Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • nartea.narcis

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Salutare,

Revin cu feed-back vis-a-vis de cele intamplate.
Am dat calculatorul jos de pe masina, am luat tranzistorul, si m-am apucat de treaba.desfacut capacul de la calculator, indepartat gel, dezlipire tranzistor vechi.
Toate bune si frumoase, pana la incercarea de lipire a noului tranzistor, nu am reusit sa decapez sau poate am incins prea tare cablajul si nu am mai putut lipi unul din pini.
Vazand pe net niste poze am incercat sa gasesc alt punct comun cu acel patratel mic, de pe un condensator smd, incercand sa verific cu aparatul de masura continuitatea, am miscat acel smd si s-a dezlipit.
M-am oprit aici, am intrebat cativa useri de pe forum, toti au zis ca e pierdut calculatorul.
Din vorba in vorba cu prietenii mei am dat de un electrician fff bun din bz, care culmea il cunosteam, fusese in liceu cu mine.
Mi-a lipit acel smd si tranzistorul si aseara am montat totul la loc, am amorsat cu o pompita din bidon tot circuitul, inaite de a pune calculatorul am umplut pompa cu motorina, 3 chei lungi si a pornit.
Motorul merge ca inainte.
Problemele care au aparut acum, relantiul este mai mare 900 rot/min, calculatorul de bord imi arata ca mai fac 0 km si palpaie, desi am aproape 20 l motorina in rezervor, si totodata stand la relanti, mai da sa moara.
Oare sa trebuiasca sa pun testerul sa fi ramas inca eroarea memorata?
Totodata tipul care mi-a facut reparatia mi-a spus ca ar fi bine sa ii schimb electrovalvele, am tot cautat la piese auto si nu am gasit nimic.
Electrovalvele le-am incercat, alimentate separat cum a spus userul @rolland, dar nu cu 5v ci cu 7,5v(asta am avut la indemana) si cea de sub tevi cupla si decupla, iar cea dintre tevi cat este alimentata bazaie continuu.
Acum eu nu am inteles de ce s-a ars acest tranzistor asa din senin in mers,atata timp cat electrovalvele sunt ok si nici pistonasul de avans nu este blocat.
Skip ads

  • Cretuclaudiu70

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Diplomat 2005 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Salut am pãțit aproximativ identic unele merg reparate altele o iau razna referitor la pușcat pușcã di multe motive dacã capul hidraulic e obosit tot bine pornește, dacã carcasa e obosita tot la fel de bine pornește dar forțeazã ecu pompã tensiune mare în electrovalva și ori pușcã tiristorul de rãcire ori o ia razna ecu pompei
  • nartea.narcis

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Salutare,

revin cu noi informatii.
am pus testerul pe masina, am resetat toate erorile,masina porneste sfert, merge bine dar la relanti mai are momente cand se balbaie la relanti.
dupa ce am sters toate erorile, nu a mai aparut nimic, calc de bord si-a revenit dupa 5km de mers, dar tot am aceste balbaieli la relanti.
mentionez ca senzorul de pe volanta s-a dus odata cu calculatorul(la fel s-a dus so data trecuta cand a picat pompa) si am pus pe masina unul de la un prieten dar care nu este original, este marca "fae", sper sa nu se considere reclama, oare el sa fie vinovatul pentru aceasta balbaiala?
a mai patit cineva asa ceva?
  • Cretuclaudiu70

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Diplomat 2005 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Am avut acum trei zile o zafira 015 cod și în urma cu 5 luni iam schimbat tiristorul de pe pompã și ceva circuite și mergea mașina dar se tãia la un moment dat și dãdea p0190 eroare alimentare și ii schimbasem piston nou garnituri transfer nou și vedea problemã senzor presiune turbo și maf și era nou debitmetru ba mai mult nu pornea intre temperatura 0 și 90 gr și am rezolvam problema
Am înlocuit ecu neumblat în el și nu era în avans din demontare pompã bucãți a dereglat puțin punctul 0 al pompei și orice îi fãceam nu vedea senzor vibrochen la pornire tot timpul acum merge mașina ca un benzinar nu mai intra în avarie
Am pompe fãcute au 150000 km și merg bine și altele nu
Skip ads

  • nartea.narcis

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Salut,

Aseara am iesit la un drum mai lung, sa incalzesc motorul calumea.
A pornit sfert, a mers bine, dar am observat ca, cu cat se incalzeste motorul, cu atat balbaie mai tare.din ce am citit aici pe forum au mai patit colegi asa si era de la senzorul de pe volanta.mi-am adus aminte ca senzorul de pe volanta care il am de la un amic este de vectra c, si parca este si de 2.2 L.am sa caut sa iau azi unul original sa il pun sa vad ce se intampla.
revin cu noi informatii.
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Cretuclaudiu70 a scris:Am avut acum trei zile o zafira 015 cod și în urma cu 5 luni iam schimbat tiristorul de pe pompã și ceva circuite și mergea mașina dar se tãia la un moment dat și dãdea p0190 eroare alimentare și ii schimbasem piston nou garnituri transfer nou și vedea problemã senzor presiune turbo și maf și era nou debitmetru ba mai mult nu pornea intre temperatura 0 și 90 gr și am rezolvam problema


Ce "tiristor" ai pus? Cati W?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,452
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@Cretuclaudiu70, nu mai posta consecutiv. Ai, la fiecare mesaj, in dreapta sus, un buton pe care scrie Edit, foloseste-l cu incredere
  • nartea.narcis

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Salutare,

Treburile nu sunt asa simple,
Am schimbat si senzorul de pe volanta cu unul nou original bosch, nou, si nici o schimbare.
Masina porneste sfert, nu da fum, trage ca inainte dar cand se incalzeste apa peste 80 grade la relanti incepe sa galopeze, dar in mers nu este nici o diferenta, se acceleaza bine, trage bine, nu da fum.
A mai patit cineva asa ceva, simt ca disper, am fost la tot felul de mecanici, nici o idee,si nici pe tester nu da nici o eroare.
Skip ads

  • eu1

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Sunt diferente la pornire cald rece?

Pune testeru si controleaza in parametri( timp real) turatie pompa turatie motor, temperatura apa temperatura motorina,unghi avans

Scoate mufa de la senzor temperatura apa si vezi ce schimba.. daca fara senzor merge ok atunci excludem anumiti factori care ne poate duce in eroare
Numai asa putem gasi problema
  • nartea.narcis

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Salut @eu1, nu este diferenta intre cald si rece, porneste la fel, se accelereaza la fel de bine indiferent de temperatura, senzorul de temperatura apa e bun, chiar daca ii scot mufa cand incepe sa se incalzeasca, nu schimba nimic, masurat cu aparatul pe rezistenta in timp isi modifica valoarea, creste respectiv scade odata cu temperatura apei din motor.
Un mecanic de la noi din Bz mi-a recomandat sa schimb electrovalva dintre tevi, aceasta spune ca ar fi cauza, acelei balbaieli la relanti.
Ideea ca multi m-au intrebat daca atunci cand am consum mare (clima, faruri), motorul se linisteste, multi cunosc cauza si mai mult ca sigur stiu si rezolvarea, dar nimeni nu o dezvaluie.
Am sunat pe un tip din Buc sa il intreb de acea electrovalva dintre tevi(vreau sa o cumpar sa o schimb), si din vorba in vorba m-a intrebat daca dau drumu la clima si iau maxim de volan stg sau dr daca se linisteste, am coborat imediat la masina si asa este, totul este normal cand am consum mare de curent.
Repet, multi cunosc problema si tot multi stiu si rezolvarea, dar nimeni nu cred ca o sa spuna.
Eu am sa cumpar si sa schimb acea electrovalva sa vad daca schimba ceva si am sa revin cu noi detalii.
Daca are cineva vreo pompa 015 cu mecanica sau electronica defecta si are acea electrovalva il rog sa ma contacteze(0751155896).
Pun si cateva poze cu electrovalva si codul ei.
  • eu1

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Salut eu ma intreb ce e asa misterioasa masina asta chiar nu gasesti un mecanic in zona sai dea de hac.?..
  • nt71adu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Am desfacut pompa VP44 pentru ca era necesara deblocarea pistonasului de avans, ocazie cu care am verificat si firele de la cele 2 electrovalve. Partea mecanica nu este foarte complicata schimband destul de repede acel pistonas conform tutorialului pentru care, multumesc celor care au avut amabilitatea sa-l posteze si sa-l completeze.





Pe partea electronica am eroarea 43 (067) control module injection pump (din acest motiv am dat si pompa jos) deci banuiesc tranzistor ars. Partea proasta este ca a mai fost intervenit in calculator si ce lipituri am gasit pe tranzistor, contravine tuturor pozelor gasite pe net, adica pinul din mijloc al tranzistorului era lipit la masa.



Din acest motiv, am 2 intrebari:
- este obligatorie verificarea pompei pe banc si daca da, unde as putea face treaba asta;
- in ideea in care este veridica informatia precum ca trebuie rescris softul din calculatorul pompei, unde as putea rezolva problema;

Pentru a nu se considera reclama, rog locatiile pe PM.

Multumesc!
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Frate, e bucati-bucatele pompa. Crezi c-o mai pui la loc ?
Softul trebuie rescris doar daca pui alt calculator de pompa, cu cod diferit.
  • nt71adu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2014

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:Frate, e bucati-bucatele pompa. Crezi c-o mai pui la loc ?
Softul trebuie rescris doar daca pui alt calculator de pompa, cu cod diferit.


Deja este montata la loc fara probleme. Ma refer la partea mecanica. Wink
Spuneam de soft in ideea in care un coleg aici, facea referire la resetarea unui contor si rescrierea altui soft cu km mai putini.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Doar la PSG16 Km sunt stocati in ECU. Nu trebuie schimbat softul pt. modificarea Km.
  • nt71adu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc.

Sper sa rezolv astazi si partea electronica.
  • eu1

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Reset se face doar la psg16 in cazu in care cumperi una de la dezmembrari deoarece trebuie rescrisa cheia altfel nu porneste mentionez pt. Aceasta operatiune eu folosesc CARPROG se salveaza pinu din cea veche se reseteaza cea din dezmeb. Si cu opcom se rescrie cheia mai simplu e cu un programator xprog pe masa, sau TECH2 pe masina facand citire scriere. aceste psg16 echipeaza macuri 2.2l si inlocieste in totalitate calculatorul motor, avand 2 mufe conectoare se deosebeste foarte repede de psg15
In schimb psg15 vin echipate macuri 2.0l
si nu se va reusi scrierea altui soft decat cu KTS570 BOSCH si un modul car il detine doar reprezentantii bosch (pompagii)
Avind calculator motor separat

Mentionez ca detin 20 de testere diagnoze si programatoare printre care si Tech2 si MDI inca nu am reusit sa citesc softu la psg15 deci calculator injectie nu motor.

Daca cineva a reusit inafara de cei cu KTS il rog sa ne spuna detaliat procedura si ce scula foloseste.
  • denilson2160

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Nu prea ma bucur ca scriu aici despre pompa dar asta e viata . Am un opel astra g , 2001, motor y20 dth , caravan si astazi dupa ce am plecat din parcare totul ok , am oprit undeva si cand m-am intors dau sa pornesc invarte motorul dar nu a mai vrut sa porneasca. Am facut pauze i-am dat iar nimic nici un semn sa porneasca. Bineinteles dupa multe incercari a murit bateria. Am gasit pe cineva ma tras acasa , am incercat cu contactul pus si in a 2 a nimic. Am pus op com acasa si mi-a dat doua erori : P1651 - CAN Receives Error (0B) - Not present si
P1630 - Critical system malfunction 1 (refer to checking procedure: trouble code description) (0A) - Not present . Din ce am citit banuiesc ca e vorba de calculatotul pompei (tranzistorul) si pistonasu de avans blocat . E indicat sa repar pompa pe care o am sau sa caut alta second hand ?. Vreo idee unde se repara in Constanta in conditii mai rezonabile ?
  • eu1

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Intra pe olx si gasesti sh bune la 100e
spor.
  • nt71adu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2014

  • Mesaj Privat
denilson2160 a scris:Nu prea ma bucur ca scriu aici despre pompa dar asta e viata . Am un opel astra g , 2001, motor y20 dth , caravan si astazi dupa ce am plecat din parcare totul ok , am oprit undeva si cand m-am intors dau sa pornesc invarte motorul dar nu a mai vrut sa porneasca. Am facut pauze i-am dat iar nimic nici un semn sa porneasca. Bineinteles dupa multe incercari a murit bateria. Am gasit pe cineva ma tras acasa , am incercat cu contactul pus si in a 2 a nimic. Am pus op com acasa si mi-a dat doua erori : P1651 - CAN Receives Error (0B) - Not present si
P1630 - Critical system malfunction 1 (refer to checking procedure: trouble code description) (0A) - Not present . Din ce am citit banuiesc ca e vorba de calculatotul pompei (tranzistorul) si pistonasu de avans blocat . E indicat sa repar pompa pe care o am sau sa caut alta second hand ?. Vreo idee unde se repara in Constanta in conditii mai rezonabile ?


Tranzistorul costa 5 ron si merita reparat calculatorul tau. Pistonasul de avans il verifici si daca este deteriorat ori il schimbi, ori il slefuiesti pana lucreaza cum trebuie. Citeste tutorialul pentru ca Roland a specificat fiecare operatiune privind demontarea pompei. Daca le ai cu mecanica, e simpla operatiunea. Wink
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR