Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • catalin savu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 1.6xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Salut in primul rand.sunt nou pe acest forum.
Nu trebuie sa mai imi explic problema,fiind aceeasi cu a lui Syka,dar fiind ca discutia era veche am redeschis-o.

''Salutare, am si eu o problema cu ventilatorul pentru ac/racire motor. Avand Astra Classic, eu am doar un singur ventilator pentru cele 2 functii. Masina este din 2008, avand 51.000 km la bord. Pana acuma nici o problema cu ea, a mers impecabil tot timpul, reviziile la timp, consumabile de calitate, i-am dat tot ce trebuie.

De 2 zile insa am observat o chestie care nu cred ca este normala, pentru ca inainte nu facea asa. Incerc sa va explic cat pot mai bine.

Deci, pornesc masina toate bune si frumoase, dar cand dau drumul la clima ventilatorul incepe sa se invarta dupa circa 5 secunde si se invarte pe pozitia cea mai mare tot pt aproximativ 5 secunde, dupa care se opreste. Apoi din nou sta oprit, iarasi porneste la maxim, iar se opreste si tot asa cat timp am AC pornit....nu conteaza ce temperatura ii dau sa fie in masina (am climatronic, daca conteaza), ca ventilatorul se comporta la fel.....porneste la maxim pt cateva secunde, apoi se opreste si tot asa. Totodata, acest simptom este acompaniat de un zgomot ca de motor diesel (nu stiu exact cum sa descriu mai bine). Acest zgomot, la fel se aude odata cu pornirea AC. Martori in bord nu se aprind deloc, iar de bagat baga aer rece foarte bine, deci practic doar ventilatorul care tot porneste la maxim si se opeste in repetate randuri este problema si banuiesc ca nu este bine sa se comporte asa, ca ar putea sa duca la defectarea lui.....cum am obs problema, umblu tot fara AC pornit, ca nu vreau sa afecteze mai tare.....

Masina este un Astra Classis, Z16XEP. Ceva sugestii cu ce ar putea sa aibe si eventuale solutii? Va multumesc! ''

O constatare suplimentara ar fi ca nici motorul nu mai sta la 90 grade cum statea inainte,se duce la 100 si pleaca ventilatorul pe o treapta mare,nu stiu care,a doua sau a treia.
Mai rau este cand opresc motorul,temparatura creste, si nu mai pleaca ventilatorul decat daca pornesc motorul.Cred ca inainte pleca si fara motorul pornit,asa este normal la masinile cu ventilator electric.
Probabil este o problema,sigur este.
As dori sa stiu,daca a mai patit cineva asa ceva, ce implica(schimbarea motorului sau a vreunei cutii de comanda si cam cat ar costa)
Va multumesc.
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ai blocul de rezistente ars pe electroventilator. Iti functioneaza doar pe treapta a 3-a.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=69136
  • astra_cc

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
100% blocul de rezistente este ars pe electroventilator cu functie dubla (A/C SI apa) care se poate schimba destul de usor , legat de pret 200lei .Daca te intereseaza blocul de rezistente lasa-mi un PM cu nr de tel si ne auzim .
  • *sven

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2011

  • Mesaj Privat
eu zic sa verifici la un service inainte de a cumpara orice...se poate verifica oarecum usor de catre un electrician (sau nu neaparat fix electrician) ce si cum. chestia e ca trb ridicata sau sa se aseze el pe jos pt ca blocul de rezistente pt ventilator e undeva sub vasul de lichid pt parbriz. SFAT PRINCIPAL: verifica intai!
Skip ads

  • astra_cc

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
@sven -din cate stiu eu acel bloc de rezistente este montat pe carcasa electroventilatorului in dreapta jos cum te uiti la motor daca vb de asa ceva :

  • *sven

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2011

  • Mesaj Privat
intamplator eram in service cand s-a prezentat cineva cu aceeasi problema si am vazut ca mecanicul proba electroventilatorul cu niste fire trase din zona aceea,masura ceva pe acolo,apoi neavand efect,isi lua curent direct de pe baterie dar din pacate era mort electroventilatorul si nu sigurantele. personal am intrebat fiind curios si asa mi-a spus...ca acolo sunt sigurantele pt acel electroventilator. eu am luat-o de buna ca nah...dar nu cred ca a glumit..
  • catalin savu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 1.6xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Am cautat la toate reprezentantele Opel si am gasit electroventilatorul numai la comanda intre 1200 ron si 1600 ron fara montaj.
Acum incerc pe la dezmembrari,unde am gasit ceva,dar cu 3 pini, mie imi trebuie cu 4 pini.
Mai caut.
Daca stie cineva de unde se poate cumpara mai ieftin,ii multumesc anticipat.
  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Vezi pe aici poate ai noroc sa gasesti (pieseauto.ro)
Sau pe la dezmembrari cum ai zis tu.

Vezi ce zice si ToniStorm
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=43375 ToniStorm aici.

Bafta!
Skip ads

  • adidavid_buffe

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 1998 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2011

  • Mesaj Privat
buna ziua,
imi cere scuze daca nu postez bine intrevarea deoarece sunt nou pe acest forum,detin un opel astra g din 98 motor 1.4 16v X14XE si ma confrunt cu urmatarea problema
eroare p1540,simtomele sunt urmatoarele: cupleaza compresoruc de clima si dupa aprox 1 minut de decupleaza singur,pe langa asta imi urca si acul la apa peste 90grade,freon in instalatie este..
pls ma poate ajuta cineva cu o parere?
multumesc
  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1264185
P1540 - Semnal incorect de la presiune climã (asta nu stiu ce este.)

Acul nu sta la 90 fix sta pe la 92
Pai daca sta acul pe la 92 °C este bine sa nu fie mai mult atunci nu este bine.(de verificat furtunul dupa termostat daca se incalzeste daca, daca da termostatul functioneaza (se deschide) si daca baga caldura in masina atunci totul este ok cu temperatura 92 °C .

Vezi ce mai spun baieti.
  • catalin savu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 1.6xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2013

  • Mesaj Privat
AM DESCOPERIT AMERICA!
Azi de dimineata mi-am propus sa merg la OpelShop sa comand piesa.Dupa care voiam sa desfac masina si sa vad despre ce este vorba.(de obicei nu fac acest lucru,cu Dacia faceam,dar cu asta nu).
Numai ca am inversat ordinea.
Si am desfacut masina.
Am scos piesa,electroventilatorul,care era bine prins cu vreo 4 bride de un manunchi de cabluri,si am constatat defectul.
Acea rezistenta, care este ceramica, langa ea se afla o siguranta termica,dar care era intacta,era buna.Dar curentul care trecea prin ea nu mai ajungea nicaieri.
Este o rezistenta cu 2 infasurari sau cu priza mediana.
Cert este ca facand un strap intre cele infasurari(pini ai rezistentei)aceasta acum conduce curentul,se inchide circuitul.
Cred ca a fost intrerupta inainte de conexiunea cu exteriorul,ca sa zic
Am alimentat la rece piesa si a functionat,cele 2 turatii erau la locul lor.A treia oricum este pe direct.
Am pus piesa la loc,am dat drumul la clima si ventilatorul a pornit.
Deci,CAZ REZOLVAT.
Va multumesc pentru suport.
Toate cele bune.
  • adidavid_buffe

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 1998 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2011

  • Mesaj Privat
buna ziua,
dany 7776 inca nu am depistat problema,ventiltoarele nu pornesc,nici cand ajunde apa la 101 grade,ac porneste iar dupa cateva secunde se opreste.
Skip ads

  • lulache68

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Bunã seara! Știe careva ce valoare are rezistența aia ceramicã din blocul de rezistențe de la electroventilator? Cã aia termicã nu se duce dar e bine de avut câteva d-alea ceramice p-acasã.
  • octavianavr

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Salutare opelisti,

In primul rand exista in doua locatii diferite aceasta rezistata: 1 la clima (cel din habitaclu), 2 la GMV (se mai numeste si ventilator radiator).
Am si eu probleme cu cel de la GMV. Intrebarea este se gaseste separat aceasta piesa? la mine in Pitesti nu am gasit la niciun magazin. In cazul in care nu se gaseste, ce alternative axista? Se gaseste rezistanta aceasta la metru? daca se gaseste, ce caracteristici trebuie sa indeplineasca?
  • lulache68

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Uite aici un tutorial fãcut de mine. Piesa aia nu se gãsește separat. Cu mare noroc, prin dezmembrãri. http://www.youtube.com/watch?v=atIyVpOblls
  • octavianavr

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Eu ma gandeam la inlocuirea rezistentei arse cu una de nichelina sau kanthal care se gaseste in comert la metru ( http://etigaraelectronica.a...m+-+10+metri.html ), dar intrebarea este: ce lungime se pune si ce caldura degaja? pentru ca ma gandesc ca ar trebui redimensionata si siguranta termica.
O alta intrebare legata de adaptarea prezentata anterior este: ce rol au celelalte 2 fire cu papuci mai mici? si cum anume se leaga becul astfel incat sa porneasca singur in functie de temperatura apei?
  • lulache68

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Am mai explicat tot pe un forum de Opel dar nu gãsesc acum. Deci se ia o nichelinã de 2500 - 3000 W de la ruși, se îndreaptã, se pune în douã și se ruleazã sârmele între ele. Apoi un capãt se leagã la plusul bateriei sau la orice sursã de 12 v CC. Un papuc gen clește se leagã la plusul (pinul) primei viteze a ventilatorului. Vezi cã scrie în mufã 1, 2, 3 și 4. Minusul de la sursa de curent se leagã la ventilator direct. Cred cã pinul 4. Apoi se prinde cleștele de nichelinã de departe, adicã vreo 15 cm și se observã viteza ventilatorului. Dacã e prea mare, mãrim distanța, dacã e prea micã, o micșorãm. Astfel determinãm ce lungime trebuie sã aibã prima rezistențã, aia care pornește pe prima vitezã, aia mai înceatã. Viteza a doua se calculeazã la fel, se micșoreazã lungimea firului de nichelinã ca sã meargã mai repede. Ei, acum atenție cã treapta 1 de vitezã este determinatã de cele douã rezistențe gãsite pânã acum, legate în serie. Deci prima rezistențã ar trebui sã dea treapta a doua iar a doua rezistențã, treapta a treia. A patra este pe direct. Dupã ce se determinã cele douã rezistențe, fiecare se spiraleazã pe un bãț mai gros, creionul e cam subțire, și se monteazã în locul celei sau celor arse. Poate nu trebuie refãcutã decât una din cele douã. Montarea se face prin capsare nu lipire pentru cã fludorul nu prinde pe nichelinã și rezistența se mai și încãlzește astfel cã existã riscul de a se topi. Fludorul. Sau cositorul, cum vreți sã-i spuneți. Celelate douã fire, deci cele care vin la mufele cele mici de pe mijloc nu sunt decât alte douã plusuri care vin de la releul care le comandã. Deci ventilatorul are un releu sub bord undeva. La o anumitã temperaturã pune curent pe plusul de la pinul 1, ca sã porneascã prin rezistența 1, dacã crește temperatura pune curent pe plusul de pe pinul 2 ș.a.m.d. Deci al ventilator vin patru fire: unul e minusul (masa) iar celelalte sunt trei plusuri dar comandate fiecare de un releu aflat sub bord. Dacã n-am fost destul de clar mai întrebați. Dar se potrivește la Opel Astra Caravan de ex. și ventilatorul de la Opel Insignia din 2010. Sau de la alte modele, totul e sã aibã mufa aia patru pini.
  • octavianavr

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema. Am cumparat un arc de nichelina cu 10 lei si o siguranta termica cu 2 lei si le-am montat pe suportul vechi. Totul functioneaza perfect.
Multumesc frumos lulache68 pentru sfaturi.
Am mai gasit si alti useri care au procedat la fel: https://www.clubopel.com/vie...9136&start=60
  • lulache68

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Cu plãcere! Sper cã ai verificat un pic cât de tare se încãlzește. Nu de alta dar dacã rezistențele sunt foarte diferite și merge înroșitã, poate topește ceva sau poate lua foc. Atenție!
  • octavianavr

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Da am verificat. Dimensionarea rezistentei am facut-o in functie de viteza ventilatorului, dar la o viteza aproximativ la fel ca cea originala, rezistenta era cam incinsa, dar nu rosie, iar eu am preferat sa o fac mai lunga si viteza putin mai mica la ventilator, astfel incat rezistenta sa nu stea foarte incinsa; oricum am montat si siguranta termica de 142 grade C. Am facut deja 200km si totul e ok.
Multumesc din nou pentru ajutor!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR