Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • fibby_1981

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

Sunt membru nou si vin disperat cu o solicitare de ajutor din partea membrilor acestui forum.
Masina este un Opel Astra G 1.6 16V z16xe, 101 CP, cutie automata, an fabric 2002, KM in bord 97.500 ( am cumparat-o acum 7 luni la 90.000 ), iar in acest interval i-am schimbat EGR-ul cu unul nou, pe langa filtre ( mai putin filtrul de benzina) si schimbul de ulei la motor.
De apoximativ doua saptamani am urmatoarea problema. Am plecat intr-o dimineata cu masina, motorul era rece, iar afara aprox +6*C. La nici 5 min dupa ce plecasem si parcursesem maxim 3 km in oras fiind, am simtit in momentul in care am accelerat ca motorul trepideaza si nu se tura decat foarte greu, atunci mi-au fugit ochii pe ceasurile din bord si am vazut Check Engine-ul aprins, am accelerat din nou si la fel motorul mergea in trei, se accelera greu, dar urca totusi in turatie, iar Check Engin-ul pulsa in bord (asta se intampla doar in timp ce acceleram, daca mentineam viteza constanta check-ul statea aprins permanent). A trebuit sa opresc la semafoare, la treceri de pietoni si in situatiile acestea motorul dadea sa se opreasca. Dupa alti 3 km am ajuns la destinatie, am parcat si am lipsit de la masina cam 30 de min. Cand m-am intors am pornit motorul fara nicio problema si am parscurs aceeasi distanta inapoi spre casa cu check-ul aprins dar fara problemele de functionare descrise mai sus. Ajuns acasa, m-am gandit sa nu se fi intamplat de la ceva condens pe la motor, etc, ca nu-mi venea sa cred, parca prea isi revenise dintr-o data. Atunci am scos borna de masa de la baterie timp de cateva minute si a disparut din bord martorul check engine. A doua zi de dimineata am plecat cu masina si dupa cateva minute, in timpul mersului, a reaparut problema, check aprins care pulseaza daca accelerez, motorul merge in trei, etc. Ajung in semafor, opresc motorul timp de 30 sec, cheia scoasa din contact, apoi pornesc si check-ul ramane aprin dar motorul merge perfect in gol si in sarcina. Dupa 13h de munca plec spre casa si la scurt timp aceeasi problema, la fel opresc, pornesc si merge perfect. Merg la service a doua zi la tester indica error P0403 sau P0303 miss fire... mi s-a zis ca este defect modulul de aprindere, l-am schimbat 380 lei si am schimbat si bujiile cu unele Bosch in total cu manopera 600 lei fix. Trei zile mai tarziu, aceeasi problema cu modul si bujii noi si scap provizoriu de ea ( opresc motor, scot cheia astept 10 sec dupa care pornesc ). Urmatoarea dimineata m-am intors la service si mi-au spus ca acesta este inceputul problemelor mele si ca s-ar putea sa fie ECU, dar mi-au schimbat bujiile din nou cu unele cu doi electrozi in speranta ca se rezolva asa, nu mi-au mai cerut bani si mi-au zis sa merg cu masina asa cateva zile sa vedem daca mai apare problema. Dupa doua zile problema a aparut din nou si tot la foarte scurt timp dupa ce plecasem de pe loc cu masina si am rezolvat-o la fel de scurt oprit pornit si problema dispare.
Mai am de mers la service cand voi fi liber, pana atunci va rog sa ma ajutati cu orice sfat sau parere, sunt deschis pt orice, va multumesc anticipat.


Ultima modificare facuta de fibby_1981 la Sam 09 Feb, 2013 8:58 pm
Skip ads

  • AIin

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
prima problema care o observ este eroarea pe care o ai. 0403 este eroare de la egr, iar misfire are eroare 0300, 0301...0304. daca ai eroare 0403, atunci iti sugerez sa cureti egr, chit ca e nou. daca ai 0300, atunci verifica si fisele, sa vezi ce rezistenta au, cu un multimetru.
  • fibby_1981

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze, am gresit fara sa vreau, codul de erroare era 0303, am vazut pe raportul de la tester codul + miss fire cilinder....
Nu am avut in schimb niciun cod de erroare EGR de cand l-am schimbat, iar modulul de aprindere este nou ( 300km ), trebuie verificata acea rezistenta ? Ce valori trebuie sa gasesc in momentul masurarii ca sa stiu k nu de aici este problema ?
Multumesc pentru promptitudinea cu care mi-ati raspuns
  • fibby_1981

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Am uitat sa precizez faptul ca a doua oara cand am mers la service si mi-au inlocuit bujiile din nou cu cele cu doi electrozi, tester-ul indica error miss fire pe cilindrul nr 3 si pe alti cilindrii. Asa mi s-a spus....
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
presiune pompa benzina,injectoare murdare,EGR murdar
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Posibil ca meseriasii sa nu fi intervenit pe cauza,aceasta fiind pe injectie,mai pracis,aleatoriu in timp,ai injector ce nu etanseaza perfect la inchidere(ex: nr 3),apar noxe in exces(catalizator in pericol,martor in bord cu flesuri intermitente),calculatorul va reduce cantitatea de benzina ce intra in motor(putere diminuata,demaraj lent).Rezolvarea e dificila deoarece,la un eventual test de injectoare sa lucreze corect si aleatoriu in timp,sa ai din nou probleme.Sa speram ca meseriasii vor gasi,de aceasta data o solutie,ce va implica costuri cit mai mici...
  • AIin

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
daca ai doar 0303 schimba fisa de la cilindrul 3 cu alta, sa vezi daca se muta eroarea. daca nu se muta, schimba injectorul trei cu altul, sa vezi daca se muta eroarea. in cazul in care in orice caz se muta eroarea, ai aflat vinovatul. daca nu se muta, am citit pe un topic tot de pe CO de cineva care avea o problema cu tachetii si compensatorii, tot la cilindrul 3. insa nu imi mai amintesc mai multe date. stiu doar ca daca muta tachetii la alt cilindru se muta si eroarea. pana la urma a inlocuit tachetii si compensatorii. iti tacane motorul la relanti?
  • fibby_1981

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2013

  • Mesaj Privat
nu se aud niciun fel de zgomote la relanti. Am mai discutat cu cineva si parerea lui a fost ca tot injectoarele s-ar putea sa fie, a ramas sa verificam joi 14.02.2013 toate aspectele care ar fi putut cauza problema, daaaar ieri (dupa ce o patisem cu trei zile-n urma sa mi se aprinda check-ul, sa pulseze daca acceleram si sa mearga in trei) am plecat de acasa cu check-ul aprins, la intoarcere tot aprins si cand mai aveam putin si ajungeam acasa, ma uit in bord si checkul disparuse. Intr-un minut am parcat, am oprit motorul si am pus din nou contactul crezand ca s-a ars becul de la martor, dar nu, acesta se aprindea, mai tarziu am plecat iar cu masina la fel si azi de dimineata si check-ul nu mai sta aprins cand motorul este pornit. Cum va explicati faptul ca s-a stins singur fara sa ajung la service, fara tester sa sterg erroarea ?
FFFFF IMPORTANT - De fiecare data cand am intampinat aceasta problema, s-a intamplat la f scurt timp dupa ce plecam cu masina si motorul RECE si porneam dezaburirea luneta/oglinzi. In aceste trei zile de la ultima manifestare nu am mai folosit butonul de dezaburire. A fost doar o coincidenta sau exista vreo legatura intre acestea ? Ma gandesc pentru ca, la oglinda de pe dreapta, carcasa este putin sparta si sa nu fi intrat pe acolo umezeala sa fi influentat cumva asta partea electrica ? Nu stiu ma gandesc si eu..... Cea mai plauzibila varianta mi se pare cea cu injectoarele pe care oricum le voi verifica si curata totodata, iar cu tachetii ramane de vazut dupa ce o sa ii asculte o ureche mai fina sau chiar sa le masoare jocul .....

Va multumesc fff mult pt interventiile pe forum pe acest subiect
Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
am patit-o eu la Dacia parintilor... era taiat manunchiul de cabluri ce duc in usa haionului.. iluminare numar, dezaburire...si de fiecare data cand porneam dezaburirea spate si luminile concomitent mergea motorul aiurea.. si asta aleatoriu.. M-a chinuit o iarna intreaga de am si stricat motorul.. nu mi-am dat seama ptr. ca nu s-au ars sigurantele
poate ai si tu o pierdere de curent.... verifica daca se incalzesc sigurantele cu pricina..
daca eroarea nu mai apare atunci se stinge si check-engine-ul
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Defineste notiunea de "pierdere de curent" si in ce conditii apare...!
  • Sampei

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2001 Z16EX
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Salut, si eu am la fel de problema cind se incalteste motorul din senin incepe se merga cu 3, tot asa sting masina, astept 2-3 minute si apoi merge bine.
Mecanicul gasise : EGR blocat inchis ( nu a curatat, dar a blocat deschis ), dupa spusele lui catalizator infundat ( a spart-o), am schimbat bujie si eu cu 2 electroti, modul nou nout.... si tot apare defectul asta. Nu stiu ce coduri de eroare am fiind ca mecanicul ( eu sunt din Cluj si ma duc la mecanicul din Dambu Rotund) nici-o data mi a zis codul de eroare (si am impresie ca si el merge cu incercari)... Cineva stie de alt mecanic bun in Cluj?

Multumesc
Zafira 1.6 - Z6XE - 2001
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
pierdere de curent este scurt circuit.... fire dezizolate/taiate in contact cu caroseria..
la consumatori mari cum ar fi incalzirea lunetei .. si daca mai este combinata si cu alti consumatori ca de ex. iluminat.. atunci poti sa nu ai destul curent (intensitate) ptr. aprindere corecta
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cind ai "pierdere de curent"(scurtcircuit),arde instalatia pina se intrerupe circuitul,sau daca e protejata cu siguranta,se arde siguranta.Zici ca e posibil sa ramina aprinderea fara curent suficient(valoare nominala a tensiunii),atunci care e rolul alternatorului? Acesta trebuie sa asigure alimentarea corecta a tuturor consumatorilor ce echipeaza masina,simultan,aceasta fiind o cerinta din proiectare.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
aici e vorba de INTENSITATE nu de tensiune...
intensitatea curentului (I) debitata de alternator are o anumita limita.. daca o imparti pe mai multi consumatori (care sunt legati in paralel) atunci pot aparea probleme...mai ales in scurtcircuit... La scurtcircuit sa nu te gandesti la un fir sudat de masa... ajunge o izolatie slaba, umezeala...
tensiunea este stabilizata ...
  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 879
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
modulul de aprindere are aceelasi inteles ca si bobina inductie ? daca nu incearca cu o bobina de inductie buna vezi cum se comporta imprumuta de la cineva.


exact cum ai descris tu in primu post am patit eu la vectra mea care am vanduto de ceva vreme ..imi mergea in 3 pistoane daca o turam sau o puneam in sarcina si daca opream mototru si i dadeam drumu iara mergea bine o perioada apoi iara in 3 pistoane si tot asa
am schimbat bobina de inductie si s-a rezolvat
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
luciraica a scris:aici e vorba de INTENSITATE nu de tensiune...
intensitatea curentului (I) debitata de alternator are o anumita limita.. daca o imparti pe mai multi consumatori (care sunt legati in paralel) atunci pot aparea probleme...mai ales in scurtcircuit... La scurtcircuit sa nu te gandesti la un fir sudat de masa... ajunge o izolatie slaba, umezeala...
tensiunea este stabilizata ...
Cred ca nu vorbim aceeasi limba tehnica! "Izolatie slaba,umezeala"...? Scurtcircuitul exista sau nu exista,chiar daca uneori apare in functie de trepidatia masinii,aleatoriu in timp.Umezeala,nu genereaza scurtcircuit,ca argument,poti turna apa pe o lampa cu bec aprins si o sa vezi ca nu se intimpla nimic(atentie soc termic).Scurtcircuit,inseamna fir de plus,lipit de masa(chiar ca urmare a unei izolatii deteriorate,deoarece "izolatie slaba",nu stiu ce inseamna.Teoretic vorbind,scurtcircuit,inseamna rezistenta in punctul respectiv,sa tinda catre 0 ohmi,iar amperajul capata valori greu de imaginat(se pot calcula).Cind m-am referit la rolul alternatorului am facut trimitere la parametrul tensiune,deoarece controlul functionarii alternatorului se face doar in tensiune,valoarea acesteia confirmind o functionare corecta sau nu.In caz de scurtcircuit,valoarea curentului se mareste considerabil,iar valoarea tensiunii va scadea mult sub valoarea nominala(normala).
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
tocmai .. daca ai un punct unde rezistenta tinde catre 0 acolo pierzi curentul (calea minimei rezistente).. umezeala, izolatia defectuoasa creaza pierderi de curent (sarcina electrica)... daca se aduna atunci ai o problema..
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pentru un tehnician expresia "pierderi de curent',zgiriie urechea! Este un principiu care spune ca "nimic nu se cistiga,nimic nu se pierde,ci totul se transforma".Din exprimarea domniei tale se intelege ca "pierderea",ar fi continua sau atita timp cit se mentine umezeala,dar nu precizezi ce valori aproximative ar avea curentul "pierdut",pentru a putea aproxima efectele curentului electric(asta se poate).Pentru mine si poate pentru multi altii, "pierderele" sunt niste tabu-uri,dar eventualele efecte,in instalatia electrica,le poate vedea fiecare si putem face un traseu invers, de la efect catre cauza.In cazul unei izolatii "defectuoase"(termen pe care il inteleg,comparativ cu "slaba"),eu stiu ca poate aparea scurtcircuit,nu asa cum spui dumneata,"pierderi de curent".Izolatia defectuoasa presupune atingerea accidentala(scurtcircuit) a unui fir(cu +12v),de masa masinii.Nu va doresc sa cunoasteti in propria instalatie,niciodata,efectele.Pentru cultura mea generala poti aproxima cit poate dura o "pierdere de curent"?E important de stiut...!
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
de multe ori la atingerea unui fir dezizolat cu o componenta a caroseriei.. care este lacuita nu se produce o scanteie, daca ai si umezeala atunci si pe acolo se pierde sarcina continuu (se stie ca apa cu electroliti conduce curentul electric)
stiu din proprie experienta cand s-a prins manunchiul de conductori la gaura din haion si s-a forfecat.. izolatia s-a ros pana la metal care era in contact direct cu tabla... probleme facea numai noaptea cand porneam iluminatul si dezaburirea spate concomitent .. pur si simplu se oprea motorul....numai aveam scanteie suficienta la bujii .. culmea ca nu s-a ars siguranta... A doua zi pe lumina mergea totul perfect..
deci pierdere de curent este pierdere de sarcina electrica.. care poate fi continua .. ca si un consumator care merge intruna sau poate fi de scurta durata.. cand se atinge ceva legat la +12 scurt la masa.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
S.F.-eu."Contact direct cu tabla",inseamna scurtcircuit,caz in care,la tine,nu se arde siguranta,nu se arde instalatie,alternatorul nu sufera absolut nimic,dar culmea ironiei ramine aprinderea motorului fara curent,sau mai bine-zis,tensiune insuficienta. Daca vrei sa vinzi castraveti la gradinari...,nu ti-ai gasit omul!Eu ma retrag,discutia a iesit din limita realului si nu merita continuata.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR