Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
sa stii ca nu e doar de a freca cu carpa parbrizul...
daca stergi parbrizul cu carpa ramane o oarecare umiditate pe parbriz care poate distorsiona imaginile.
daca mai pui ca si pe afara se poate umezi din cauza conditiilor nefavorabile existsa posibilitatea ca la un moment dat vizibilitatea sa fie redusa...
plus ca il stergi cu carpa, el ramane umded, lasi masina cu geamurile umede la frig, umiditatea aia se transforma in "floricele" si la dezghetare stai si plangi in masina pana se dezabureste...
plus ca tu expiri aer cald in permanenta, geamurile sun reci, dezaburirea poate face fata sau in timp scurt acestei umiditati suplimentare.

consider ca pretul platit este nesemnificativ comparativ cu siguranta pe care o poate aduce un geam uscat si care iti da vizibilitate crescuta asupra traficului.
Skip ads

  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Carpa impropriu spus, sunt n feluri de superlavete pt asa ceva.
ai omis totusi o chestie, unele persoane nu pot suporta AC-ul .Chiar am intalnit in service si am observat ca nu e o chestie tocmai placuta sa ai astfel de probleme.
in rest ai zis cam tot.
Eu evit sa dau cu "carpa" un amic a patit vara sa zgarie parbrizu pe interior din neatentie si eu am intrerupt un fir de dezaburire.
Eii legat de pret nu as spune asa.totusi unii nu au chiar atatea posibilitati din nefericire si pe multi in trafic in acc sezon se uita pe o fereastra mica.
Ar trebui sa se impuna dezaburirea fata cum au modelele mai noi de masini inclusiv la low-cost(dacia etc.)
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Dezaburirea nu este acelasi lucru cu dezumidificare sau uscarea aerului.
Dezaburirea se poate face cu AC-ul deoarece sufla aer mai rece pe parbriz si atunci se observa cu ochiul liber cum dispare 'ceata ' de pe el
Dezumidificarea sau uscarea aerului o face aeroterma cu conditia sa aveti un termostat bun adica sa mentina temperatura de regim in circuitul mic de racire (motor+aeroterma) In ecuatia se abureste nu se abureste parbrizul...cel mai important este termostatul apoi,filtru de polen,umiditatea aerului afara,scurgeri infundate in zona aerotermei,interior umed ....etc.
Intre un termostat care mentine motorul la 75 de grade si unul perfect care metine la 87 este o singura diferenta vizibila pe parbriz ,caldura mentin amandoua diferenta e ca unul usuca si mai bine aerul celalat nu,adica ai geamuri cristal sau mergi cu carpa in mana.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Din punctul meu de vedere, faptul ca gasesc gheata la interior pe parbriz dimineata la alte masini si la a mea nu imi spune ca la mine se pastreaza mai mult timp caldura la interior dupa ce cobor din ea. Si, cum spune colegul @mecaNIK, probabil aerul din habitaclu e uscat. Daca ma uit in parcare la restul de masini (si de obicei o fac) am observat ca cele cu habitaclu mai mic ingheta mai accentuat la exterior, dar si parbrizul+geamurile pe interior.

Poate ca nu explic eu corect fenomenul, dar asta-i ce observ dimineata cand cobor la masina.
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Aerul din habitaclu este aerul din mediul extern introdus de aeroterma,cu gradul de umiditate aferent conditiilor meteo.Cand deschidem portiera sa intram,nu o facem ca la Auchan,trecand printr-o incapere tampon,efectiv in interior "navaleste" aerul de afara.In habitaclu,dimineata,avem cam aceeasi temperatura cu cea exterioara,doar nu construiesc nici macar germanii masini cu izolatie poliuretanica de 100... Smile Respiratia noastra ...expira aer cald si umed intr-un spatiu relativ mic,cantitativ iinsa destul cat sa-ti abureasca geamurile chiar si dupa un minut dupa ce te-ai urcat,fara sa pornesti motorul.Daca spune cineva ca intr-o dimineata de iarna,cu o temperatura externa chiar si 5 grade,urca in turism clasa medie,sta 3 minute fara sa porneasca motorul si nu i se abureste deloc sticla din imediata apropiere si-mi si demonstreaza acest lucru,eu ma duc la a mea sa-i arat doi litri de benzina! Smile Aerul indus trece prin aeroterma.OK! Aeroterma se incalzeste! Incontestabil,adevarat!Aerul se usuca! Ai mai? Adica particolele de apa dispar? Asta-i fizica?Apa din oala pusa la fiert dispare? Smile Nu se usuca deloc!Gradul de umiditate este acelasi!Sa ma contrazica careva!Doar ca incalzind aerul din habitaclu,incalzim obiectele din interior,implicit sticlele.Daca scot din frigider un vas de sticla,o sa "abureasca" instant in bucataria mea cu o temperatura ambientala de 24 grade!Particolele de apa in suspensie din ambiental,condenseaza instant la contactul cu sticla rece.Daca astept cateva minute,pana vasul respectiv absoarbe caldura ambientala,condensul dispare.Acelasi fenomen iti abureste sticla parbrizului,intr-un alt context.
Sunt fumator!Nu fumez niciodata insa in masina,a mea sau a unui...fumator,nu in spatii inchise,mici.La drum ma opresc insa,cobor,fumez o tigara,apoi urc si-mi vad de treaba.Sotia ramane in masina,motorul pornit,cald in habitaclu,geamuri uscate.Cand urc insa,sticlele xenoanelor de pe nas,imi aburesc instant,ca ness-ul!Deci,umiditate am in habitaclu,cacalau!...
Scuze de öff-topic"(m-am aliniat doar discutiei) ,este un fenomen explicat fizic,natural.Ne batem capul degeaba!
Cristi,este posibil ca masina ta sa fie parcata intr-o zoona insorita,ori dimineata,in habitaclu sa ai o temperatura mai ridicata.Plansa de bord "incalzeste "bine interiorul,o stim cu totii!Efectul este astfel atenuat.Daca gasesti insa gheata pe exteriorul parbrizului,categoric si incontestabil,sticla are o temperatura mai coborata decat temperatura ambiental externa.Altfel,dam legile fizicii peste cap!
La mine insa,soarele "atinge" parbrizul abea pe la 10 dimineata,ori contactele matinale cu volanul incep pe la 07:40... Precum la alti multi,ca mine...
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,095
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Sau atunci cand ploua si cobori/urci din masina mai des, poti sa ai si mama lui bemeveu si tot ti se aburesc geamurile. Din cauza umezelii din haine.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc de explicatii. Nu contest fizica si legile ei, insa am un amic bun care avea si el tot o Vectra B cu motor de 2l benzinar si inclusiv la el era acelasi fenomen dimineata, parbrizul nu ingheta la interior decat rar. Posibil sa fie si o coincidenta, nu stiu ce sa zic, probabil ca e asa cum ziceti voi.
  • Shellshock

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Pentru topic...nu prea vad o relevanta in versus, pentru ca Dacia cel putin nu are rival pt Opel inisgnia sau Cascada sau Antara..si nici renualt nu prea
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
"Discutia"este Opel vs. Dacia-Renault,cu referinta indeosebi Opel-SH versus Dacia-Renault...Opel vs. Renault largeste gama discutiilor si o complica...
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Daca compresorul merge ok , umiditatea va fi mica in habitaclu. Implicit geamuri mai putin aburite . Bine, si caldura tre sa functioneze .( mecanik a explicat mai sus )

Cand e pe negative si nu cupleaza compresorul, atunci umezeala e la nivelul celei de afara.

Nu cred ca se poate conduce o masina fara compresor pe ploaie, cu geamurile inchise fara sa ai si o carpa pe langa.

Cu alte cuvinte, compresorul nu e numai pt frig vara. Si nu e numai compresorul: mai e si freon ul din instalatie, radiatorul, dezumidificatorul, etc ce le are o masina fata de una care nu are
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Ieri am umblat putim mai mult si am facut niste experimente:
Fara recieculare + ac on/off = aburaraie destula pe geamurile laterle si parbriz in anumite zone.
Fara recirculare + ac off = aburite geamurile laterale.
Fara recirculare + ac on = gemurile uscate si fara aburaraie.
Daca treceam pe recirculare, incepeau sa se abureasca geamurile.
Daca stateam fara recirculare si opream ac, se abureau lateralele...

Mers singur in masina, geamurile inchise.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
In toata ecuatia asta aburire/dezaburire, umiditate/dezumificare esential si hotarator este un singur aspect - etanseitatea constructiva a caroseriei ( habitaclului) si etanseitatea realizata de clapeta recirculare aer.

A dezaburi si a dezumifica habitaclu nu presupune decat diferente de temperatura interior/exterior si un ,,catalizator,, - lipsa sau prezenta curentilor de aer artificiali ( aeroterma) sau naturali.

Ideea este ca intre cele 2 medii , interior si exterior , sa aduci intai un echilibru si ulterior sa ne ,,personalizam,, mediul la temp si umiditatea confortabila.

Greseala care o fac multi dintre soferi este ca din prima clipa de cand se baga in masina incearca sa-si creeze o atmosfera confortabila uitand sa echilibreze intai mediul din habitaclu cu cel exterior.
Cu cat va fi caroseria mai ermetic construita , cu atat va fi mai mare diferenta intre cele 2 medii.

Pentru o echilibrare rapida si ajungerea la confortul termic trebuie luat in considerare temperatura si umiditatea de afara si conditile gasite la intrarea in masina , si , in functie de asta folosesti aer cald sau rece , AC sau clapeta recirculare ...ori de ce nu , chiar rularea cu geamul usor deschis o vreme.

Eu personal am un obicei de cand ma stiu - deschiderea geamului macar jumate primii 2-3 km si daca afara sint -15 grade. Pe timp ploios e mai nasol dar si atunci ma incapatanez sa-l tin macar de 2 degete deschis. Smile
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Hai ca a inceput sa fie la greu dezbatuta problema geamului aburit,semn ca multi intalnesc /se lupta cu ea.Clapeta recirculare nu are nici o treaba,cu cat mergi mai mult pe recirculare,cu atat scapi mai greu de fenomen geam aburit.Recirculare!La activarea butonului,clapeta se inchide,nemailasand aerul din exterior sa patrunda in habitaclu.Atunci,comform destinatiei,aerul este recirculat,mai exact aeroterma preia aerul de undeva,de jos,din zona inferioara a plansei de bord,respectiv zona...bocancilor,trece acest aer prin aeroterma,calorifer/vaporizator,apoi i-l arunca spre habitaclu prin duze/flapsuri/guri ventilatie si tot asa.Recirculare "oprita".Clapeta se deschide,aerul patrunde de afara,trece prin filtrul polen,aeroterma,vaporizator/calorifer,duze/flapsuri/guri ventilatie.Daca folosind recircularea preiunea aerului in habitaclu este constanta si egala cu cea exterioara,la deschiderea clapetului recirculare,aceasta,logic,creste.Atunci surplusul de aer indus din exterior este evacuat prin clapetii "branhii"pe care toti i-i avem,putini stim insa de existenta lor.Sunt undeva prin spatele masinii,deobicei ascunsi de bara spate,pe centru ori laterale.Revin acum la clapeta recirculare.Clapetul doar inchide/deschide legatura cu filtrul polen lasand sau nu aerul din exterior sa patrunda in habitaclu.Calea prin care aerul din zona picioarelor intra in aeroterma,ramane deschisa.Deci,chiar si cu recircularea deschisa,parte din aerul umed din zona picioarelo/habitaclu,tot este recirculat,incontinuare.Cu cat un filtru polen este mai imbacsit/umed datorita conditiilor atmosferice,cu atat aeroterma va trage un volum mai mare de aer din habitaclu,spre recoirculare,filtrul obturand relativ accesul aerului indus din exterior,se va comporta precum clapeta recirculare...Atunci intalnim fenomenul dezaburirii greoaie.Filtrul polen este montat peste tot,inaintea clapetului recirculare,deci ,cu recircularea pornita/clapet inchis,prezenta ori absenta lui este egala cu zero,nu mai este folosit,nu mai afecteaza cu nimic racirea/incalzirea/dezaburirea aerului din habitaclu.
Folosind AC-ul,vaporizatorul condenseaza pe suprafata lui la trecerea aerului,particolele de apa,uscand aerul ,"grabind"astfel dezaburirea.Daca oprim insa AC-ul,condensul sau mai exact bruma de pe suprafata vaporizatorului ori apa din colector(sub vaporizator,pe unde-si face loc prin furtunasele drenaj,sub caroserie)se va transforma din nou in particole de apa s vor patrunde in habitaclu.Chiar si vara,daca oprim AC-ul,dupa cateva zeci de secunde simtim cum aerul ventilat doar,devine mult mai umed decat cel exterior.O idee buna este geamul usor deschis,pentru a facilita schimbul de aer interior/exterior.In spatiul inchis,datorita respiratiei si a transpiratiei,apei de pe bocanci etc,nivelul umiditatii in habitaclu este mai mare decat cel exterior.Umiditatea trebuie eliminata mai intai,dar si incalzirea sticlelor.Sticla este cea care colecteaza datorita temperaturii ei joase,particolele de apa,pe suprafata sa.Cu recircularea activa,scapam greu,tare greu de umiditatea interioara... Si... cam atat! Smile Nu vreau sa fac pe cunoscatorul,scriu doar pentru cei ce nu au inteles cum lucreaza sistemul.Restul,ai mai "batrani"stiti deja cum stau lucrurile... Fiecare vine totusi cu propria-i experienta,posibil de la o echipare la alta sa raspunda diferit "efectul ".Principiul insa este acelasi,peste tot,atata timp cat ne rezumam la clasa medie a masinilor... Smile

Cred totusi,ca ar trebui sa lasam subiectu asta,ori sa ne mutam pe https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11113 ori alta discutie similara.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Frateeeeee ....da cita' postarea ! Smile Smile Imi aduc aminte la un moment dat acum ceva vreme pe Softpedia ca intra unu si intreaba nedumerit cum anume ( fizic si mecanic vorbind) se incalzeste o camera de la un calorifer. Moooaaaaammmaaaaaaa , si a inceput o discutie .....si o fizicaaaaaa .....si s-a ajuns la teoreme , atomi si legi din quantica de nu-ti venea sa crezi. Am abandonat subiectul dar peste vreo 1 luna l-am vizitat iar ....si surpriza ! S-a ajuns cu discutia la dilatarea cosmosului , expansiunea galaxiilor , proprietatile fizice ale vidului ......Te durea capul , nu alta ! Si totul de la un rahat de calorifer montat intr-o camera ! Smile

Sigur , despre dezumificare , dezghetare si dezaburire putem expune fiecare cunostintele proprii. Revenind la realitate , eu n-am la Opel din dotare AC si nici nu-mi trebuie. Si nu pentru ca stramb din nas la racoarea artificiala , nici nu ma face 1 l in plus de motorina ci pur si simplu resimt ca un soc termic iesitul din masina racoroasa , brusc afara la 38 grade ! Atunci mai bine fara.

Clapeta recirculare in schimb am ....si ca la orice Opel care se respecta , motorasul s-a intristat ! Imi convine ca a murit cu clapeta ,,pe deschis,, si plin de constinciozitate tot ce-am putut face a fost sa-i scot mufa sa n-am ceva surprize.....mai nasol in spatele unei Rabe sau in zona fermelor de porci dar rezistam atata .....

Revenind cumva on-(OFF)- topic .....situatile cu probleme sint vara pe caldura cand se apuca se ploua ......sau iarna pe ger cand trebuie sa pleci cu masina bocna si geamurile floricele.
Cu dti-ul meu din pacate , in primii 5 km pe vreme geroasa ( si am fost zgarcit oferind doar 5 ) nu constat nici o diferenta intre Opel 1.7 dti si Dacia 1310. Sau ar fi ca in Opel am certitudinea ca acus, acus vine ,,fiebinteala,, ......iar in Dacie puteam doar sa sper intr-o minune.
...si uite ca am ajuns oarecum din nou ON. Smile
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu stiu exact la Vectra B de unde-si trage aer din habitaclu cand e pe recirculare. Dar parca n-as paria ca trage de jos din zona picioarelor, ca atunci ar trage si praful de pe mocheta/covoras (nu stiu cata inginerie ar fi in chestia asta daca ar trage direct de jos de la picioare fara vre-o filtrare minima-ceva). Iar in timp... asta ar duce la imbâcsirea caloriferului din habitaclu. Eu sunt unul mai ciudat care merge MULT pe recirculare (asta pentru ca se poate, am avut doi ani un TICO mai inainte, cu A/C si recirculare, dar la Tico nu tinea chestia asta cu recircularea). Defapt merg pe recirculare tooaaata iarna si nu am abureala in parbriz sau pe geamurile laterale-fata. Pe cele din spate am, pe tot geamul, insa in spate rar sta cineva. La mine cand ajunge motorul peste 75grade C aerul din aeroterma pe viteza doi efectiv simti ca te arde la mâna daca tii mana la gura centrala de ventilatie.

Ce am mai observat la mine, e un moment in care intotdeauna se abureste puternic parbrizul, si asta asa a fost intotdeauna : vara dupa ce ploua torential si scade temperatura. Atunci, de nevoie, obligatoriu trebuie sa dau pe A/C sa se dezabureasca, ca pe incalzire dureaza o vesnicie pâna se usuca parbrizul, indiferent ca sunt cu motorul la 85grade temperatura de regim sau nu. In aceasta situatie, cu A/C on, imediat se dezabureste parbrizul si aerul rece face bine la sofer+pasageri combatând imediat zapuseala aia brusca ce se simte in aceste conditii.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Lunga postarea,dar explicatiile incomplete solicita noi intrebari,noi explicatii,puse cap la cap,tot acolo ajungem! Smile Inca o confirmare a dezaburirii prin recirculareOFF: Atat la Omega clima ,cat si la Meriva AC,setarea "parbriz"( dezaburire),daca initial a fost activata recircularea,o dezactiveaza.Mai exact,la ambele cu recircularea actvata,daca dau strict "parbriz",se sting martorii "recirculare" .Repet,Meriva are AC manual(!).Deci au gandit-o proiectantii si pe asta,peste si inaintea deductiei noastra teoretice. Si-ti spun eu, @bh13ncu, Smile daca aveai in dotare AC,i-l foloseai... Nu m-am nascut in masina cu dotare clima,asa ca stiu foarte bine cum curge apa siroaie pe sub brate cand afara sunt 36 de grade iar in interior,cu toata ventilatia mai jos de 38 nu poti cobora!...Si cum nici geamurile complet deschise nu-ti usuca transpiratia de pe ceafa...Prefer impactul(nu-i chiar impact..) dacat sa stau cu prosoape pe spatar ori sa deslipesc pantalonii de pe craci la coborare...Intradevar,la cele non AC,ventilatia nemaitrecand prin vaporizator,este mai libera ,trece aerul mai lejer,dar imi amintesc zilele de cosmar cand nu mi-a functionat compresorul...Baga in interior aer mai cald decat cel de afara.Priza inlet este sub capota,trece aerul prin electroventilatorul aerotermei,tubulaturile distributie de sub plansa de bord super-incinsa,apoi geamuri deschise,transpiratie,praf,dupa 500 km faci gled pe fata,iar la noi,astia,mai...ridati... Smile Mai am un var care spunea ca nu foloseste aerul conditionat la Logan,ca-l dor picioarele.Dupa doi ani sa aflu ca Loganul lui insa,nu are AC in dotare...
Un Craciun Fericit tuturor!Sanatate si...geamuri uscate!
  • MIHAI 2000

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
USER 2000 sa stii ca dacia nu se poate compara cu un opel (orice model ar fi ) opel creeaza masini mult mai bune la calitate superioara.
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
.dupa atata teorie ....
Cand e recircularea pusa ... consuma de o ia dracii.
Daca mai pun si ac-ul ... cu plinu nu fac 500 km.
solutia temporara folie peste botul masinii... treapa 2 caldura parbriz-picioare fara stres.
Ce e drept o las inainte de drum 5-10 min pornita. Si termostatul nu isi mai face treaba...
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
N-are nici o treaba cu recircularea! Daca consuma de o ia dracii cu recircularea activa,garantat acelasi consum dracesc va avea si cu ea dezactivata.Chiar mai repede s-ar incalzi un motor cu recircularea activata,pe timp rece,pentru ca nu-i mai dai in bot caloriferului(circuitul mic racire) aerul inghetat de afara,ci boarea cat de cat din habitaclu.Dezavantaj insa,scapi mai greu de efectul condensului.Termostatul puturos ori defect,ala da! Iti poate mari consumul,motorul ajungand in parametri termici optimi de functionare mai greu ori...deloc.
Cu un carton in bot uitat,prin 97 am belit o garnitura de chiulasa Ascona 1.6D, la un drum Constanta-Otopeni,in laudele celor ce-i duceam la Otopeni,privind confortul si...caldura! Smile ...
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Eu am evitat sa pun carton dupa bara din acc motiv ca si tine:) plus ca sunt uituc.
Aseara am facut un drum de 300 km ....cu folia pusa.
geamul din dreapta deschis, ventilatia pe 3 acu de temp. abia statea la 90..93 ... am tras o sauna de nedescris Smile) afara erau -2, -3 grade.
Azi plec cu dokeru.. fiind nou nam probleme si la recirculare consumul nu creste. Dar la mine da. Nu inteleg de ce.
nu e vina constructorului(banuiesc). De cand am luat-o tot am gasit fel de fel de interventii asupra ei. De la parte electtica..pana la mecanica.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR