Ai uitat parola?


  • Manno

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra z17dth din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Apr 2012

ok am citit multe pe forumul acesta despre masini care consuma ulei,care scot fum alb samd.vroiam sa stiu totusi de ce incep unele motoare sa "manance" ulei si altele la 500k km nu au nicio prob.rodajul,modul de condus,tipul de ulei si schimbul la timp sau ce?
  • CRAZY WOLF

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra z19dt din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Mai 2012

salut....
cateva probleme care duc la consumul de ulei;
-uleiul foarte subtire neadaptat la climatul in care se utilizeaza motorul
-uzura pronuntata in segmenti sau camasa pistonului(fum alb pana se incalzeste motorul)
-lagarul turbinei uzat(scoate fum alb la pornire)
-semeringurile la supape imbatrinite ..coapte (una din cele mai frecvente cauze) datorate faptului ca motorul a functionat la temperaturi foarte mari. Motoarele care au avut probleme cu racirea si s-a mers mult timp .
-alinierea segmentilor(cazuri destul de rare). in mod normal segmentii la montare trebuie sa fie aliniati dupa specificatiile fabricantului:360 grade impartit la numarul de segmenti.
-uzura in ghidurile supapelor(eu am gasit semeringuri sarite din locas datorita probabil presiunii care se formeaza)
-schimbul de ulei este foarte important ,nu trebuie depasit termenul indicat de producator dar marea atentie la regimul de lucru al motorului .la un motor care este folosit mai agresiv trebuie folosit un ulei cu tolerante mari de temperatura si schimbul facut mai des(odata cu uzura uleiului se produce si subtierea acestuia si incep sa apara depuneri de ulei ars pe piesele in miscare)
Sper ca am reusit in mare parte sa lamuresc, nu vorbesc din carti.Am 18 ani de soferie si 20 de mecanica.
  • Manno

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra z17dth din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Apr 2012

se vede ca ai ceva experienta in domeniu.ms imi e de ajutor pe viitor.pusesem intrebarea pt ca am facut schimbul de ulei si respectivul mecanic(laudat de multa lume ca e f bun etc) mi-a pus cu 600 ml mai mult ulei decat trebuia.....o perioada nu am mers cu masina si cand am luat-o am vazut ca scoate putin fum alb pe esapament.mi-am dat seama ca e ceva la ulei am verificat si scos surplusul cu seringa pe joja.problema mea e ca am mers asa cu ea vreo 1500 km si ma gandeam ptr viitor daca dauneaza....incercam sa ma lamuresc.oricum as vrea sa imi gasesc un alt mecanic poate mai slab in cunostiinte dar sa isi dea interesul.ms inca o data pt raspuns
  • CRAZY WOLF

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra z19dt din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Mai 2012

treaba cu uleiul peste nivel este relativa .in cazul tau 600g de ulei peste nivel nu ar pute cauza deloc .eu personal am vazut motor care avea 5 litri de ulei in loc de 2,750 si masina a mers fara probleme 2000km pana cand s-a gripat cutia de viteze pentru ca ,,mecanicul'' care facuse schimbul de ulei a dat drumul la uleiul din cutia de viteze.Asta faza! Si am mai vazut unul tare ....la un golf omul venise dupa doua zile si a mai cumparat 3 litri de ulei pe care ia bagat in motor peste cei 4 litri pusi cu doua zile innainte dar ala avea o scuza plauzibila ...nu stia unde este semnul de maxim si vazuse el ca avea un punct de vopsea pe joja si vroia sa puna pana la ,,semn''.....mai avea vreo 3 litri de pus si umplea motorul ..sunt multe faze tari vazute in timp.
multa bafta ----nu este o rusine sa nu stii dar innainte sa faci prostii este bine sa intrebi....
  • Manno

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra z17dth din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Apr 2012

Respect! mi-ai luat o piatra de pe inima.ms mult
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa Z13DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Nov 2011

La un Corsa C Z13DT din 2006 mă trezesc dimineața cu pete de ulei (cam 40-50 de grame, deci ceva serios). În plus, după un drum de 50 km, începe să miroasă a ulei încins în habitaclu. 230.000 km. Merg normal, 70-90 km/h, schimb la 2000 ture. Cam la ce aș putea să mă aștept? Acum e frig și nu prea am dispoziție să mă bag la motor, dar după ce se încălzește o să investighez.
  • Brook

  • Mesaje scrise: 1,000
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Feb 2010

garnitura capac culbutori ?
  • Moshuuuu

  • Mesaje scrise: 792
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Mar 2008

Ulei poate sa curga peste tot:)) nu ma mai luati dupa vorbe, fuga la mecanic si vezi pe unde ce mare lucru?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 4,477
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Y20TDH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Dec 2006

nu mai umbla cu masina asa ca o faci praf...
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa Z13DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Nov 2011


Deja e nesimțit motorul ăsta.... aproape 1 litru la 1000 km! Iar în fața casei e negru peste tot... În zona încercuită se prelinge mult ulei. Așa mi-e de ciudă că băieții de la Suceava (Opel) au un chef de ”muncă” și mă vor trata ca data trecută. Sad
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa Z13DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Nov 2011





Salut!

Iată cauza aprinderii becului galben la presiune ulei (Corsa C CDTI Z13DT): pierde ulei pe la acest... dispozitiv. Nu știu ce e. Sunt și eu în căutari, dar voi poate v-ați mai lovit de așa ceva și mă ajutați să identific/repar. Pierde foarte mult ulei pe aici (1000 km/1 litru ulei), murdărește tot motorul și lasă băltoacă de ulei prin parcări.

Pot trage de acest dispozitiv, dar pe direcția verticală. Ce să fie oare? Ceva grav? Sad Aș pune o garnitură acolo ceva să nu mai joace, cred că pe acolo pierde atâta amar de ulei...
  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 1,018
  • Locatie: Germania
  • Masina: Astra z20let din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Oct 2012

niste poze mai clare ? vad ca a trecut ceva vreme de la vechea postare ai rezolvat-o?
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa Z13DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Nov 2011

N-am rezolvat-o, însă am descoperit sursa scurgerii de ulei: pompa de vacuum. Probabil e garnitura de vină, încă n-am desfăcut să văd.
  • bransky

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jul 2014

Salut!Nu stiu daca mai urmareste cineva topicul asta sau daca postez unde trebuie (daca nu e bine unde am postat rog pe cineva sa-mi mute postul) as vrea sa stiu si eu,am un opel astra h 1.6 twinport ,105hp,Z16XEP,de la schimbul de ulei pana cand se aprinde becul galben de nivel la ulei cati ml a consumat?
  • tase

  • Mesaje scrise: 2,179
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra z19dt din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Sep 2009

La ulei sigur ai un bec ROSU......nu stiu ce este acel bec galben daca nu ne arati cum arata!
  • bransky

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jul 2014

Salut tase vorbesc despre becul ce se aprinde cand uleiul este sub nivel.becul are desenul identic cu cel rosu doar ca e galben
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Dec 2013

la xep cand se aprinde martorul de ulei inseamna ca ai consumat aprox 1L .
Aceasi motorizare am si aceasi problema !
Daca n-ai pierderi pe undeva atunci ori ai supapa din capacul de la culbutori bulita ori simeringuri supape duse ori segmenti.
eu am schimbat simeringurile de la supape deoarece compresia este buna,am gasit 4 simeringuri coapte bine.
Acum am bagat un ulei mai gros 10w40, dar imi supureaza pe la capac pt ca am folosit aceasi garnitura.
  • oros pety

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Apr 2016

am un opel astra g caravan 2.0DTi 16v si de la un timp imi mananca ulei la circa 1000 -2000 km scugeri de ulei nu se arata nici unde pe motor sau pete de ulei sub masina dar 1l de ilei imi dispare.aveti care ideie carei problema?
  • cristiandonose

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra Z19DT din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Apr 2014

Am si eu pierderi de ulei, se pare ca curge pe la capacul de axul cu came. Atasez si o poza. E asa sau ma insel? E vorba de o Vectra C motor Z19DT.
  • tase

  • Mesaje scrise: 2,179
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra z19dt din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Sep 2009

Este prea aproape facuta si nu se prea vede pe unde ai pierderi.

Discutii similare

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata