Parola noua?


Eu cred ca si la motorul 1.7 de Isuzu merge pus un alternator de 140Amp, doar ca trebuie sa fie de pe o masina japoneza gen Isuzu, Honda, Toyota, Suzuki, Nissan, Mitsubishi, etc. Astea japoneze toate au alternator cu pompa de vacum in partea opusa fuliei, asa cum avem noi pe motorul 1.7 Isuzu.
Azi am avut ocazia sa vad cat consuma diversele componente electrice de pe masina mea :
- cand pun pe contact, bujiile stau 3-4sec pana se sting : 60A
- cand actionez demarorul, curentul instantaneu consumat : 250A
- dupa pornire, bujiile intra in posincalzire motor si consuma 42A (diferenta pana la 60A vine de la faptul ca ulterior sunt alimentate in impulsuri)
- aeroterma pe pozitia I : 5A
- aeroterma pe pozitia II : 9A
- aeroterma pe pozitia IV : 25A
- dezaburire oglinzi + luneta : 25A
- lumini de pozitii + lumini bord + faruri H7 pe faza scurta : 12A
- scaune sport incalzite : 8-9A per scaun, 17A pentru ambele scaune din fata.

Alternatorul de pe motorul meu este HITACHI de 100A si acesta incarca pe banc (masurat direct pe bornele lui) fara niciun consumator conectat : 14.4V (cu punte de diode aftermarket Mobiletron + releu incarcare aftermarket Cargo).
Pe masina, fara niciun consumator pornit (doar cu electrovalva din pompa de injectie, becuri TID 2x2w, bec jurnalier 1.5w, bec scrumiera 1.2w, led-uri comenzi volan, led-uri geamuri electrice fata, led bloc lumini) alternatorul incarca 14.10V la turatie de relanti cu motorul cald.
Asadar, in cazul meu dimineata pornesc motorul si il las la relanti 2-5min (in functie de cat de rece este afara) timp in care pornesc CDPlayer-ul si incalzirea intr-unul din scaunele fata, deci am un consum de curent calculat de 42A+9A=51A (ceea ce e deja mai mult de jumatate din capacitatea alternatorului la turatie de lucru!, deci nu la turatia de relanti unde evident ca incarca mai putin de 100A). Daca mai pornesc si dezaburirea + ventilatorul pe viteza I consumul total imi creste la 81A (!) totusi se pare ca nu-mi intra in protectie (adica sa se autodecupleze dezaburirea, stiu si am vazut ca exista aceasta protectie la masina mea) dar cu siguranta bateria in loc sa se incarce aceasta se descarca in continuare. Daca punem la socoteala ca prin oras facem doar drumuri scurte sa nu ne miram ca ne tine bateria doar pana ce aceasta iese din garantie, asta in caz ca nu o menanjam putin... avand grija ce consumatori pornim dimineata imediat dupa pornirea motorului.

Colegul @adrian terinte si-a activat incalzirea CGP cu doar 2 bujii si am vazut azi ca consumul pe aceste doua bujii este 42A(!), cat ar fi la mine pe postincalzire camera de combustie folosind bujiile de pornire. Deci pentru a putea activa toate cele 4 bujii ale sistemului Coolant Glow Plugs eu cred ca trebuie facut un modul electronic care sa le alimenteze numai in impulsuri, si obligatoriu acesta trebuie sa le pornesca pe rand, una cate una in functie de consumul total de pe alternator.

L.E:
Vad ca inca nu a raspuns nimeni cat incarca un alternator de 100A la turatia de relanti (ex.850rpm), daca se poate macar sa ne dea un raspuns aproximativ, dar sa fie din experienta proprie sau din practica.
Nu stiu daca este relevant si adevarat ce masuratori ai facut . Din ce zici tu cu , consumul pe care il ai ar fi trebuit sa mai ai un laternator , asta una la mina , a doua la mana la consumul dat de tine cred ca siguranta de alimentare interior care este de 60 A( in fc de alternator) ar fi trebuit sa iti sara imediat .
Ai pus acesti consumatori
- dupa pornire, bujiile intra in posincalzire motor si consuma 42A (diferenta pana la 60A vine de la faptul ca ulterior sunt alimentate in impulsuri)
- aeroterma pe pozitia I : 5A
- aeroterma pe pozitia II : 9A
- aeroterma pe pozitia IV : 25A
- dezaburire oglinzi + luneta : 25A
- lumini de pozitii + lumini bord + faruri H7 pe faza scurta : 12A
- scaune sport incalzite : 8-9A per scaun, 17A pentru ambele scaune din fata.

In calculele tale nu ai zis nimic despre servodirectie care este cel mai mare consumator atunci cand virarea se face la maxim sau aproximativ - deci de aici calulele tale dupa parerea mea este ca sunt gresite , cu siguranta la ce ai zis tu iti mai tb un alternator.Si cu servo cu siguranta ai fi peste 100A , si cum am zis siguranta o ai de 60 A pt partea de interior si cu siguranta s ar arde!


Ultima modificare facuta de catre gabiopel la Sam 29 Dec, 2012 11:51 pm, modificat 1 data in total
da ce legatura au toate astea cu faptul ca se incalzeste greu masina?
Marius , are legatura pt ca discutia este cum incalzim motorul mai repede si se face trimitere la un sistem auxiliar de incalzire care necesita consum de curent mai mare .
am inteles acum. apropo de asta, vreau si eu sistem ca al tau.
sistem de bujii se gaseste , ideea este ca daca vrei sa l faci cu modul de comanda vb cu userul visse , il gasesti cu o pagina in urma . Inainte de a pune un asemenea sistem de preincalzire mai bine ai pune un alternator de 140A , pt ca al tau de 100A va resimti din greu si sintemul de incalzire pornit .Asa cu 140A stai linistit .
Sistem de preincazlire poti gasi de pe un renault sau wv , ford.Pe linga sistemul propriu zis iti mai trebuie un releu de bujii , cabluri ,papuci , etc, un slot hotarit de siguranta care il legi pe alimentare , si modulul de comanda.
daca la mecanica ma bag cu improvizatii si alte alea, la electrica nu ma bag deloc, asa ca o sa mai astepte.
@gabiopel

La mine sistemul de servodirectie este hidraulic si deci nu consuma curent, poate cel mult sa-mi scada putin relantiul atunci cand volanul este bracat la maxim cu motorul in relanti si aglomerat de alti consumatori. Ce am pus mai sus sunt consumurile cu masina stationata, rotile drepte (nu ca ar conta, dar hai sa spun concret si asta) si mai lipseste doar consumul incalzitorului de motorina care nu stiu cat este ca motorul era undeva la 30grade C cand am testat si incalzitorul de motorina inactiv insa acesta consuma ceva ca are o rezistenta electrica si acesta intra si el in calcul la pornirea de dimineata (la temperaturi de sub +6grade C).

Masuratorile le-am facut impreuna cu colegul @adrian terinte dar instrumentul folosit pentru masuratori sincer nu mai stiu cum se numeste, insa am remarcat ca era unul profesional si deci suficient de precis cat sa nu-mi fie rusine sa pun aici pe forum rezultatele masuratorilor realizate astazi pe masina mea. Ce nu stii tu este faptul ca atunci cand consumul total realizat de consumatorii porniti pe masina depaseste valoarea pe care o incarca alternatorul intra in ecuatie si bateria care sustine si ea o perioada de timp acest consum. Cat anume participa bateria la consumul total si cat anume participa alternatorul de pe motor este o necunoscuta pentru mine, totusi tind sa cred ca e in functie de strategia aleasa de producatorul masinii respective si difera de la un producator la altul.

In ceea ce priveste siguranta pentru partea de interior, banuiesc ca aici te referi la o siguranta care exista la Astra G si care ar fi o protectie pentru consumul combinat al tuturor consumatorilor ce pot fi porniti din habitaclu pentru confortul celor din habitaclu(?), tin sa spun ca la mine nu s-a ars inca vre-o siguranta in tabloul de sub bord, dar am observat la momentul cand aveam probleme cu alternatorul si-mi incarca doar o faza din el (aveam un carbune rupt) ca daca consumul crestea peste o anumita valoare dezaburirea oglinzilor+lunetei se autodeconecta. O recuplam, dupa 3-5sec se autodeconecta deci exista o protectie asa cum am spus mai sus.
La masina colegului @ahappyuser faptul ca nu are servodirectie electronica constituie un avantaj fata de o parte din noi care avem, la mine cu directia bracata la maxim si fara alti consummatori bagati am consum total undeva la 90 amperi, dar nu am masurat si tensiunea sa vad la cat a scazut, banuiesc .......ca alternatorul meu nu poate da mai mult Am facut aceeasi masuratoare la amicul Victor pe un astra h 1.7cdti iar la el era un consum de 110A in conditiile in care are cam acelasi alternator, difera managementul la releul de incarcare, in concluzie sistemul auxiliar de incalzire al antigelului nu trebuie sa functioneze in acelasi timp cu cel al incalzirii camerei de postcombustie, consumul de curent la 2 bujii din camera de postcombustie este mai mic decat 2 bujii ce se afla imersate in antigel, in opinia mea exista riscul defectarii alternatorului .Alternatorul este conceput sa genereze 100Amperi in regim constant si peste 100 dar nu ptr mult timp sau nu de multe ori . Saptamana asta am facut alt modul ce comanda un releu ce la randul lui comanda 2 bujii incandescente, in care am pus o conditie in plus, daca motorul are sub 5 grade intra doar bujiile din camera de postcombustie, cum antigelul a trecut de 6 grade, modulul comanda oprirea incalzirii camerei de postcombustie si pornirea celui ptr antigel, iar o data cu el si " pacalirea ECU " cum ca incalzirea camere inca merge, urmeaza sa fac si proba practica pe motor, sper ca saptamana viitoare sa o si fac.
"difera managementul la releul de incarcare",nu am inteles fondul expresiei,se poate mai amanuntit,ca pentru nepriceputi...
Cand am facut masuratoarea paralela de curent data de catre alternator atat la Y17DT cat si la Z17DTH, am observat ca trecerea in regim generare de tensiune la Z17DTH se face putin mai tarziu, dar mai ferm, l-am intrebat pe mecanicul nostru Victor de ce face acest lucru comparativ cu Y17DT care tot alternator de 100Amperi are si mi-a spus ca releul de incarcare de pe alternatorul de Z17DTH difera de cel de la Y17DT mai avand si al 2-lea pin prezent in cupla ce vine pe alternator care duce spre ecu, acesta hotarand in anumite momente oprirea/pornirea incarcarii.Daca ai alte informatii, sunt binevenite.
In timpul masuratorilor efectuate la masina mea, cu toti consumatorii porniti + 2 bujii ale sistemului aux de incalzire, am avut un consum maxim de 85A iar tensiune de incarcare nu a scazut sub 14,10 V si turatia de ralanti 880rmp.
Ce am mai observat e ca dupa ce am pornit motorul bujiile motorului au fost deconectate cu toate ca afara erau -5 grade si masina nepornita de doua zile deci motorul era rece.

oricum eu folosesc incalzirea aux doar dupa ce plec de pe loc cu masina ca sa fie motorul turat, am in bord buton de actionare + led ca sa vad cand si cum este actionata, iar modulul electronic este raspunzator de autodecuplare care de asemenea se poate face si de la buton.

Important este ca daca avem bateria buna si de amperaj mare mai luam din sarcinile alternatorului la varfuri mari de consum curent, deoarece ele fiind legate in paralel curentul celor doua se aduna.
Poate ar fi o ideie buna sa se lege sistemul cu bujii CGP si la firul VSS (vehicle speed sensor) pe care-l avem toti pe Opel, astfel incat incalzirea propriuzisa sa cupleze incepand cu 15mph(24km/h). Asta ar implica functionarea sistemului numai atunci cand esti cu masina in miscare (si motorul la peste 1.500rpm) si totodata te-ar incuraja sa stai mai putin pe loc dimineata - deci sa te pui cu masina in miscare cat mai repede. De ce? Pentru ca s-a observat ca motorul se incalzeste mai repede pe sistemul cu bujii CGP decat stand pe loc cu bujiile alimentate pe postincalzire camera de combustie.

Deci ca sa concluzionez, la semafor sau la viteze sub 15mph(24km/h) sistemul de incalzire CGP sa se autodecupleze, iar la reluarea vitezei sa se recupleze pana ce motorul se incalzeste la minim 40-60grade C. M-am gandit la 15mph(24km/h) pentru ca asta este viteza la care intra in actiune Cruise Control (sau poate e mai ok 6mph/10kmh pe care-i verifica sistemul ABS inainte de a deveni activ ?) anyway merg pe ideia ca se face permanent acest test undeva in partea electrica a masinii iar aceasta conditie rezultanta de TRUE/FALSE s-ar putea folosi direct fara a mai masura cat este viteza propriuzusa.
adrian terinte a scris: In timpul masuratorilor efectuate la masina mea, cu toti consumatorii porniti + 2 bujii ale sistemului aux de incalzire, am avut un consum maxim de 85A iar tensiune de incarcare nu a scazut sub 14,10 V si turatia de ralanti 880rmp.
Ce am mai observat e ca dupa ce am pornit motorul bujiile motorului au fost deconectate cu toate ca afara erau -5 grade si masina nepornita de doua zile deci motorul era rece.

oricum eu folosesc incalzirea aux doar dupa ce plec de pe loc cu masina ca sa fie motorul turat, am in bord buton de actionare + led ca sa vad cand si cum este actionata, iar modulul electronic este raspunzator de autodecuplare care de asemenea se poate face si de la buton.

Important este ca daca avem bateria buna si de amperaj mare mai luam din sarcinile alternatorului la varfuri mari de consum curent, deoarece ele fiind legate in paralel curentul celor doua se aduna.


acum ceva zile am pus si eu un tester opcom pe masina. aveam incarcare la baterie de 13.6 pe un y20dth. nu mai face fata alternatorul? bateria este noua.
pentru cine doreste sistem de bujii pentru incalzire auxiliara am eu, o sa il pun la vanzare in bazar de indata ce gasesc furtun sa inlocuiesc pe cel care l am taiat sa pun sistemul. eu il dau jos deoarece imi cam licare lumina cand il pornesc, am facut eu legaturile electrice si nu prea ma bazez pe ele si nu vreau sa patesc ceva cu masina. am suportul cu 3 bujii, doua bujii absolut noi, doar testate de cateva ori si releul aferent.
Deci, sa te intreb la concret :

- sistemul este cu 3 bujii sau 4 bujii ?
- de pe ce model de masina este ?
- ce alternator (100A/110A/120A) avea masina donoare ? Personal, ma intereseaza in mod special acest aspect.
- ai inclusiv fisele si modulul electric original care le porneste pe rānd, in functie de consumul de pe alternator ?
sistemul este cu 3 bujii, 2 noi functionale, una rupta, este de pe renault laguna nush de care, nu stiu de alternator de care avea. am doar suportul cu bujii si releu de astra g
Sunt interesat, poti pune o poza ?
nu am poza momentan, o sa fac si o sa pun

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou