Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
spaceman2 a scris:Salutare, astazi am reusit sa stric si eu partea electronica a pompei de injectie vp44 incercand lipirea acelui tranzistor. Aveti idee de unde pot gasi si eu alta parte electronica ....dar in perfecta stare de functionare? Multumesc


se repara daca n-ai intrat in ea cu aparatul de sudura!

spor
Skip ads

  • funKys

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2011

  • Mesaj Privat
salut! pompa mea e pentru 17DTL din 1999, problema mea este cum dau jos senzorul sau ce este ala dintre stuturi.am scurt pe el si tot imi arde tranzistorul din pompa.multumesc!
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salut @funKys , pune o poza ca sa vedem despre ce este vorba.
  • funKys

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2011

  • Mesaj Privat
sunt la servici si nu am cablu de date.am reusit sa-l scot de acolo, e acela care ziceai tu ca merge pe impulsuri.ala e in scurt la mine.se poate repara?daca nu unde pot gasi unul sa cumpar?am reparat de doua ori calculatorul(i-am schimbat tranzistorul) si nu stiam de ce tot mi-l arde.cand colo se sudeaza firele , nu alta.am masina pe dreapta de vreo 3, 4 saptamani si cam sunt disperat, ca am nevoie , am si bagat bani si tot nu ma pot folosi de ea.astept ajutorul vostru va rog!multumesc
Skip ads

  • funKys

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2011

  • Mesaj Privat


Asa arata pompa mea si aceea este piesa care este in scurt si imi arde tranzistorul.Am cautat pe ici pe colo sa vad cum se numeste si sa vad un pret, dar nu gasesc.
  • tudor-d

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Pentru demontare senzorului de pozitie iti trebue o chei speciala, dar poti sa incerci si cu un dorn.
Nu stiu daca gasesti sa schimbi piesa respectiva , doar sa gasesti la altcineva o pompa defecta, poate sa fie si de ford focus 1.8 tddi.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@funKys De reparat pompa la 1.7 nu am reparat, dar vad ca este asemanator cu ce avem la motoarele de DTH. Eu cred ca piesa aceea este electrovalva la care daca faci separarea firelor si ii faci o izolatie nu mai e cazul sa cumperi alta. Totodata impedanta ei este mica si te poate insela aparatul ca si cum ar fii in scurt.Vezi daca poti sa salvezi vechea piesa, daca nu vorbeste cu Marius Napcori poate te ajuta cumva. In alta ordine de ideei , ce fel de tranzistori i-ai pus si cum ai facut montarea.
  • funKys

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2011

  • Mesaj Privat
cam ai dreptate tudor, nu prea gasesc nicaieri.de aceea mi-a ars calculatorul, era in scurt piesa asta care cica e valva de avans.intra printr-un orificiu motorina si o trimite mai departe spre stuturi apoi prin tevi la injectoare.
Skip ads

  • funKys

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2011

  • Mesaj Privat
cine are o pompa x17dtl opel astra g cu calculatorul stricat si vrea sa o vanda, o cumpar eu, ii ofer 150 lei pe ea cu conditia ca valva dintre stuturi sa nu fie in scurt circuit.asa am gasit si pe net cu ceva timp in urma dar sa dat.multumesc si scuze de offtopic.
  • PopKorn

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor, as avea si eu nevoie de un pic de ajutor ... am desfacut pompa in vederea schimbarii unor garnituri ... nu am desfacut-o complet am scos de pe ea doar capul hidraulic, cele 2 electrovalve din spate, calculatorul, senzorul de viteza, rulment, saiba, cruce, acea piesa pe care se invart galetii si pistonul hidraulic de avans complet jos. Am montat totul la loc cum era, iar acum nu imi mai porneste masina cu singura eroare P1335. Dupa net este eroare de senzor pe arborele cotit, dar din experienta anterioara cu o alta pompa stiu sigur ca nu are nici o legatura cu ala, in plus senzorul este schimbat cu unul original acum 5000 de km.

Singura piesa pe care nu stiu cum sa o pun la loc in pozitia corecta este acea parte din pistonul de avans cu arcuri pe ea (garnituri verzi) care este in lateralul pompei. Imi poate spune cineva o pozitie corecta in care se monteaza?

Este vorba de piesa din poza de mai jos:


Piesa de jos care se scoate cu 2 surubelnite si are 2 gauri chiar sub garnitura mare verde de sus. Din ce am observat sunt 2 gauri pe corpul pompei ... ar trebui sa le aliniez cu alea sau care e pozitia corecta in care se monteaza?

In rest, am asezat totul la fel exact cum era, tesitura de 45grade de pe arborele cotit este in partea stanga jos cu pompa blocata pe 0, rulment + saiba cu scrisul in sus, cruce cu scrisul in jos, suportul de la senzor rotatie este blocat in acel stift.

Ma poate ajuta cineva va rog ?
  • PopKorn

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Dupa discutii telefonice cu rolland (caruia ii multumesc si pe aceasta cale, este un om extraordinar), am desfacut iara totul si am pus la loc ... din pacate masina tot nu porneste, singura chestie care imi da de gandit este ca avansul realizat este pe negativ si mai exact intre -1,7 si -1,3 grade ... iar cel solicitat este de 4,7. A mai patit cineva asa ceva? Stiti cumva de unde poate aparea acest avans realizat pe minus?
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
In timp ce dai la automat creste sau ramane fix ?
Skip ads

  • funKys

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc lui Rolland pentru ajutor!Am cumparat o pompa cu acelasi cod si merge ca noua(NU trebuie imperecheata daca are acelasi cod cu pompa originala)!Defectiunea calculatorului si anume acel tranzistor este din cauza acelei valve de avans.Daca reparati calculatorul nu il montati pana nu verificati acea valva(asta tine de motorul X17DTL) la celelalte motoare nu stiu.Spun ce am patit eu!Multumesc si bafta la toti in rezolvarea problemelor!
  • PopKorn

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
[editat] a scris:In timp ce dai la automat creste sau ramane fix ?


In timp ce dau la automat creste de la -1,7 la -1,2.
Intre timp am dezavansat pompa (prin schimbarea pozitiei fuliei fata de ax cu came si vibrochen) am reusit sa scot un avans de 7 (cel mai mic) si sa pornesc masina.

Distractia a inceput dupa ce incercand sa aduc avansul la 4 - 4,4 tot ce am reusit a fost sa il cresc pana in 12 -14 Very Happy Avansul cerut a scazut de la 4,1 la 2,1 intr-un mod inexplicabil, iar cel realizat minim 7. Fara nici o logica in sensul ca in orice parte invarteam de vibrochen cu suruburile de pe rolele de lant de pe pompa desfacute, avansul la un moment dat incepea sa creasca de la 7 pana spre 14. In anumite pozitii imi pornea masina, in altele nu. Cel mai bine a mers in pozitia cu avans de 7, cat aveam si inainte sa ma apuc de "reparatii" la ea ... care era undeva aproape de punct, decalata vreo 3-5 milimetri spre stanga.

Dupa 200jdemii de demontari /montar de pompa de pe masina si pe masina sau de reglat avansul / dat capac chiuloasa jos, rupt suruburi, nervi, melci, scoi, draci, craci ... am ajuns la concluzia ca pompa mea nu poate da avans mai mic de 7 din cauza unui defect inca nedescoperit, neelucidat si ascuns bine prin meandrele proiectantilor de la Boshc care au fost capabil sa creeze o asemenea porcarie ca pompa VP44.

In plus in anumite pozitii mai da si eroare P1220, asa ca dupa alte jdemii de minute pierdute la telefon cu rolland, am ajuns amandoi la concluzia ca cel mai bine ar fi sa trimit eu pompa la firma de meseriasi din cluj (nu ii dau numele sa nu iau ban pentru reclama) si sa asteptam verdictul testarii pe banc. Astazi mi s-a confirmat ca pompa a ajuns la Cluj si astept rezutatele testarii. O sa revin cu detalii.,

Inca o data mii de multumiri rolland pentru efortul depus, pentru bunavointa si pentru timpul pierdut cu mine. Esti un om de milioane cum rar se mai gaseste prin lumea asta.
  • funKys

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Am o mica mare intrebare!Dupa ce las masina mai mult timp fara a o porni.In mod special dimineata imi porneste greu, invarte de vreo 7, 8 ori.Ce piesa de pe pompa e de vina cu dezamorsarea acesteaia?E vb de pompa motorului X17DTL.Multumesc!
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Asta o poti afla daca ii faci un test de presiune. Atentie sa nu faci presiune mai mare de 2 bari.
  • funKys

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2011

  • Mesaj Privat
nu stiu cum sa fac asta, si nici nu am cu ce.ma gandeam la valva aia de sub stuturi.prin alta parte nu vad pe unde ar putea.
  • PopKorn

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
funKys a scris:Am o mica mare intrebare!Dupa ce las masina mai mult timp fara a o porni.In mod special dimineata imi porneste greu, invarte de vreo 7, 8 ori.Ce piesa de pe pompa e de vina cu dezamorsarea acesteaia?E vb de pompa motorului X17DTL.Multumesc!


Nu este neaparat de vina pompa. Ca si alte cauze mai pot fi:

- furtunele/conductele de motorina de tur/retur din rezervor pana in pompa
- furtunasele de retur de la injectoare pana in turul pompei
- o-ringurile de pe injectoare
- capac filtru motorina perforat
- coliere nestranse cum trebuie
- olandezele care strang turul/returul pe pompa nestranse cum trebuie
... si in general orice piesa de pe circuitul de motorina pe unde iti poate lua aer fals care il baga in pompa dimineata.

dupa cum a spus si rolland - test de presiune.
ai nevoie de o pompa electrica de benzina (de pe logan, bmw, etc) de 12 V care sa o legi inainte de filtrul de motorina sa trimita motorina din rezervor spre pompa si sa faci o presiune de 2 bari (preferabil sa ai si un manomentru) pe instalatie. returul din pompa ta de injectie in rezervor in obturezi/blochezi/astupi, pui contactul la masina, faci 2 bari cu pompa ajutatoare legata direct la baterie sau la ce sursa de 12v vrei tu, dupa care te uiti cu atentie peste tot si vezi pe unde picura motorina din instalatie.


In alta ordine de idei ca sa continui cu problemele mele, am primit raspuns de la standul din Cluj > concluzia electrovalva de avans + calculator pompa defecte, am optat pentru inlocuit complet toata partea electronica (PCM, electrovalve, senzor) = 2600 RON in care sunt incluse calibrari, manopere, etc ... marti imi vine pompa "noua" si abia astept sa vad cum se "simte" pe masina.
  • danielddd

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Deosebit tutorialul acesta,insa nu stiu cati dintre noi ar avea curaj sa desfaca pompa de injectie.Felicitari,am ramas uimit de cunostintele unor membri din Club Opel.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
asa e...
este util celor ce au ceva cunostinte de mecanica si curaj...
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR