Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
eu ma gandesc ca la urmatorul schimb sa incerc la Zafira
http://www.valvolineeurope....reme_mst_c4_5w-30

acum am in ea
http://www.valvolineeurope....e_xl-iii_c3_5w-30
Skip ads

  • hanibaldan

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2014

  • Mesaj Privat
[quote="Axxell"]"Salut,
Daca cauti pe internet despre Z16XEP... "
In primul rand multumesc pentru sfaturi si link-uri. Motorul meu este Z16 XEP varianta cu 103 cai, euro 4 si într-adevãr are TWC. Intre timp m-am interesat de ravenol VMO 5W40 si cred ca o sa-l încerc sa vad ce si cum. Urmatorul schimb poate va fi cu motul, shell helix ultra sau tot asta daca sunt multumit. Cel putin acum stiu cam la ce tipuri si marci de ulei sa mã uit in viitor daca va fi cazul...
  • Axxell

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2010

  • Mesaj Privat
liberlamare a scris:eu ma gandesc ca la urmatorul schimb sa incerc la Zafira
http://www.valvolineeurope....reme_mst_c4_5w-30

acum am in ea
http://www.valvolineeurope....e_xl-iii_c3_5w-30


Salut, SynPower Xtreme XL-III C3 5W-30 care-l ai acum in ea e foarte bun si nu merita schimbat cu SynPower Xtreme MST C4 5W-30.
Poate ai vrut sa zici ca vrei sa-l schimbi cu SynPower Xtreme MST C3 5W-30, care zic ei ca e facut pt MB si GM.
Macar daca ziceai ca vrei sa-l schimbi cu SynPower Xtreme MST C3 5W-40, care oricum la noi nu se gaseste Wink
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
ms
Skip ads

  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
http://www.uleidemotor.com/...50700-full-synthe

http://www.uleidemotor.com/...-eurosyn-vx-5w-30

merita testate ?
  • Axxell

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut, sincer nu cred ca merita nici unul incercat, mai ales cand tu folosesti deja un ulei foarte bun.
Poate doar eventual TRIAX Eurosyn Turbo Diesel SRT 5W-40 care zic ei ca are Molybdenum
and Boron additive, desi e un ulei cam gros pentru un 5W-40.
http://www.triaxlubricants....t_-_July_2015.pdf
Oricum si Triax si XtraRev nu au aprobari de la nimeni, doar zic ei ca respecta normele respective.
Ce e ciudat la Triax, e ca site-ul lor triaxlubricants.com e facut de o firma romaneasca si daca vrei sa gasesti ceva date despre ei, nu gasesti decat un formular de contact Confused
Daca tot vrei uleiuri cu aprobare VW 504.00/507.00 poti sa arunci un ochi aici, desi e actualizat in 2010 :
http://www.my-gti.com/2540
Sau poti sa te uiti si la MB 229.52, eventual si la uleiurile 0W-30 din lista lor:
https://bevo.mercedes-benz.c...en/229.52_en.html
Poti sa folosesti si sa vezi comparativ ca sa-ti faci o idee de norme, 'unealta" celor de la lubrizol:
https://www.lubrizol.com/app...lperftool/pc.html
Si daca o sa te plictisesti de uleiurile 5W-30, poti sa incerci si un ulei 0W-40 C3, dar aici oferta e limitata, deocamdata eu unul am gasit doar Mobil 1, Castrol, Aral si eventual de la Petronas care e foarte posibil sa-l mai aiba ai nostri pe stoc, ca la Petronas pe site a disparut varianta C3 si apare doar varianta full saps.
  • costea91

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Salutare! Mi-am luat recent masina din Germania si i-am schimbat filtrele si uleiul. Ultima oara a fost facuta revizia in Germania si neamtul a bagat tot GM, dar nu Dexos 2 am vazut pe eticheta (atasat poza). Poate sa-mi spuna cineva ce ulei e ala, ca ma gandesc sa merg pe el (la revizie uleiul era destul de ok, luand in considerare ca neamtul a mers 15 000km).
  • Axxell

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salutare,

Cel mai bine il intrebai pe respectivul de la care ai luat masina ce ulei are.
Chestia din poza arata ca ar fi un ulei 5W-30 lol life super sintetic si care respecta ambele norme vechi de la Opel GM-LL-A/B-025. Interesant este ca uleiuri cu normele vechi nu se mai fac de cativa ani buni, mai exact de cand a aparut norma GM Dexos2 care le-a inlocuit si le inglobeaza acum pe cele doua.
Marius Popescu aveai dreptate si este asa cum stiai si tu , am vazut ca a fost o discutie pe alt topic referitor la asta.

dexos® is recommended by GM for use in all its vehicles except those with Duramax diesel engines requiring the use of API CJ-4 engine oil. dexos® is fully backward-compatible and can be used in older vehicles.
dexos1® is designed for use with gasoline engines and replaces GM-LL-A-025, GM6094M and GM4718M.
dexos2™ is designed for use with light-duty diesel engines and replaces GM-LL-B-025 and GM-LL-A-025.

http://www.centerforqa.com/dexos-about/

Ori neamtul a bifat gresit casuta respectiva, sau poate mai avea ulei de acum 5 ani pe stoc cu normele vechi Smile
Daca a bifat gresit atunci e posibil sa fie uleiul GM 5W-30 Dexos2 cu care neamtul merge de multe ori si 30.000km intre schimburi si dupa 200.000 km vinde masina.

Daca a mers doar 15.000 km cu el tot e bine ca nu a mers mai mult, dar ce inseamna ca la revizie uleiul era ok ? L-a dus cineva la vreun laborator de testare sau era ok ca avea o culoare frumoasa si i s-a facut "celebrul test" cu degetele ? Wink
Daca dupa 15.000 km nu era inchis la culoare ( negru de obicei la diesel ), nu e un motiv de bucurie, inseamna ca nu-si face treaba si nu curata motorul de exemplu.
Cel mai bine ii bagi un ulei bun adecvat climei noastre 0W-40 sau 5W-40 si schimbat in jur de 7-8.000km, C3 mid-saps daca ai DPF, iar daca nu ai atunci foloseste unul full saps A3/B3/B4.
Skip ads

  • CHIAREL

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2016

  • Mesaj Privat
TRIAX e furnizor ulei folosit de aviatia SUA
La ora actuala au cel mai bun ulei full sintetic 5w40 ca fisa tehnica din RO cu index de vascozitate 188 si o vascozitate la cald exceptionala . DOPAT CU MOLYBDEN SI BORON NITRIDE brevet AEGIS. Uleiul poate fi folosit si in motoare diesel (fara DPF) si benzina. Depaseste cu mult ca performanta in rezistenta filmului de ulei normele de autoturisme light duty ..
FISA

TRIAX FLEET ECELLION 5W-40
Specific Gravity @ 60oF 0.8459
Flash Point, ASTM D92 (COC), 'F('C) 450 F (232 C)
Viscosity, ASTM D 445, cSt at 100'C 16.01
ASTM D 445, cSt at 40'C 91.4
Viscosity Index, ASTM D 2270 188
Pour Point, ASTM D97, Celsius -42
Sulfated Ash, ASTM D 874, %M 0.97
TBN (total base no., ASTM D2896) 11
NOACK Volatility, ASTM D 5800, % Loss 11.50
Color, ASTM D 1500 (may vary by location) 2
CCS Vis, ASTM D 5293, cP at ‘C 5560 at-20c
MRV Vis, ASTM D 4684, CP at ‘C 29900 at-25c
MRV Yield Stress, ASTM D 4684, Pa at ‘C <35 at-25c
HTHS Rate Vis at 150’C & 106 sec -1, cP 4.40
  • costea91

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Acel ulei e Super Synthetic, fata de Dexos2 care e Fuel Economy. Nu cred ca neamtul ar baga ulei prost la reprezentanta.

Specificatii si certificari:
GM-LL-A-025,
GM-LL-B-025 ( Opel / SAAB ECOService Benzinã / Diesel ),
ACEA A3/B3/B4,
API SL/CF
  • djkilla

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2010

  • Mesaj Privat
In ultima vreme am observat faptul ca se face foarte mare reclama uleiului polyton.
Ati testat acest ulei?
Multumesc!
  • nosphy

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2016

  • Mesaj Privat
borsy a scris:GTL procedeu Fischer Tropsch = transformare a gazului natural in ulei sintetic = molecule cu lant lung = ulei brut extrem de pur, sintetic, care este lipsit de contaminanti, cum ar fi sulf, aromatice si metale = identic cu PAO (mult mai ieftin de produs) = indice de vascozitate mare, punctul de curgere scazut, volatilitate mica, punct de aprindere mare, asta fara aditivi adaugati!

Shell Helix Ultra ECT 0w30
API SN, ACEA C3, MB 229.51, BMW LL 04
Pret; 184 lei 5 litri


Densitate; 835.1
Vascozitate 40 grade; 66.99
Vascozitate 100 grade; 12.1
VI; 180
MRV; 13.700
FP; 233
PP; -54
TBN; minim 6
HTHS; minim 3.5


Shell Helix Ultra 5w40
API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; BMW LL-01; MB approval 229.5, 226.5; VW 502.00/505.00; Porsche A40; Renault RN0700, RN0710; PSA B71 2296, Ferrari. Meets the requirements of Fiat 9.55535-Z2 and Chrysler MS-10725
Pret; 138 lei 5 litri

Densitate; 840.3
Vascozitate 40 grade; 79.10
Vascozitate 100 grade; 13.1
VI; 168
MRV; 19.300
FP; 243
PP; -45
TBN; minim 10
HTHS; minim 3.5

Shell HELIX DIESEL HX7 C 5W40
API SL/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; GM LL-B-025; MB approval 229.3; VW 502.00/505.00; Renault RN0700, RN0710; JASO SG+
Pret; 152 lei

Densitate; 860
Vascozitate 40 grade; 82.5
Vascozitate 100 grade; 14.4
VI; 182
FP; 220
PP; -42
TBN; minim 10
HTHS; 3.6

P.S; Shell e singurul producator de ulei ce are baze din GTL (ii are sub aripa si pe cei de la Pennzoil si Vapsoil), doar ca produsele Shell sunt mai ieftine fata de celelalte doua.
castrol turbo diesel titanium 5w40, norma c3 pt DPF si dexos2 HC synthese are vi 174, v40 75 v100 13. Date f bune pt un semisintetic.parerea mea pt o masina normala un ulei mediu ca preț schimbat la timp e compromisul perfect. Restul e cancan si bani aruncati
Skip ads

  • Dragosh12

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Saptamana viitoare vreau sa schimb uleiul si am nevoie de ceva recomandari.
Vectra C 1.8 , GPL, 188k km.
Acum am Liqui Moly 5W40.
Mersi!
  • turmol

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Toata lumea lauda Mobil1 (probabil meritat), dar chestionarul arata GM ca lider detasat.
Sa fie vorba numai de pretul mai mic sau literele GM sunt de vina?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Amandoua.
  • citu
  • Suspendat
  • 59 mesaje
  • din 02 Apr 2015
  • Corsa 2013 a12xer
  • Bucuresti
  • citu

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2013 a12xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Dragosh12 a scris:Saptamana viitoare vreau sa schimb uleiul si am nevoie de ceva recomandari.
Vectra C 1.8 , GPL, 188k km.
Acum am Liqui Moly 5W40.
Mersi!


De ce nu ramai la LM 5w40? daca merge bine motorul si nu are pierderi
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
se pare ca s-a schimbat fisa la Valvoline SynPower Xtreme XL-III C3 5W30
asta era cea veche
http://www.stop.ro/uploads/...-5W-30_053-02.pdf

asta cea noua
http://www.valvolineeurope....r_xl-iii_c3_5w-30

ma gandesc sa trec la zafira pe
http://www.valvolineeurope....ower_mst_c3_5w-30
  • doggfatther

  • Mesaje scrise: 185
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2012

  • Mesaj Privat
XL-||| C3am folosti 2 ani - am fost multumit dar n-am mai gasit , am bagat mst de cateva luni si nu mi-am facut o idee clara , astep sa se incalzeasca sa vedem
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Ce parere aveti dspre Mobil 1 5w50 Peak Life? Am vazut fisa tehnica si, pare cam „gros”. Nu stiu daca pt un z16xe ceva mai uzat, totusi nu ar fi prea mult o vascozitate de 104.6 la 40 de grade si 17.4 la 100 de grade.
Ce parere aveti, tinand cont ca totusi de acum se va incalzi daca as pune din asta cat e cald si la iarna as reveni la ceva mai subtire?
  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Salutare

A folosit cineva pana acum Eneos premium hyper 5w40? daca da, cum se comporta.

http://www.enpo.eu/mediaupl...es/ENEOS_5W40.PDF
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Chestionar

Ce ulei folositi?
GM 27%
Valvoline 6%
Castrol 16%
Mobil1 10%
Motul 11%
Ravenol 5%
Liqui Moly 8%
Shell 1%
Aral 4%
Total/Elf 0%
Wolf 2%
Fuchs 0%
Eneos 0%
Q8 0%
Havoline 0%
Schaeffer/RedLine/Bardahl/Renewable/Amsoil/Penrite, etc 1%
Altele 2%
369 voturi

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR