Parola noua?


care ati avut probleme cu alternatoarele la vectra b ,motor isuzu si sunteti in dileme va stau la dispozitie cu informatii
salut,am si eu o problema cu asa ceva si anume:sta becul de la incarcare aprins,dar in rest totul e normal,alternatorul produce 14,4v,deci incarca altfel bateria murea de mult,mai ales ca nu-i foarte mare,decat 60ah,mentionez ca becul se mai stinge uneori,total aleator cred,sau se aprinde abia vizibil,ce poate fi avand in vedere ca masina porneste la prima cheie,verificat,si la -20 grade?masina e o vectra b 96 cu x17dt
popescugrigore a scris: care ati avut probleme cu alternatoarele la vectra b ,motor isuzu si sunteti in dileme va stau la dispozitie cu informatii

iti sta la relanti sau tot timpul si cat de vizibil e ,si turometrul iti oscileaza? Shocked
e aprins tot timpul iar turometrul se comporta aparent normal dar uneori se aprinde abia vizibil la relanti si se aprinde puternic cand se tureaza motorul iar cureaua la alternator scartaie un pic la pornire,iarasi,aparent aleator,parca mai des pe umezeala...cand scartaie cureaua,turometrul nu misca de la aprox. 500 ture oricat de turat ar fi motorul iar luminile sunt ceva mai slabe pana isi revine,probabil un semn ca nu incarca si ca merge pe baterie,e o presupunere doar,poate ca nu-i asa
prima miscare care trebuie sa faci este sa vezi daca mai ai unde intinde cureaua sau sa o schimbi,normal ca in momentul in care alternatorul incarca el franeaza ,dar fii atent ca daca ai becul aprins slab vizibiul la relanti este cam pe duca releul sau poate ai o dioda strapunsa,trebuie sa masori in acel moment dar nu la baterie ci la borna de plus adica iesirea din alternator ,ca la baterie poate sa te insele
Speta,e foarte interesanta.Releul functioneaza corect,mai putin circuitul ce stinge martorul din bord.Solutia finala va fi inlocuirea acestuia,pentru o functionare corecta a martorului din bord.O functionare cu patinare a curelei de transmisie,duce la o uzura prematura.A se verifica daca mai ai ce intinde,sau se impune inlocuirea...!
despre ce circuit vb ? ,eu il demontez cam la un an si ceva ,din cate stiu eu si comanda la bec este tot din acel releu de rahat,teoretic se spune ca este o dioda care da comanda la bec
De curiozitate,m-am uitat in documentatia masinii in discutie,la alternator mai precis.Am vazut principiul de functionare si cauza problemei se afla la nivelul colectorului si a periilor colectoare,mai corect spus este un contact slab cauzat de dimensiunea redusa a periilor,perlarea(oxidarea,uzura) inelelor colectoare,etc.Curatarea inelelor colectoare si inlocuirea periilor(carbunilor),ar rezolva problema.Acum am sa explic fenomenul ce se petrece cu aprinderea aleatorie a martorului din bord.La turatii mici ale motorului,periile pot tine contact cu inelele colectoare si alternatorul incarca(cit incarca),pe cind la turatii mari periile nu mai pot face contact corect cu inelele colectoare si in aceasta situatie alternatorul nu incarca,becul aprinzindu-se mai puternic.Becul din bord se aprinde mai putin sau mai puternic,functie de starea contactului dintre perii si colector.Cu un instrument de masura,conectat pe baterie,se va observa ca alternatorul incarca la relanty,si functie de marirea turatiei,va incarca mai putin. Imi cer scuze pentru parerea anterioara,m-am gindit la alt tip de alternator,cu alt principu de functionare.Verificarea e...sfinta! Mentionez ca se pot inlocui(lipi) periile,fara a inlocui releul.A se verifica si resoartele(arcurile). Proprietarul ne poate tine la curent cu rezolvarea problemei. @popescugrigore,e adevarat ca si demontind,inveti,dar eu cred ca inveti cu adevarat studiind si imi place sa cred ca cine stapineste principiile,stapineste totul...!
Buna sunt dezamagit ca nu gasesc raspunsul la problemele aparute la masina mea Vectra x17dt Isuzu an 1996 cu clima etc si anume sta becul de la incarcare aprins in bord cand sunt mai multi consumatori si iau razna toate acurile din bord (se blocheaza si raman blocate cateva secunde)am observant ca la actionarea semnalizari asi revin respectiv o iau din nou razna ,dar nu totdeauna se blocheaza.Cureaua de transmisie a alternatorului o fost schinbata si totusi nu sia revenit , electricianul a desfacut electromotoru dar fara sa descopere ceva suspect.
Va rog pe cei care ati mai intampinat probleme asemanatoare sa ma indrumati ce sa fac va multumesc anticipat de ajutor .
Am vectra b 1996 17dt isuzu se descarca bateria la drum lung nam treaba imi oscileaza acu la trometru la relanti daca pornesc farurile revine de incarcat incarca
Arunca un ochi si la ce scrie aici.
Am desfacuct alternatoru acu 2luni totu a fost ok releu,diode,perile .de incarcat incarca ft bine.O si pun pe tester sa vad ce se intampla,ca sta aprins abs
Am gasit buba alternatoru.incarca putin la rece si mult la cald o sal duc la doctor si masina la popa
Cu altetrnatoru nu am facut nimic e dus statoru fura curent releu cu diodele duse.trebuie sa iau altu dar nu nou ca e scump.o sa ma duc vineri sa iau altu
Am schimbat diodele carbuni releu si incarca putin 13,50.13,90turata electricianu a zis ca statoru si rotoru e bun turometru si chilimetraju nu merg nu mai stiu ce sa fac ce poate sa fie am vectra bx17dt isuzu fara ac
salut. am un vectra 1.7 dt isuzu (x17dt), s-a defectat alternatoru in decembrie, la reparat un electrician acum vreo 4 luni s-a dus iarasi. Un alt electrician mi-a zis ca nu se merita sa il repar si sa imi iau unul SH dar mai pot circula asa pana in toamna ca incaraca 12.7-13 si trebuie sa schimb si bateria ca e dusa oricum si inainte sa vina frigu sa le schimb toate. Bun, problema e urmatoarea, sapt trecuta in mers s-a auzit un sunet ciudat, un carait ca si atunci cand nu nimeresti vitezele, am tras pe dreapta, la relanti nu se auzea dar tot facea cumva mai ciudat motorul, am oprit si nu a mai pornit inapoi, nu invarea deloc, nu se auzea nici un sunet, impinsa a pornit, am dus-o acasa, nu mai porneste, martorul la bujie imi sta aprins doar o fractiune de secunda, pana mai strang ceva bani de mecanic, aveti careva vreo idee? Ms anticipat
Incearca sa dai cureaua de la alternator si sa invarti de el poate sa fie rulmenti cine stie macar iti faci o parere. Daca becu la buji sata doar cateva secunde verifica sigurantele sunt mari si sunt langa baterie eu am patito si era siguranta arsa. Dar mai poate sa fie si din rele.cat despre alternator e nasol rotoru si statoru nu se duc dar restu e jale piese ft proaste.
Eu aveam aceiasi incarcare ca si tine am schimbat releu carbuni diodele tot asia incarca putin mam inervat lam desfacut singur nu am mai fost la electrician am schimbat releu cu cel vechi si surbriza 14.20fara consumatori 13.93 cu consumatori incarcarea e constanta nu mai fluctuiaza
alternatoru stiu 100% ca e defect, eu is curios de sunetul ala ciudat care l-a facut, am luat curent de la unu cu camionu in parcare si tot degeaba, nu invarte nimic, nu se aude nici un sunet, dar impinsa porneste.
Probabil a facut in scurt altetnatoru au invarti de fulie opune rezistenta se aude ceva cand invartu?

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou