Parola noua?


salut. as dori sa stiu si eu cum se leaga un releu de bujii, vreau sa l folosesc la o incalzire auxiliara si as vrea sa stiu unde se leaga fiecare papuc al releului, care e la +,-, bujii, etc. precizez ca nu am mufa si nici nu prea am timp sa caut pe la dezmembrari. pun o poza cu releul
http://s16.postimage.org/p4...8_30_08_57_51.jpg
30 - plus permanent prin siguranta
31 - masa permanenta
15 - plus prin contact si siguranta
G1 - pare a fi grup 1 de bujii (2 bucati)
G2 - pare a fi grup 2 de bujii (2 bucati)
DI - pare a fi comanda, probabil cu + dar nici cu - nu e exclus. Nu garantez ce se intampla daca nu e corect legat aici.
ST - nu stiu.

Mai sigur ar fi sa stim de pe ce masina este, apoi gasim schema.
este de pe opel astra g motor y17dt
Schema e asta:


Din ce inteleg, pinul 6 trebuie legat la masa (in cazul tau ST sau DI, nu stiu ce numar avea la mufa). Deci incearca cu oricare ST sau DI la masa.
este corect ce a zis colegul cu precizarea ca acolo la comanda este cu minus (de la baterie) pe care il treci prin buton
31 este masa permanenta adica minus de la baterie.

Acum hai sa te ajut daca tot sau scris fiecare papuc
asa cum a spus colegul la 30 legi plus de la baterie prin siguranta(gasesti pe la magazinele de profil suport de siguranta pe fir) fir de 2,5 mm
la 15 legi plus de pe contact(prin siguranta sau nu) gasesti plus prin contatc in cutia de sigurante si relee de la motor este un fir rosu gros) fir de 2,5 mm (sau chiar mai mic )
la 31 legi minusul de la baterie cu un papuc rotund (gasesti un surub acolo pe borna) fir de 2,5 mm
la DI legi minusul de la baterie trecut prin buton(pe care il duci in masina unde vrei tu ,eu l-am pus pe plasticul de sub scrumiera,am folosit un buton cu lumina ca sa vad cand este functional,numai ca butonul cu led avea polaritate inversa ,adica pe papucul care ii trebuia mie intra plus ca sa aprinda si ledul ,noua ne trebuia minus asa ca am intors ledul astfel incat sa se aprinda cand apas pe buton ) fir de 0,5-0,7 mm
la G1 si G2 legi cate o bujie cu fire groase litate de 2,5mm sau chiar putin mai groase
daca mai ai nelamuriri cauta-ma, dar asa am montat si eu
numai ca eu am avut mufa cu fire si le stiam dupa culori
unde ai
30-plus permanent rosu gros
31-Minus permanent maro
15- plus pe contact rosu subtire
G1- bujii negru gros(sau gri nu mai stiu exact dar se vad diferente fata de restul)
G2- bujii la fel ca mai sus
DI - comanda cu minus de la baterie maro-albastru
ST-albastru ,nu ai treaba cu el .
multumesc foarte mult colegi. cand o sa am timp ma apuc de treaba.
hai sa pun si 2 poze ca sa vezi cum vin firele

se vede acolo cum sunt firele ,rosu gros ,negru gros sunt 2 ,unul pe o parte unul pe cealalta ,mai ai acolo maro si maro cu albastru si rosu subtire cu albastru
imi poti spune si mie unde este localizat releul asta pentru bujii...vreau sa il schimb si nu il gasesc pe masina. Mentionez ca am un opel vectra b din 1997 motor 2.0 dti 16v. Multumesc!
pai la 2,0 nu stiu. la 1,7 e pus pe suportul bateriei, intre baterie si vasul de expansiune.
claudiu-cld a scris: este corect ce a zis colegul cu precizarea ca acolo la comanda este cu minus (de la baterie) pe care il treci prin buton
31 este masa permanenta adica minus de la baterie.

Acum hai sa te ajut daca tot sau scris fiecare papuc
asa cum a spus colegul la 30 legi plus de la baterie prin siguranta(gasesti pe la magazinele de profil suport de siguranta pe fir) fir de 2,5 mm
la 15 legi plus de pe contact(prin siguranta sau nu) gasesti plus prin contatc in cutia de sigurante si relee de la motor este un fir rosu gros) fir de 2,5 mm (sau chiar mai mic )
la 31 legi minusul de la baterie cu un papuc rotund (gasesti un surub acolo pe borna) fir de 2,5 mm
la DI legi minusul de la baterie trecut prin buton(pe care il duci in masina unde vrei tu ,eu l-am pus pe plasticul de sub scrumiera,am folosit un buton cu lumina ca sa vad cand este functional,numai ca butonul cu led avea polaritate inversa ,adica pe papucul care ii trebuia mie intra plus ca sa aprinda si ledul ,noua ne trebuia minus asa ca am intors ledul astfel incat sa se aprinda cand apas pe buton ) fir de 0,5-0,7 mm
la G1 si G2 legi cate o bujie cu fire groase litate de 2,5mm sau chiar putin mai groase
daca mai ai nelamuriri cauta-ma, dar asa am montat si eu
numai ca eu am avut mufa cu fire si le stiam dupa culori
unde ai
30-plus permanent rosu gros
31-Minus permanent maro
15- plus pe contact rosu subtire
G1- bujii negru gros(sau gri nu mai stiu exact dar se vad diferente fata de restul)
G2- bujii la fel ca mai sus
DI - comanda cu minus de la baterie maro-albastru
ST-albastru ,nu ai treaba cu el .



am si eu o intrebare daca as folosi releu de opel sa il montez pe un ford transit din 2000 cu motor de 2.5d care nu are buji deloc si nici instalatie are merge?
eu ma gandeam sa il bun pe un butonas in loc de contact si sa ii dau drumu doar atunci cand este frig?
pe G1 si G2 se monteaza bujiile? adica 2 bujii la G1 si 2 la G2?
daca pui suport cu bujii incandescente si faci legaturile corect merge. daca suportul tau are 4 bujii poti sa pui cate 2, depinde de ce alternator ai. eu am pus cate o bujie, una la G1 si una la G2.
am cumparat un releu pt bujii incandescente pt opel vectra B din 1998 si nu ii gaseam pozitia sa il schimb(crezand ca cel de pe masina nu functioneaza)...a scazut temperatura afara arculetul in bord se aprinde deci...functioneaza. Acum am ramas cu releu cumparat si as vrea sa il vand ..daca este cineva interesat ...0767779914!
nitzupower a scris: daca pui suport cu bujii incandescente si faci legaturile corect merge. daca suportul tau are 4 bujii poti sa pui cate 2, depinde de ce alternator ai. eu am pus cate o bujie, una la G1 si una la G2.



ce treaba are cu alternatoru...bujiile le pun inainte de pornire.
ma gandeam ca vrei sa pui incalzire auxiliara a antigelului cu bujii. altfel daca motorul nu e prevazut cu bujii nu stiu cum ai putea sa le montezi. doar nu dai gauri in chiuloasa?

Discutii similare

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou