Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • tilita_andrei

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Buna seara! Sunt nou pe forum am incercat si eu sa desfac pompa de injectie la fel k in postare lui rolland! Am desfacut pompa, dar acum am inceput injectie 1,2 grade si la relantii parca merge in 3 pistoane. Nu stiu daca am reusit sa centrez axul ala la capul hidraulic cu 0.02 bataie sau este problema din pozitionarea senzorului de turatie! Mentionez k masina mergea in suturi inainte si am gasit si firele de pe langa pompa decojite si am refacut traseul!
Este vorba de un Astra G, y20dth din 2001. Multumesc!
Skip ads

  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
eheee , Smile , la mine merge super ... MULTUMESC CRISTI_BV ( sa-ti dea dumnezeu sanatate 1000 ani) ! se cunoaste unde pune un specialist mana Smile , am izolat firele de se cojesc cu... TREI RANDURI DE VARNIS termic Smile , Smile , sa moara cipilan , se topeste electrovalva , vand masina si alea nu se mai cojesc .
Multumesc si D-lui Rolland , pt. sfaturi, nu am mai desfacut pompa ,doar electrovalva de jos am scos-o si am suflat sita (erea si pacat sa nu o fac ) iar dupa ce am demontat calculatorul cu senzorul cu banda , am miscat de roata pistonasului de avans , care mergea super OK.
Yiiiiihaaaaaa
  • dany81

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Vectra 2003 2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor am ceva timp de cand nu am mai fost pe site cu problema cu senzorul de turatie din pompa care l-am schimbat si totul a fost ok pana ieri cand am schimbat furtinele de retur pt ca pornea cam greu mai ales cand se incalzea si o las am vreo 20-30 min dupa schimbarea furtunelor nu mai porneste am traso pus si baterie nimic am pus testerul si mia aparut fault code p0149 are cineva vreo idee sper sa nu fie calculatorul . Daca ma poate ajuta cineva multumesc .E o vectra c 2003 2.0dti.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salut.
P0149 Injection Timing Control Circuit Malfunction
Posibil sa ai valva de avans defecta sau pistonasul de avans blocat.
Skip ads

  • dany81

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Vectra 2003 2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Ms pt raspuns a doua oara vreau sa te intreb cum pot verifica valva de avans ?
  • dany81

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Vectra 2003 2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Am uitat sa iti zic cand era in sarcina si calcam pedala de acceleratie se auzea batae de avans
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca tot esti in Anglia, cauta o masina cu MOT expirat acelasi model. Costa cel mult 400 E.
Schimba pompa.
  • dany81

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Vectra 2003 2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Salut iulian sa fiu sincer masina asta am luato cu 250£ iam facut motul sa o vand dar dupa cum stii au aparut problemele idea e ca sunt cam la limita cu bani dati pe ea si cu ce am bagat si asta e motivul sa o fac sa scap de ea la 500£ iei masina la Cheie deci macar sa scot baniiPersonal opel ........ Nu as mai Pune mana oricum Mersi pt sfat dar o sa iau o pompa de la desmembrari si o sa pun calculatorul meu pe ea si sper sa se duca....
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
La 250 GBP ai facut afacere, oricum. Daca ajungi cu ea in Romania, o dai cu 600 E fara probleme.
  • dany81

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Vectra 2003 2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Da iulian am facut afacere...... Vezi ca tiam scris pe privat.
  • ady72

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Salut ,
Am si eu aceeasi problema cu calculatorul unei pompe VP44 (este montata pe un audi 2.5tdi).Am oprit motorul si la 10 minute distanta nu a mai pronit .Masina pornea la sfert vara-iarna fara fum sau alte probleme .cu conductele slabite scoate motorina la toate injectoarele , nu baga si presiune , iar pe laptop vede si temperatura combustibilului si turatia pompei .
Am gasit , cautand informatii , pe acest forum , excelentul tutorial pe partea de mecanica la tipul acesta de pompa insa pentru partea electronica se mai lasa un pic asteptat asa ca am sa provoc eu continuarea .
Am vazut ca exista membri care chiar stiu cum lucreaza in detaliu aceasta pompa si care au experienta si in reparatia psg5 .
Se stie ca exista pe pompa 2 electrovalve , una cu functionarea prin impulsuri (cea dintre conductele pompei ) responsabila in caz de defectiune cu pornirea motorului , si care are si rolul de regaj fin al dozajului de motorina , si o a doua electrovalva , cea de sub capul de injectie , care lucreaza continuu variabil si care este responsabila cu varierea avansului optim in functie de regimul motorului .
In calculatorul pompei pe toate forumurile pe care le-am cercetat se face referire la un singur tranzistor final care din diverse cauze se prajeste si care comanda electrovalva din capul de injectie , in celalalt colt al calculatorului pompei se spune ca ar fi un lm7805 care ar ceda primul , si ar fi responsabil de prajirea tranzistorului de inlocuire .
Cine comanda electrovalva de avans ?
Care sunt valorile rezistentelor celor 2 electrovalve?
In ce priveste tranzistorul problematic , am inteles din cautari ca este un irf 44n (Vdss=55v ,Rdson=17,5mohm,Id=49A , turn-on delay time 14 ns si turn-off delay time de 44ns ) , si care in mod aproape automat se inlocuieste cu irf2905 (55v, 27mohm , 42A ,11 ns cu 26 ns) , mai rapid deci , dar mai slab in amperaj cu aproape 20 % . irf 3905 inchide tarziu si poate duce la incalzirea bobinei iar mty100n10e (48 ns cu 186 ns ) cred ca iese din discutie .
Ce parere aveti despre irf3710 (Vdss=100v,Rdson=23mohm,Id=57A , 12ns cu 45 ns ) ? A incercat cineva ?
  • al3x_gym

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2015

  • Mesaj Privat
buna eu lucrez intr-un service de famile si noi in proportie de 80% din masinile reparate sunt ford si opel!
eu pe masina mea;o zafira din 2001 cu pompa vp44 cod 015 am montat un tranzistor irfz 44n si sunt deocamdata multumit
am mai reparat si alte 2 pompe cu acelasi tranzitor si functioneaza perfect
DAR MARE ATENTIE tranzistorul montat ulterior nu trebuie montat in calculatorul pompe deoarece nu se raceste si se arde in scurt timp
eu l-am montat afara din pompa pe un radiator mare luat de la procesorul unei unitati PC de computer si se raceste bine!
Dar am o problema la care nu am raspuns inca si am informatii ca ar fi de la senzorul de turatie din pompa si anume problema ar consta in cantitatea de combustibil injectata la 800 de rotatii adica la relanti si anume in loc de 3 miligrame imi injecteaza meste 4 aproape de 5 si a crescut consumul. asta se intampla doar la masina mea la celelalte reparate a scazut consumul de combustibil dupa montarea tranzistorului.
daca poate cineva sa ma ajute in vreun fel cu vreo informatie as fi recunoscator! eventual puteti lasa mail pe
piese_ford@yaoo.com
mi-a zs cineva de la bosch service ca trebuie calibrata pompa pe banc iar dar nu stiu ce sa cred!
Skip ads

  • ady72

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Am rezolvat-o . Socoteala de acasa nu s-a potrivit ...cu cea din targ . Am inlocuit cu ce am gasit : irf 2807 (13ns 49ns si 82 A fata de 14ns 44ns 35A ai ifr 44 ) mai bun decat ce intentionam sa folosesc , cu ceva batai de cap pentru ca era in capsula mare fara urechea de prindere pe radiator , adica TO 262 si nu smd .L-am montat cu ceva chin in locul vechiului irf 44 pentru ca nu are loc fara interventie atenta in peretele calculatorului , si pana acum nu a cracnit . Toaca si chibrite .Sunt curios cand o sa crape .L-am lipit cu.....Bison Epoxy Metal adica un adeziv universal obisnuit .Avand in vedere diferenta de amperaj de care este capabil , fata de mosfet-ul original (consumul bobinei pe care o alimenteaza am inteles ca este maxim 20A deci 25% din cat duce IRF 2807 fata de 70% din cat ducea IRF 44 ) si gabaritul mult mai mare in care este "impachetat" fata de smd-ul original (pe dos are totusi o fata de cupru mult mai voluminoasa decat varianta smd) , nu ma astept sa puna probleme de incalzire .
In ce priveste consumul inca nu imi dau seama daca a crescut sau nu , desi teoretic ar putea sa creasca putin , insa prin Bucuresti nu ai ce consum sa ii faci unei masini .
In plus , cu ocazia demontarii pompei am verificat si pistonul de avans al injectiei care era blocat , fara sa demontez pompa , adica nu am scos afara pstonul , doar l-am data cu spay degripant si i-am facut curse pana nu a mai tinut blocat nicaieri .Dupa ce am remontat la loc si am pornit motorul , se auzea complet altfel , mai putin zgomotos , iar de tras trage mai bine . Inca nu am avut timp sa pun laptopul sa ii vad avansul , din curiozitate , pentru ca imi porneste tot instant .
Totusi intreb daca stie cineva sa imi spuna , daca fac rost de un calculator pentru pompa (doar partea electronica) se poate adapta la ecu masinii si sa il tin de rezerva pentru eventualitatea ca face figuri la drum lung ? (calculatorul pompei il pot schimba si in mijlocul drumului la motorul v6 2.5 tdi ).
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salutare. Daca zici ca ai avut pistonasul blocat eu iti recomand sa desfaci pompa pt ca spray-ul e frectie la picior de lemn .Cand ai lumea mai draga si in special iarna o sa ai probleme cu pornirea. Iti recomand sa faci o verificare si la izolatia firelor de la electrovalva de avans .
  • ady72

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Stiu ca ce am facut la pistonas este exact cum spui o "frectie" , dar a fost prima data cand am dat-o jos de pe masina si aveam nevoie de masina sa imi mearga fara sa ma complic . Ideea este ca am constatat ca "tinea" la fundul alezajului si dupa manevra cu spay si-a dat drumul "la mana " .ca intradevar aveam o problema acolo am realizat deabia dupa ce am montat la loc si am constatat ca motorul merge si trage mult mai bine iar asta nu din cauza tranzistorului pe care l-am inlocuit ci a corctiei de avans pe care a inceput sa o faca pompa .Cand voi avea timp o dau jos din nou dar NUMAI dupa ce ma conving (dupa ce mai studiez) ca pot scoate afara capul hidraulic fara sa imprastii rolele (2 sau 3 nu stiu sigur cate are pompa mea) astfel incat sa nu ajung la pompagiu ca daca ajung acolo eu o arunc in Dunare si iau alta pompa (sunt patit cu pompagii batrani in meserie si vestiti ca profesori carora le puneam in fata inclusiv manualul de reparatie al unor pompe banale de tractor si nu erau in stare sa le faca nici pe pompe cum trebuie si nici pe injectoare ca ajunsesem sa imi fac singur scula pentru reglarea injectoarelor si mi le faceam in curte cum trebuia } .
Cu pornirea nu am avut probleme niciodata oricat de frig a fost iarna si stiu sigur ca din 6 bujii am 4 arse de cand am luat masina , adica de 5 ani si in mod sigur la cat de intepenit era pistonasul de avans in alezajul pompei nu lucra deloc pana sa umblu la el .Remedierea pistonasului este o treaba mai de migala , trebuie slefuit cu grija si il am in vedere la viitoarea demontare a pompei .Pentru moment am confirmarea faptului ca si acolo aveam o problema dar de care nu stiam .
Cat despre izolatia firelor de la bobina din mijlocul capului hidraulic nici nu se punea problema sa ramana in halul in care era .Eu am avut la dispozitie niste conductori izolati cu un soi de cauciuc siliconic de la instalatia electrica a unui aragaz vechi , de la care am recuperat doar izolatia , si le-am izolat de mai tin o viata fara sa se mai coaca pe masina .
Cu calculatorul pompei insa daca poate cineva sa ma lamureasca .Pot sa iau o alta unitate (partea electronica) in caz ca totusi interventia mea de inlocuire a tranzistorului va ceda (iar la cum am vazut ca functioneaza pompa asta poate sa ma lase in drum oriunde ) astfel incat sa adapteaz partea electronica la ECU masinii ? Este necesara o astfel de adaptare prealabila ? Adica sa tin in masina partea electronica , calculatorul pompei , cum tinea orice sofer constient pe vremuri in torpedou un condensator o platina eventual un capac de delco , si sa il imlocuiesc doar in caz ca imi face probleme la un drum mai lung , pentru ca pana nu crapa eu de pe masina calculatorul pompei asa cum l-am reparat , nu il dau jos .
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
daca e de pe o pompa cu acelasi cod ca al pompei tale, doar lipesti firele si functioneaza... testat pe masina mea (cumparat pompa SH completa si utilizat doar calculatorul) Smile
  • 17_adi

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 Y2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema.In urma cu aproximativ o saptamana masina ( astra g y20dth) nu a mai pornit.Un prieten de al tatalui meu fara sa vada masina a zis ca ar fi calculatorul de la pompa de injectie.S-a demontat de pe masina , am trimis-o la el, a reperat-o, iar un alt baiat a montat-o pe masina.Masina a pornit, totul ok insa este mai zgomotos, parca mai turat , nu trage cum trebuie si consuma mult mai mult!A fost pusa pe tester si s-a spus ca ar fi o electrovala de langa baterie.Mentionez ca toate astea s-au intamplat dupa montarea pompei pe masina, oare nu este reglat avansul cum trebuie?Ma puteti ajuta?Stiti pe cineva din Targoviste mai priceput ?
Multumesc.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Poti lua legatura cu @DB77AAA daca vrei.
  • 17_adi

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 Y2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am luat, sper sa se rezolve.Paste fericit tuturor!Va tin la curent.
  • gogutu

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Oprit motor , incercari nereusite de pornire , platforma ,service rezultat pompa defecte P1630 ,demontat pompa injectie ,plecat Tirgoviste , astept vesti / Nimic mai rau decit sa fii pieton /
Masina Opel Zafira y20 dth 74 cp 2000 cc din 2001
Este in Tirgoviste vreun profesionist in pompe injectie ?
PASTE FERICIT OPELESTILOR
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR