Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Am detaliat aici procedura de strangere la cuplu a suruburilor semicuzinetilor la z10xep, pentru a putea fi vazut de cei priceputi care sa imi spuna daca am gresit pe undeva (deoarece nu sunt vre un superpriceput)

Am fost singur asa ca nu am putut filma intreaga operatiune.
Am deconectat baterie, furtune, senzori, bobina inductie, capac culbutori.
Mizerie nu prea am gasit, ft putin pe capacul de culbutori, dar in canalele de ungere nimic. Vreo 3 filete murdare, restu destul de bine.

http://www.youtube.com/watch?v=yk8tlVa99zw

Singurele depuneri suspecte si destul de intarite au fost aici, pe marginile semicuzinetilor:


Am curatat putin si apoi m-am apucat de desfiletat si apoi montat surub cu surub (l-am desfacut, l-am curatat, l-am uscat, am pus pasta blocare). Am setat cheia dinamometrica pe 9 Nm (stiu ca se strang la 8, dar am primit recomandari de la Domnul Dan ca merg si pana in 10)


- asa am curatat filetele (cu WD40)
http://www.youtube.com/watch?v=aNvv54RQETg

- asa am pus pasta de blocare
http://www.youtube.com/watch?v=r5XXye8sYEo


Acum am cateva intrebari:
- cauciucul din mijloc al bobinei este putin crapat. afecteaza la ceva? necesita schimbare urgenta?


- semicuzinetii nu i am dat jos, am desfacut surub cu surub, exceptie facand unul pe care accidental l-am desprins din ambele suruburi si atunci l-am scos sa-l curat si repozitionez exact. Dar am observat abea dupa ce le am strans ca l-am pus invers. oare e vre o problema? sa demontez si sa-l intorc?


Ciudat ca pe axul de evacuare numerele de pe semicuzineti sunt cum trebuie dar scrisul de pe ei e ba corect ba cu susul in jos


- Am pus silicon doar pe langa garnitura de distributie dar vad ca tot curge putin ulei. sa dau jos sa pun mai mult silicon sau sa strang doar mai tare surubul acolo (le am strans la 8 Nm pe astea)

Mai curge si pe aici parca:

- Am mai pus o inregistrare cu sunetul lantului care cred ca se aude frecand patina (doar daca pui urechea pe capac). E normal sa se auda? Eu parc nu auzeam inainte. Face ca si un carait de greier.
http://www.youtube.com/watch?v=oWWMjkUITW4

Distributia pare ok: Cu greu am reusit sa ridic atat.

Multumesc!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ai distributia schimbata dupa cum vad, motor curat, foarte bine.
Greseli :
- NU se curata cu WD40, asta contine ulei si nu adera nici mama pastei de blocare. Se foloseste spray de curatat frane sau carburatoare, se curata si interior filet (cu o terminal scurt) dupa care aer comprimat sau lasat la uscat, dupa asta pasta blocare pe varf filet.
- NU se pune silicon la garnitura, iar nu prinde pe una veche, crapata si plina de ulei. Se curata capacul dar scurt cu detergent de motor, hote dar sa nu aiba soda caustica il el sau carbusolv spray dar fara ulei, garnitura NOUA si gata. Siliconul nu se pune pe ulei ca e vax albina, in plus in medie timpul de intarire e de 0,2mm/h deci calculati...pus in plus tot ce e surplus ajunge in sorb, alta bucurie.
Izolatorii de la bobina sunt de aruncat. Solutie provizorie curatati bine (scosi de pe bobina) pus victor reinz (silicon) la modul ca ai pe interior un bit sau ceva rotund, lipita bucata dar sa nu aiba arsuri (alea le tai fin), mai faci un bandaj exterior si lasi la uscat macar o zi. Alta solutoe e sa gasesti intregi de la o bobina decedata. Daca nu si nu alta bobina preferabil Bosch.
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Filetul l-am curata si in interior dar tot cu WD 40, dar voi lua ceva carbusolv atunci sau ceva de frane.
Garnitura e noua si tot aveam scurgeri pe la garnitura distribuie si inainte sa pun silicon (atunci nu a fost pus silicon deloc). Iar garnitura am curatato putin de ulei inainte sa o pun. Atunci ce sa fac?

Dar sunetul pe care l-am pus in inregistrare e de la lant care freaca pe patina? Nu e anormal cum suna, nu?
http://www.youtube.com/watch?v=oWWMjkUITW4
sau nu prea se intelege?
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Cuibusel, te felicit ca ti-ai facut curaj si ai facut singur operatiunea! Respect!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Din inregistrare nu-mi dau seama, trebuie unul obisnuit cu aceste motoare sa-l asculte dar pe viu.
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Am inteles. Multumesc
O sa desfac iar capacul sa vad cum fac cu scurgerea aia de la garnitura distributie. Eu special am luat garnitura noua si inca GM. Nici cu silcon nici fara nu merge. Siliconul ce l-am pus il curat tot cu carbusolv? sau se ia el la mana?

Se poate verifica cumva daca a prins pasta de blocare pe suruburi? adica daca incerc sa desfac un surub si face pocnetul acela mic inseamna ca a prins pasta? e relevant?
  • ady20

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2006 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Acum cateva luni am verificat si eu suruburile de la axele cu came si aproape toate erau slabite. Ideea e ca eu doar le-am strans fara sa le degresez si sa le aplic pasta de blocare. In acest caz pot sa stau linistit macar 40 - 50000 km pana o sa le verific din nou si eventual atunci sa fac totul ca la carte sau faptul ca doar le-am strans fara sa aplic alte masuri e egal cu zero ?
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Mie mi-a fost recomandat sa le desfac, sa curat filete si sa le pun pasta, chiar daca au fost stranse (doar stranse). Nu prea ai de unde stii cat te tine, iar 50000 km e o valoare mare parerea mea. Macar verificale mai repede.
Astepata o parere de la Dancuciureanu
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Lectura placuta https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=60 , si au fost verificate, stranse....
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
cuibusel a scris:
- semicuzinetii nu i am dat jos, am desfacut surub cu surub, exceptie facand unul pe care accidental l-am desprins din ambele suruburi si atunci l-am scos sa-l curat si repozitionez exact. Dar am observat abea dupa ce le am strans ca l-am pus invers. oare e vre o problema? sa demontez si sa-l intorc?


Ciudat ca pe axul de evacuare numerele de pe semicuzineti sunt cum trebuie dar scrisul de pe ei e ba corect ba cu susul in jos


Multumesc!


Domnule Dan am uitat sa va mia intreb de asta. Sa il desfac si sa-l intorc semicuzinetul? sau nu are nimic?
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
din poze vad ca nu sunt pusi nici in ordine 1,2,3,,etc ,sunt pusi aiurea,cine a umblat inaintea ta ia pus aiurea,sau ia inversat cu<stiinta>sa elimine jocu radial al axelor cu came,cred ca mai desfaci o data distributia,scoti tachetii,(ai pui in ordine cum ai scoti din chiulasa)pui semicuzinetii in ordine si verifici atent daca axele au joc radial(sus-jos),daca este OK si nu sunt urme de uzura pe axele cu came pe chiulasa si pe semicuzineti,pui iar distributia la loc,cred ca ai cale de blocare a distributiei?
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
de pusi sunt pusi bine cred. am mai vazut exact asa la un mototr de 1.4. Incepe numerotarea din stanga din catre distributie de la ax evacuare si mergi vertical si la dreapta. Eu asa stiu ca e. Dar nu garantez
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Noi poti sa-i pui in orice pozitie.
La motoarele care au mers se pun cum au fost, nu conteaza sus sau jos scrisul. In timp apar rizuri pe ax si capacel, trebuie sa se pupe. De asta am spus de scos cate unul (printre altele), daca demontezi in caz de sementare se pun pe un carton in pozitiile asite. La montare se une cu ulei sau vaselina capacul in zona contact ax.
Daca se constata rizuri adanci mai bine de inlocuit cu noi.
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Am inteles. Mii de multumiri!
La desfacere am gasit unul din suruburi asa

Trebuie schimbat?

Restul arata asa

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
cuibusel, nu te zgarci la suruburi
Cel putin la chiulasa prezoanele sunt de unica intrebuintare. Motivul, sarcinile la care sunt supuse din cuaza dilatarilor chiulasei si a blocului motor (la incalzire) duc in timp la deformari si microfisuri. Nu stiu sigur, insa presupun ca un principiu similar se aplica si la sistemul de fixare a axei cu came.
In plus, daca deslusesc bine din poza, surubul "altfel" are filetul "barbierit". Ceea ce ma face sa cred ca a fost fortat de un Gigel...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu are nimic.
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@jE
@dancuciureanu
Multumesc de sfaturi!
La chiuloasa or fi de unica folosinta nu zic ca nu, dar chestia e ca am verificat si in TIS, si nu scrie la semicuzinetii axului cu came ca suruburile sunt consumabile (asa cum e la distributie de exemplu). Eu nu am vazut unul.
Cred ca cea mai buna solutie de compromis este sa le schimb in viitorul apropiat si mai ales daca simt ca se desfac la ulterioarele verificari.
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Poti aplica principiul: daca-s ieftini si am bani sa-i iau ii schimb, daca nu, nu. Smile In orice caz, ia-i pe original.

Ce altceva mai ai de surubalit la masina?
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pai cam ala e principiul Shiva, mai complicat e cu timpul pe care trebuie sa il ai ca sa ii schimbi + vreme buna (caci garaj nem) dar dupa cum s-a vazut in ultima vreme nici nu stii cand ploua din soare. D.p.d.v. al pretului doar nu poate fi nici o problema, la 6 lei cat sunt 2 suruburi din alea le iau pe toate.
Iar de surubalit, dupa ce termin cu suruburile astea nenorocite ma apuc si eu de curatat admisie si EGR. Apoi tre sa ma mai documentez pe aici cum sa verific debitmetru si poate tampoane motor.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu cumparati aiurea suruburi, strici filetul in chiulasa si ele nu au nimic. Suruburile care se schimba nu strang in aluminiu niciodata, in fonta si otel da.
Mai degraba cumparati semicuzineti (capacele) daca au rizuri mari sau au urma de bataie.
De asemenea daca veti curata pe la tacheti, culbutori etc la chiulasa nu se face balta de solvent, el va termina simeringurile supape si asa intarite. Povesti cu ulei care regenereaza simeringuri sau alti aditivi e vrajeala.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR