesc ca si in cazul altor tipuri ca astra,zafira,vectra etc valorile ar trebui sa fie pe undeva apropiate diferind probabil doar puterea lor.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
tomitza82
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2013
- Mesaj Privat
Am un opel astra g bertone an 2003, cod motor Z18XE. Numa nu ii dau de bai. Nu imi pornește ventilatorul deloc nici cand imi urca apa peste 95-100, doar dacã îl leg pe direct. Am schimbat releu siguranțã si senzorul de temperaturã si nimica tot aceeași problemã. Imi poate zice cineva ce ar putea fi problema?
tomitza82
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2013
- Mesaj Privat
- ieseanul
- **
- 121 mesaje
- din 17 Jun 2010
- Corsa Z10XE
- Neamt
ieseanul
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
tomitza82
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2013
- Mesaj Privat
- ignat daniel
- *
- 4 mesaje
- din 23 Oct 2014
- Corsa 1999
- Sibiu
ignat daniel
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2014
- Mesaj Privat
SALUT ,AM SI EU O CORSA B DIN 99 SI DE VREO 10 ZILE AM O PROBLEMA CU VENTILATOARELE DE RACIRE.INDIFERENT DACA MOTORUL E CALD SAU RECE DOAR CAND PUN CONTACTUL PORNESC SI NU SE OPRESC .SI MA REFER SI LA CEL DE CLIMA
AM FOST CU EA SI NIMENI NU STIE DE UNDE SE TRAGE PROBLEMA
AM FOST CU EA LA TEST SI NU DA NICI O EROARE
APRECIEZ ORCE AJUTOR
AM FOST CU EA SI NIMENI NU STIE DE UNDE SE TRAGE PROBLEMA
AM FOST CU EA LA TEST SI NU DA NICI O EROARE
APRECIEZ ORCE AJUTOR
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat