Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • cotocgeorge

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Acest tutorial reprezinta o posibilitate de depanare a acestor erorilor P1120, P1122, P1150 fara a umbla la ECU. Erorile pot fi din cauza pinilor din ECU care nu mai sunt lipiti corespunzator pe placa iar in momentul in care motorul ajunge la o temperatura ridicata, pinii se dilata nemaifacand contact. Pedala este conectata la ECU prin 6 cabluri dupa cum urmeaza: doua de alimentare + 5 V (alb-negru), doua de masa 0 V, si doua de comanda (tensiunea oscileaza intre 0 si + 5 V in functie de cat e de apasata acceleratia). Un cablu de comanda oscileaza de la 0 la + 5 V iar celalalt de la + 5 V la 0. Solutia reprezinta un Âșunt pe mufa pedalei intre pinii de +5 V (cablurile alb-negru). In momentul in care un cablu de +5 V are pierdere de tensiune, il ajuta celalalt fara ca ECU sa bage motorul in avarie. Suntul se poate face si daca sunt defecti pinii din ecu pentru alimentarea clapetei de acceleratie (trebuie identificare cablurile de +5 V de intrare in clapeta.) ATENTIE! nu faceti Âșunt decat intre cablurile de + 5 V sau intre cablurile de masa (Parerea mea este ca pinii cablurilor de masa nu pica). Cablurile de comanda nu se pot conecta intre ele!

1. Se desface panoul de deasupra pedalelor prin rotirea clipsurilor la 45 grade. Atentie la clipsuri, sunt de plastic si se rup desul de usor!


2. Se deconecteaza mufa de pe pedala



3. Se face un sunt intre pinii cablurilor de + 5 V (alb-negru). Eu am facut dintr-un conductor multifilar de cupru. (Oricine are in casa un cablu cu multe lite pe care sa-l dezizoleze si sa faca un U pe care il introduce intre cei doi pini din mufa pedalei)




4. Cu grija se monteaza inapoi toate cele.


Aceasta reprezinta soluta batailor de cap pe care le-am avut vreo 3 luni de zile la masina mea. De 6 luni merg cu aceasta improvizatie si nu am mai intampinat probleme. Mentionez ca nu stiu care sunt riscurile acestei improvizatii. Oricine este binevenit cu solutii mai bune sau eventualele riscuri. Multumesc!
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,

puteti pune exact ce erori ati avut pe masina adica cu tot cu descrierea lor ?

O seara buna.
  • cotocgeorge

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
erorile sunt cele mentionate in titlu. dupa ce se incalzea motorul mi se aprindea martorul masina cu cheita iar atunci motorul intra in regim de avarie. nu mai tragea cum trebuie, motorul parca functiona la 40 % din capacitate. eroarea disparea la luarea contactului insa reaparea la scurt timp dupa ce se pornea motorul.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Nu dragul meu, ma intereseaza exact cu tot cu descrieri, cum apare in interfata de diagnoza.
Skip ads

  • raduandrei77

  • Mesaje scrise: 791
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Eu am facut contact intre pini de 5v si tot nu merge. stii care sant cele doua fire de masa de la pedala?
  • cotocgeorge

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
StefanTolos a scris:Nu dragul meu, ma intereseaza exact cu tot cu descrieri, cum apare in interfata de diagnoza.


nu am facut diagnoza profesionala, doar testul agrafa.

Pt. raduandrei77: Firele de la masa sunt cele maro. Incearca si intre firele de la clapeta: rosu/alb+negru/verde sau albastru+albastru/negru.
  • raduandrei77

  • Mesaje scrise: 791
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Le-am legat si firele de 5v si cele de masa si tot merge cu intreruperi la turatie joasa
  • cotocgeorge

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
la tine cred ca e altfel problema. iti pierde motorul din putere? ti se apinde check-ul? simti ca motorul abia mai trage? sau merge numai in hopuri?
Skip ads

  • raduandrei77

  • Mesaje scrise: 791
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Nu se aprinde nimic in bord, trage bine merge bine peste 2000 rot min dar pe la 1200 rot intrerupe, mai ales in treapta 1 si a 2
Nu stiu ce sa-i mai fac
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
verifica canistra de vapori , verifica si curata valva egr si clapeta de acceleratie
  • cotocgeorge

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
fa cum zice gabiopel. verifica sa ai desfundata gaura aia mica de la clapeta. sunt multe tutoriale despre toate cele mentionate. nu ai probleme de ecu sa faci ce am zis eu in tutorial.
  • raduandrei77

  • Mesaje scrise: 791
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Am curatat egr-ul si clapeata de acceleratie si nimic, orificiul mic de la clapeta era infundat era si o bila mica in el. Canistra de vapori nu am verificat o pentru ca nu stiu cum se verifica daca functioneaza.
Skip ads

  • cotocgeorge

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
incearca si benzina cu cifra octanica mare. la petrom nu e diferenta mare intre 95 si 99 plus. masina o sa consume mai putin si diferenta de pret se amortizeaza. avantajele sunt mult mai mari. mergi cu aproape toata benzina care o ai apoi pune cu cifra octanica mare. bujiile sa le schimbi daca cumva nu le-ai schimbat.
  • raduandrei77

  • Mesaje scrise: 791
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Bujiile nu au mai mult de 15000km, am incercat si cu benzina de 98 si tot asa merge. Bag benzina din rompetrol. Cred ca canistra de vapori este defecta dar si daca este defecta nu merge motorul cu intreruperi.
  • ales_sandu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Ai facut o trb excelenta , ma confruntam cu problema aceasta de f mult timp iar serviceurile m-au secat de bani
  • raduandrei77

  • Mesaje scrise: 791
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Am depistat si eu de la ce merge intrerupt la turatie joasa este de la egr cu mufa scoasa merge perfect. Are cineva idee daca merg cu mufa scoasa la egr pot apare si alte defecte?
  • ales_sandu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Din cate stiu , consuma mai mult si trage mai greu ,
  • arisgigi

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Foarte bun tutorialul. Am avut neplacuta surpriza sa am exact aceiasi problema ca a OP dupa doar vreo 400km dupa ce am cumparat masina , un vectra din 2001.Mentionez ca pe langa faptul ca sunt prospat posesor de opel sunt si proaspat posesor de carnet Smile da nu cred ca de la stilul de condus se strica alimentarea cu 5V de la ECU Rolling Eyes . Problema a aparut dupa ce a stat pe loc vreo 10 zile in zapada si aparea intermitent masina cu cheita da mai mult aprins becul decat stins(verificat pe opcom exact astea 3 erori).
Oricum dupa ce am facut ce zice in tutorial au disparut erorile, o sa fie o reparatie temporara , trebuie sa verific si firele de la mufa ECU da asta cand se face mai cald afara ca si asa am inghetat lucrand la mufa de la pedala Smile , daca nu e nici de acolo problema trebuie sa schimb ecu sau sa il dau la reparat .
Cred ca riscul la genu asta de inprovizatie este sa nu se piarda si tensiunea de la senzorul principal de la pedala si sa ajungi acasa la turatia de relanti.
  • deleted-40231

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2009

  • Mesaj Privat
ma ajuta si pe mine cineva cu erorile astea Sad
P1122 - Senzor 2 pedala de acceleraĂŸie - tensiune prea micĂŁ (02) - Prezent P1550 - Regim limitat - avarie E-gas (0A) - Prezent P1120 - CorelaĂŸie Ăźntre senzorii 1&2 de la pedala de acceleraĂŸie (0Cool - Nu este prezent
  • arisgigi

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
daca faci ce sa facut in tutorial se rezolva insa e doar o carpeala asa temporara . Marti ajung si eu prin service cu masina si verific acolo mufa de la ecu sa nu fie vreun fir desfacut dar cel mai probabil trebuie sa trimit ecu la reconditionat ca are vreo lipitura in interior desfacuta
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR