Parola noua?


Opel Vectra B Caravan din 1998, motor 1,6 benzina (x16xel)
Salutare,
Sunt nou pe forum, dar masina o am din noiembrie 2009 Smile
Sa va explic mai minutios ce probleme am:
1. De kind am cumparat-o a avut o kestie kare s-a intimplat cam de 6-8 ori de kind am masina, se opreste motorul din mers, adika mergeam in viteza la vre-o 2000-3000 turatii si kind o scoteam pe liber in mers, se oprea motorul si repede il porneam inapoi tot din mers. Cu pornirea motorului niciodata nu am avut probleme si nici nu am. Care poate fi cauza opririi motorului din mers?
2. Cam din ianuarie a aparut o alta problema, zgaltiitul masinii, masina se zgaltie ca atunci kind ar fi pompa murdara la acceleratie sau benzina rea, dar la mine e invers, atunci kind merg cu ea si iau piciorul de pe acceleratie in mers iar masina e in viteza, sau kind folosesc ca frana de motor, masina incepe sa se zgaltie, de parca te-ai juca cu acceleratia si e foarte deranjant, adika nu e ceva usurel, destul de dur se zgaltie, iar kind apesi din nou acceleratie, trebuuie sa apesi mai adanc pentru a accelera, ca daca incerci so mentii la o viteza constanta cu acceleratia e cam greu, se zgaltie, nu are constanta, daca accelerezi brusc nu ai probleme, accelereaza constant, asta in general se intimpla la turatii mai mici, 1000-3000 max, daca sunt mai sus nu prea face.
Aceeasi problema cu zgaltiitul este si la pornire de pe loc. Daca echilibrezi atent acceleratia si ambreiajul si pornesti foarte incet si atent nu face sau daca accelerezi brusc cu turatii mai mari la fel nu face, doar cand pleci ca omul de pe loc normal nici foarte atent, nici cu turatii mari, atunci se zgaltie masina la pornire si trepiteaza pedala ambreiajului, ( nu foarte tare), doar cate odata mai tare.

3. Turatia - Turatia motorului nu mereu este constanta, daca accelerez si o scot pe liber, deseori ramane turata si turatia cade greu la normal si abia atunci cand ma opresc si des kind ma opresc la semafor de exemplu, deja cade prea mult ca vibreaza moorul si de kiteva ori s-a intimplat sa se opreasca motorul. Deci sau sta sus turatia dupa ce o turez in mers sau cand ma opresc cade prea tare.

4. De trei ori mi s-a intimplat un alt lucru si de fiecare data in aceleasi circumstante:
Daca merg cu ea in viteza si iau piciorul de pe acceleratie, ales atunci kind folosesc frana de motor dar de la o turatie mai mare pentru o eficienta mai buna, mai ales iarna, kare a fost destul de grea, mi se aprindea chek engine, si ramanea aprins, cand ma opream pe dreapta masina avea o vibratie care venea de la motor, vibratie destul de puternika, daka ridicam un pic turatia disparea vibratia, daka lasam pe liber, iar vibra. Dupa ce opream motorul martorul se stingea, iar masina isi revenea. Repet ca mi s-a intimplat de trei ori, odata in ianuarie kind coboram de pe un munte si am folosit frana de motor, mi s-a intimplat de doua ori la rand atunci si am oprit pe dreapta, am oprit motorul si am mers mai departe, iar am folosit frana frana de motor si iar mi s-a aprins chek engine si aceeasi poveste cu vibratia, dupa nu am folosit frana de motor pana la coborare si nu am avut probleme, mentionez ca eram in Austria si am ajuns in romania in aceeasi zi fara sa fac nimika sau sa verific masina, adika si- revenit si a mers ok. Akum o saptamana mi s-a intimplat din nou, dar in oras si la fel cand am lasat-o in viteza inainte de a ajunge la semafor, adika franam cu frana de mana, mi s-a aprin beculetul chek engine si kind m-am oprit in fata semaforului aceleasi vibratii la motor. am oprit motorul am pornit si totul ok.

5. Intre timp din inauarie pana acum am avut perioade cand se aprinde chek engine, adika se aprindea statea aprins vre-o 15 ora kit mergeam si se stingea. dupa un timp nu s-a mai aprins si akum 2 zile a inceput sa se aprinda. Cand pornesc motorul se aprinde si arde cam juma de ora kit merg cu ea, dupa se stinge, poate sa se aprinda iar si iar sa se stinga. si kam asa imi face de doua zile.

6.Un lucru care l-am constat akum kiteva zile de kind a inceput sa se aprinda e consumul. Am pus benzina de la OMV 45 litri si mai aveam un pic in rezervor si imi arata 50 litri, dupa numai 160 km imi arata 20 litri, cu consumul exagerat sunt deprins, pentru ca circul foarte mult prin oras si doar prin oras si consuma de la in medie 12 litri si am inteles ca e ok pentru motor 1.6 benzina, dar 20 si ceva de litri la 100 km e cam mult Smile

Sa va zic si ce model am : Opel Vectra B Caravan din 1998, motor 1,6 benzina (x16xel).
Daca stiti raspunsul la probleme mele va rog sa ma ajutati, masina o folosesc pentru munca si nu prea as vrea sa stau cu ea parcata Smile
va multumesc anticipat
Da o cautare pe EGR, IAC, throttle, masoara fise bujii, fa o diagnoza.
salut nu cumva ai probleme mai mult in treapta a doua spun asta ca eu am un opel astra g x14 xe si cum reduc un pic din acceleratie se reduce in trepte nu lin eu nu am becuri pe bord aprinse la tester nu am gasit erorii eu am schimbat egr ,debitmetru de aer cu alti colegi am curatat clapeta de acceleratie si nimic
La mine se intimpla in orice treapta, am fost azi la tester si mi-a dat eroare la egr, trebuie sa vad acuma sau sa-l curat daca se poate sau sa-l skimb, sa vad daca dupa asta isi revine, oricum e ceva la egr, pentru ca a dat eroare la egr si nu am putut so sterg, iar chek engine tot continua sa se joace ba aprins ba stins, revin dupa ce rezolv cu egr-ul....

Apropo daka are cineva sau stie de unde pot gasi unul mai ieftin as fi foarte recunoscator, sh ma intereseaza
Incearca sa cureti sita din capul pompei de benzina si rezervorul ca sigur este foarte multa mizerie si banuiesc ca ti se opreste din mers atunci cand ai mai putin de 10 litri in rezervor.Nu dureaza mai mult de o jumatate de ora.
in general la mine rezrvorul e plin, mai putin de 10 litri am foarte rar, merg foarte mult cu ea si nu reuseste sa se goleasca rezrvorul Smile , oricum dupa ce rezolv cu egr-ul, o sa vad si cu pompa, mersi mult pentru sfat
sa ma anunti si pe mine intr-un mesaj privat daca rezolvi cu opritul motorului. si mie mie se mai opreste motorul cand o am pe liber, sau daca tin un pic mai mult de o secunda ambreajul.
dancuciureanu a scris: Da o cautare pe EGR, IAC, throttle, masoara fise bujii, fa o diagnoza.

Daca vrei te pot ajuta cu o diagnoza. Am avut o vectra b din '97 1.8 16v care a fost dauna totala si am luat de pe ea cateva piese daca te ajuta cu ceva: am senzor clapeta de acceleratie, corp clapeta de acceleratie, toata instalatia electrica. 0 sapte 6 cinci 208 402
verjic a scris:
2. Cam din ianuarie a aparut o alta problema, zgaltiitul masinii, masina se zgaltie ca atunci kind ar fi pompa murdara la acceleratie sau benzina rea, dar la mine e invers, atunci kind merg cu ea si iau piciorul de pe acceleratie in mers iar masina e in viteza, sau kind folosesc ca frana de motor, masina incepe sa se zgaltie, de parca te-ai juca cu acceleratia si e foarte deranjant, adika nu e ceva usurel, destul de dur se zgaltie, iar kind apesi din nou acceleratie, trebuuie sa apesi mai adanc pentru a accelera, ca daca incerci so mentii la o viteza constanta cu acceleratia e cam greu, se zgaltie, nu are constanta, daca accelerezi brusc nu ai probleme, accelereaza constant, asta in general se intimpla la turatii mai mici, 1000-3000 max, daca sunt mai sus nu prea face.
Aceeasi problema cu zgaltiitul este si la pornire de pe loc. Daca echilibrezi atent acceleratia si ambreiajul si pornesti foarte incet si atent nu face sau daca accelerezi brusc cu turatii mai mari la fel nu face, doar cand pleci ca omul de pe loc normal nici foarte atent, nici cu turatii mari, atunci se zgaltie masina la pornire si trepiteaza pedala ambreiajului, ( nu foarte tare), doar cate odata mai tare.

Din cate observ in explicatia ta,pare sa fie ambreiajul,mai precis arculetele din disc,si care se poate sa se fi decalit si sa nu-si mai faca treaba-respectiv sa te scape de socurile acelea de care te plangi..
In sfarsit merg azi la mecanic sa rezolv cu EGR-ul sa vad daca rezolva asta treaba, sper sa fie doar egr, multumesc pentru sfaturi, revin maine sa va zic daca e asta sau nu..
Salutare, scuze pentru raspunsul intirziat, am fost plekat de pasti, pana la urma am rezolvat cu masina si nu e de la egr, macar ca egr oricum e dus si trebuie skimbat, probleme pe kare le facea erau din cauza unui furtun de vacuum parca asa, nu am inteles sigur de la mecanic, oricum ceva foarte simplu, era furtunul rupt, el regla acceleratia, si din cauza asta juca masina,iar motorul murea kiteodata la semafor sau ramanea supraturat,
a skimbat furtunasul si gata, dar egr-ul nu l-am facut, e skump nou, iar la mana a doua e greu de gasit sa fie in stare buna si la pret acceptabil, daca are cineva pentru vectra b, motor 1.6 benzina 16 valve, masina din 98, astept sugestii. Va mutumesc si un paste fericit! Hristos a Inviat
a mea cu aceeasi problema, i-am curatat senzorul de relanti. nu s-a mai oprit deloc de atunci
@clauditu2002: daca nu cer prea mult, care este senzorul de relanti la X16XEL?


Piesa cu numarul 2,ar fi o solutie pentru problema ta citony2004,motorasul de reglare relanti. Wink
Multumesc StefanTolos, esti ca de obicei pe faza, si ne ajuti cu informatii, scheme, diagnoze, etc...pacat ca unii dintre noi uita sa-ti mai si multumeasca pentru efortul tau Embarassed ...credeam ca senzorul de relanti este altceva decat clasicul "motoras pas cu pas pentru ralanti" (dupa carte) sau "motoras relanti" sau "YACC" sau "IAC" sau cine stie cum i-o mai zice (dupa mecanici).
Oricum exclus sa fie de la el in cazul meu. A fost desfacut, curatat (desi arata ca nou) si degeaba; ba chiar am incercat si cu altul de la o Tigra care mergea bine. Tot degeaba.

Acum nu stiu sincer ce sa-i mai fac. O parere mai veche de a mea zice ca ar putea sa aiba o mica fisura in vreuna din galerii sau alt mic loc prin care sa traga putin aer, din cand in cand, sau sa fie o probleme pe circuitul de vacuum.
Vreo idee cum sa caut mici fisuri in galerii sau locuri pe unde sa traga aer, fara demontare totala sau partiala?
ANYTIME Wink cred ca cea mai buna solutie este cea vizuala cu piesele date jos.
Salutare, iarasi eu mai rar trec pe aici pe forum, multa munca, vreau sa va anunt ca am schimbat si EGR-ul acum o luna, deci am umblat cu EGR mai mult "mort" decat bun jumate de an, cu o luna inainte sa-l skimb masina skotea fum negru negru pe teava de esapament, dar mergea. L-am skimbat si totul este ok. va multumesc pentru sfaturi si sugestii, O zi buna


P.S. Apropo ma costat schimbul EGR 150 RON, mult mai ieftin decat ma asteptam. Deci piesa 100 RON sh deisgur si manopera 50 RON.
Sincer, mi-a luat ceva timp sa-l gasesc la acest pret, de la un particular, nu de la dezmembrari, dar a meritat efortul.
va rog sa ma ajutati si pe mine... in primul rand daca e bine sa caut un motor sau sa-l repar pe acesta?
sunt din brasov..
Cel mai bine cumperi un motor sau il repri pe acesta.
Noi nu avem de unde sa stim.
Desfa motorul, vezi ce si cum si cat te costa sa-l repari.Apoi decizi daca merita reparat sau trebuie schimbat.
daca e gripat nu mai desfa nimic.nu prea vad rostul.oricum reparatie costa mai mult decat 1 motor la sh.x18xe ar trebui sa gasesti pana in 800 ron.la fel x20xev care se potriveste la fix.

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou