Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa B/Combo B
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Schimbarea garnituri de distributie implica demontarea distributie,nu se poate introduce garnitura fara a demonta lantul si patinele
Skip ads

  • dcg1980

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2000 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2015

  • Mesaj Privat
UPS .. inseamna ca e mai greu decit credeam .. eu aveam impresia ca acea garnitura este in spre exterior spre acel asha zis capac .. trebuie sa ma documentez.
Deci daca umblu la lant,patine .. o sa-mi trebuiasca si acele truse KM de blocare .
Imi puteti descrie si mie o ordine a operatiilor de demontare .. montare ..?
Unde gasesc si eu ceva documentatie referitoare la distributie?
Multumesc
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Sfatul meu este, daca tot se desface recomandat ar fi sa se schimbe si kit distributie plus o curatare a sorbului ca tot se da baia jos.Daca nu ati mai facut niciodata o distributie, chiar si pe curea, nu va riscati, este prea complicat.In mare exista o ordine dar asta ar insemna sa descriu fiecare surubel,piulita, plus ca sant unele chitibusuri si asta ar tine o zi. Scule trebuiesc in afara de KM-uri, numai o dinamometrica costa de la 300 lei in sus plus clicheti mari, mici, trusa E-uri, asa ca pretul lor depaseste pretul manoperei, DECI?
  • dcg1980

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2000 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Eu intrebam strict garnitura de la distributie. Poate gresesc dar nu vad de ce imi trebuie trusa KM daca nu ma ating de lant,axe came si pinioane . Din ce am vazut eu alea sunt prinse de blocul motor si de chiulasa, nimic de capac. Eu vreau sa schimb acum doar garnitura aia de pe capac. Daca nu misc nimic din distributie logic ar fi sa nu se deregleze nimik. Stiu ca ar fi " mai bine" sa schimb distributia dar piesele + KM-uri + dinamometrica=12 milioane + ulei si altele deja ii cresc val la masina. Si oricum nu-s 100% sigur ca-mi rezolv problema principala apa in ulei.
Deci in afara de pompa de apa mai este ceva prins pe capac?
Se pune silicon dela gasket pe suruburi sau garnitura?
Sa zicem ca schimb si garnitura pompa apa ca nu e mare valoare.
Daca e pe asa conform zicalei " daca tot umbli ar fi bine " ar trebui sa schimb distributia toate garniturile, probabil garnitura chiulasa, daca nu si chiulasa dupa altii.
Si nu-mi va garanta nici un mecanic 100% ca scap de problema sa ca n-o sa apara altele.
Deci eu vb de garnitura capac distributie strict in incercarea de a scapa de problema cu apa in ulei probabil cind o sa umblu pe acolo o sa ma uit si la lant si intinzatotu ala hidraulic. Trebuie dinamometrica la suruburi capac?
Scuze daca e prea lung postul sau bat campii.
Skip ads

  • dcg1980

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2000 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Deci procedura sa ma corecteze cineva daca gresesc:
Golesc ulei si antigel.
Dau jos filtru de aer cu debitmetru si ce ma mai incurca.
Scot mufele de la senzorii din zona aia.
Suspend motorul ca am impresia ca trebuie sa demontez ceva tampon de sustinere motor .
Desfac modulul ala de aprindere de la buji.
Dau jos capac culbutori.
Demontez tampon sustinere motor.
Demontare pompa apa.
Probabil curea + alternator .
Ultima parte ar trebui sa fie capacul propriuzis de la distributie.
Am vazut la cineva ca facea un tipar din carton dupa garnitura noua in care facea gauri si punea suruburile demontate ca sa nu se incurce pozitia.
Se da garnitura veche jos , se curata cu ceva mai soft sa nu se zgarie nimik pe acolo.
Se monteaza garnitura noua pe motor banuiesc si nu pe capac. Banuiesc ca nu se da cu Gasket sau cum i-o zice ca ala poate intra prin motor.
Acum era intrebarea la suruburi se pune Gasket pe filet sau nu .. si legat de strangere ceva specificatii ?
La garnitura pompa apa se pune Gasket?
La baia de ulei banuiesc ca se demonteaza pur si simplu suruburile se da jos capacul se spala cu ceva motorina, wd40 se pune garnitura la loc fara Gasket, si se strange la loc ?
Am vazut o gramada de filmulete pe youtube cum se monteaza calele, distributia dar nimeni n-a filmat demontarea capacului si montarea garniturii noi si restul.
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Nu ati inteles, ca sa schimbi garnitura capac distributie trebuie neaparat demontat lantul si scose patinele, garnitura este in spatele acestora, vezi poza.Posibil si garnitura chiulasa , trebuie verificat( la o corsa de1.2 am gasit apa in cilindru deci acolo clar garnitura chiulasa).Musai garnitura pompa apa. La capac dinamometrica nu neaparat dar la surub vibrochen si suruburi patine, trebuie Uite cum arata o garnitura capac distributie, credeti ca veti putea sa o montati fara demontarea celor enumerate mai sus?


Ultima modificare facuta de mariustintea la Sam 28 Nov, 2015 1:30 pm
  • dcg1980

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2000 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Ok acum e clar din poze .. asta nu pricepeam eu .. garnitura e pe motor .SCUZE n-am observat .. nici nu aveam de unde. Deci daca vreau sa umblu trebuie demontat tot. Daca vreau sa ma apuc eu o sa-mi trebuiasca acelea scule speciale KM-urile si ceva chei dinamometrice .Cheile sunt scumpe ...NASOL
Ceva de montare am gasit asemanator :
https://youtube.com/watch?v=...1QaWmTQUod4qzIhRC
https://youtube.com/watch?v=...1QaWmTQUod4qzIhRC

Scule speciale tot imi trebuiesc.
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Daca erati mai aproape va ajutam ,colegul dar asa Sad In primul video, motorul nu este la fel, al doilea seamana cu putine diferente pe la circuitul de racire.
Skip ads

  • dcg1980

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2000 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Filmuletele erau doar asa demonstrativ stiu ca erau motoare diferite primul chiar in 4 pistoane.
O ultima intrebare ca si asa am facut cam mult SPAM .
Un test de compresie poate exclude chiuloasa de la defectiuni posibile?
Daca ii schimb uleiul pot s-o mai folosesc asa ocazional pina imi cumpar ce-mi trebuie si imi fac curaj sa-mi bag nasul in ea?
  • dcg1980

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2000 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Scuzati ca sunt insistent dar mai am o intrebare:
-pe la EGR poate intra apa in ulei ?
-daca da .. se poate observa asta cind il demontez?
-ma gandesc ca ala de a adus-o din germania poate a umblat pe acolo s-o curete ca "tot romanul" dar a fost zgarcit si n-a schimbat garnitura
Tin minte ca zicea el ca a "schimbat" si debitmetrul desi ma indoiesc de asta pt ca la vre-o 8 luni de la cumparare am avut probleme cu el .Lantul de la distributie e tare .. nu stiu cit de tare trebuie sa trag de el dar abia se misca.
Multumesc
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pe la EGR nu intra apa in ulei, doar in admisie si asta este grav.
  • dcg1980

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2000 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Am reusit sa demotez tot, toate suruburile de la capac distributie (inclusiv cele 4 de la baie ulei care intra in capac distributie), pompa apa, alternator ,intinzator, fulie, dar am o mica problema nu stiu de unde sa trag de capac ca sa nu-l sparg sau altceva.Am incercat cu o surubelnita sa misc dar parca opune rezistenta.
Pentru domul DAN, cred ca ati avut dreptate, prin gaurile de la pompa se vede garnitura distributie facuta ferfelita, deci ea pare sa fie cauza apei in ulei!
Si o alta intrebare cind strang surubul la fulie arbore .. cum blochez motorul ? Pe asta se pune banuiesc si pasta blocare?
Skip ads

  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Trebuie data si baia jos, aceasta preseaza pe capac apoi este mai usor pentru ca sant 2 ghidaje la capac care ies cam greu. Bolturile sant in stanga sus, unul si dreapta jos, al doilea, deci acolo bagi ceva plat si tragi usor. Atentie sa fie toate suruburile scoase. Pentru blocare pentru a desface surub vibrochen trebuie o scula dar daca desfaci baia,poti bloca la volanta si da se pune pasta blocare.
  • dcg1980

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2000 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc. Ce intelegi prin " bolturi"? O fi acele ghidaje? Mai am niste suruburi torx interior unu parca prin dreptul intinzatorului si unu pe linga locul unde se baga KM-ul de blocare arbore acelea se desfac? Si daca tot va prinsei online .. pentru curatare motor de mazga aia care s-a format cind s-a amestecat apa cu uleiul ce se recomanda?
http://imgur.com/xcGh2SC
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Exact,despre acele ghidaje era vorba,scuze ca am creeat confuzie si le-am spus "bolturi". Acele suruburi sant mai mult "doape" si trebuiesc desfacute pentru a introduce KM-urile de blocare. Se poate spala si prin a baga un ulei mai ieftin,mers vreo 10-20km.apoi schimbat uleiul si filtrul sau folosit un flush.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
dcg1980 ma suni si iti spun eu ce si cum.
  • dcg1980

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2000 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Am reusit sa dau capacul jos, mai era un surb care nu se vedea de sus, doar sub ea. Pacat ca n-am facut poza la garnitura , era VARZA! Poate o sa sun pentru alte informatii sau daca ma blochez undeva.
Intrebarea NR. "100" se poate da baia ulei jos fara a demonta evacuarea, ca teava aia ma cam incurca din ce vad eu ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Baia o dai jos numai demontand evacuarea din iesire catalizator.
  • dcg1980

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2000 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Am reusit sa montez toate piesele la loc si culmea mai functioneaza. N-am facut decit vre-o 30Km cu ea. M-am zgarcit la piese la distributie dar sper sa nu pateasca nimik pina la vara. Se observa ceva uzura pe acolo dar .. ma grabeam ca vine craciunul si o aveam si la serviciu bagata pe acolo. "Ëxpertii" adica colegii care mai conduc zic ca merge bine motorul .. acum sa vedem cum se comporta dupa o luna doua sa vad ce face uleiul .. se inegreste sau se face ness.
Multumesc pentru sfaturi si informatii. Tineti-o tot asa!
  • opel astra g

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 x12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2012

  • Mesaj Privat
salutare! x12xe porneste greu si relantiul oscileaza! am pus testerul si mi-a dat cod p1450 ( 8 ) egr valve feedb. incorrect signal-present. acum va intreb pe voi trebuie curatat egr-ul sau nu primeste curent. o seara buna
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa B/Combo B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR