citu- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2013 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2015
- Mesaj Privat
- jupijohn
- **
- 460 mesaje
- din 21 Mai 2014
- Zafira Tourer 2017 B14NET
- Ploiesti
jupijohn
- Mesaje scrise: 460
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2014
- Mesaj Privat
Am fost cu Corsa la un prieten, mecanic si m-am mai linistit. Zgomotul se pare ca ar fi de la injectoare si de la regulatorul (daca am retinut bine) care se afla in zona aceea. Urmeaza o proba si la rece pentru a fi siguri. Va tin la curent.
citu La ce benzina (furnizor) te-ai oprit? scuze de offtopic
citu La ce benzina (furnizor) te-ai oprit? scuze de offtopic
citu- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2013 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2015
- Mesaj Privat
- zcatalin
- **
- 161 mesaje
- din 27 Sep 2013
- Corsa 2002 Z12XE
- Galati
zcatalin
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2013
- Mesaj Privat
Am cumparat corsa, z12xe, acum 1,5 ani. Avea atunci 228.000 de km. Fostul proprietar o avea de noua, si a spus ca a bagat numai castrol 10w40, la recomandarea mecanicilor. Eu am bagat GM 5w30 primii 10.000 de km, motor foarte zgomotos dupa ce se incalzea si consuma mult, am completat inca 1,5 litri la 10.000 de km. Apoi, la reviziile de 238.000, respectiv 248.000 de km am pus 10w40 de la GM, s-a comportat ok cat a fost vremea calda, dar m-a prins frigul cu el in motor, si facea urat la pornire. Deasemenea, dupa ce se incalzea bine motorul, devenea zgomotos. Acum, la 258.000, dupa ce am mai citit si pe aici, am pus Wolf 5w40. Porneste superb, merge impecabil, foarte silentioasa si dupa ce se incinge motorul.
- geeeorge23
- **
- 220 mesaje
- din 19 Jan 2013
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
geeeorge23
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat
Am facut schimbul de ulei la Astra h 1.6 xep cu ulei GM 5w30 si masina nu mai trage cum tragea cu 0w40 mobil 1 European car formula. Nu stiu daca are vreo legatura cu schimbul de ulei sau pur si simplu s-a intamplat ceva cu masina. Dupa 10-15 minute sau mai bine spus dupa ce se incalzeste motorul masina nu mai trage. Nu este o chestie de placebo ci pur si simplu calc acceleratia si motorul se chinuie. Rog pe cei care au facut schimbul cu un 5w30 sa-mi spuna daca li s-a intamplat acest lucru
- buldozer2
- ***
- 738 mesaje
- din 01 Feb 2011
- Astra 2014 A14NET
- Buzau
buldozer2
- Mesaje scrise: 738
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2011
- Mesaj Privat
Am avut si eu astra h cu aceeasi motorizare si am pus in ea si mobil 0w40 si castrol edge 0-30w si gm 5w30 si nu am simtit nici o diferenta nici la consum, nici la zgomot! Eu sunt de parere ca la uleiurile scumpe o mare parte din diferenta de pret o reprezinta "firma" si "marketingul"
Iar legat de chestia ca nu mai trage sigur e alta problema tehnica care aparuta in aceeasi perioada cu schimbul uleiului si de aici asocierea (legat de treaba asta am vazut unu pe youtube cu o corsa C care injura de numa numa benzina de la Mol ca avea el nu stiu ce errori si cand colo el avea un ax cu came rupt
Iar legat de chestia ca nu mai trage sigur e alta problema tehnica care aparuta in aceeasi perioada cu schimbul uleiului si de aici asocierea (legat de treaba asta am vazut unu pe youtube cu o corsa C care injura de numa numa benzina de la Mol ca avea el nu stiu ce errori si cand colo el avea un ax cu came rupt
- geeeorge23
- **
- 220 mesaje
- din 19 Jan 2013
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
geeeorge23
- Mesaje scrise: 220
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2013
- Mesaj Privat
- andreiviciu
- **
- 203 mesaje
- din 15 Jun 2009
- Astra 2000 X16XEL
- Brasov
andreiviciu
- Mesaje scrise: 203
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2009
- Mesaj Privat
am un astra g x16xel si acum am in el Liqui molly 10w40 MOS2 ...ce pot sa zic ,motorul suna excelent,merge bine dar nu mai trage cum tragea cu vechiul ulei gm 10w40....la fiecare revizie de 10.000km am schimbat toate filtrele +bujii ngk
Bujiile pot sa zic ca le-am strans cam tare fata de data trecuta ,dar nu cred ca are vreo legatura
Are vreo legatura cu uleiul asta lm 10w40 mos2 .aditivul sa ingreuneze?
Multumesc!
Bujiile pot sa zic ca le-am strans cam tare fata de data trecuta ,dar nu cred ca are vreo legatura
Are vreo legatura cu uleiul asta lm 10w40 mos2 .aditivul sa ingreuneze?
Multumesc!
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- gabytzuxxl
- ***
- 833 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
E de ras dar nici nu prea este. Uneori o vascozitate a uleiului ( sau a altor caracteristici ) neconforma cu specificatiile cerute de producator poate duce la o rezistenta mecanica in plus pentru motor din partea filmului de ulei dintre piese,
Asa ca totusi exista o relatie intre demaraj si caracteristicile uleiului. In fond e un fluid vascos care opune rezistenta.
Diferente de demaraj exista dar de cum percepe fiecare un demaraj mai bun sau mai slab dupa schimbarea uleiului, da , aici se poate discuta fiind vorba despre subiectivitate in fond.
Asa ca totusi exista o relatie intre demaraj si caracteristicile uleiului. In fond e un fluid vascos care opune rezistenta.
Diferente de demaraj exista dar de cum percepe fiecare un demaraj mai bun sau mai slab dupa schimbarea uleiului, da , aici se poate discuta fiind vorba despre subiectivitate in fond.
- gabytzuxxl
- ***
- 833 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
Da ai dreptate! Cred ca a bagat ulei de cutie, 75w90. Inainte avea 0w30, cred ca de aici diferenta aia ca "nu mai trage" =))))
On: el compara 10w40 cu 10w40, doar producatori diferiti, si... fi serios un motor are tot acelasi cuplu si aceeasi CP si cu 0w30 si cu 10w40. Altfel ar fi trecuta la "tuning" si asta gen filtru sport )))
On: el compara 10w40 cu 10w40, doar producatori diferiti, si... fi serios un motor are tot acelasi cuplu si aceeasi CP si cu 0w30 si cu 10w40. Altfel ar fi trecuta la "tuning" si asta gen filtru sport )))
- jupijohn
- **
- 460 mesaje
- din 21 Mai 2014
- Zafira Tourer 2017 B14NET
- Ploiesti
jupijohn
- Mesaje scrise: 460
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2014
- Mesaj Privat
Difera de la un producator la altul..... De exemplu Mobil 1 0w40 este aprobat dexos2 desi GM are 5w30 dexos2. Daca verifici datele tehnice pentru fiecare ai sa constati ca sunt foarte asemanatoare desi categoria de vascozitate data de cifre difera......
Legat de comportament al masinii fiecare ar trebui sa-si cunoasca mai bine masina.... de exemplu: la vechea masina . un matiz, era diferenta intre comportamentul masinii, al motorului (cum urca in ture, zgomot la turatie ridicata) cu bujii bosch fata de bujii ngk desi ambele erau recomandate. Bineinteles, comportamentul era mai bun cu ngk, care era si prima optiune de altfel, bosch fiind a 3-a dupa champion, recomandari pe care in manualele de opel nu le regasesc nicicum.
Legat de comportament al masinii fiecare ar trebui sa-si cunoasca mai bine masina.... de exemplu: la vechea masina . un matiz, era diferenta intre comportamentul masinii, al motorului (cum urca in ture, zgomot la turatie ridicata) cu bujii bosch fata de bujii ngk desi ambele erau recomandate. Bineinteles, comportamentul era mai bun cu ngk, care era si prima optiune de altfel, bosch fiind a 3-a dupa champion, recomandari pe care in manualele de opel nu le regasesc nicicum.
- gabytzuxxl
- ***
- 833 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
- jupijohn
- **
- 460 mesaje
- din 21 Mai 2014
- Zafira Tourer 2017 B14NET
- Ploiesti
jupijohn
- Mesaje scrise: 460
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2014
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Eticheta e una , realitatea e alta. Noi ca si consumatori de rand ce putem face ? Pipaim bidonul de ulei , ne benoclam la eticheta , rasfoim manualul producatorului si speram. Speram sa fi ales in regula dar decizia finala o da motorul.
Cati n-am patit sa schimbam uleiul cu unul vestit si motorul sa cada in suparari ? Si cum naiba , ne-am intrebat , ca doar la vecinu' de parcare merge excelent !
Legat de putere , da pare incredibil , dar daca nu simteam eu, ziceam ca e folclor. Acelasi 5W40 dar cu ocazia schimbului de ulei ( am trecut de la GM la alta marca ) in primii metrii mi-am dat seama ca masina a prins viata ! Initial mi-am spus ca e placebo dar ulterior a fost clar ca buna ziua : demaraj mult mai bun , silentiozitate cit cuprinde si chiar o reducere discreta de consum de carburant.
In fond totul e chimie pe lumea asta !
Adevarul este ca e foarte fina ,,linia,, de echilibru intre o ungere corespunzatoare a pieselor aflate in miscare pina la un nivel maxim corespunzator si momentul in care ungerea incepe ,,sa coste,, nejustificat. Adica da , am ungere dar uleiul in cauza opune rezistenta prea mare si asta imi taie din ,,elan,, Altfel n-ar fi atata poveste cu uleiurile astea daca ar fi toate o apa si-un pamant.
Cati n-am patit sa schimbam uleiul cu unul vestit si motorul sa cada in suparari ? Si cum naiba , ne-am intrebat , ca doar la vecinu' de parcare merge excelent !
Legat de putere , da pare incredibil , dar daca nu simteam eu, ziceam ca e folclor. Acelasi 5W40 dar cu ocazia schimbului de ulei ( am trecut de la GM la alta marca ) in primii metrii mi-am dat seama ca masina a prins viata ! Initial mi-am spus ca e placebo dar ulterior a fost clar ca buna ziua : demaraj mult mai bun , silentiozitate cit cuprinde si chiar o reducere discreta de consum de carburant.
In fond totul e chimie pe lumea asta !
Adevarul este ca e foarte fina ,,linia,, de echilibru intre o ungere corespunzatoare a pieselor aflate in miscare pina la un nivel maxim corespunzator si momentul in care ungerea incepe ,,sa coste,, nejustificat. Adica da , am ungere dar uleiul in cauza opune rezistenta prea mare si asta imi taie din ,,elan,, Altfel n-ar fi atata poveste cu uleiurile astea daca ar fi toate o apa si-un pamant.
- gabytzuxxl
- ***
- 833 mesaje
- din 03 Jul 2009
- Bucuresti
gabytzuxxl
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2009
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
- stolniceanulucian
- **
- 286 mesaje
- din 06 Dec 2010
- Astra 2009 Z14XEP
- Sibiu
stolniceanulucian
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
Pana acum am avut 2 masini pe benzina fara turbo.
La ambele am simtit o mare schimbare in bine atunci cand am trecut de la uleiul de fabrica 5w30 la ulei 5w40 de marca si ulterior la 0w40.
Poate doar la motoare turbo diesel sau turbo pe benzina sa nu se simta diferenta, dar la motoarele aspirate eu garantez ca e diferenta sesizabila in modul de functionare al motorului atunci cand se foloseste un 5w40 sau 0w40 de calitate.
5w30 din fabrica intruneste cerintele minime cat sa nu crape motorul in garantie, dar doar atat !
5w30 asigura o oarecare economie de carburant fiind subtire la 100 de grade celsius, dar din punct de vedere al protectiei motorului pe termen lung nu face treaba buna, mai ales daca se merge turat cu masina.
Din punct de vedere al producatorilor de masini, daca motorul rezista 100 000 de km cat e garantia si inca un kilometru in plus, adica 100 001 km, atunci e perfect ! Odata ce garantia a expirat, pentru producator nu mai exista nici o miza (cel putin la producatorii de duzina gen Opel, Ford, Renault, VW etc.). Producatorii premium Audi, Mercedes, BMW, Lexus etc. au o reputatie de aparat si au alte standarde.
Producatorii de duzina insa, concep standardele de intretinere pentru motoare exact cat sa nu crape in garantie. Nimic mai mult !
Cand vad intervale de schimb de ulei de 20 000 de km sau 30 000 de km cu posirca 5w30 OEM, mi se face greata. Am tinut odata de curiozitate uleiul OEM 19 800 de km (ca de, ei ziceau in manual ca intervalele de schimb sunt de 20 000 de km). Motorul suna foarte rau, iar la mers sustinut cu 4000 de rpm constant se auzeau sunete metalice.
La ambele am simtit o mare schimbare in bine atunci cand am trecut de la uleiul de fabrica 5w30 la ulei 5w40 de marca si ulterior la 0w40.
Poate doar la motoare turbo diesel sau turbo pe benzina sa nu se simta diferenta, dar la motoarele aspirate eu garantez ca e diferenta sesizabila in modul de functionare al motorului atunci cand se foloseste un 5w40 sau 0w40 de calitate.
5w30 din fabrica intruneste cerintele minime cat sa nu crape motorul in garantie, dar doar atat !
5w30 asigura o oarecare economie de carburant fiind subtire la 100 de grade celsius, dar din punct de vedere al protectiei motorului pe termen lung nu face treaba buna, mai ales daca se merge turat cu masina.
Din punct de vedere al producatorilor de masini, daca motorul rezista 100 000 de km cat e garantia si inca un kilometru in plus, adica 100 001 km, atunci e perfect ! Odata ce garantia a expirat, pentru producator nu mai exista nici o miza (cel putin la producatorii de duzina gen Opel, Ford, Renault, VW etc.). Producatorii premium Audi, Mercedes, BMW, Lexus etc. au o reputatie de aparat si au alte standarde.
Producatorii de duzina insa, concep standardele de intretinere pentru motoare exact cat sa nu crape in garantie. Nimic mai mult !
Cand vad intervale de schimb de ulei de 20 000 de km sau 30 000 de km cu posirca 5w30 OEM, mi se face greata. Am tinut odata de curiozitate uleiul OEM 19 800 de km (ca de, ei ziceau in manual ca intervalele de schimb sunt de 20 000 de km). Motorul suna foarte rau, iar la mers sustinut cu 4000 de rpm constant se auzeau sunete metalice.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Eu am simtit o diferenta clara si neta la dieselul meu cu turbina cu tot si asta in primii metrii de demaraj de la plecarea de pe loc , moment cand turbina la mine nu-si face simtita prezenta.
Probabil mi-ar fi mai dificil sa sesizez diferente mici ,,de tragere,, la 2500 ture de exemplu ( in plin avant turbionar ) dar de la plecatul de pe loc a fost clar.
Merg pe 5W40 ca asa spune cartea si vad ca motorul nu are nimic impotriva.
Probabil mi-ar fi mai dificil sa sesizez diferente mici ,,de tragere,, la 2500 ture de exemplu ( in plin avant turbionar ) dar de la plecatul de pe loc a fost clar.
Merg pe 5W40 ca asa spune cartea si vad ca motorul nu are nimic impotriva.