Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Sa o iau in ordine:

1. E adevarat ca pedala de ambreaiaj trebuie sa fie mai sus ca cea de frana?

2. Cand e motorul rece (sau mai rece afara) tine ceva cand schimb din a Ia in a IIa si din a IIa in a IIIa. Adica parca iese greu din viteza inferioara si se aude si ca un clancanit...

3. Masina tremura cand plec de loc cu a Ia sau bag in a IIa

Ma ingrijoreaza cel mai mult punctul 2 Confused
Skip ads

  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Nici unul din cele 3 puncte nu mi se pare OK. Cel putin la mine nu e valabil nici unul. Unele probleme legate de ambreiaj se pot rezolva prin reglaj (mai sus, mai jos). Ar trebui oricum daca ai probleme cu ambreiajul sa simti ca patineaza. Incearca de exemplu sa urci o bordura de min 10cm fara sa-ti iei avint. Daca poti fara probleme atunci poate sa fie placa de presiune sau cutia de viteze.
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
1. Daca ambreajul functioneaza corect, lasa-l asa, nu e normal, dar cat timp functioneaza... fii multumit.
2. Cam nasol, e posibil sa se fi cam dus sincroanele, vara tot asa face? daca vara se comporta mai bine, incearca sa-l schimbi uleiul cu unul mai subtire, si evident mai nou, pt. ca uleiul pe care-l ai acuma probabil are 10 ani, si spera sa nu fi disparut chiar.
3. Cand tremura? Motor rece, cald, sau indiferent. Un prieten la o dacie avea problema asta si cauza era toba intermediara care vibra si lovea podeaua, si mult timp el a crezut ca e ambreajul.
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
1. am inteles ca nivelul se poate regla de la surub/clema de la cablu

2. in principiu doar iarna (adica acuma) sau vara cand e motorul rece (dimineata); cateodata nu intra bine in marsarier

3. nu, nu e vorba de toba ci de momentul ala cand apesi acceleratia si ridici de pe ambreiaj ca sa plece masina; un mecanic mi-a spus ca ar fi ambreiajul...

Ps: legat de sincroane se aude cateodata un sunet(uruit) specific (ca la Dacie de ex): cand bag in a IIa, masina nu are viteza si accelerez mai mult;

PS2: exista cate un sincron pt fiecare viteza? sau cum?
Skip ads

  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
solver a scris:Incearca de exemplu sa urci o bordura de min 10cm fara sa-ti iei avint. Daca poti fara probleme atunci poate sa fie placa de presiune sau cutia de viteze.


Poti fii mai explicit?
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
CatalinE a scris:
solver a scris:Incearca de exemplu sa urci o bordura de min 10cm fara sa-ti iei avint. Daca poti fara probleme atunci poate sa fie placa de presiune sau cutia de viteze.


Poti fii mai explicit?


Te duci usor cu masina inspre o bordura pana rotile din fata se opresc in bordura. Dup-aia accelerezi si iei ambreiajul ca sa urci bordura. Daca urca fara probleme ar trebui sa nu ai probleme cu ambreiajul...
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Ideea cu bordura este extrem de buna pt. probat ambreiajul. Insa vezi ce bordura alegi, sa nu fie nici prea mare pt. ca nu ai nici o sansa sa o urci, nici prea mica, ma gandesc la o bordura pe care sa poti sa o urci in mod normal la care sa nu te zdruncine f. tare cand o urci, dar nici sa o urci ca si cum nu ar fi.

Deci te duci la bordura, te asezi cu rotile din fata lipit de ea, si pleci de pe loc, adica urci bordura, si in functie de cat de greu o urci, iti dai seama de cat de uzat e ambreiajul. Pt. acest test sper ca nu esti incepator, pt. ca nu vei reusi, si in cazul in care ai stii sa tii masina din ambreiaj cum trebui si totusi nu reusesti sa urci bordura, nu insista f. mult, pt. ca se chinuie mult ambreiajul la faza asta, si sa risti sa ramai fara el. Adica te duci, incerci sa urci, daca nu reusesti, nu insista prea mult.

Exact asa ii facea si prietenului meu cu dacia, cand pleca de pe loc, incepea sa vibreze si sa se auda un huruit puternic, si era aproape sigur ca e de la ambreiaj (placa de presiune credea), si cand a ridicat-o a vazut ca e de la toba care atingea caroseria si se transiteau vibratiile ei. Uita-te, poate ai noroc sa fie asa de simplu si la tine.
  • Mateiux

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2006 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2004

  • Mesaj Privat
CatalinE a scris:

2. Cand e motorul rece (sau mai rece afara) tine ceva cand schimb din a Ia in a IIa si din a IIa in a IIIa. Adica parca iese greu din viteza inferioara si se aude si ca un clancanit...



Doar iarna?!?!?!

Am mers cu doua cutii+motoare diferite pe acelasi tip de masina si amandoua iarna imi faceau chestia asta I intra de pe loc bine daca acceleram pana in 2500, II devenea o problema in schimb mergea dicrect III f probleme, am mai vorbit si cu altzi posesori de Opel pe alt forum si iarna aveau aceleasi probleme + o chestie care am gasit-o in toate review despre cutii opel mai vechi din DE spun ca e "Schvammig" adica buretos, nu sunt precise, nu esti sigur ca a intrat cum el mecedes de ex care face un click cand intra in viteza.

Eu nu cred ca e neaparat o problema.........daca o fortezi o sa vezi ca nu face krrrrrrr ci intra da mai greu cu acel clancanit. Daca sunt duse sinkroanele face chestiile astea si vara.
Skip ads

  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Masina tremura cand plec de loc cu a Ia sau bag in a IIa


Asa face si a mea. Ambreiajul tine cam sus. Ma gandesc direct la discul de ambreiaj. La magazin costa cam 4 mil, insa rulmentul de presiune costa peste 5 mil. Tre sa le schimb pe amandoua sau e indeajuns sa schimb doar discul?
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Sunt unele firme de piese care nu ofera garantie decit daca le schimbi pe amindoua. Atentie ca un prieten de-al meu a patit-o ca vinzatorul a "uitat" sa-i specifice acest amanunt.

Nu e foarte relevant faptul ca ambreiajul e sus. In mod normal chestia asta se poate regla.
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Ambreiajul meu e hidraulic. Cum sa-l reglez? Pate cineva sa-mi spuna din TIS acest lucru? Multumesc anticipat!!!!!!!!
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Slick a scris:
Te duci usor cu masina inspre o bordura pana rotile din fata se opresc in bordura. Dup-aia accelerezi si iei ambreiajul ca sa urci bordura. Daca urca fara probleme ar trebui sa nu ai probleme cu ambreiajul...


1.Hai ca m-am prins. Din ce spui tu cred ca AM deja pb cu ambreiajul. Chestia cu urcatul bordurii de pe loc am observat ca nu prea e ok mai demult. Crying or Very sad
O sa fac un test.

Daca e asa, stiu ca trebuie schimbat tot kitul de ambreiaj, asa-i?

2. Legat de pb de la cutia de viteze sunt doua ca sa explic mai clar:
a. la rece, se aude un clancanit si tine cand schimb la treptele inferioare, uneori pana la a IIIa; nu aud nici un uruit ca si cum nu ar intra, doar un clancanit si senzatia ca tine ceva (asta se simte la schimbator) mai ales cand o scot din viteza
b. uruitul de la treapta a IIa cand masina e subturata si o turez si apas pe acceleratie

Fac testul cu bordura si va spun...
Skip ads

  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
si la mine acuma iarna face figuri ,adik intra mai greu in a-1a si din a-1a in a 2-a in rest celelalte merg bine , chiar azi dimineata am mai fost cu un opel si lui era aceasi probl si a zis el ca si lui numai iarna face figuri
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Corneliu Panait a scris:Ambreiajul meu e hidraulic. Cum sa-l reglez? Pate cineva sa-mi spuna din TIS acest lucru? Multumesc anticipat!!!!!!!!

*
Singura modalitate este sa ... purjezi lichidul de frana (e acelasi cu cel de ambreiaj...)
In rest este "autoreglabil" Confused
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Opinie - cei mai multzi din cond. auto nu apasa pedala de ambreiaj pana la maxim din obishnuintza, comoditate (lene - no offence Very Happy ), etc. asha ca se poate ca sa treapta de viteza selectata (respectiv 1 shi 2, cel mai mult folosite) sa "agatze".
  • wtf

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Subscriu la punctul 2 , cea cu "ceva ce agata" la rece .... se simte o rezistenta cand schimb din 1 in 2 si 2 in 3 , si dispare cand se incalzeste "masina" ... Confused Nu ma deranjeaza , dar sper ca nu se va agrava Embarassed
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR