Parola noua?


Confrunta modulul fizic cu schema de mai jos. Calculatorul de injectie este A10. Posibil: Y34 - Valve - Spill.


DA. Spill valve se numeste valva alimentata cu ajutorul acelor impulsuri si de ea depinde cantitatea de motorina injectata. Se gaseste f. greu si e scumpa. Insa am auzit f. putine cazuri in care a cedat. Sunt cazuri in care curatarea da rezultate. Intrebai ce impedanta are bobina acelei valve, nu ai sa ma crezi dar e 0 (zero) ohmi.
Parerea mea, dupa cele descrise de tine este ca tu nu ai probleme cu aceasta valva.
Tu ai rezolvat cu acel ralanti instabil?
N-am rezolvat nimic. In ultima vreme din cauze de timp. Am mai avut javroletul si pe la service pentru tencuit si zugravit... Cercul suspectilor s-a restrans mult. Am doar 3 elemente pe care vreau sa le inlocuiesc pentru proba cu altele de pe o masina identica. Dupa ce termin am sa fac un tutorial pe problema asta pentru ca m-am documentat mult si e posibil sa foloseasca si altora.
Cornel_02,
Bobina nu are cum sa fie 0 ohmi - poate nu ai masurat tu bine impedanta.
Ai demontat tu electrovalva "spill"? Imi poti spune pe unde este localizata - se poate ajunge la ea fara elevator 8 te intreb deoare nu pot utiliza decat cric hidraulic.
Spill valve e pe pompa de injectie, ai acces la ea pe deasupra motorului. Cea la care ai acces pe dedesubt este Timing Control si este responsabila de motorina din ECU (vezi subiectul de aici: http://www.clubopel.com/vie...05&highlight=).


Eram sigur ca nu o sa ma crezi cu 0 ohmi dar ai sa te convingi si tu cum m-am convins si eu. Impedanta este atat de mica fiindca curentul ce o strabate atinge, parca, in varf de impuls valoarea de 8A. Valoarea asta am citit-o in documentatie si apoi am masurat-o si eu de asta sunt asa sigur. Poti sa-ti imaginezi o bobina cu spire f. putine dar confectionate din "sarma" groasa. In regimul in care functioneaza bobina - impulsuri - este esentiala reactanta inductiva a ei care sigur e mai mare si care depinde si de frecventa impulsurilor. Masuratoarea de proba se face in curent continuu deci e vorba de o rezistenta nu de o impedanta.




Accesul la aceasta valva e din partea superioara dar iti trebuie o cheie speciala pentru a o putea scoate. O inelara polizata si scurtata eventual o poti face tu daca ai cu ce.
Revin si insist: daca problema ta este doar cea pe care ai scris-o atunci nu ai treaba la spill valve. Un eventual scurtcircuit intre spirele bobinei, care ar justifica cresterea excesiva a curentului de sarcina dupa cum ziceai tu, ar avea efecte majore in functionarea motorului. Cum porneste si cum functioneaza dupa ce repari unitatea de control ca ziceai ca ai facut-o in repetate randuri ?
Dupa ce se repara modulul , motorul porneste la prima cheie. Nu manifesta intrerueri in functionare si nici nu scoate fum. Mersul este "rotund". Am relantiul la 850.
Deoarece am acelasi defect pe doua module diferite - unul reparat iar altul SH, neumblat in el - asta am verificat dupa masticul de pe marginea modulului si sticul alb de plastic din centrul lui - problema nu este in modul ci in afara lui iar singurul consumator de putere este doar spill valve.
Unde este conectorul electroventilului ca nu-l vad in poza de mai sus atasata de userul djtaotao ?
Stiti care este valorea impedantei inductive la 1Khz sau la alta frecventa?
@cornel_02 - cum ti-ai verificat spill valve-ul? Ai reusit sa gasesti spill valve de rezerva? Find montata pe pompa de injectie este mai greu de gasit separat.
Mufa de alimentare a spill valve este la partea superioara a acesteia. Scoti buretul de protectie de deasupra pompei de injectie si ai sa gasesti 4 "legume". Prima dintre ele, cea incadrata de chenarul rosu in poza, este spill valve.

Nu are importanta impedanta ei la diverse frecvente. Daca motorul porneste, se accelereaza si are cuplu nu are nimic. Lipiturile se desprind din cauza variatiilor de temperatura si a vibratiilor. Verifica mufa valvei si cablurile acesteia. Sa aiba izolatia buna si sa faca contact perfect. Un tranzistor prin care circula un curent mai mare decat cel obisnuit nu se desprinde din lipitura ci se distruge prin strapungere.
Sal. si eu am patit acelasi lucru.. mi se oprea in mers, mai pornea cand avea ea chef. Am dat jos calc, mi-a refacut unele lipituri de la 3 pini un electronist si mi-a spus ca daca imi mai face probleme sa ma duc sa dam placa jos si sa refaca mai bine. Bineinteles ca iar am probleme cu el, l-am dat jos si acum nu stiu ce sa fac.... faza e ca este electronist bun, nu a mai reparat pana acum asa cva... a mai avut tangente cu alerme... ce zice-ti... este nevoie sa dea placa jos?
azi a ramas o cunostinta in pana si avand op com la mine la m diagnosticat cu cod P0251-injection pomp fuel metering control a,cam/rotor/injector-circuit malfunction ce este? nu mai porneste deloc cred ca e o problema grava l;a pompa ..daca stie cineva sau maiandrei ce e rog ajutor .ms.masina este o astra g cu motor1,7 dti ..precizez ca repet postul ca din ce am citit nu am ajuns la o concluzie as vrea sa l ajut pe om si nu stiu ce sa l sfatuiesc .daca trebuie schimbata pompa,daca se poate repara?
http://www.clubopel.com/vie...p;highlight=p0251
Salutare ,
In urma cu cateva saptamani am avut o problema destul de serioasa cu masina mea, un Opel Corsa 1,7 DI an fabric. 2001. Intr-o zi din senin masina s-a oprit in mers . Am crezut pt inceput ca mi s-a dus cureaua de distributie dar nu a fost asa, am dus masina la tester si nu i s-a gasit nimic. Masina ulterior a mai pornit de cateva ori dar numai dimineata si pt maxim 10 min.
Am dus masina la un prieten sa demonteze pompa de injectie sa o testam pe bancul de proba. Pan a desface pompa de pe masina a venit un domn ( ii multumesc inca o data pe aceasta cale ) pe care l-am intrebat daca stie cumva de ce mi se opreste masina , stiti ce mia spus ESTE O BANALITATE. M-a pus sa dau calculatorul jos de pe pompa de injectie , l-am desfacut si mi-a aratat 3 picioruse care se decositorisera din cauza caldurii si a voltajului foarte mare . Am cositorit acele picioruse care erau comenzile la pompa de injectie si masina a pornit si de atunci merge ca unsa . Acel baiat dupa ce am reparat masina mi-a spus ca a facut bani frumosi pe seama acestui lucru in Italia . Am avut o bafta foarte mare.
Aceasta problema la calculator e intanita frecvent la motoarele de ope
Da, se intampla ,contactele imperfecte sunt cele mai greu de depistat,conteaza foarte mult experienta,oricum este bine de retinut.
nu intotdeauna se rezolva asa usor !
Azi am reparat un calculator de injectie la un motor Y1.7DT. Codul de eroare citit cu OP-COM era P0251 - Spill Valve Malfunction (Injection Pump)
(0Cool - Not present.
Masina pornea uneori, apoi se oprea brusc, alteori nu pornea deloc. Urmand pasii din TIS 2000, am ajuns la A10 (calculatorul de injectie, montat pe pompa) defect. S-a demontat acesta, desfacut capacul si s/au gasit 4 lipituri reci, 3 de la condensator si inca una de la trasnformatorul toroidal, vizibile in poza de mai jos. Am refacut lipiturile, montat la loc si masina merge perfect. Scutit clientu de 3500 lei.

Salut.
sunt nou aici...si am o problema....am un astra g din 2004 cu motor Z16XE.
Cand motorul este cald nu trage la fel de bine cand este rece si de cele mai multe ori nu trece peste 3200 - 3500 de ture, parca se limiteaza.
Am tot citit aici pe forum si am luat-o sistematic...am curatat EGR...masina parca raspunde putin mai bine dar tot nu trece de 3500 de ture,
Am curatat Throttle body.....aveam infundat un orificiu, l-am desfundat....merge mult mai bine dar tot se plafoneaza
Cand este rece nu este nici o problema, am schimbat si bujiile nimic, nu stiu ce sa ii mai fac.
Am fost la tester si mi-au iesit 3 erori la clapeta acceleratie.
Salut,

as avea si eu o intrebare, poate mai sunt care au intalnit acest caz: eroarea pe ECU este P0203 - Cylinder 3 Injector Circuit High, la fel si pe cilindrul 2, ca si test, am schimbat cele doua injectoare cu cele de la cilindrul 1 respectiv 4, eroarea a ramas aceeasi..., adica pe injectorul 2 si 3, deci am tras concluzia ca ar fi calculatorul cel care "vede" fals acest defect. Acuma intrebarea ar fi, sa fie de vina partea de putere din calculator, adica tranziostorii MOS sau sa fie de la comanda (controller)? Iar daca ar fi tranzistorii, ajunge doar schimbarea acestora, sau mai trebuie si ceva rezistori, etc.?

Andrei

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou