Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Eu iti spun din practica : REZISTA.
Skip ads

  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Da. Sar putea sa reziste sus mai bine decat pe fir.dar pentru firele care au fost coapte si inlociute trebuie sa avem in vedere aceste lipituri cu fludorul.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Se pot pune papuci auto in loc de a lipi firele,si merge fara probleme.
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
COSTIY20DTH a scris:Da. Sar putea sa reziste sus mai bine decat pe fir.dar pentru firele care au fost coapte si inlociute trebuie sa avem in vedere aceste lipituri cu fludorul.


foarte corect - daca faci lipituri cu aliaj de temperatura inalta 400C pe baza de Ag atunci moarte nu mai au!

Spor
Skip ads

  • cip077

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 2003 2,2 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Asa Maestre Wink , de cand asteptam un raspuns sigur, de la un specialist Very Happy .
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Mai baieti va certati pe o lipitura . Da tine si din practica va spun ,iar cine nu vrea lipita atunci sa o taie si sa o prinda cu mufa ,papuci cu ce vrea.

P.S. In caz ca este oxidat firul si va e frica ca nu tine fludorul ...puteti sa o curatati cu aspirina (sper ca am reusit cu asta sa va bag in ceata) Laughing . Acum sa va vad
  • tudor-d

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Care este pozitia de montaj a capului hidraulic cand pompa e calata. Pe partea din spate unde vine cititorul din cap sunt 2 gauri. Se pune gaura la gaura?
  • z16xep

  • Mesaje scrise: 259
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial rolland si celorlalti colegi care au adus adaugiri tutorialului.
Chestia este ca tutorialul se adreseaza cunoscatorilor si nu amatorilor in ale mecanicii. 99 % din cei cu probleme la pompa o vor duce la un "specialist"
Acel 1% il reprezinti tu , cel care ai curaj sa te bagi la o asemenea lucrare de anvergura.

Inca o data felicitari pentru tutorial
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
tudor-d a scris:Care este pozitia de montaj a capului hidraulic cand pompa e calata. Pe partea din spate unde vine cititorul din cap sunt 2 gauri. Se pune gaura la gaura?
. Nu prea iti inteleg intrebarea? Si anume citirea pozitiei iti da senzorul de rotatie si nu are nici un cititor la capul hidraulic. Iar capul hidraulic se pune intr-o singura pozitie . Daca te referi la axul care are pistonasele radiale (din capul hidraulic). Acesta are o frezare la 45 de grade si se pune pompa pe semn dupa care acest ax trebuie sa fie in popzitia stanga jos. Citeste tutorialul , sunt si poze .
  • tudor-d

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Pana la urma am vazut cum trebuie montat capul hidraulic, Montarea pompei am facut-o in baie de motorina (partea mecanica) .Toate piesele din interior le-am trecut printr-un vas in care era curatator de frana dupa care prin motorina. Am montat pompa pe masina , dupa o aerisire sumara, masina a pornit de la prima cheie. Acum functioneaza normal, fara fum negru iar raspunsul pompei la comanda avansului se produce fara intarziere. Cel mai mult a durat slefuirea pistonasului de avans care a durat aproape 2 ore.

Multumesc pentru tutorial.

Stima.
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
bravo TUDOR... ti-a iesit din prima..felicitari si eu am dat-o jos de, nu mai stiu, 4- 5 ori si tot nu am facut-o.
Eeee... ce inseamna CLUB-OPEL
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Urmatorul capitol care doresc sa va prezint este repararea calculatoarelor de injectie. Aici doresc sa mentionezi ca sunt solutii si chiar texte pe care l-am luat de la diferiti useri de pe forum. Asadar daca avem codul de eroare P1630 sau P1631, atunci este calculatorul pompei defect.



In calculatorul pompei de injectie exista doi tranzistori de putere,asa zisul etaj final,cel din stinga care este mai apropiat de senzorul Hall din pompa,senzorul cu panglica pentru citirea turatiei ,comanda electrovalva de sub tevile de inalta presiune, este cea la care se cojesc firele si care trec prin spatele pompei de injective, iar al doilea este cel care se afla in capatul capului hidraulic intre tevi .
Din ce am observat pina acum,toate pompele au probleme cu acele cabluri (in timp se decojeste izolatia de pe ele) sau cu tranzistorul final,care prezinta mai multe forme de defectiune,nu numai piciorus retezat de caldura,uneori daca va uitati atent cu o lupa,puteti observa ca patratelul mic pe care sint prinse cele doua picioruse,se misca la o simpla atingere,lucru care inseamna ca inainte de a se reteza piciorul,sa exfoliat tranzistorul,adica sa desprins de pe Drain.
In cea ce priveste tranzistorul,este un mosfet IRFZ44N Acest tranzistor se foloseste foarte des in comanda unde este necesara procesarea unor curenti foarte mari la frecvente foarte mari.
In PSG5,calculatorul pompei vp44,acest tranzistor actioneaza electrovalva de sub tevile pompei,care are ca scop determinarea momentului exact al injectiei de motorina, si asta se intimpla de 4 ori la fiecare rotatie a motorului,adica de 3400 ori pe minut la relanti,usor de imaginat cam ce face la turatii mai mari.Cursa fiind foarte mica la ax (pistonas) ,preciez ca este maxim 1mm,



si destul de dura din cauza arcului din capul pistonului,solicita destul de mult tranzistorul,si cred ca arderea lui se datoreaza mai mult imbatrinirii materialului decit altor cauze,dar este posibil sa fie si din cauza blocarii acelui pistonas cu mizerie din motorina. Totodata cred ca uzura capului hidraulic se produce in aceasta zona. De aceea am mentionat in postul anterior ca in caz de demontare a acestui ax acesta trebuie sa fie centrat in 0.02 mm bataie altfel riscati sa nu se tureze masina datorita faptului ca va freca in carcasa electroventilului.Sau datorita frecarii cu carcasa tranzistorul este mai solicitat in sensul ca amperajul care trece prin jonctiunea va fii destul de mare ca sa solicite tranzistorul in asa hal incit sa cedeze. In mod normal curentul este de 20 Amperi.

Alte observatii :
-din ce am inteles pina acum despre functionarea acestei pompe,in momentul in care nu mai porneste sau se opreste din mers,cauza este din acel tranzistor care nu mai lucreaza,scopul lui fiind sa deschida in momentul in care cilindrul din camera de presiune ajunge cu canalul de alimentare in dreptul gaurii injectorului,a tevii acestuia.
-forma pistonului este de asa natura incit cind este impins,o parte a corpului lui,pe care se gaseste o (un canal frezat de latime aproximativa 2mm) ajunge in dreptul orificiului de iesire a motorinei spre injector,capul pistonului fiind impins in acel moment inainte,si in felul acesta obtureaza orificiul de retur al motorinei
-functionarea acestui piston este mai ampla,cind creste presiunea din pompa peste o limita admisa,are acelasi scop,elibereaza motorina spre retur.
Ca mod de lipire,se curata cu atentie cablajele cu ceva ascutit,ca sa se ia pelicula de deasupra,si apoi merge cositorit,insa mare atentie la lipit si la eliminarea siliconului pentru ca sunt niste circuite foarte fine in zona. Totodata pe net am gasit ca este folosit si tranzistoruu IRLR3705Z . Eu personal nu am testat asa ceva , asa ca ii rog pe cei care au facut sa confirme sau sa infirme daca merge desi are caracteristica de 55V / 42A / 0,008 ohms (asta inseamna o disipare termica mai mica)/ 130W / TO252.
Pentru ca are o capabilitate destul de buna la amperaj - consider ca este capabil sa satisfaca circuitul pompei.
Tranzistorul este lipit din fabrica pe un radiator - daca masurati continuitate intre PAD-ul pe care este plasat tranzistorul nu ve-ti gasi continuitate cu nici un alt punct. De aceea demontarea respectiv montarea tranzistorului va recomand sa faceti cu pistol de lipit cu aer fierbinte.

In alta ordine de ideei gelul siliconic care acopera am citit pe forum ca ar fii pentru disiparea caldurii. Eu personal cred ca in primul rand acest gel este pus ca sa nu ajunga umiditate pe placa respectiva avand si epromi in care se stocheaza softul de injectie. Aici ma puteti contrazice dar acest tip de silicon se foloseste am inteles si in industria fotovoltajelor. De procurat nu va pot spune de unde se poate. (aici am nevoie de ajutorul vostru)

In legatura cu electrovalva de sub tevile de presiune poate fi verificata cu un ohmetru si trebuie sa aiba aproximativ 9 ohmi,dar asta va va spune doar ca bobina nu este arsa,iar ca sa verificati daca functioneaza puteti sa o alimentati cu maxim 5v si daca este buna veti auzi foarte clar un ,,clik" ori de cite ori o alimentati.
ATENTIE,alimentarea se face numai cu un fir taiat (sau dezlipit) sau cu ambele,nu alimentati electrovalva in montaj pentru ca distrugeti tranzistorul.
Pentru verificarea electrovalvei de presiune,cea dintre tevi,se poate face acelasi lucru,verificarea la rece cu ohmetrul,si trebuie sa dea aproape 1 ohm,si prin alimentarea ei la maxim 5v .
Cind se alimenteaza,electrovalva impinge,deci trebuie sa introduceti in locasul din centru un obiect metalic,si sa incercati sa observati daca este impins de electromagnet.
Electrovalva de sub tevi, .



cea care are firele trecute prin spatele pompei,si care se prajesc mereu din cauza caldurii,citez pe userul Buttus “NU este de vina pentru tranzistorul ars” . Aici sunt in usoara dilema pt ca eu personal am gasit fire decojite si care erau in scurt, lucru ce cred ca putea sa arda tranzistorul.iar daca este in scurt de obicei masina merge la relanti si nu se tureaza .
De aceea cei care au reparat rog sa confirme sau sa infirme acest lucru.
In urmatorul capitol doresc sa va prezint montarea respectiv punerea la semn al pompei.

Inainte de montaj se face blocarea pompei
.
Se pun cele patru suruburi de fixare al pompei E10. Se monteaza suportul care este prins in partea din spate al pompei (capul hidraulic)

Acesta se prinde cu doua suruburi de M6 Torx de pompa si doua de E12 de blocul motor, se monteaza a doua roata de lant de la distributie (aici va trebui sa va confectionati din sarma de 2mm un carlig altfel va fii foarte greu de montat lantul pe roata de lant) . Se pune roata de lant la axa cu cama

,intinzatorul de lant . Pentru punerea la punct al distributiei eu personal prefer sa dau jos pompa de vacum si mi-am confectionat si un dispozitiv

,am facut si o contraverificare
.
La fulia de la vibrochen se verifica sa coincida semnul de pe blocul motor ,dupa care se strang suruburile de la pompa (4 suruburi E12), si se strange surubul de la axa cu came si se scoate axul cu care s-a facut blocarea pompei .Se monteaza la loc admisia,pompa de vacum se face aerisirea pompei cu o pompita dupa care urmeaza operatia laptopul.
Asadar se face legatura cu un calculator pentru a sterge erorile stocate in caz ca avem se porneste masina si se verifica avansul
.
Daca avansul este mai mare de 4.4 se blocheaza pompa pe semn din nou se slabesc cele suruburi de E12 si se roteste fulia de la vibrochen in sens orar, dupa care se strang la loc cele 4 suruburi. In mod normal avansul ideal este intre 4-4.3 grade. Daca a fost necesar corectia avnsului se face din nou punerea la semn la axa cu cama. Daca a-ti avut noroc din prima atunci se monteaza la loc capacul de la distributie,cureaua (alternator) cu intinzatorul aferent si span la masina Very Happy.

Rog un moderator sa o puna pe o singura pagina postarile pentru tutorial sunt doua cu partea electronica si acesta la sfarsit. Va multumesc


edit by StefanTolos Wink
14-Jul-13 11:10:38 PM
Skip ads

  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Felicitari Rolland pentru acest tutorial! Jos palaria!
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ufff,de cind incerc sa-mi fac timp sa pun citeva materiale legate de electronica pompei....din pacate lucrez zi lumina,si doar dimineata la cafea pot intra pe internet,la ora 6.00 sint deja pe drum spre munca.
Tranzistorii folositi de mine sint IRLR2905PBF in capsula mica,dar si normala,si IRFZ44N in capsula mare(normala).Lipitura o fac de obicei cu o statie de aer cald pentru SMD-uri,dar am folosit in 50% din cazuri si pistolul de lipit normal,cu o ansa de 0,5 mm diametru.
Confirm ce am mai spus in alt mesaj,tranzistorul care se arde in 100% din cazuri comanda electrovalvula dintre tevi nu cea de sub tevi care mereu poate fi gasita cu firele decojite de izolatie.
Atit la pompele de injectie de pe Audi,Ford,BMW,SAAB,etc,cit si la cele cu doi conectori PSG16,de pe OPEL,tranzistorul defect este intotdeauna cel care comanda electrovalvula de debit dintre tevile injectoarelor.
  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
OK @bruttus, dar lipirea si ridigizarea capsulei tranzistorului, pentru un transfer termic cit mai bun, si ca sa reziste la ciclurile de incalzire racire in gama - 30 ; +70 si mai mult, pentru o perioada cit mai lunga de timp, cu ce o realizezi.
Stima.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Eu folosesc pasta de racire Arctic Silver 5,si schimb tot circuitul Drain ca sa il fac mai robust si in acelasi timp suport pentru tranzistor.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Felicitari mestere!Am vazut de mult acest tutorial,inca de cand tineam legatura telefonic amandoi,dar am vrut sa las pe mai tarziu laudele,sau completarile,deoarece aveam de gand sa desfac si eu pompa mea(cunosti problema).In urma unor probleme delicate,nu imi mai permit financiar,si nici nu am timp de bibilit,plus ca in fiecare zi am avut nevoie de masina.Dar sa trecem la ale noastre,si ca si ceilalti colegi,nu pot sa iti spun decat JOS PALARIA pentru tot efortul depus in sprijinul colegilor de forum.Sper totusi,ca intr-o buna zi ne vom vedea fata in fata si sa mai impartasim din experiente si idei.Mult respect pentru tine Domnule.

P.s. propun admin-ilor sa desemneze din randul initiatorilor topic-urilor,pe cel mai bun si pe cel care a contribuit cel mai mult pentru comunitate,sa fie Membrul anului,lunii,etc.Sau alta idee,dar sa li se aduca merite si acestor Domni.Toata stima pentru Dvs.
  • spaceman2

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2009 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Salutare, astazi am reusit sa stric si eu partea electronica a pompei de injectie vp44 incercand lipirea acelui tranzistor. Aveti idee de unde pot gasi si eu alta parte electronica ....dar in perfecta stare de functionare? Multumesc
  • cmarius53

  • Mesaje scrise: 454
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
mai greu cu electronica.eu am cautat doua luni si n am prea gasit.Daca electronica ii buna se reconditioneaza pompa si se vinde cu totul.mult mai convenabil.ia legatura cu CRISTI_BV poate gaseste o modalitate sa te ajute.
  • teoboss

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salutare aveti idee de unde as putea sa cumpar o garnitura buna sau noua dintre calc pompei si corpul pompei pt o pompa bosch vp44 psg16 Multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR