Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Cum sa nu fie nici o forta cand stai la semafor in D cu frana aplicata? Altfel, nu ai mai aplica frana. Fiind flux mic de lichid forta care tinde sa deplaseze masina e mica, deci iti trebuie o forta mica de franare pentru a tine masina in loc. E ca si cum te-ai opri intr-o bordura sau ai pune o caramida la roata. Masina ar vrea sa "curga", dar e blocata de frana, sau de obstacol. Pentru a invinge acest obstacol, iti trebuie cuplu la roata care se obtine prin marirea turatiei motorului, implicit flux mai mare lichid pe convertor => cuplu marit transmis catre roata. Ca accelerezi ca urci bordura sau ca accelerezi sa pleci de pe loc la semafor, e ca cam acelasi lucru, depinde de rezistenta opusa.
Deci, poti urca o bodura si fara sa accelerezi daca e mica si sa accelerezi daca e mai mare. La fel si in panta, masina poate pleca singura sau trebuie accelerata depinde de inclinarea pantei (daca panta e mare o poate lua si la vale). Deci, totul tine de cuplul care i se opune cuplului transmis la un moment dat prin convertizor.
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Eu iti zic ca nu e acelasi lucru si tu o tii cu fluxul. Zi-mi atunci, de ce nu e bine sa acelerezi deloc daca esti blocat in namol sau zapada, ci trebuie facut balans?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pentru ca te afunzi, d-aia. Si nu mai iesi decat cu tractorul. N-are nici o treaba cu convertizorul, cutia... Valabil si pentru cele cu cutie manuala. Dar era vorba de urcat bordura, nu cred ca te afunzi in bordura.
Atunci, explica-mi tu din punct de vedere tehnic cum e... cu fluxul (cuplul transmis prin lichid) si ce rol are si cum functioneaza un convertizor de cuplu (chiar si numele piesei asteia care e in locul ambreiajului de la cutiile manuale iti sugereaza ce face).
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Dai pace, doar atat iti zic, te inseli........cauta sa vezi motivele dar nu are nici-o treaba cu afundatul, ci ai ocazia sa iti 'prajesti' cutia! Dupa ce cauti sa ne spui si noua daca e asa.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Ma insel ca zici tu? Fa-ma sa inteleg.
Explica-te tehnic, atunci. Eu am incercat sa o fac ca sa intelegi, tu nu ai facut-o...
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Creste prea mult temperatura uleiului si gata, simplu ca buna ziua, nu are nici o treaba cu afundatura, asta ai zis-o asa.
La cutie conteaza si 4-5 grade in plus pe termen lung, sa nu zicem 10-20! Dar inca odata, cauta si vezi daca e asa, cine stie, poate ma insel eu.......chiar daca e a doua masina automata. Wink
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
clau70 a scris: Acest lucru se face prin lichid, deci fortezi lichidul sa circule mai repede cu o presiune mai mare, ceea ce poate duce la o crestere a temperaturii lichidului dar foarte mica (cat iti ia sa urci o bordura? cateva secunde), dar acelasi lucru se intampla si in trafic. O bordura nu inseamna aproape nimic comparativ cu exploatarea in trafic, o poti compara cu plecarea de pe loc in rampa.


Pai lucrul asta ti l-am spus si eu, dar cat ii creste temparatura la urcarea unei borduri? Nesemnificativ. Ca doar nu o tii in sfert de ora sa urci bordura!
In trafic nu ii creste temperatura? Cand "bagi piciorul" in masina la plecarea de pe loc nu creste temperatura? Cand te duci la munte si urci pe serpentine nu creste temperatura? Cand incarci masina si tragi o greutate mai mare nu creste temperatura?... Mult mai mult decat la urcarea unei borduri. Da, e foarte importanta temperatura uleiului din cutie, dar d-aia au radiatoare de racire a uleiului.
Pana la urma tot la subiectul tau favorit am ajuns... uleiul.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
De unde stii ca e nesemnificatv? Cand m-a intresat subiectul, gasisem un chart cu temperaturi de lucru si interval de schimb.....poate cand ajung acasa il gasesc.

Cand bagi piciorul in pedala, cand tragi o remorca, cand urci serpentine, da, se ridica temperatura mai mult decat normal si se forteaza cutia, dar si intervalul de schimb se reduce semnificativ.

Nimeni nu imi zice de ce la toti cei care am schimbat uleiul in cutie, el era negru cand el trebuia sa fie rosu! Uleiul ala era ars! De la ce, zi tu! Eu oricand ma astept sa schimb blocul de valve si convertizorul, daca o sa pice nu o sa fiu surprins deloc, sunt pregatit!

Iar faptul ca nu se opreste in fata bordurii si apoi se accelereaza, e un sfat de exploatare ca si cel sa nu dai in cutie la rece........si nu e deloc o intretinere pompieristica, e realitatea.

Daca la tine masina e noua, normal ca nu te intereseaza, doar la 150k km o vinzi! Dar de, asa scrie in carte, pentru ca aia si iti doresti sa scrie, ca sa te coste 2 lei intretinerea!

P.S Nu ma refefer la nici un coleg de pe forum.


Ultima modificare facuta de borsy la Joi 29 Jan, 2015 4:12 pm
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,830
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Bordurile se abordeaza oblic, fie ca ai automata, fie ca ai manuala.
Daca s-ar strica toate masinile asa, producatorul ar recomanda sa mergem doar la vale sau impinse.
Acum serios: nu are treba nici uleiul si nici cutia daca treci borduri de bun simt, abordate oblic( n roata care merge pe drept nu are nici un obstacol in fata.
Daca iei bordura in mers, strici mai multe: cauciuc, janta, articulatii, caseta.

Eu la scoala asa am invatat. Si am mai auzit si specialisti spunand asta.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Bine, aveti voi dreptate si sunt eu prost atunci. E ca si faza cand spuneam ca Opel recomanda sa nu se schimbe uleiul si toti pe aici spuneati ca se schimba. Dar hai sa o lasam asa, sunt satul de polemici fara rost.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@borsy, eu ti-am mai zis ca esti patimas si esti si un pic "extremist" (cu ghilimele - no offence) in abordarile tale.
Nu spune nimeni sa nu schimbi fluidele de la masina, indiferent care sunt ele. Si eu l-am schimbat la cutia manuala la 90.000km, am schimbat si antigelul, si lichidul de frana, pana si uleiul la motor Smile . Lichidul de la stergatoare nu l-am schimbat niciodata, doar l-am completat.
Discutia plecase de la cum adordam bordura. In nici un caz nu omori cutia sau uleiul urcand o bordura in 1-2 sec. Uleiul il uzezi in timp si incalzindu-l peste limite, mai mult il soliciti in mers (mai ales oras). In cutie pe langa angrenajele planetare mai sunt si ambreiaje, frane care sunt comandate hidraulic prin intermediul blocului de valve. Iar la cutiile de generatie mai noua (nu stiu daca e si cazul AF-40), in convertizorul de cuplu exista si un disc de ambreiaj care in anumite situatii de mers rigidizeaza pompa de turbina facandu-le sa se invarta cu aceasi turatie, cuplarea motorului de cutie nemairealizandu-se prin lichid, eliminandu-se pierderile de putere.
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 691
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Borsy, nu trebuie sa iesi invingator din orice, am invatat destule chestii utile in experientele tale, dar aici reiese ca trebuie sa stau cu ochii ca pe butelie sa nu se beleasca ba una , ba alta. Clau a intrebat de ce, cu argumente, tu sufli si-n iaurt ... Shit happens oricum, oricind, dar sa stau acu' cu frica ? Ca doar n-am luat Tico, Trabant, ... ! Ce folos ca urc eu bordura ca un gentleman, cind in oras mut masina de 4-5 ori ca sa trec de semafor vara la 40 grade,si apoi saraca schimba din vitezele 1 spre 4 pina la urmatorul semafor ? Am retinut ca sfat schimbarea uleiului, util ar mai fi aici de discutat simptome de eroare ale cutiei, folosirea manuala, etc.
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Cititi tot articolul va rog; http://www.transmasterstran...transmission.html

clau70. ti-am mai zis, nu sunt patimas, ci realist!

lbanias, scopul meu pe acest forum nu e sa am dreptate, dar sa fii sigur ca atunci cand deschid gura, nu mananc 'ciocolata'!
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Acum ce facem? Stam sa suflam si-n iaurt, vorba lui Ibanias? Nu zic ca sfaturile de pe site-ul nu sunt, unele pertinente unele, cele referitoare la schimbul regulat al uleiului, sa lasi uleiul sa se incalzeasca un pic si sa nu fortezi cutia la rece, sa nu conduci cu prea putin sau prea mult ulei in cutie..., dar sa nu urci o bordura (nimeni nu zice sa urci cu masina vreo 30 de trepte), sa nu pui in P pe o panta ca ai stres in cutie (in manuala nu ai stres cand o bagi in viteza), iar daca esti in noroi sau zapada (in aia afanata te scufunzi) sa stai acolo sa nu incerci sa iesi ca strici cutia... sunt deja duse spre limita! La ce naiba mai e facuta cutia aia, sa te uiti la ea? Mai trebuia sa recomande sa iei autobuzul sau sa mergi pe jos sa nu strici cutia, din P in D sa o bagi cu masina suspendata ca sa nu ai stres in angrenaje si pe planetare, la plecarile de pe loc sa o impingi un pic ca sa nu ai diferente prea mari de turatii in convertizor, in depasiri sa o iei usor ca sa nu se incinga uleiul, iar ca sa nu strici blocul de valve sa montezi niste robineti in paralel...
Acum sa nu crezi ca o dau in cealalta latura, adica sa iti bati joc de masina, dar...
Iar ciocolata sa stii ca e buna, ar trebui sa mananci pentru ca face bine la sistemul circulator (de sange, nu de ulei), si nu numai...
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Iarasi citesti printre randuri, ca de obicei!

'8.) Use your emergency brake when parking on an incline. Reduces stress on the parking pawl (pin) and linkage'


'Balansarea autovehiculului este permisã doar dacã acesta este împotmolit în nisip, noroi sau zãpadã. Miºcaþi maneta selectorului de viteze între D ºi R în mod repetat. Nu supraturaþi motorul ºi evitaþi accelerarea bruscã.' Asa scrie in carte!

'Nu apãsaþi niciodatã pedala de acceleraþie simultan cu pedala de frânã' (asa scrie in carte)

Cat despre ultima parte a postului, fiecare cu cat poate! Daca nu stii cum se intretine o automata mai bine nu iti dai cu parerea! Am mai zis, hai sa o lasam asa, ca nu stiu eu. Bafta.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Uite ca am mai citit odata, ca citisem de pe tableta si am zis ca poate o fi fost prea mic scrisul si nu am inteles.

"8.) Use your emergency brake when parking on an incline. Reduces stress on the parking pawl (pin) and linkage."
Astia spun sa folosesti frana de urgenta cand parchezi ca sa nu stresezi clicketul care blocheaza transmisia, deci sa nu pui in P. "dar...sa nu pui in P pe o panta ca ai stres in cutie..."!, asta am scris eu. Atunci las-o in panta numai cu frana de mana, ca daca iti cedeaza o sa ai mai mare stresul... Eu am patit-o cu etrierul pe spate care a cedat si nu mai actiona frana de parcare la Astra J si culmea, la munte. Daca trageam doar frana de mana si nu o bagam si in viteza, o cautam prin padure.

" Avoid rocking back and forth when you are stuck in snow or mud whenever possible."
Vad ca scrie sa eviti balansarea inainte si inapoi cand esti blocat in zapada si noroi atunci cand e posibil.

Cat despre "'Nu apãsaþi niciodatã pedala de acceleraþie simultan cu pedala de frânã" sunt de acord, nu am comentat. Dar in felul asta poti folosi acest lucru ca si un "launch control" Smile

Deci, nu cred ca am citit printre randuri, chiar daca erau mici!
Si, intradevar, nu stiu cum sa intretin o cutie automata, nici macar nu stiu cum functioneaza!
Bafta si tie!
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Folosiți frânã de urgențã atunci când parcati în pantã. Reduce stresul pe clichetul de parcare ( PIN ) și legãtura. (adica ai parcat, nu cand stai in panta).

Deci dupa ce ai parcat, inainte sa scoti din Drive tragi frana de mana, apoi o bagi in Parking. Daca nu faci lucrul asta, masina merge un pic in fata si sta cumva in roti (nu stiu sa explic mai bine, cine are automata intelege la ce ma refer), si la urmatoarea scoatere a levierului din P se va face cu soc.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Inteleg la ce te referi, am condus automate destul de mult, prima prin 1990, o americana.
Exprimarea lor nu e foarte clara. Deci dupa interpretarea ta (si poate a lor) e bine sa folosesti frana de parcare ca sa nu stea fortata in clicketul de la parking P, iar faptul ca o pui in P e o dubla asigurare. Adica ordinea sa fie frana de mana si apoi P.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Corect. Ai tras frana de mana, ai bagat in P si dai drumul la frana de picior.
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Hai ca usor usor va intelegeti:)
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR