Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • George-Iulian

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1999 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2016

  • Mesaj Privat
@Dany3lLs Multumesc frumos pentru ajutor. Am apucat sa comand garnitura mare si fara gaura, nu am stiut ca sunt doua feluri. O cerusem si pe cea mica dar doamna de la magazinul de piese auto a uitat sa mi-o aduca. Pe cea mica am cerut-o pt ca am citit pe aici pe forum ca sunt doua. Doamna de la magazin desi i-am dat toate datele masinii nu stia ce sa imi dea sau sa faca comanda. In fine, rau e cand esti la inceput Smile) Multumesc inca o data !
Am fost sa ma uit putin la furtunul de apa cel din poza si am constatat ca mie din EGR unde este garnitura mica "EGR to Ignition coil adaptor" nu imi iese si nu intra nimic. Adica am gaura ! Asa trebuie sa fie? Shocked
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Garnitura cu gaura s-ar fi potrivit in ambele situatii.
  • George-Iulian

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1999 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Este normal sa lipseasca acel subansamblu din imaginea 1?







  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Eu am agila , dar am inteles ca motorul este cam la fel cu corsa c , a mea este in 3 cilindri , orcum si la agila sunt foarte multe variate si difera de la model la model de la an la an , acel ansamblu e o teava ce vine din admisie la mine , din cate imi dau seama aspira o parte din gazele din EGR ,
CRED ca tu nu ai nevoie de garnitura mica !
in legatura cu garnitura mare , cred ca e posibil sa fie buna la tine cea cu gaura ! probabil ca la tine in loc de teava se foloseste de acea gaurica sa aspire gazele , la mine daca garnitura are gaura imi pleaca antigelui pe galerie... curge in afara

PS. ia si furtunul ala chiar daca pare bun, costa cam 55 ron
PL500 a scris:Garnitura cu gaura s-ar fi potrivit in ambele situatii.

la mine curge antigelu afara daca pun garnitura cu gaura , asa am facut anu trecut si a trebuit sa o cumpar si pe cea fara gaura
Skip ads

  • Denz

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Lipseste teava de la egr care duce in spatele admisiei.Probabil in trecut a fost anulat complet egr-ul(egr defect,plictiseala la curatare,consum de ulei mare,etc).Trebuie verificat totusi daca "gaura"din spatele admisiei este astupata.La cum e acum,nu are nici un rol.
  • George-Iulian

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1999 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2016

  • Mesaj Privat
@PL500 am schimbat garnitura cu una care are gaura. Zilele astea ma duc la mecanic. Sa vad ce e cu "gaura" aia acolo si sa mai schimb cate ceva pe la roti, filtrul de benzina si sa mai vad dupaia.
  • Gheorghe Laurentiu

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
catastefan a scris:C1122 No Engine RPM Signal
Eroare este pe servodirectia electrica, mai precis calculatorul ei.
Verifica sigurantele FL4 30A si FC 12 15A
Desfa cupla calculatorului EPS si masoara tensinea pinului 6 fata de masa


Am facut masuratori si totul pare in regula, doar ca se vad urme ca s-ar fi umblat la calculatorul eps-ului. Puteti sa imi spuneti daca pot gasi piesa, si daca da, la montaj trebuie corelat cumva cu calculatorul masinii? de introdus ceva coduri? Mentionez ca stiu pinul actual.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Nu e nevoie de cod.
Se face doar recalibrare.
Skip ads

  • aysmen

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 1.7
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Cunoașteți vreun mecanic care se pricepe la Opeluri în Pitești ?
Am o corsa D z12xep și mi a dat ca eroare EGR și sondele lamda.
Unde am pus tester ul mi a zis ca nu se poate curata EUR ul și trebuie altul nou.
Eu am citit pe forum ca se poate curata și întâi as vrea sa încerc asa.Mulțumesc.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
aysmen: daca bobina e intrerupta (arsa), cureti degeaba. Daca bobina nu e intrerupta dar EGR nu functioneaza, atunci se curata si mai merge. Ia un aparat de masura si verifica rezistenta la bobina (nu mai stiu pinii din cap, vezi pe forum) prima data, poate cei de la service au zis bine. Si spune si ce cod / coduri de eroare ai, altfel ne dam cu presupusul aiurea.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Doar completez la ce foarte bine a scris colegul danut32:
- este posibil ca bobina sa fie in regula (pini 1-5 = 7.5-8.5 ohmi), dar montajul
potentiometric sa fie defect (pini 2-3=2.4-5.6 Kohmi si 2-4 + 3-4 = 2.4-5.6 Kohmi).
Masuratorile se efectueaza la mufa EGR-ului, cu motorul oprit.

Se poate determina functionarea si dinamic, corespunzator primului post
(autor Dan Cuciureanu) din topicul asta.

Oricum, sunt rare situatiile in care EGR-ul prezinta defect electric,
de obicei curatarea salveaza multi banuti din buzunar.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Am curatat EGR-ul de doua ori; prima data la 100.000 si s-a simtit, a doua oara peste vreo 3 ani la 150.000 si imediat dupa asta l-am si schimbat, fiindca se slabise bobina prea mult si nu mai facea fata. Deci da, se schimba cu totul mai rar dar se schimba, nu e nemuritor.
Costa vreo 600 RON unul nou, ia-ti Pierburg si nu altceva. E printre piesele care e bine sa le inlocuiesti tot cu originale.
Skip ads

  • aysmen

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 1.7
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2008

  • Mesaj Privat

Momentan masina merge Ok.
Atașez o poza.sper sa ajute.
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Am curat si eu EGR-ul de doua ori pana acum , dupa curatare mai da erori de cateva ori , eu mi-am cumparat un tester auto pe wireless si ma conectez de pe telefon cu Torque si sterg erorile (P1405), masina merge impecabil cupa curatare , prima oara cand am curatat EGR-ul imi dadeau si erorile alea gen P0403 , am schimbat bujiile (am pus NGK BKR5EK) si am curatat contactele de la bobina de inductie , erau negre si arse , cand cureti EGR-ul inarmeazate cu rabdare si tot ce ai nevoie , in timpul curatari pistonului din EGR , confectioneaza din doua fire si un bec si alimentezi EGR-ul intre pinul 1 si 5 cu becul in serie , in felul asta si cureti si verifici daca functioneaza , bafta

PS. eroarea P0405 ma duce cu gandul sa nu ai un fir intrerupt sau contact slab intre ECU si EGR ( ma dau doar cu parerea ca nu stiu exact , citisem intr-o postare anterioara ca ar fi firul de masa.....

  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Undeva cam sub EGR sunt 2 fire cu papuci rotunzi, stranse pe masa cu piulite. Cand am curatat EGR am uitat sa leg la loc unul dintre ele si motorul n-a mai pornit, deci e bine sa fie curatate si alea. Cu spray de contacte se curata chiar bine, daca zice testerul "intermitent" poate e doar un contact prost si scapi ieftin.
  • Baciu Constantin

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 1997 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2016

  • Mesaj Privat
George-Iulian a scris:Este normal sa lipseasca acel subansamblu din imaginea 1?








Am aceasi problema ca si George. Am desfacut EGR-ul sa il curat, scot o garnitura, cand ma uit sa caut cea de a doua garnitura ia-o de unde nui...
George tu ce ai aflat la service? Este anulat?
  • George-Iulian

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1999 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2016

  • Mesaj Privat
N-am aflat nimic pana acum. Sad Mecanicul la care am fost mi-a zis ca EGR-ul nu se curata "ca e pe apa"!? n-am inteles ce a vrut sa zica, dar clar nu am insistat pentru ca ori nu stie, ori ii e frica, ori nu vrea sa mi-l curete. Eu din pacate nu prea am scule cu care sa il demontez/curat si nici nu ma prea pricep. Una peste alta de azi imi face si ceva probleme la pornire. Porneste doar accelerata din pedala ... Mai patesc, uneori cand e rece, dau la cheie, porneste dar nu sta in relanti si se aprinde martorul la motor. Daca o opresc si o pornesc iar merge ok apoi.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Prin EGR se reintroduc in circuitul de admisie o parte din gazele de ardere; ca sa nu intre gaze prea fierbinti, prin EGR trece si ichid de racire de la motor ; de aceea, masinile cu configuratia asta dau caldura in habitaclu imediat, si nu doar dupa ce se deschide si termostatul. Gasesti detalii si instructiuni de curatare complete pe forum, citeste. Asa am facut si eu si l-am curatat singur acasa.

Daca ai EGR dar e blindat, inseamna ca EGR-ul a avut probleme (in principiu a ramas blocat - simptomele s-au discutat in topic) si cineva l-a blindat in partea din spate, pe unde ieseau gazele recirculate, si la fel admisia in partea dinspre EGR, unde intra conducta de recirculare. Si pe urma a vandut masina, de obicei...

EGR-ul nu e pus acolo de prosti ca sa-l anuleze desteptii din Romania, s-a discutat pe larg scopul lui in acest topic. Se poate curata EGR si reface circuitul de admisie gaze, se poate inlocui cu unul nou (e destul de scump dar altfel merge masina dupa aceea), sau... sa faca fiecare cum stie. Al meu a mers prost, l-am curatat de 2 ori (in 4 ani), pe urma l-am inlocuit cu unul nou Pierburg si nu-mi pare rau.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu au EGR blindat dar ambii au motoare x10xe, uite ce scrie Dan la la topicul EGR de la Corsa B:
dancuciureanu a scris:............
Mare atentie la cumparat garnituri, la seria X nu are decupaj gazele fiind trimise prin motor la
admisie, la seria Z nu este decupaj si gaxele pleaca la admisie prin teava exterioara. Implicit si
EGR difera intre seriile X si Z, cele X nu au iesire de gaze exterioara dar la Z exista. De asemenea
exista EGR 'false' la unele modele ZxxXE si ZxxXEP, nu au electromagnet si stau doar de pamblesir
acolo.


Merita incercata curatarea insa chiar daca bobina e buna si pistonasul functioneaza actionat cu
impulsuri, daca senzorul potentiometric (aflat in aceiasi carcasa cu bobina) este 'belit', ECU va
raporta eroare.
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
PL500 nu cred ca este o regula ce a scris Dan acolo eu am motor Z10XE si am acea teava care pleaca din EGR si duce in admisie.... garnitura are acea gaura astupata , asa a fost de la mama ei
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR