Ai uitat parola?


  • is_33_ion

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra C16NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Nov 2011

Va salut dragi colegi! Ieri am tras o sperietura zdravana cand circulam prin oras. De obicei, imi statea acul de la apa SUB 90 de grade, dar ieri, cand circulam in coloana si o turam mai mult, ma trezesc cu acul la 100 de grade. Mentionez ca e prima oara de cand cumpar masina cand imi sta acul asa de sus. Trebuie schimbat termostatul? Multumesc! Cool


P.S. AM lichid de racire in vas! Chiar cu 1 cm peste normal.
  • SINCEAN

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra X16SZR din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jul 2010

Termostatul nu are nici o vina, decat daca nu a ramas blocat pe inchis, ceea ce se intampla destul de rar.
Nu ai auzit sa porneasca termocupla(ventilatorul)?
Daca nu, acolo este problema.
  • kng91

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra c16nz din 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Mai 2011

nu ai de ce sa te speri, porneste cand ajunge aproape pe rosu, la mine asa este.
  • is_33_ion

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra C16NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Nov 2011

Azi am facut un test. Masina a stat pornita la relanti 10 minute, la ora 14 cand a fost foarte cald. Apa a ajuns la 100g, INSA ventilatorul nu a pornit. Stupoarea a fost cand am iesit in trafic, cand dupa cca. 1 minut, temp. a scazut cu un milimetru - doi sub 90. Question Question Question
  • kng91

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra c16nz din 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Mai 2011

pana la ce temperatura iti ajunge apa ?
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,304
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Oct 2009

Din ceea ce ai spus, eu zic ca totul e ok la tine. Nu e de mirare ca intr-un trafic aglomerat, cand se merge incet si e caldura , sa creasca temperatura apei la 100o C, nu "g" de la grame.
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 1,020
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mar 2011

Verifica siguranta ventialtorului, pentru ca eu la vectra A aveam contact imperfect, mi-a topit plasticul in jurul papucilor si mi-a ars siguranta, iar dupa asta ventialtorul nu a mai pornit.
Ventilatorul ar trebui sa porneasca la 95 si sa se opreasca la 90, sau mai e varianta cu 100-95.
Daca siguranta e ok, ar trebui sa verifici termocupla. La mine e pe radiator, in partea stanga-jos cum te uiti din fata masinii, este o chestie din plastic in care intra cu mufa cu 2/3/4 cabluri.
Aia da impulsul ventilatorului, iar daca nu mai functioneaza bine... Si e ieftina, in jurul a 40lei.
  • is_33_ion

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra C16NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Nov 2011

Am mers zilnic in oras cu masina zilele astea, mai ales la ore de varf cand era aglomeratie. Cand e foarte cald afara, creste temperatura la 98-99 grade, apoi imediat incepe sa scada in jur de 90. La drum lung nu sare de 93 grade. Am intrebat mai multi posesori de astra F daca e normal asa ceva, iar unii mi-au spus ca da, altii ca nu. Oare?
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 1,020
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mar 2011

Este normal, asa scrie si in carte.
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,304
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Oct 2009

Aia care au zis ca nu e normal, ce valori zic ca ar trebui? Sunt tare curios.
  • mihaitza_09

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Nov 2011

e normal ca temperatura sa varieze in functie de conditiile atmosferice si de trafic, la fel de normal e ca atunci cand apa se incalzeste si ajunge la 95 (poate si peste un pic) sa porneasca ventilatorul si sa revina la 90 (temp de pornire a ventilatorului variaza in functie de termostatul care il are masina).
  • chempes

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Dec 2011

Salut.Am si eu o interebare,am un prieten cu un astra F motor 1.6benzina si ii functioneaza ventilatorul de la radiator continu ,cum ii pune contactul porneste.M am uitat putin la termocupla de pe radiator si are firele taiate(deci este anulata)stie cineva unde se legau firele sau o schema sa ma pot informa putin va rog?Multumesc.
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 1,020
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mar 2011

Firele din termocupla se leaga la mufa din mijlocul ventilatorului.
  • herby

  • Mesaje scrise: 207
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra C14NZ din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Aug 2009

Sal...din ce am citit am vazut ca termocupla nu iti porneste, verifica daca porneste pe direct daca nu merge ar fi bine sa o rezolvi pentru ca o sa ai surprize cu garnitura de chiuloasa care se arde la temperatura indicata de catre tine, mai ales in regim de mers in oras unde temperatura urca rapid, iti spun acest lucru fiindca eu am patit sa mi se arda garnitura de chiuloasa din cauza termocuplei care nu a pornit, la mine din cauza contactului care s-a defectat si nu-i dadea curent la ventilatie si termocupla...poate e siguranta arsa, contact imperfect, fir intrerupt, spor la cautat, termostatul il poti verifica daca deschide ridicand capota si pui mana pe radiator, daca e cald inseamna ca termostatul deschide si e bun, daca radiatorul e rece si temperatura iti indica 900 C,atunci e blocat pe inchis si nu e bine.
  • direx

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra X16SZ din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Aug 2012

chempes a scris: Salut.Am si eu o interebare,am un prieten ........ sau o schema sa ma pot informa putin va rog?Multumesc.


citeste aici, poate te ajuta ...
http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=71796
  • don_tzapu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Nov 2012

Buna ziua, am si eu o problema ce cred ca este destul de grava. Cand pornesc masina si o las la relanti , apa creste foarte repede, la o temperatura de peste 100 grade C si nu porneste termocupla. Cand sunt cu masina in mers, apa scade aproape de de minim si chiar pe indicatorul albastru, iar cand trag pe dreapta si pun mana pe furtun, este caldut spre rece. Care sa fie problema mea? Mentionez ca am un Opel Astra F , diesel, an fabricatie 1997 , motor 1.7 , X17DTL .
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 1,020
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mar 2011

Nu ai o problema f grava, chiar una f simpla. Ceasul este dereglat. Ori ceasul, ori sonda ce-ti indica temepratura. Normal ca nu iti porneste electroventilatorul pt ca apa defapt nu are temperatura indicata.

Cauta pe aici pe forum ca s-a mai discutat si s-a discutat si despre rezolvare.
  • don_tzapu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Nov 2012

din cate am citit apa trebuie sa stea la o termperatura de aproximativ 90 - 95 grade iar eu in mers ( fara aglomeratie ) apa sta aproape de minim, chiar uneori pe indicatorul albastru ( trag pe dreapta si furtunele sunt aproape reci ) . Daca stau la relanti mai mult de 5 minute apa creste foarte mult iar electroventilatorul nu porneste. ( am testat electroventilatorul cu fire direct pe baterie si porneste ) .Stie cineva ce poate fi? Mi-a zis cineva ca ar fi blocat termostatul blocat pe deschis , iar electroventilatorul nu ar porni din cauza termocuplei...mai poate fi si altceva? care sunt sigurantele ce dau curent termocuplei?
  • deleted-61307

  • Mesaje scrise: 1,020
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mar 2011

Motorul nu se poate raci/incalzi asa repede. Crede-ma, este ceasul de vina sau senzorul de temperatura. Nu ajungi in 5 min de relanti la 100 si dupa daca ai plecat imediat esti sub 90, fara ventilator.
  • don_tzapu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Nov 2012

daca pornesc acum masina cu motorul rece, nu ajunge in 5 min, ci in aproximativ 20. Am lasat-o asa cu capota deschisa si cu capacul de apa deschis pana a inceput sa iasa aburi din borcanul de apa si nu mai puteam tine mana pe furtun. Iar apoi daca o las sa raceasca pana la 90 si plec la drum cu ea, autostrada de exemplu, in vreo 5 - 7 min apa scade f mult pana la indicatorul albastru, trag pe dreapta si furtunele sunt reci. Deci categoric diferenta de temperatura si la fel ceasul o arata.

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata