Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salut markus20ro, problema si un posibil motiv pt care s-a stricat calculatorul este ca firele de la electrovalva de avans are izolatia decojita si firele fac scurt intre ele. Iti sugerez sa faci o verificare la aceste fire dar din pacate va trebui sa scoti din pompa electrovalva si cele doua suruburi de M6 cu TORX din capul hidraulic (care sunt spre motor). Deoarece firele sunt trecute printr-o izolatie (husa ) si de cele mai multe ori nu se observa ca sub izolatia respectiva cablajul e decojit.

Erori ce ai in acest moment ?
Skip ads

  • lolo35

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2014

  • Mesaj Privat
buna baieti am o problema care ma macina
  • lolo35

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2014

  • Mesaj Privat
am schimbat tranzistoru acela fermecat si a pornit dar nu mai trage ma puteti ajuta cu o parere multumec .
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Ti-am dat raspuns PM
Skip ads

  • dinmih

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Dambovita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua,


Am problema cu opel astra g 2.0 in sensul ca dimineata porneste foarte greu dau de 2-3 ori la automat. Am facut test de presiune si a tinut 2 bari.
Am schimbat prin martie pompa si a functionat fara probleme pornea si dupa 1 saptamana de repauz. Am atasat valorile date de opcom la prima pornire si valorile cand se incalzeste.

Electroventil oprire combustibil Activ
Început de injecþie 26.0 grade
Inceput de injecþie calculat 6.4 grade
Inceput de injecþie real 6.4 grade
Cantitate injectatã calculatã 16.1 mg/cursã
Cantitate injectatã 15.5 mg/cursã
Factor de umplere la ventil de reglaj pres. turbo 65.00%
Comandã EGR(Exhaust Gas Reciculation) 660 mg/cursã
Factor de umplere AGR 0%
Factor de umplere la ventil comandã turbionare 0.70%
Turaþie prescrisã de ralanti 945 RPM
Turaþie motor 945 RPM
Turaþie pompã 473 RPM


Temperaturã lichid rãcire 72 °C
Temperatura ulei motor 65 °C
Temperatura combustibil 22 °C
Contact 1 fârnã Inactiv
Contact 2 frânã Inactiv
Contact ambreiaj Inactiv
Comutator info climã 0V inactiv
Senzor de presiune climã 3.15 bar
Electroventil oprire combustibil Activ
Început de injecþie 21.4 grade
Inceput de injecþie calculat 4.1 grade
Inceput de injecþie real 4.2 grade
Cantitate injectatã calculatã 7.2 mg/cursã
Cantitate injectatã 6.7 mg/cursã
Factor de umplere la ventil de reglaj pres. turbo 65.00%
Comandã EGR(Exhaust Gas Reciculation) 303 mg/cursã
Factor de umplere AGR 3%
Factor de umplere la ventil comandã turbionare 0.00%
Turaþie prescrisã de ralanti 800 RPM
Turaþie motor 798 RPM
Turaþie pompã 399 RPM
  • quicky13

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2012

  • Mesaj Privat
rolland a scris:Urmatorul capitol care doresc sa o tratez este piesa (senzorul) cu numar de identificare 107 din desenul explodat

.

Acesta este un senzor care de fapt care intr-o capsula contine doi senzori . Adica in afara de faptul ca masoara rotatia pompei mai masoara si temperatura motorinei. De obicei la acest senzor dupa un timp isi pierde sensibilitatea fiind un senzor inductiv . Roata dintata (sau cama cum se cunoaste piesa nr12 de pe desenul explodat) care se roteste in fata senzorului face o fluctuatie de tensiune .

Aceasta fluctuatie este de fapt un semnal dreptunghiular (se poate vizuliza pe osciloscop) asemanator din imaginea alaturata

.

Cand acest semnal este distorsionat citirea este gresita ,adica inregistreaza turatie mai mica si face aparitia erorii P1345. Acest tip de defect se poate materializa in mai multe variante si anume cand citirea se face gresita o singura data si nu se da importanta ,adica pur si simplu se sterge eroarea .Bineinteles ca pornirea va fii greoaie,Si a doua varianta cand cedeaza de tot iar masina nu mai porneste. Inlocuirea acestui senzor este destul de usoara.

Se demonteaza calculatorul de injectie (N. 67 din imaginea explodata) se desfac cele doua suruburi cu care este fixat senzorul (Nr 111 din imaginea explodata) torx de M4 ,atentie la desfacerea suruburilor folositi surubelnita cu cap magnetic altfel riscati sa scapati surubul in pompa .Pentru a putea demonta calculatorul ;cablajul la cele doua electroventile care se afla in capul hidraulic este sudat de iesirea din calculator in puncte. Acesta se poate desface (separa) cu o surubelnita si cu lovituri usoare de ciocan



dupa care se desfac cele doua suruburi cu care sunt prinse mufele de plastic . Astfel separat cablajul electroventilelor, se desfac cele 6 suruburi de la calculator si bineinteles cele doua suruburi de la senzor dupa care se desparte calculatorul de corpul pompei. O alta problema la care trebuie sa dati atentie este faptul ca senzorul are un numar .

Acest numar trebuie respectat (in caz de schimbarea senzorului) altfel cu un alt numar decat cea prescrisa pe senzor consumul la masina va creste aproximativ cu 1 litru la 100km.

Daca doriti sa faceti o diagnoza la acest senzor (de ex Op-Com) turatia la pompa in momentul cand este pornita masina este jumatate la turatia motorului ,adica daca turatia motorului este de 800 rot/min la pompa va fii 400 rot /min.

Tot acest senzor este responsabil si de reglarea avansului. in mod normal acesta este intre intervalul de 4-4.6 grade



Salut,foarte util tutorialul.Am dat si eu calculatorul jos pentru schimbarea celebrului tranzistor si am gasit ceva motorina inauntru...mi-a spus cineva ca ar intra pe la garnitura ovala de care este prinsa fisa de la senzorul din poza de sus.
Intrebarea mea este daca pot gasi acea garnitura undeva sau care ar fi solutia in acest caz?
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Garnitura respectiva este vulcanizat pe folia respectiva . Rezolvarea este schimbarea senzorului . Daca faci un test de presiune ar trebui sa se vada urme de motorina pe acolo. In alta ordine de ideei , chiar daca scapa pe acolo motorina in calculator nu ar trebui sa fie.
  • quicky13

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Ai idee unde pot gasi asa ceva,eventual pret? Pe unde ar mai putea intra motorina?
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Pt senzor poti lua legatura cu userul MariusNapcori , poate are posibilitatea de a te ajuta,ori de la reprezentanta Bosch. Iar in legatura cu motorina in calculator e destul de ciudat ,dar una din variante ar fii ca siliconul care trebuia sa etanseze capacelul este copt si intr-adevar pe la garnitura aminitita de tine a ajuns motorina cumva,,ori ai undeva capacul fisurat . Dar iti recomand sa faci testul de presiune ca sa depistezi problema
  • quicky13

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru ajutor.Siliconul era copt,dar parea sa fie copt din interior,de unde si deductia ca ar fi de la garnitura senzorului.
  • lolo35

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Rolland multunesc pt ajutor intradevar firele de la electrovalva de sub capu hidraulic erau in scurt izolatia ere scorojita si inca un aspect si la electrovalva dintre stiuturile care duc la injectore izolatia ere pe duc .Miii de Multumiri pt sfaturi itit doresc SARBATORI FERICITE
  • lolo35

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2014

  • Mesaj Privat
jos la capac erau in scurt mama lor de fire
Skip ads

  • quicky13

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Am montat calculatorul inapoi si imi da P1631...nu stiu ce sa ma fac cu ea...din vara ma tot plimb pe la diversi mecanici.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@quicky13, ai calculatorul de pe pompa defect.
  • markus20ro

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Sintra 1999 x22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2014

  • Mesaj Privat
buna am revenit cu mici detalii...am schimbat tranzistorul si am izolat si cele 4 fire de la senzori, iar dupa tot, mia picat dinou, tranzistorul adica dupa 4 zile, dupa ce am desfacut dinou calculatorul si m-am uitat mai bine am observat pe forumurile din polonia ca se mai poate lipi in mijlocul palci undeva unul din picioruse asa ca am zis sa vad ce e acolo iar cand am atins acel semedeu (condensator) am ramas cu el in mana deci am impresia ca si acel semedeu are ceva ca tot imi pica tranzistorul.
imi pare rau ca nu pot sa pun o poza cu acel semedeu. dar am o intrebare aveti cumva shita sau o poza cu spatele placi. miar fii de mare folos acum . multumesc \


ps pun o poza care am gasito pe net
  • dany81

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Vectra 2003 2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Va salut am si eu o problema care imi cam da batai de cap.
Am un vectra din 2003 2.0dti si nu reusesc sa o pornesc.Problema este ca a pornit ok pana intr-o dimineata cand nu a mai pornit am incercat sa o trag am pus baterie si de geaba. Am pus tester ul si am eroarea p0340 ,p0335 si una de la releul de bujii,le sterg dar ramane p0335.Vreau sa va zic ca am schimbat senzorul de pe volanta si degeaba. Are cineva vreo sugestie care poate sa imi dea va rog . Multa stima.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salut.
Daca ai schimbat senzorul crankshaft cu unul original, Bosch, atunci e posibil sa ai probleme cu senzorul de turatie din pompa de injectie. Pune testerul si citeste turatia pompei cand dai la automat. Daca turatia e 0, senzorul e dus.
Daca nu ai pus senzor Bosch, schimba-l cu unul Bosch.
  • dany81

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Vectra 2003 2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Salut iulia71 am schimbat senzorul dar intradevar nu cu unul original am pus tester ul si am dat la automat sa vad daca se intampla ceva la "engine RPM" si imi arata turatia motorului. O sa pun unul original. Poti sa imi spui cum pot sa verific senzorul din pompa de injectie nu stiu daca am optiunea pe tester . Multumesc mult.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Dupa turatia motorului ai afisata turatia pompei care trebuie sa fie 1/2 din turatia motorului. Cel putin asa sunt afisate pe OPCOM.
  • dany81

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Vectra 2003 2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Aha o sa ma uit azi multumesc mult pt sfaturi si iti doresc toate cele bune.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR