Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@mariusapostol ,ce crezi aerul fierbinte care trece prin radiatorul de incalzire de la acest radiator ce face cu apa? Ajuta sau nu la incalzire mai rapida a motorului ?
Skip ads

  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Nu înțeleg ce vrei sa spui și nici nu mã chinui.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Azi dimineata , pornit webasto , l am lasat sa mearga 15 minute si cand am ajuns la masina deja temperatura antigelului era la 63 gr(pe tester) si caldura in interior, temperatura exterioara -1 gr . Bujiile nu au mai intrat la aceasta temperatura , pornirea masinii fara ele exemplara .
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,566
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Gabi iti mai aduci aminte care si cum se legau firele de la releul sistemului auxiliar de buji.
Din ce imi aduc eu aminte releul are asa
- 2 fire negre groase care pleaca spre buji
- un fir rosu gros + baterie
- un fir rosu subtire + contact
- un fir maro subtire - baterie
- un fir maro/albastru - baterie care trecea prin buton care dadea si comanda.
Mai erau si alte fire sau astea erau toate,am scris bine legarea lor?
Este un coleg de forum @staco care vrea sa isi monteze acest sistem prin buton cum am eu,nu prin sistem electronic cu ai avut tu.
As fi recunoscator daca ai putea sa scri aici legarea firelor,sa putem sa il ajutam pe coleg.Asta daca iti mai aduci aminte firele.
Skip ads

  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Claudiu sunt corecte informatiile date , acum nu stiu ce releu si a luat colegul , nu stiu ce sistem are , asa orbeste nu stiu cat putem sa l indrumam.
Staco+ afiseaza cateva poze cu releul de bujii sa se vada firele cat mai bine , si poate le dam de cap .
  • 4di

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Va salut, cam ce consum are un astfel de sistem cu 2 bujii incandescente?
Dimineata dupa pornire ar face fata un alternator de 100A sa tina si bujiile din motor si pe acele 2 din sistemul de incalzire?
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Am postat mai sus consumul la bujii. Daca ii pui doar doua bujii merge. Nu stiu la ce te referi "pe acele 2 din sistemul de incalzire"
  • 4di

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am citit acum despre ce scriai mai sus, ma refeream la sistemul auxiliar de incalzire despre care se discuta aici.
Skip ads

  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,566
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Pai 4di bujii motorului sunt folosite doar la pornire ,dupa pornire se sting(nu mai sunt folosite,vb de diesel),iar sistemul de bujii in functie de ce varianta alegi poate functiona dupa pornire motor ,la buton sau automat cu circuit electronic,dar ambele pornesc dupa ce curentul din baterie s-a stabilizat la 14.01-14.02v.
Eu am alternator de 100 amp si face fata cu brio.
Colegul staco are releu de buji ca cel de la opel y17dt/y20dt asa cum am si eu cum ai avut si tu.
Hai ca am gasit si unde am scris fir cu fir si culoare cu numar papuc de la releu.
Stiam eu ca am scris pe undeva
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=104231
Colegu staco sper sa fie de ajutor acum.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Claudiu , eu nu mi am facut cu buton , la mine un fir de la releu , cred ca firul albastru era in aer , eu am folosit montaj electronic ,
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut,

De un an de zile ma bucur si eu de un incalzitor cu bujii luat de pe un Laguna.
Eu am actionate momentan doar 2 buji si zic eu ca este destul de eficient.Daca aveam alternator de 120 sau 140 A actional toate 4 sau macar 3 bujii deoarece iarna sunt destul de multi consumatori.

Actionarea am facut-o la buton, cu relee de 40 A, LED semnalizare interior si daca uit sa le dezactivez am montat un termostat care decupleaza la 70-75 grade.

Pentru a evita ca bujiile sa se activeze cand motorul e oprit si nu sunt in masina (risc ridicat de supraincalzire atat a bujiilor cat si a instalatiei electrice), am facut ca activarea acestora sa fie posibila doar cu pozitia aprinsa si contactul pus, trebuie indeplinite amandoua conditiile.

Am folosit relee originale GM din dezmembrari pe care le-am pus in cutie originala de relee.
Toate imbinarile firelor sunt crimpate cu papuci speciali sau cositorite, iar la izolarea acestora am folosit banda care se foloseste la harnasamentele electrice in automotive.

Pe viitor daca nu o sa imi pun Webasto o sa pun releu de bujii si o sa fac un montaj pentru comanda bujiilor in functie de tensiunea incarcarii.

Momentan consumul a doua bujii este de aproximativ 42 A.


Acesta este firul de alimentare generala si de masa cu caroseria :

Cu firele am ajuns in habitaclu pe langa cablurile de la ECU si apoi prin spatele torpedoului la consola.

Consumul bujiilor

  • Mihai1205

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2010

  • Mesaj Privat
am si eu cateva nelamuriri cu acets sistem.sper ca ma pueti lamuri si pe mine.

din cate am ineteles, se poate folosi si un reelu de la ope y17dt sau y20dt.corect?
cum pot afla ce putere are alternatoruli? pe el nu scrie nimic

cum se fac legaturile de la releu cu sistemul?
intentionez legarea pe buton.

mersi
Skip ads

  • Alex001

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
dupa ce am citit paginile acestui topic as avea o intrebare....releul de bujii trebuie sa fie neaparat de opel? de pe un ford mondeo 1.8 td de exemplu as putea sa il folosesc?
multumesc anticipat.
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,566
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Mihai am scris eu mai sus cum se fac legaturile cu un releu de opel,cu releul de ford nu stim ca nu stim care cum sunt firele din releu.cu cel de opel merge sigur.
Ca sa afli ce amperaj are alternatorul ori il masori cu un aparat special ori cand il desfaci vezi cate infasurari sunt lipite la puntea de diode,eu inainte am avut de 75A si avea doar 3 infasurari de pe stator lipite la punte,apoi electricianul meu mi-a schimbat statorul cu unul de 100A si acum sunt toate cele 4 infasurari lipite la punte.
  • Alex001

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Da, mersi claudiu, defapt pana la urma releul ala de ford sa facut de mercedes Smile....mi la dat cineva moca dar nu am gasit pe nimeni sa imi zica cum sa il leg....am sa imi cumpar unul de opel pana la urma.
  • ionutzzz81

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 1.7 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2014

  • Mesaj Privat
o sa fac rost de un incalzitor din asta cu 3 bujii de pe un megane 1 motor 1.9 dt sau dti nu stiu sigur. Releu o sa caut unul pe la dezmembrari de opel , acest releu am inteles ca stie sa comande bujiile pe rand, aveti idee cam cat dureaza acest ciclu? nu este ca si cum ai tine una singura alimentata tot timpul? Cum imi dau seama daca releul este bun fara sa-l alimentez?
Nu aruncati cu pietre, este primul diesel care-l am pana acum am avut numai pe benzina... si uite ca a venit frigul si se incalzeste mai greu ( am sch si termostatul)
  • pepinogsm

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Va salut pe toti.
Am montat de curand pe masina mea astra h z19dt sistemul de incalzire quick heat. se monteaza foarte simplu.
  • pepinogsm

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2011

  • Mesaj Privat
din pacate pozele ce le am in telefon sunt cam mari. sunt facute cu galaxy s4
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
quickheat - adica resoul de sub consola sau
quickheat - nu stiu ce bujii si releu pe traseul de antigel?
  • pepinogsm

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2011

  • Mesaj Privat
quickheat resoul! de sub consola
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR