Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Antara
  • Vica Mircea

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Am achiziþionat de curând un astfel de autoturism. Pânã acum nu am mai condus aºa ceva. Pot sã spun cã sunt în faza în care "îl învãþ".
În ofertã se precizeazã consumul urban în intervalul 8.6/10.3 l motorinã ºi extra urban de 5.6/6.4 l motorinã.
Îi rog pe cei care conduc de mai multã vreme un astfel de autoturism sã-mi spunã care sunt consumurile reale.
De la reprezentanþã mi s-a spus cã de abia dupã 3.000 - 4.000 km o sã am consumurile reale. Deocamdatã, în oraº, sunt undeva între 9,9 / 13.00 l la 100 km (în aceastã perioadã folosesc , evident ºi încãlzirea).
Skip ads

  • cmusat2000

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Pentru domnul Vica Mircea,

Incep prin a va felicita pentru achizitie si sa aveti parte de drumuri multe fara niciun accident.
In iunie am cumparat si eu un Antara, modelul ce il aveti dvs. insa cu transmisie automata. Dupa circa 4 luni l-am vandut, motivele fiind prezentate pe larg pe forum.

Legat de consum, nu veti ajunge niciodata la ce spune cartea. Chestia cu "dupa 3-4000km mai scade consumul" e mai mult o legenda.
Eu la Antara mea, la cei 2694km cat a avut masina la vanzare, am avut un consum mediu de 10,1l/100km, In carte pe modelul 2.2l Diesel, AT, 4x4, consumul mediu e la 7,9l/100km.
In oras (si eu sunt din TM), consumul varia intre 12,5-13,5l/100km (in lunile aug-sept cu climatizarea ocazional pornita).
In extraurban, daca nu depaseam 90-95km/h, am mers si cu 5,8-6,2 pe Cruise Control, media la 100km in extraurban se situa undeva intre 6,4-7,0l/100km.
Ceea ce e sigur, la consumurile din carte trebuie sa adaugati intotdeauna 1,5-2,0l in plus, in conditii optime de trafic si atmosferice. Acum iarna puteti plusa chiar cu 3l in plus la 100km.

Una peste alta masina e frumoasa, spatioasa, va fi interesant sa vedeti cu regenerarea DPF-ului cum va fi in timp. Eu am avut 11 regenerari ale filtrului in cei 2700km. Frustant, acesta fiind si unul din motivele vanzarii, pe langa faptul ca perspectiva pt. motoarele diesel este una nu foarte optimista.

Toate cele bune si sa ne auzim curand.
  • Giulestina

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2014 Z22
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Cmusat2000 te-ai cam alarmat cu regenerarile DPF, am facut rost de un buletin informativ de la Opel legat de DPF in care scrie ca in primii 4000 de kilometrii regenerarea DPF se face mult mai des. Initial senzorii nu au o referinta si e nevoie de multe regenerarii pentru o calibrare cat mai buna, un fel de "rodaj" i-as zice. Ideal este ca in primiii 3-4000 de kilometrii sa mergeti des pe autostrada, calibrajul va fi si mai bun iar dupa "rodaj" regenerarile vor fi rare, cam la 5-600 de kilometrii. Daca primii 3-4000 de kilometrii ii face numai in oras nu e de bine! Se vor face regenerari mai dese, crezand ca acesta este stilul de mers al proprietarului. Trebuiau sa ne anunte acest lucru la service dar praf! Oricum se poate reseta calibrajul cu Tech3 sa o iei de la capat....
  • cmusat2000

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Salut Giulestina,

Cred ca sunt in asentimentul tau si a multor colegi de pe forum, cand spun ca cei de la Opel sunt in stare sa spuna orice despre masinile lor, evident numai de bine.
Chiar ma si imaginez, impreuna cu Antara, facand Timisoara-Arad si retur (singura autostrada din zona - 35 km) asa de vreo 100 de ori, numai sa "calibrez" nenorocitul de DPF.
Anyway, eu astept cu interes modelul urmator la Antara, prin 2016 probabil, pentru ca recunosc nu am renuntat total la model, daca modelul nou va fi demn pentru anii pe care ii traversam, nu este exclus ca prin 2020 sa merg tot spre Antara. Sunt curios ce motorizari vor fi pe benzina si daca Opel se arunca spre Hybrid cu Antara. Dieselurile vor fi istorie din 2020, e o nebunie totala la Bruxelles legat de motorizarile diesel. Nu mai dureaza mult...

GM a lansat pe piata americana si asiatica Buick Envision, care se pare ca va fi viitorul Antara in Europa, cu mici modificari. Sa vedem ce va fi la anul sau in 2016
Skip ads

  • Vica Mircea

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2014

  • Mesaj Privat
În primul rând multumesc tuturor pentru raspunsuri si comentarii. Nu este incurajatoare perspectiva consumului de carburant. Ma asteptam sa nu fie cel din oferta .
  • Vica Mircea

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua tuturor,

In primii 900 de km am simtit de 2 ori mirosul de ars asa cum scrie in manualul masinii. A fost functia de autocuratire a filtrului care intra in functiune fara o avertizare prealabila ?
  • cmusat2000

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Salut Mircea,

Traiesc un deja-vu cand citesc mesajul tau. Asa am patit si eu, cred ca in prima mie am avut 3 regenerari, asta si pentru ca pana pe la 800km nu am iesit din oras cu masina.
Functia de autoregenerare a filtrului de particule sau regenerarea DPF este un proces care se declanseaza in momentul in care senzorii masoara un anumit nivel de colmatare a DPF-ului peste limita presetata de producator.
Nu exista nicio avertizare inaintea inceperii procesului in afara de cresterea consumului de combustibil, pierderea din putere a masinii, acceleratia devina aproape rigida, iar sub capota ventilatoarele o iau la sanatoasa.
Conform producatorului este bine ca in astfel de situatii, sa incercam a conduce la peste 2000 de turatii, la o viteza pe cat posibil constanta, in jur de circa 10-15 minute. In oras mai greu de urmat sfaturile, afara se pot urma instructiunile.

Va veni si momentul in care in bord se va aprinde martorul de autocuratare a filtrului de particule. Acest lucru survine, dupa zeci poate sute de regenerari si in situatia in care colmatarea filtrului DPF este atat de mare, incat senzorii trateaza problema ca fiind daunatoare pentru masina.

Nu mai continui, nu vreau sa-mi dau cu parerea pentru lucruri pe care nu le stapanesc prea bine, insa din scurta bibliografie parcursa in cele 4 luni de proprietar de Antara, am mai citit in stanga si in dreapta.

Din pacate acest DPF e o pacoste teribila pentru motorizarile diesel de dupa 2007. A fost introdus cu scopul de a tempera din emisiile de CO2 a motoarelor diesel. Problema este ca in momentul regenerarii, acea cantitate de funingine acumulata in DPF este debusata in atmosfera in 10-15 minute, astfel ca nu prea cred ca pana la urma DPF-ul este o reusita.

In alta ordine de idei, cum stai cu consumul? La noi in TM am tot vazut Antara noi, saptamanile astea si de ce sa nu recunosc mai am o strangere de inima...

Toate cele bune.
  • Giulestina

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2014 Z22
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Ai dreptate cmusat la faza asta, daca dupa ce fac vreo 5-6000 de kilometrii face tot asa des atunci ma duc sa cer explicatii si deschid caz la Opel de remediere, nu e normal sa faca asa des. Am avut Insignia si nici macar nu stiam ca am filtru de particule deci....
Regenerari asa dese nu fac bine la motor, nici la ulei nici la nimic, motorina nearsa aruncata asa des devine daunatoare la masina, temperaturi mari la motor asa des nu e de bine pe viitor... iar de consum nici nu mai discut.
Skip ads

  • cmusat2000

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Salutari prieteni si un Craciun Fericit tuturor,

Revenind la "patimile" noastre,
As vrea sa intreb daca este cineva care are Antara cu motorul de 2.4 benzina cu transmisie automata.
Sunt curios ce consum are, mai ales iarna, sa vedem diferenta intre 2.2 DZ si 2.4 Benzina. Mai ales ca perspectiva pt. motorizarile diesel este foarte pesimista (vis-a-vis de directivele pe care la pregateste Bruxelles-ul), s-ar putea ca pana la urma sa ne orientam catre benzinare, insa acest 2.4l imi da fiori, mai ales combinat cu transmisia automata.
  • Vica Mircea

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Bunã seara,
Mai întâi de toate îmi permit sã vã urez LA MULÞI ANI ºi în anul 2015 sã aveþi parte de sãnãtate ºi împliniri.
Din data de 27.11.2014 de când am ridicat maºina de la AUTOGLOBUS :
La 02.01.2015 :
1.581,00 km parcurºi
377 km autonomie (adicã mai sunt de parcurs ºi am þinut cont cã aveam 172 km cadou);
Consum mediu 8,1 l/100 km indicat pe display.
Am alimentat pânã acum : 170,22 litri motorinã.
Distanþe parcurse : TM – Gãtaia dus –întors : 67,70 x 2 = 135,40 km;
TM – Reºiþa dus –întors : 103,00 x 2 = 206,00 km;
TM – Oradea dus –întors : 166,00 x 2 = 332,00 km;
Diferenþa am parcurs-o în Timiºoara.
În afarã de cele douã arderi de care v-am spus nu am mai sesizat mirosul de ars ºi nici nu am avut semnalizare în bord cã filtrul este plin (opticã ºi acusticã).
Azi m-am întors de la Oradea ºi m-am deplasat cu viteza de croazierã pe autostradã (TM-AR) . Am fixat-o la 93 km, cu 2000 rot/min. N-am vãzut în viaþa mea aºa ceva, mai ales în zonele de urcuº ºi coborâº. Consumul alterna de la 1,8 - 2,4 l/100 km la coborât ºi urca la 8,8-10,10 l/100 km la urcat. În ultimii 4 ani am fãcut anual drumuri în Ungaria, Austria, Germania ºi o singurã datã în Italia. Am condus 3-4 ore fãrã oprire. Pur ºi simplu îmi amorþea piciorul drept. Pãi acum dacã pot sã merg cu o vitezã setatã, fãrã riscul de a depãºi viteza legalã mai ales pe autostradã (nu mã refer la simulacrele din România) unde sunt niºte amenzi cumplite ºi fãrã sã am probleme de sãnãtate, este grozav.
Eu zic cã totuºi vorbim de tehnologie germanã ºi nu cred cã-ºi permit sã facã experimente care le-ar aduce atingere.
Nu ºtiu ce informaþii deþineþi referitor la utilizarea motorinei ca ºi carburant. Sã ne amintim totuºi cã la un moment dat lumea a preferat motorizãrile Diesel din douã motive : consumul mai redus ºi preþul motorinei. Rezultatul : fabricanþii le-au mãrit preþurile iar benzinarii au crescut preþul la motorinã.
ªi motorina ºi benzina rezultã din aceiaºi materie primã : þiþeiul.
  • Vica Mircea

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Cea de culoare ALB SNOW FLAKE este a mea. Am mai vãzut una în oraº, tot albã, dar de 2000 cmc ºi cred cã este din 2007 .
  • cmusat2000

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Salutari Mircea,

Un an 2015 cu multe impliniri si mii de km fara incidente si evenimente.

Referitor la consum, si eu pe fosta Antara, am utilizat cruise controlul pe autostrada Mako-Budapesta si retur.
Viteza setata undeva intre 95-110km, pe distante de cateva zeci de km uneori, in functie de trafic. Am atins pe anumite portiuni consumuri de 5,8-6,4l, iar fara cruise control consumul era undeva intre 6,8-7,6l.
Consumul pentru o masina atat de mare e foarte bun, mai ales ca eu aveam si transmisie automata. Insa toate acestea se intampla daca nu depasim 100km/ora. Peste aceasta viteza, mai bine obturezi ecranul de la BC. Este un test pe youtube, cu o Antara 2.2 Diesel, care prinde 210km/h pe autostrada in Germania, iar consumul instant este de 17,9l, cel mediu 12,8l.

E normal ca la coborare BC sa-ti afiseze 1-2l, daca panta e mai lunga o sa ajungi si 0l, asta se intampla la toate masinile.
Mie imi pare rau si acum ca am vandut masina, insa problemele DPF-ului si perspectiva motoarelor diesel m-a facut sa iau aceasta decizie. Poate gandirea mea nu a fost suficient de limpede, insa nu-mi doream ca peste 5-6 ani, daca vroiam alta masina, pe Antara cred ca mai mult de 5-6000euro nu mai primeam (in primul rand datorita restrictiilor pe care UE le va pune pe motorizarile diesel incepand cu 2016).

Acum asta este, mie imi place masina in continuare si nu este exclus ca dupa ce Opel va lansa noua Antara, probabil in 2016, sa dau tarcoale din nou modelului. Depinde ce motorizare va pune pe benzina, din ce am citit s-ar putea sa fie motorul de 1,6l!.

Cu consumul in TM cum mai stai in perioada asta friguroasa.

Toate cele bune.
Skip ads

  • Vica Mircea

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Bunã seara,

Am citit ºi eu câte ceva despre intenþiile UE. Eu zic cã pânã nu apare ceva concret nu meritã sã mã alarmez. Nu autoturismele Diesel sunt principalele vinovate pentru poluare. Chestiunile sunt pur comerciale. Totul se reduce la bani. Produºii de ardere atât la motorinã cât ºi la benzinã sunt la fel de nocivi .
Referitor la consumul în oraº, aº porni de la urmãtoarele cifre :
- am introdus în rezervor 170,22 l motorinã (motorina din rezervor de la data cumpãrãrii + km aferenti, dupã BC, i-am scãzut);
- am efectuat 1.581,00 km ºi aº mai avea încã 377 km (dupã BC), deci vorbim de 1958 km;
- din 1958 km , am efectuat în afara oraºului 673,40 km.
Dacã admitem cã în afara oraºului am avut un consum de 6,5 l/100km, înseamnã cã din motorina introdusã am folosit 43,77 l . Restul de 126,45 l i-am folosit în oraº unde am parcurs 1284,60 km. Oricât de neverosimil ar pãrea , rezultã cã am consumat în jur de 10 l/100km. Este o cifrã apropiatã de valoarea din cartea tehnicã (10,90 l/100 km, dacã îmi amintesc bine). Dupã BC, am oscilat între 9-13l/100km (chiar ºi 8,8 l/100km).
Deocamdatã sã spunem cã este prea devreme pentru cifre constante. Voi urmãri în continuare consumul ºi voi scrie pe forum.
Aº mai face o precizare. Tot în cartea tehnicã spune cã este posibil un consum de ulei de 600 ml la 1000 km. La 1581 km efectiv efectuaþi precizez cã uleiul este tot la limita superioarã a jojei. Prin urmare nu cred cã pot vorbi deocamdatã de consum.
Þinem legãtura. Numai bine.
  • Giulestina

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2014 Z22
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Voua acum cand e frig afara v-a mai intrat sistemul start-stop la motor? La mine de cateva saptamani nu a mai intrat sa imi opreasca motorul...
  • Vica Mircea

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Salut,

Este adevarat ca grozavia de vreme de la Bucuresti, nu este si la Timisoara. Cu toate acestea, nu am avut nici o problema cu START/STOP. In cartea tehnica sunt precizari, cand aceasta comanda nu este functionala, de ex. daca functioneaza degivrarea. Apropos de consum, ieri am urmarit consumul mediu :
- am mers numai in oras, 38 km (cu de toate, opriri din 10 in 10 m, semafoare, max.70 km/h acolo unde este permis);
- clima setata pe manual, la 24 grade, cu ventilator la pozitie mica .
Pe BC apare un consum mediu de 8,3 l/100 km.
  • Vica Mircea

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Bunã seara,

Azi, în intervalul de temperaturã cu minus 8-11 grade, nu a funcþionat START-STOP. La - 7 grade ºi mai sus a funcþionat fãrã probleme. Este adevãrat cã nici azi nu am circulat prea mult, max. 30-35 km numai în oraº. Am pus încãlzirea la 24 grade ºi am deschis puþin ventilatorul. Dupã 700 - 800 m a început sã funcþioneze încãlzirea bine. Este interesant cã nu am avut un consum mediu mai mare de 8,9 l/100 km.
  • Impaler Antara

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

Se rezolva cu redepunere de calibarare,
Este un bug de soft.
La mine am testat, am analizat, am rezolvat direct la service.

Nu va lasati mintiti de replici Opel de gen, dupa 4 k km se rezolva...
Eu si la 13 k km am avut probleme cu regenerari saptamanale.
  • Impaler Antara

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Salut,

Trebuia sa intrebi pe cineva care se pricepe,
Era un mic bug de soft,
L-am rezolvat cu redepunere de calibrare direct in service.

Cu stima,

cmusat2000 a scris:Salutari Mircea,

Un an 2015 cu multe impliniri si mii de km fara incidente si evenimente.

Referitor la consum, si eu pe fosta Antara, am utilizat cruise controlul pe autostrada Mako-Budapesta si retur.
Viteza setata undeva intre 95-110km, pe distante de cateva zeci de km uneori, in functie de trafic. Am atins pe anumite portiuni consumuri de 5,8-6,4l, iar fara cruise control consumul era undeva intre 6,8-7,6l.
Consumul pentru o masina atat de mare e foarte bun, mai ales ca eu aveam si transmisie automata. Insa toate acestea se intampla daca nu depasim 100km/ora. Peste aceasta viteza, mai bine obturezi ecranul de la BC. Este un test pe youtube, cu o Antara 2.2 Diesel, care prinde 210km/h pe autostrada in Germania, iar consumul instant este de 17,9l, cel mediu 12,8l.

E normal ca la coborare BC sa-ti afiseze 1-2l, daca panta e mai lunga o sa ajungi si 0l, asta se intampla la toate masinile.
Mie imi pare rau si acum ca am vandut masina, insa problemele DPF-ului si perspectiva motoarelor diesel m-a facut sa iau aceasta decizie. Poate gandirea mea nu a fost suficient de limpede, insa nu-mi doream ca peste 5-6 ani, daca vroiam alta masina, pe Antara cred ca mai mult de 5-6000euro nu mai primeam (in primul rand datorita restrictiilor pe care UE le va pune pe motorizarile diesel incepand cu 2016).

Acum asta este, mie imi place masina in continuare si nu este exclus ca dupa ce Opel va lansa noua Antara, probabil in 2016, sa dau tarcoale din nou modelului. Depinde ce motorizare va pune pe benzina, din ce am citit s-ar putea sa fie motorul de 1,6l!.

Cu consumul in TM cum mai stai in perioada asta friguroasa.

Toate cele bune.

Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Opel Antara

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR