Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Buna gasit tuturor. Am o problema si anume: dimineata la prima pornire acum cand s-a racit timpul motorul se supratureaza cca 2 secunde la 1800-2000 rot/min.
Mentionez ca nu am erori stocate si dupa ce porneste relantiul se stabilizeaza normal la cca 850 rot/min dupa 2-3 minute dar la prima cheie se aude un tacanit de la tacheti (la 2000 de ture) dar dupa ce ia ulei merge foarte silentios.
Masina porneste f. bine de fiecare data dar cum am spus numai dimineata dupa o noapte de repaus apare problema si, curios, nu mereu. Banuiesc ca este socul automat care tine turatia cca 2 secunde la 1800-2000 ture. Pe mine ma ingrijoreaza faptul ca pana ajunge uleiul in rampa la tacheti acestia functioneaza oarecum fara ungere suficienta. Ulei am 10w40 ARAL BLUETRONIC, consumul de ulei fiind undeva la 500 ml la 4000 km de cand am facut schimbul.
Am inteles ca se poate face o resoftare care inlatura acest neajuns asa ca daca stie cineva un remediu va rog sa ma ajutati cu informatii.
Multumesc pentru eventualele raspunsuri.

Am postat din greseala si in alta parte asa ca rog moderatorii sa ma scuze. Embarassed
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
amu cand viine frigu puteai sa pui un 5W40 ....
e normal sa se tureze mai mult la pornire.. si apoi sa revina treptat la 8-900 rpm pe masura ce se incalzeste motorul..
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
La mine s-a intamplat oarecum asemanator, si s-a rezolvat prin curatirea clapetei de acceleratie,cu toate ca eu o desfacusem din alte motive.
Totusi e posibil sa fie ceva normal, asa cum a zis si colegul, mai sus.
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Nu cred ca ar fi o problema cu uleiul deoarece masina are 111000 km reali si am inteles ca la acest rulaj al motorului se recomanda 10w40.
Nu stiu daca "socul automat" este asigurat de un motoras care comanda clapeta. Banuiesc ca asa este si e comandat de ECU. Banuiesc deoarece nu cunosc prea bine motorul deoarece am masina de 4 luni si in afara de schimbat consumabilele de rigoare (ulei, filtre, etc) am mai schimbat si distributia originala (care arata foarte bine) si termostatul.
Skip ads

  • cont-sters-60068

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2011

  • Mesaj Privat
si la mine cand e motorul rece se tureaza 2-3 sec la 2000 si dupaia incepe sa scada am condus 3 masini cu z16se(drum germania romania) si toate se turau a pornirea la rece...Confused eu pana acum nu am considerat asta ceva anormal..chiar m-ati facut curios
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
"am condus 3 masini cu z16se(drum germania romania) si toate se turau a pornirea la rece..."

Tind sa cred ca este un lucru normal daca 3 masini aveau aceleasi simptome dar totusi am mai gasit pe undeva ca cineva a mai scazut din turatie prin resoftare sau cam asa ceva. E cumva posibil.
  • cont-sters-60068

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2011

  • Mesaj Privat
am gasit un filmulet cu o pornire la un z16se http://www.youtube.com/watch?v=NvZUY68-zl0
ceva de genu faceau cele 3 si inclusiv a mea

ps: la tine ramane problema zgomorului la tacheti..:-s care nu e normal..

edit: la mine nu e nici o diferenta daca pornesc cu ambreajul apasat sau nu..


Ultima modificare facuta de cont-sters-60068 la Lun 05 Nov, 2012 10:10 pm
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
As vrea sa stiu daca la pornire voi tineti ambreiajul apasat pentru ca am observat ca daca maneta e pe liber si pornesc fara sa calc ambreiajul nu apare acel zgomot si se tureaza mai putin (1700-1800 rot/min). La pornire nu apas acceleratia niciodata.
Zgomotul acela a aparut o singura data, vineri, de aceea m-am speriat si cer informatii.
Skip ads

  • TeZeu87

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2012

  • Mesaj Privat
parerile sunt impartite

"In manual scrie ca motorul trebuie pornit cu ambreiajul apasat. Asa cum procedezi tu, electromotorul trebuie sa invarta si angrenajul principal din cutia de viteze. Avand in vedere ca uleiul din cutie este mai vascos decat cel din motor (75w-90 fata de 5w-4o), va exista o rezistenta mai mare, mai ales la temperaturi scazute. (ai observat probabil ca pe vreme geroasa intra greu in viteza).
Astfel, electromotorul este fortat mai mult, fapt ce duce si la o solicitare inutila a bateriei. In timp, durata de viata a acestora va scadea. "
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
gigatel30 a scris:Buna gasit tuturor. Am o problema si anume: dimineata la prima pornire acum cand s-a racit timpul motorul se supratureaza cca 2 secunde la 1800-2000 rot/min.
Mentionez ca nu am erori stocate si dupa ce porneste relantiul se stabilizeaza normal la cca 850 rot/min dupa 2-3 minute dar la prima cheie se aude un tacanit de la tacheti (la 2000 de ture) dar dupa ce ia ulei merge foarte silentios.
Masina porneste f. bine de fiecare data dar cum am spus numai dimineata dupa o noapte de repaus apare problema si, curios, nu mereu. Banuiesc ca este socul automat care tine turatia cca 2 secunde la 1800-2000 ture. Pe mine ma ingrijoreaza faptul ca pana ajunge uleiul in rampa la tacheti acestia functioneaza oarecum fara ungere suficienta. Ulei am 10w40 ARAL BLUETRONIC, consumul de ulei fiind undeva la 500 ml la 4000 km de cand am facut schimbul.
Am inteles ca se poate face o resoftare care inlatura acest neajuns asa ca daca stie cineva un remediu va rog sa ma ajutati cu informatii.
Multumesc pentru eventualele raspunsuri.

Am postat din greseala si in alta parte asa ca rog moderatorii sa ma scuze. Embarassed


Nu fa nici o resoftare, las-o asa, a mea face la fel, a mea consuma ulei mai mult decit a ta. Zgomotul de tacheti la temperaturi foarte scazute poate fi pina la maxim 2 minute. Daca vei fi atent la fiecare pornire la rece o sa vezi ca nu totdeauna o sa auzi zgomot de tacheti.
  • AIin

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
asa este pornirea la z16se. mai brusca. daca se va cauta pe topicul destinat acestui tip de motor, veti vedea ca este normal. iar din resoftare nu se va elimina in veci consumul de ulei. aceasta tine de partea mecanica. motivul pentru care mananca ulei este urmatorul: neamtul (f*&%$ in g%$#) tinea uleiul 30000km, ca asa a zis opel. acest lucru a cauzat coxarea segmentilor, care desi urca uleiul, nu se mai dilata si nu pot rade uleiul de pe camasa la coborare, de unde consum de ulei.
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Nu am spus ca din resoftare s-ar elimina consumul de ulei, acesta depinzand strict de segmenti si simeringuri supape. In fraza mea am vrut sa spun ca poate printr-o resoftare s-ar putea regla nivelul turatiei maxime la pornirea la rece si anume acea accelerare brusca de 2 secunde.
Mai gasisem ceva si aici dar nu rezolvari concludente.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=92245

Din cate vad pe aici este o caracteristica generala la motorul z16se.
Referitor la consum de ulei am vazut o mica scurgere la un capac pe care sta bobina (bobinele) de inductie. Se gaseste cumva acea garnitura de la capac?
Skip ads

  • Damian Vectra B

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2012

  • Mesaj Privat
cand vine frigul la inceput masina se tureaza umpic mai mult pentru a se incalzii motorul mai repede
  • Lotg

  • Mesaje scrise: 1,638
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Un pic cam interesant ce zici.
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
gigatel30 a scris:Nu am spus ca din resoftare s-ar elimina consumul de ulei, acesta depinzand strict de segmenti si simeringuri supape. In fraza mea am vrut sa spun ca poate printr-o resoftare s-ar putea regla nivelul turatiei maxime la pornirea la rece si anume acea accelerare brusca de 2 secunde.
Mai gasisem ceva si aici dar nu rezolvari concludente.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=92245

Din cate vad pe aici este o caracteristica generala la motorul z16se.
Referitor la consum de ulei am vazut o mica scurgere la un capac pe care sta bobina (bobinele) de inductie. Se gaseste cumva acea garnitura de la capac?

garnitura "delcou" (modulul de aprindere) scoapta, se schimba usor, garnitura costa 3-4lei.
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Am rezolvat si cu scurgerea de ulei de la capacul pe care sta "bobina de inductie", motor Z16SE. Dupa cum se vede din poze era o scurgere sub bobina. se desfac cele 3 suruburi cu care este prinsa bobina de capac:

se desfac cele 3 suruburi ale capacului si se scoate capacul:

se curata zonele inconjuratoare si interiorul locasului la axul cu came. La mine era ceva mizerie intarita.
Se curata si capacul:

Se inlocuieste o-ringul cu unul nou dupa ce ungem capacul cu putin ulei in canalul in care va fi montat acesta. Codul este cel de pe ambalaj:

Se unge cu putin ulei locasul in care intra capacul in chiuloasa si se preseaza capacul usor pentru a nu agata o-ringul. Se strang suruburile la capac si mai apoi la bobina si iata inca o rezolvare a unei probleme, bineinteles pe bani putini.
Timp de lucu maxim 20 minute.
Succes si altora.
Scuze pentru calitatea pozelor dar era cam frig afara si mai eram si murdar pe maini.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Da exact asta am facut si eu.
Am curatat si capacul si la motor cu diluant, altceva nu am avut la indemana.
In legatura cu turatia la pornire la rece, exact asa se tureaza si la mine ca in acel filmulet de pe youtube si am cutie automata, nu e nici o diferenta.
Am un prieten care are tot un z16se, dar la pornire suna altfel motorul, poate din cauza ca are cutie manuala, nu imi explic.

La EGR in schimb am o dilema, nu stiu cum sa las placutele, ca am 2. Una pentru anulare recirculare iar alta normala cu 2 gauri.
Ce parere aveti ? Consumul e acelasi si la evacuare e la fel, fara nici un miros.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
garnitura aia cu o gaura este ptr. obturarea EGR-ului... La motoarele Euro4 este bine sa anulezi EGR-ul si din soft.. adica reprogramare.. caci EGR-ul a fost pus sa reduca NOxele adica oxizii de azot care se formeaza la temp. mari cand e mai mult oxigen in gazele de esapament.... deaceea se recircula o parte din gaze.. daca nu anulezi si din soft atunci o sa ai probleme cu sondele lambda.. o sa creasca si consumul..nu f. mult ce-i drept
dar daca EGR-ul e functional nu vad de ce n-ai folosii garnitura normala...
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Da, mersi de raspuns, stiam ce face EGR , pentru ca am umblat pe acolo inca de la inceput cand am cumparat masina si avea o placuta de anulare de otel facuta din fabrica. Dupa acel model am facut eu 2 placute de aluminiu din carcasa unui cdrom de laptop.

Daca il anulez, teoretic am emisii mai mari, dar nu e asa ca am masurat, este la fel si fara nici un miros.
Daca il las cu placuta originala, adica facuta de mine din aluminiu, atunci gazele nearse recircula, practic afumand mai tare interiorul motorului.
Ma gandesc la catalizator, ce ar fi mai bine pentru el.
Pe deoparte am motorul mai "afumat" dar catilzatorul mai "lejer", pe de alta parte, un motor mai "aerisit", dar un catalizator mai solicitat.

Partea interesanta este ca, un prieten are la fel motorul ca al meu, are EGR neobturat si valorile lambda asemanatoare cu ale mele.
  • pccalin

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira 2011 A17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2009

  • Mesaj Privat
o sa schimb si eu o-ringul exact cum a zis mai sus gigatel30 ...pare simplu acum dupa fotografii mai trebuie o tubulara cu cap TX20E10...AM INTREBAT SI EU LA UN SERVICE SI MI-A ZIS CA ESTE MUUULT DE LUCRU TREBUIE DESFACUT MAI MULTE...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR