Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Deci ai avut ca si mine uzura in articulatia intinzatorului (ureche + bucsa de plastic). Multumiri pentru completari si mai ales pentru poze. Cred ca ar putea fi mutat la tutoriale dupa ce este putin pieptanat de "umpluturi" si modificat titlul in "Schimbare curea de accesorii Y20DTH si reparatie intinzator".
Skip ads

  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
zafira 2.0 automatic a scris:

P.S. Dupa ce am montat totul si am efectuat proba de functionare cu volmetrul, in cursul zilei am constatat ca functia de confort deschidere si inchidere a geamurilor electrice nu mai functioneaza. Atat din cheie- inchidere centralizata cat si din butoanele de actionare.
Sa inteleg ca e o masina de care nu te plictisesti niciodata fiind plina de surprize "placute" deci alta zi si .............
Oare se poate muta la tutoriale?


trebuie reprogramate geamurile:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=2399
(postul meu - al 7-lea)
  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Foarte bun tutorialul.Multumesc celor ce l-au facut(Ldivora si zafira 2.0 automatic).Azi am executat si eu operatiunea de scoatere a alternatorului,ptr. a schimba puntea de diode,deoarece am achizitionat in februarie o baterie Bosch de 75 Ah si la ultima prezentare la garantie nu prea aveam volteii(14.1+_0.3V).Mentionez in plus ca am schimbat si cureaua de accesorii,care la masina din semnatura e putin mai lunga ca la Astra lui Ldivora.A mea e un Good Year,cod 6KP1900.Cea pe care am inlocuit-o era 6KP1902.Joc la bucsa intinzator nu aveam,rulmentul de pe rola intinzator era intr-adevar uscat(am bagat rola cu rulmentul incorporat in Decarbusolv,curatat rulment,pus vaselina in el,capacele rulment montate).Sper sa fi scapat de acel scartait,deoarece isi facuse aparitia si la mine.De asemeni sper sa pot spune maine cand pun bateria pe masina ca mi-am rezolvat problemele...iar,datorita ClubOpel. Wink
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
cu intinzatorul cum ati facut...? l-ati schimbat complet sau doar bucsele...? ceva preturi...?
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Intinzatorul (bucsile) l-am reparat pe loc.
Eh si acum sa vedem de unde mai poate apare scartaitul, atunci cand nu e de la rola intinzatorului. Motorul Y20DTH mai are inainte de compresor, pe cureaua de accesorii si o rola tot de plastic, ca cea de la intinzator, dar ceva mai mare in diametru, la care trebuie facuta acceasi operatie de gresare rulment. Toate bune si frumoase. Dupa demontare scut si chin de scos capacul protector de la rulment, se incepe operatia de scoatere a surubului central de la butucul rolei. Ghinion, nu iese de tot (presupun ca mai trebuie vreo 5 mm spatiu. Cred ca acest spatiu se poate obtine, demontand suportul de motor dreapta (cel de sub filtrul de aer) si ridicand putin motorul cu un cric, punand un blat de scandura sub baia de ulei, nu am incercat dar urmeaza sa verific.
  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
La Vectra mea nu a fost necesar sa fie scos suportul motor dreapta,e ceva loc...mai problematic e cand scoti tamponul din urechea care e la carcasa filtru aer in dreptul suportului motor,dar cu atentie iese.Daniel la mine nu a fost cazul sa schimb intinzatorul,am scris...gresat doar rulmentul rolei intinzatoare.Cost reparatie:
-punte de diode alternator Bosch,cod:0 124 415 005=118 RON;
-curea accesorii Good Year 6 KP 1900=61 RON. Atat.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
reparat bucsa, dar cum...? ca suna cam aiurea.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu suna deloc aiurea. Reparatia este provizorie.
Se completeaza uzura in corpul de aluminiu al urechii intinzatorului cu un bailagar de tabla de aluminiu de grosime adecvata (potrivita cu uzura), ruluita pe un dorn la dimensiune si pilite capetele ca sa arate ca o semiluna in profil. Apoi se roteste bucsa de plastic cu partea neuzata in sensul impingerii intinzatorului si se strange surubul central al bucsii de aluminiu, astfel incat aceasta nu se mai poate poate roti. Cam asta e tot, nu trebuie decat putina indemanare.
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Gata am reusit sa scot rola de ghidaj, bineinteles ca am pus vaselina ca si la cea de la intinzator. Dar scartaitul nu a disparut. Inainte de a ma apuca sa dau jos fulia compresorului sa gresez si la ea rulmentul, am tras de curea sa verific sageata si surpriza: SCARTZ! Am demontat tot intinzatorul, am demontat de pe suportul rolei intinzatorul propriu zis, am tras mansonul de cauciuc si cand am batut cu el in menghina a cazut belsug de rugina de pe arc. Drept urmare i-am turnat ulei, am repus mansonul de cauciuc, l-am agitat bine si l-am montat. Rezultat:nu mai scartaie nimic.
  • laurica

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2007

  • Mesaj Privat
am o intrebare la tine , se auzea cumva acel scartzait si cand stateai pe loc ? sau doar in mers?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Pe loc, la relanti.
  • marianas

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am o Vectra A 2.0l 16V motor X20XEV. 136CP.
Dupa pornire timp de 5 minute la relanti se aude un zgomot asemantor unei frecari metalice in zona curea distributie-role intinzatoare,etc, dupa care dispare sau se aude la o frecventa mult mai mica. Masina are shoc electronic si dupa ce isi face ciclul pot spune ca nu se mai aude, acest zgomot variind in intensitate in zile diferite.
@LDivora am citit tot ce ati discutat anterior si mi-a placut ca esti adeptul de a rezolva problemele in particular fara service. As avea nevoie de unele sfaturi practice.
Skip ads

  • hawk

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1994 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salutare! Eu am un Vectra C18NZ din 12/94. Zilele astea am observat ca s-a deteriorat destul de serios cureaua ce antreneaza alternatorul si pompa de servodirectie. Imi poate spune cineva ce operatiuni trebuie facute pentru a o schimba si de unde se regleaza intinderea ei? ( am observat ca alternatorul nu pare a putea fi miscat inspre motor, deci nu cred ca deaici pot destinde si apoi intinde vechea si noua curea).
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Oare nu ati observat titlul subiectului? Discutia este despre Y20DTH. Daca nu gasiti discutii despre motoarele voastre, deschideti subiect nou la "Cum sa" sau la "Probleme tehnice".
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
weekend-ul asta mi s-a rupt fulia de la alternator (intentia lor e laudabila, aluminiu, usor etc dar daca mai puneau 1mm carne era ok) si evident a scapat si cureaua, a aparut semnul de service in bord, apa deja era trecuta de 90 grade (nici nu visam ca era cureaua), insa nimic legat de baterie, pe tester eroare P0620 daca ma mai tine memoria, n-am gasit-o repede in tis sa vad la ce se refera, iar motorul la relantiu mergea neregulat. Cam asa cred ca se intampla si la 2.0, e bine de stiut.
  • Hanor Radu

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2001 z16 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2009

  • Mesaj Privat
La zafira din 2000, cod motor z 16 xe stie cineva ce fel de curea trebuie? Cati dinti trebuie sa aiba cureaua? Ce cod?
  • romeo3108ro

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2008

  • Mesaj Privat
in timp ce ma intorceam din concediu pe A2 in dreptul localitatii Fundulea cand sa intru pe banda 1 am tras de volan ca la vechiul saviem;ma uit pe bord si in moment imediat urmator apare si semnul rosu de baterie.Am tras pe banda de urgenta si cand m-am uitat sub caopta motor am vazut ca nu este vorba despre curea
,ci despre rola de ghidaj.Am taiat curea ca sa nu am alte surprize.Mare ghinion zic in gandul meu mai ales ca era ora 24 si eu trebuia sa ajung in Dr. Taberei;fac crucea mare si zic doamne ajuta sa ma tina bateria pana acasa.Am mers pornind motor si acceleram pana la 70 -80 apoi opream motor si mergeam din inertie;asta o faceam pentru a evita cresterea temperaturii este 95 grade a lichid de racire.dupa alte cateva peripetii(oprit de echipaj politie,descarcat baterie definitiv,tractare masina) am ajuns acasa.
Sambata am reusit sa imi schimb kit de accesorii (rola ghidaj + curea accesorii + intinzator).Multumesc lui Laurentiu pentru tutorial facut de el si mentionez ca la mine nu a fost nevoie decat de o cheie torx E14.Maine seara o sa pun si un desen cu modul de pozitionare al curelei care m-a cam chinuit putin pana mi-am dat seama cum a fost pozitionata
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Azi am auzit si eu pentru prima data acel scartait al curelei la pornire. Cand am aruncat o privire, am constatat ca prezinta si o urma de uzura in partea dinspre motor. Din experienta voastra, puteti sa-mi spuneti daca este suficient sa schimb doar chitul de accesorii (curea, rola si intinzator)? Sau macar ce si cum ar trebui sa verific pentru a nu o distruge si pe cea noua?
Scuze pentru calitatea pozei.

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Daca tot am fost la reprezentanta pentru drive testul cu insignia, am rugat un mecanic sa se uite la curea. Mi-a spus ca nu trebuie schimbata decat cureaua intrucat rola si intinzatorul sunt bune.
  • mircea v

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Buna , am si eu o rugaminte pentru LDivora sa ma lamureasca intr-o problema, in desenul cu ,,Intinzator curea accesorii'' punctul de oscilatie(banuiesc ca este o bucsa) suport rola intinzatoare este fix sau se roteste fiindca daca se roteste inseamna ca al meu este intepenit si probabil va trebui sa cumpar tot ansamblul daca nu reusesc sa o deztepenesc sau poate exista o solutie , multumesc anticipat pentru orice raspuns
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR