Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • anin12

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Astra H SW 2006, 100k KM, 1.9DT 120CP 88KW - consumul pe care il am eu este urmatorul:

- oras: 9,8 - 10,5 lt / 100 km - fara a accelara peste 3000 rot / min si prin utilizarea maxima a inertiei masinii.

- afara: de la 6.6 - pina spre 8 lt croaziera 140 km

anul trecut am inlocuit egr-ul acesta fiind defect, in acest wch am desfacut din nou egr / clapeta de acceleratie si urmeaza sa dau jos galeria de admisie pentru a le curat, am observat depuneri consistente mai ales in galeria de admisie.

din cate am inteles traseul acestor depuneri este : galerie evacuare->egr->clapeta acceleratie->galerie admisie, pe internet am gasit tutoriale care recomanda inlocuirea garniturii dintre conducta „galeriei de evacuare”/egr cu o tabla care sa blocheze aceste gaze (aceasta operatiune generand un cod in ECU).

Care sunt cauzele creari acestor depuneri, exista vreo varianta de a le stopa fara a aduce modificari motorului... ?
Skip ads

  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cea mai intalnita cauza este mersul subturat. Viteza de 140 km/h este indicata in treata a IV a de viteza sau chiar a III a pe o lungime de minim 10 km cel putin o data la 200 km in oras. Adica n-o tine sub 3000 de ture daca vrei sa nu ai depuneri.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Acelasi consum il am si eu! Ma uit la comentariul de mai sus, cum naiba sa mergi cu 140 cu a3 a? Astra e Ferarri si nu stiam? In a 5 a la 140 km.h, ai peste 3000 ture totusi
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Dai a VI-a Smile
Skip ads

  • TazzDeejay

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2011

  • Mesaj Privat
hehe....facand un comentariu off topic colegul dorin are acelasi motor ca al meu y20dth.cred ca stie ca la 120la ora cu a 3-a ai 5000 de rotatii:)). insa intr-un fel are dreptate.eu am desfacut galeria dupa un an de zile si app 20 de mi si nu era cine stie ce acolo.insa in afara orasului cam se limiteaza motorul in turatii cateodata Very Happy
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
eu nu am zis ca prinde 140 in viteza III-a dar poate sa incerce Very Happy . Ideea este ca majoritatea merg "la consum" (mi-am dat seama din primul post) si de aici depuneri in galeria de admisie. Este adevarat ca pretul motorinei te face sa te uiti la turometru dar, decat sa fi tot cu capota ridicata sau foarte interesat de titluri ca "Da in nas la XXXX turatii", "Cod p0400, ce draq e asta?", "Motorul nu trage, parca-i o caruta", etc. si sa bagi banii in piese de schimb mai bine incalzesti motorul, iesi din oras, si incerci sa prinzi 100km/h cu a II-a, 140km/h cu a III-a, samd dupa care " pina spre 8 lt croaziera 140 km " Wink

Parerea mea Rolling Eyes
  • Spadolini

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
sau mai bine dai frumos egr-ul jos, galeria ca are niste clapete inauntru le cureti cu benzina daca nu aiun spray de frane, e simplu, o pui inapoi bagi 10 L de motorina si ii dai talpa 30-40 km cu turatie mare nu viteza si aia e!
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
astea cu talpa peste 3000 si alte aberatii sunt aiureli...daca turbina este in parametri si baga suficient aer toata problema revine injectoarelor si asta doar daca este CDTI(injectie common rail) mai rar si cele cu injectie directa cand injectoarele nu mai sunt in parametrii dar la comon rail acele injectoare sunt facute din fabricatie sa bage multa motorina si rezultand o ardere slaba cu emisii mari de funingine si nu ai decat sa cureti...cine este curios ii arat la mine cum arata galeria de admisie dupa 2000 de km mers in a VI-a cu 1800 de ture la 100 vectra b 2.2..si admisia curata.
Skip ads

  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
anin12 a scris:Astra H SW 2006, 100k KM, 1.9DT 120CP 88KW - consumul pe care il am eu este urmatorul:

- oras: 9,8 - 10,5 lt / 100 km - fara a accelara peste 3000 rot / min si prin utilizarea maxima a inertiei masinii.

- afara: de la 6.6 - pina spre 8 lt croaziera 140 km

anul trecut am inlocuit egr-ul acesta fiind defect, in acest wch am desfacut din nou egr / clapeta de acceleratie si urmeaza sa dau jos galeria de admisie pentru a le curat, am observat depuneri consistente mai ales in galeria de admisie.

din cate am inteles traseul acestor depuneri este : galerie evacuare->egr->clapeta acceleratie->galerie admisie, pe internet am gasit tutoriale care recomanda inlocuirea garniturii dintre conducta „galeriei de evacuare”/egr cu o tabla care sa blocheze aceste gaze (aceasta operatiune generand un cod in ECU).

Care sunt cauzele creari acestor depuneri, exista vreo varianta de a le stopa fara a aduce modificari motorului... ?


am vazut de la idei traznite la idei si mai trasnite prezentate de colegi...

problema iti apare de la drumurile scurte si mersul sub-turat combinat cu motorina proasta de romania.
dieselul nu e facut pentru oras, mai ales un motor asa mare ca al tau.
problema cu depunerile vine de la EGR. faza cu blocatu fizic e stupida. caci eroare din bord iti va masca orice alta eroare ce va aparea dupa. Cel mai simplu e sa te duci si sa-ti dezactivezi EGR-ul din soft. nu are absolut nici un impact asupra motorului si asta o pot confirma colegii ce au mai bine de 1 an cu el scos.
Altfel odata la 6 luni e bine sa dai admisia jos si sa-i faci o baie de benzina.
iar in rest macar odata la 2 saptamani sa mergi cu ea la un drum mai intins (sa stai cu motorul pornit si in miscare mai mult de 20-30minute) si sa o tii mai sus in ture cat faci asta (peste 2500-3000). treapta de viteza e la alegerea ta, numai 1-a sa nu fie.
Mai sus de 3000RPM nu vad rostu sa o turezi caci tot pe acolo iesi. EGR-ul e oricum inchis. sa ai grija si cu filtru de particole caci drumurile scurte il vor omora si risti sa se infunde.
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
tin sa te contrazic...motorina din romania e cea mai buna..locul 1 efix de la rompetrol...nici omv sici mol nici nimik nu o depaseste...si pe urma gazpromul...am bagat din austria de la shell si nici nu se compara cu ptromul decum cu astealalte...
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
poftim? Smile)) ma faci sa rad. poate ai avut tu noroc si ai prins buna da am prins motorina in romania de vroiam sa ma intorc la ala sa-i crap capu. si daca dai un search pe forum ai sa gasesti zeci de topicuri in acre fiecare lauda o alta firma si alte sute in care fiecare injura cate un producator. dute in vest (austria/germania) si alege cea mai vai de capu ei benzinarie din cel mai indepartat colt si vei gasi aceasi caliltate la motorina ca peste tot.
la noi rezervoarele unde stocheaza motorina sunt curatate din an in pasti, condensul sau apa pusa de buna voie e la ea acasa si cifra cetanica inferioara e perfect normala.
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Auzi scorpio tu esti unu din aia plecati care vorbiti de romani doar lucruri rele si voi sunteti diferiti...da auzi nemtii de unde au ei motorina si austriecii ca e plin de sonde la ei ce crezi ma...iti spun eu tot vine din romania rusia kazakstan si de la arabi..si te asigur ca nu le da ce e mai bun...tot dam exemplu pe nemti si ei incep sa ne copieze....intarzieri la trenuri cu zecile de minute si gunoaie in paduri cate vrei..germania e o capusa pe spatele europei..suge sangele la cei mai slabi..si ca incheiere nu dau un litru de efix pe 2 de la cele nemtesti..(invata si tu ceva..cu cat e transportata mai mult cu atat e mai slaba...cea mai buna e la sursa)
Skip ads

  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
si ce zici tu condens si dealea nu te inteleg..se vede ca nu ai habar ...rezervoarele nu au voie sa scape nici gram de vapori...cisterna cand vine si alimenteaza conecteaza un furtun de alimentare si unu de recuperare vapori care la randul lor sunt transformati...vb de benzinarii renumite nu de tilicari..
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
De exemplu eu sunt in romania si zau ca aici la noi treburile sunt facute de mantuiala. Da, in unele benzinarii de la noi mai uita sa curete condensul (apa aia care se face dupa o vreme in rezervoare sau ajunge acolo in mod voit). Motorina mai proasta ca la noi probabil este la bulgari sau moldoveni (nu zic ca nu este si motorina buna la noi, insa nu prea stiu unde...).
Iar ca sa fim la subiect, motoarele trebuie turate cat mai aproape de cuplul maxim pentru o buna functionare pe termen lung a motorului. Un mers subturat cauzeaza depuneri in motor si in catalizatoare.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Ciprinhio a scris:Auzi scorpio tu esti unu din aia plecati care vorbiti de romani doar lucruri rele si voi sunteti diferiti...da auzi nemtii de unde au ei motorina si austriecii ca e plin de sonde la ei ce crezi ma...iti spun eu tot vine din romania rusia kazakstan si de la arabi..si te asigur ca nu le da ce e mai bun...tot dam exemplu pe nemti si ei incep sa ne copieze....intarzieri la trenuri cu zecile de minute si gunoaie in paduri cate vrei..germania e o capusa pe spatele europei..suge sangele la cei mai slabi..si ca incheiere nu dau un litru de efix pe 2 de la cele nemtesti..(invata si tu ceva..cu cat e transportata mai mult cu atat e mai slaba...cea mai buna e la sursa)


eu n-am idee la ce te referi, insa zi-mi si mie la benzinaria ta preferata cand i-ai vazut ultima oara curatand rezervoarele? Eu i-am vazut aici.

daca vrei sa purtam o discutie constructiva hai sa stam on-topic, nu priveste pe nimeni ce fac eu cu viata mea, si nu-ti mai da tu cu parerea despre mine sau ce/cum/unde fac eu.

Trecand peste asta, daca tu chiar crezi prostiile ce le-ai zis, ca OMV a cumparat Petrom si lasa in romania benzina buna si trimite in austria benzina proasta te inseli amarnic. austriecii sunt printre cei mai mari dealeri de petrol din europa.
Iar vesticii, foarte multi au petrol din Norvegia, de asta e si norvegia putred de bogata (vezi GDP).
cat despre petrol, tankerele vin cu titei si se prelucreaza local, peste tot in lume caci se poate controla mai bine calitatea si stabilitatea titeiului e mai mare decat a benzinei.
Tu continua sa crezi ce vrei, eu am scos apa din filtru de motorina aproape mereu cand l-am schimbat. si jegul pe care l-am scos de acolo m-a speriat.
Din pacate acum n-am masina, caut sa-mi cumpar, insa cat am avut nu mi-am pus niciodata problema calitatii.
tu poti sa crezi ce vrei despre romania si germania, nu vreau sa discut politica sau altceva, insa dute in vest si intreaba de OPC sa vezi cati au auzit de el, dute in Romania sa vezi cati au auzit de el. Problemele cu calitatea produselor la noi e foarte ridicata comparativ cu tarile vestice.

adaugare:
n-a zis nimeni ca vaporii se arunca in aer, dar acum doar nu crezi ca rezervoarele alea sunt vidate nu?
la fel ca si la tine in rezervor, intra aer in ele in anumite conditii, si saracia aia de aer in general are o umiditate relativa, ce se traduce in cantitatea de apa in volum, iar la 100% e ploaie. si in general e peste 40%. e RH% (relative humidity) e calculat in functie de temperatura. CU cat temperatura mai mare, cu atat si cantitatea de apa ce poate fi intr-un volum de aer, si invers. problema e ca tie iti intra aer cu RH 80% la o temperatura de 30grade in rezervor si acolo sunt doar 20 sau poate mai putin si atunci aerul devine saturat si se face condens, si unde oare curge condensul ala? sau il ia nenea cu cisterna si-l face benzina ?

invata diferentele dintre condens si vapor inainte sa te dai cel mai super patriot.
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
auzi tatut am terminat facultatea la ecologie si cata chimie stiu eu nu cred ca ai tu habar...am si masina si motocicleta si cati km am gacut eu in europa no sai faci tu in viata ta...inclusiv in asia da in fine n-are rost sa ne contrazicem...motorul si masina mea cum merge cu motorina si benzina de la rompetrol nusi poate imagina toata austria..in fine fiecare baga de unde vrea si merge cu scula lui cum vrea...
si pentru colegu de mai sus ce a spus ca in romania sunt doar lucruri de mantuiala te asigur ca nici masinile de la noi nu sunt asa de lauda...eu reconditionez turbine si tin sa mentionez ca 60-70% din diese-lurile din romania sunt cu turbinele inafara parametrilor functionali...si merg cu ele asa datorita preturilor care se ivart de 250eur ...pe langa ca mai scapa si ulei in admisie nu baga nici suficient aer...si atunci vii si intrebi de unde atata mizerie in admisie..
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
eu n-am idee cu cine ai crapat tu seminte in ultima vreme insa invata sa te adresezi oamenilor.
N-am idee ce univesitate e ecologia, si nu prea-mi pasa. Ma bucur ca ai invatat multa chimie, si sper sa-ti ajute cu ceva in viata, atitudinea sigur nu te ajuta. ma bucur pentru tine ca ai cea mai buna motorina din lume si ca tu repari turbine, desi n-am inteles de ce nu esti chimist, dar asta e alta poveste.
de unde ai tu totusi statistica de 60-70% caci sunt curios. Ce inseamna la tine turbina inafara parametrilor?
si ca sa stii si tu ca cel mai mult jeg in admisie in baga EGR-ul si mai ales cand motorul e rece si arderea e proasta. Asta e boala romanului care-si ia diesel si-l conduce in oras cate 3-4 km odata si asa nu apuca de loc sa se incalzeaca.
Mult success in viata si cu reparatu turbinelor.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Amuzanta conversatia, dar cam aiurea! Omul ala care repara turbina, a facut o statistica nationala ceva, sau zice asa din cauza faptului ca nu are nici un client in afacerea lui?
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
...cred ca e ceva in aer ! .....mah , mai nou gasesc tot contre pe topice.
Fiind in localitate de frontiera vad/cunosc/stiu tiristi care inainte sa ajunga in Ro si dupa ce ies din RO alimenteaza la greu din Ungaria . Motivul ? ....,,frate , eu am de mers x mii de km in y timp ....n-am eu vreme sa curat filtre sau sa ma rog de motor sa traga z tone..
Conform principiului ,,la pomul laudat sa nu mergi cu sacul,, n-am alimentat niciodata la Petrom ( motorina vorbesc). Da , suna a folclor cumva .... nu departe de mine e un Petrom .....ba, zici ca se da motorina pe gratis , asa coada e la pompa! Stiu doar ca masina imi merge bine cu orice motorina mai putin cu cea de la LukOil . Dar asta e masina mea , cu reglajele si defectele ei ...... nu inseamna ca si e universal valabil. Alimentez Mol ca am 2 statii dispuse strategic fata de mine ...una aproape de casa , una aproape de serviciu ......si masina n-are nimic impotriva.
Legat de depuneri in admisie ..... da , romanul dupa ce a pornit , in secunda 2 pleca de pe loc si ruleaza grabit 3 km pana la serviciu ...si mai face 3 la intoarcere. In cazul asta si-ar putea demonta sistemul de racire ca oricum n-are rost . Sau chinuie un diesel in trafic si semafoare pe turatie de benzinar iar cind iese la drum intins ma dispera pe mine ca ruleaza cu 60 in a 5-a pe considerente de consum ! ... si se mai poate adauga o turbina schioapa ce sufla ulei , filtre schimbate cincinal, combustibili ( in special motorina) cumparata de langa gard , etc.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
is total cu tot ce ai zis tu bh13ncu, cu exceptia plecatului in secunda 2. dieselul se incalzeste in sarcina, chiar la mine scria ca nu e recomandat sa stationezi cu motorul pornit prea mult timp. e adevarat ca ar trebui sa astepti acolo 1 minut sa isi faca ungerea treaba, dar mai mult e inutic si chiar daunator.
benzina se incalzeste mult mai repede pe loc, insa nu isi are rostul de cand cu motoarele cu injectie.
in rest ai rezumat totul perfect Smile

P.S. eu evit sa pun de la unguri, nu din considerente rasiste, dar auzisem mai demult ca incearca sa te tapuiasca daca pot, si exact asta am patit in singura data cand a trebuit sa opresc ca sa mai pun 10litri sa traversez ungaria fara probleme. A venit ala si direct ce-a mai scumpa motorina a turnat-o in rezervor fara sa apuc sa mai urlu la el, si apoi a facut ochiii cat ceapa cand a vazut ca s-a oprit la 10 litri Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR