Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,

va prezint in acest tutorial cum putem sa masuram tensiunea de la bornele acumulatorului in momentul pornirii motorului, care in termeni de specialitate este cunoscuta sub denumirea de U30.

Daca un acumulator are U30=8V sau U30<8V in timpul demararii motorului inseamna ca el trebuie sa fie inlocuit,daca tensiunea scade doar cu aproximativ 2V atunci este ok,daca avem U30=9V atunci avem de a face cu un acumulator descarcat.

Daca nu dispuneti de meniul ascuns puteti face masurarea tensiunii U30 cu un voltmetru.







In speranta ca acest material va poate ajuta,va doresc numai bine si va invit sa postati valorile U30 gasite pe masinile dumneavoastra in momentul pornirii motorului.


Ultima modificare facuta de StefanTolos la Mar 22 Jan, 2013 12:02 pm
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
la mine scade tensiunea cam la 11V dar cand a fost foarte frig afara a ramas cateva secunde becul ABS aprins deci a scazut tensiunea pana la 9V dar s-a stins rapid. Bateria este din 2009 noiembrie deci asta este a 4 iarna si fac destul de mult drumuri scurte in oras...
  • adyytzu

  • Mesaje scrise: 354
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2011

  • Mesaj Privat
la mine a scazut de la 12,68v inainte de pornire,la 10,81v in timpul pornirii si urmand sa incarce 14,4v dupa ce motorul a pornit.
Am masurat cu un voltmetru digital,bateria este Rombat premier de 60ah,are aproape 4 ani si nu a creat probleme pana acum
Numai tutoriale utile,domnu` Stefan! Respect!
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,566
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Eu am yacc si pe acesta la pornire imi arata cand pun contactul 12,2-12,4V si la pornire scade pana la 10,0-10,2V,deci este ok
asta cand e rece ,cand e mai caldut scade la 11,2 si urca imediat la 14,2V
Bateria este din 2010.
Skip ads

  • lcf_156

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Am luat o baterie Bosch 60ah in 2011 noiembrie si de atunci cand este frig masina porneste greu. Astazi am verificat cat scade tensiunea la demarare, si rezultatul a fost 8,9v, dupa ce porneste incepe sa incarce cu 14,4v. Mentionez ca am un astra h 1.9cdti. Multa lumea mi-a spus ca bateria este prea mica pentru motorul meu dar atunci cand am luat-o mi-a fost recomandata cea de 60ah pentru ca cea originala GM era tot de 60ah. Acum ma gandesc sa o mai las anul asta si la iarna sa-mi cumpar una de 74ah. Ceva sfaturi legat de toata povestea asta?
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Cel mai indicat sa cumperi un acumulator ca si voltaj/amperaj, recomandat de Opel.

Spre exemplu, pe masina mea de 1.0 L Opel spune ca trebuie 12V 36Ah eu am pus de 12V 44Ah, sunt 8A in plus la care alternatorul poate face face ,mai sus de atat nu cred sa faca fata.

Decizia iti apartine.
  • lcf_156

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
StefanTolos pai aici este problema ca nu stiu ce recomanda producatorul pentru motorul meu z19DT. Eu am luat de 60ah pentru ca cea veche(originala GM) era de 60ah. Si cu cea veche pornea greu dar m-am gandit ca este pe duca, masina fiind din 2007. Imi poate spune cineva care sunt recomandarile Opel pentru amperajul bateriei la Opel Astra Gtc 1.9 cdti(z19DT) ? Un minim si maxim acceptat?
  • adyytzu

  • Mesaje scrise: 354
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2011

  • Mesaj Privat
minim 70ah este recomandat pentru motorul tau...
Skip ads

  • lcf_156

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Asa ma gandeam si eu acum ca am probleme cu cea de 60ah, chiar daca este noua cred ca este prea mica pentru motorul meu. Vara porneste ok dar acum iarna se chinuie rau sa porneasca motorul.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Toate aceste date le gasesti in manualul de utilizare al masini.
  • lcf_156

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc de info StefanTolos dar este o mica problema pt ca manualul masini este in olandeza. Sper sa pot obtine informatiile din manualul de utilizare care se gaseste pe www.opel.ro
  • pocris

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Salut, am probleme sau nu?
Masina pornita dupa o noapte de stat: 12.5 V
La pornire scade pana la 10.5 V
Imediat dupa pornire sare la 14.2 apoi scade in cateva secunde la 11.7 V. Apoi creste usor vreme de 10 minute pana ajunge si ramane la 13.9 V.

Toate masuratorile de mai sus facute la relanti, masina pe loc in curte, pornita doar ventilatia pe 2.

Astra H 1.7 CDTI, alternator de 110, Exide 77 mAh [fata de 71 cea originala]

Azi a fost prima data cand am observat cresterea dupa pornire la 14.2, de obicei imi sare direct in 11.6 si apoi creste usor pana la 13.9-14.1 V.

E normala durata de 10 minute pana la incarcare "completa"?

Aici e un filmulet din dimineata asta:



Rog a se muta daca nu e aici locul potrivit!

Multumesc!


edit by StefanTolos Wink
27-Feb-13 5:19:41 PM
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare !

Nu este normala acea intarziere,verificati continuitatea cablajului si mai ales a contactelor imperfecte,eu asta banuiesc ca ar fi .

O zi buna in continuare.
  • stefan.muraru

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Salutare dragi forumisti!
De curand sunt fericitul posesor al unui Opel Astra H 1.7 cdti, fabricat in 2004.
Lascurt timp dupa achizitionare am observat ca, laaproximativ 5-6minute dupa ce pornesc motorul se aprinde in bord martorul semnificand o baterie. Daca opresc motorul si iau contactul, becul se stinge, urmand sa se aprinda din nou dupa aceeasi perioada de functionare. Precizez ca povestea se repeta identic ori de cate ori as opri si reporni motorul, becul respectiv incapatanandu-se sa se aprindala acelasi interval de timp.
Ce e mai ciudat e faptul ca am lasat motorul sa functioneze aproximativ o ora jumatate cu toti consumatorii in functiune,fara ca bateria sa dea semne de slabiciune, muzica, farurile, ventilatorul ramanand la aceeasi intensitate.
Cu atat mai mult mi-am facut curaj si m-am invartit de cateva ori prin parcare, observand ca servo directiasi frana sunt ok.
Dilema mea s-a adancit in momentul cand am accesat meniul ascuns, deoarece inainte de pornirea motoruluiafisajul imi indica o tensiune U30 de 11.8 v, in momentul pornirii scade la 10.2 v, iar dupa pornirea motorului o tensiune constanta de 14.1 v, lucru valabil chiar si dupa ce martorul din bord s-a aprins (dupa aproximativ 5 minute de functionare a motorului).

Care ar putea fi problema?
Va multumesc!

P.S. Imi cer scuze pentru dublarea post-ului, dar urmeaza sa fac o calatorie destul de lunga si vreau sa stiu la ce sa ma astept.
  • Pisboy

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Aoleu,nu pleca asa la drum. Sigur ramai pe undeva. O sa iti termine bateria in curand si no sa ai nici 10 v pe ea ca sa poti porni. Eu zic ca ori ai puntea de diode impuscata sau regulatorul de incarcare ambele din alternator.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR