Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Majoritatea il folosesc fara tratament de motor Metabond, iar Motul X-Cess 5w40 nu e un ulei atat de laudat... dar se preteaza foarte bine pe motorizarile X15DT/X17DT/Y17DT/Z17DTL ISUZU. Probabil ca la motorul GM al colegului @gabiopel nu e la fel de bun cu ce folosea inainte (in combinatie cu aditivi). Dar relax... ca mai sunt colegi cu X20DTH/Y20DTH care au bagat X-Cess 5w40, asteptam si feedback-ul lor.

ulei de motor pentru 'turbo diesel truck' = ulei de motor pentru autoutilitare si camionete de tonaj mic (eventual pentru masini gen Toyota Hillux, nu stiu exact cum se numeste categoria asta). In general ulei de motor pentru motoare diesel puternice de turatie mai redusa (sa zicem max. 3.000rpm turatie sustinuta, la drum lung).
Skip ads

  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Cu sau fara aditivi , uleiul motul dupa parerea mea nu e ceea ce pare pentru un y20dth . Pe mine nu ma incantat,
  • Xenon21

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Eu am folosit pe y17dt Motul 8100X-cess 5w40.Prima parere e ca la relantiul e mai silentios si la mers turat 3000-4500,uleiul nu se mai face ca"motorina" adica lichid, isi pastreaza calitatile.Eu unul sunt multumit de el chiar daca pretul e mult peste celelalte.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Ciudat ! ... am Motul X-cess ...am y17dt ... dar la mine e cam invers ! Adica motorul e mai zgomotos la relantiu decat la punerea in miscare ..... si mai e zgomotos dupa 3.500 ture incolo !
Skip ads

  • Xenon21

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Poate nu e original, eu il am de aproape 6000km si motorul merge ca nou (nici uleiul nu sa inegrit fata de cum se inegrea la celelalte). Ralantiul e mai silentios iar in ture de peste 3500 chiar se aude frumos tinand cont ca e motor diesel...Eu unu` chiar il recoamnd chiar daca pretul este aproape dublu.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Eu nu pricep de ce spuneti voi ca X-cess-ul ar fi scump ! Pai stau si ma intreb ce fel de uleiuri foloseati si la ce preturi ! ....am avut inainte Aral si a fost 34-35 lei litru - si cica e un ulei uzual .....am trecut la Motul X-cess care a fost parca 36-37 lei / litru.

Referitor la zgomoteala din postarea anterioara , intre timp s-a rezolvat. Nu avea saracu Motul nici o vina ca mie imi trancanea injectia ...s-a rezolvat cu adaos de ulei 2T in motorina.
  • Xenon21

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2012

  • Mesaj Privat
De ce spun ca am dat dublu? Pai pana acum am folosit Havoline 5L si pretul era undeva la 100ron... iar Motul 5L undeva la 190ron... Eu cel putin vad o diferenta sau l-am luat eu prea scump.. Dar cu toatea astea eu chiar il recomand...numai Motul o sa folosesc Very Happy
  • cristi90

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pentru un Z16XE din 2002 ce Motul recomandati? 5w40 sau 10w40? Acum am Mobil Super 2000 X1 10w40 si in 7000 km mi-a papat cam 350 ml.
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Nu stiu incearca 5W40 daca il papa la urmatorul schimb bagi 10W40
Eu am 5W40 se pare ca nu il papa dar depinde si ce ulei bagi.
  • TOTAL_valib

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 2000 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
gabiopel a scris:Revin cu , cateva impresii legat de uleiul motul 8100 X cess 5w40 - Nu stiu cum se comporta la alte dieseluri de 2000 dar comparativ cu ce am avut inainte Mobil 1 turbo diesel truck , Motulul este zgomotos si am facut cu el doar 300 km Intr un cuvand nu e ceea ce pare , parerea mea .O sa l urmaresc dar sincer spun ca nu cred ca l apuca vara.Poate la alte motorizari se comporta foarte bine , nu contest.
visse - te contrazic -NICIODATA uleiul motul nu se comporta ca si Mobil 1 turbo diesel truck cu metabond . Dupa parerea mea e mai slab ca Mobil 1 cu/fara metabond . Eu vb doar strict legat de motorul de 2000 , in rest nu ma intereseaza.

Inca odata, viata bate filmul !
Reorientati-va spre valvoline, am scris in postarile mele pe alte topicuri despre motul (ulei mineral, cel mult hidrocracat conform msds-ului) si despre uleiurile valvoline - ce a recomandat mereu si opelvn pana nu demult !
Cine are buget, recomand ce sustine si opelvn pe multe topicuri Mobil 1 0w40 NL cu capac auriu versiunea noua, sau macar Mobil 1 versiunea americana folosita la cursele de masini Nascar
  • Avram Adrian

  • Mesaje scrise: 654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Eu merg de ceva timp pe Motul 5W30 Dexos 2 si chiar ieri 13.01 am facut revizia tot Motul am bagat sunt multumit
  • luci_t

  • Mesaje scrise: 254
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2011

  • Mesaj Privat
TOTAL_valib a scris:
gabiopel a scris:Revin cu , cateva impresii legat de uleiul motul 8100 X cess 5w40 - Nu stiu cum se comporta la alte dieseluri de 2000 dar comparativ cu ce am avut inainte Mobil 1 turbo diesel truck , Motulul este zgomotos si am facut cu el doar 300 km Intr un cuvand nu e ceea ce pare , parerea mea .O sa l urmaresc dar sincer spun ca nu cred ca l apuca vara.Poate la alte motorizari se comporta foarte bine , nu contest.
visse - te contrazic -NICIODATA uleiul motul nu se comporta ca si Mobil 1 turbo diesel truck cu metabond . Dupa parerea mea e mai slab ca Mobil 1 cu/fara metabond . Eu vb doar strict legat de motorul de 2000 , in rest nu ma intereseaza.

Inca odata, viata bate filmul !
Reorientati-va spre valvoline, am scris in postarile mele pe alte topicuri despre motul (ulei mineral, cel mult hidrocracat conform msds-ului) si despre uleiurile valvoline - ce a recomandat mereu si opelvn pana nu demult !
Cine are buget, recomand ce sustine si opelvn pe multe topicuri Mobil 1 0w40 NL cu capac auriu versiunea noua, sau macar Mobil 1 versiunea americana folosita la cursele de masini Nascar

Ce profesionest esti colegu... da de ce nu ar fi bun motulul? Dupa parerea, neprofesionista, a unora dintre noi Motul (X-cess 5W40, in cazul meu) e uleiul care a dat cele mai bune rezultate in motoarele noastre. daca faci reclama fii macar mai subtil...
P.S. Pariem ca stiu ce uleiuri distribui la serviciu? Rolling Eyes
Skip ads

  • TOTAL_valib

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 2000 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
ptr cine are bani si vrea ulei bun recomand uleiul Fuchs Silkone Pro Race S 5w40 ,nu e scump deloc daca stii sa il cauti pe google la magazinele online, full sintetic folosit la curse in Anglia, facut in Anglia, si pe motoare modificate. Ofera cea mai buna protectie in ziua de azi. E uleiul anului 2014
Atasez poze cu el




De evitat uleiurile motul, numai minciuni in marketing;Consultati intai msds-ul si dupa aia vorbiti. Avea mare dreptate colegul nostru opelvn (nec100 pe alte forumuri) ptr cine cunoaste !
Puteti cauta,am mai scris in posturile mele, uleiul motul ,conform MSDS este un ulei mineral, cel mult hidrocracat: atat ... nici vorba de full sintetic cum se vehiculeaza mai sus
Pe langa asta, uleiurile Motul lasa multe depuneri in motor (sludge) in baia de ulei daca desfaceti dupa ce goliti motorul de uleiul motul, veti vedea ce depuneri argintii gelatinoase lasa in urma; dupa aceea de verificat ce lasa si pe chiulasa
  • TOTAL_valib

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 2000 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
gabiopel a scris:Cu sau fara aditivi , uleiul motul dupa parerea mea nu e ceea ce pare pentru un y20dth . Pe mine nu ma incantat,

mare adevar graiesti. Lucru confirmat si de mine si de alti patiti care au folosit motul in motoarele lor. De evitat acest ulei.
Am vazut un motor de Honda desfacut, cu cuzinetii rasuciti dupa ce a folosit Motul 300V
  • TOTAL_valib

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 2000 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Uleiurile Schaffers si Cepsa, semisintetice si hidrocracate, de asemenea sunt mult mai bune decat orice ulei motul.
http://www.schaefferoil.com...20Sheets/9000.pdf
http://www.schaefferoil.com...20Sheets/9001.pdf
Tinute in motor 7500km sau 6 luni, care este primul.
Schaffers e recomandat si ptr cei cu diesele la care le consuma motorul ulei.

de cautat pe youtube ptr cine este interesat,

Schaeffer Million Mile Gasoline Engine Teardown

SCHAFFERS 5w40 (bineinteles numai pt motoare fara DPF)
are hths 4.5
cam singurul ce are la cald la 150grd pelicula asa performanta cu caracteristici de HTHS de 15w40 la cald.

Reduces Wear
Supreme 9000 utilizes two proven friction modifiers: Micron MolyŸ and PenetroŸ. These highly-specialized friction reducers combine to protect metal surfaces during start-up and shock loading. The result is less wear, lower temperatures and dramatically less cost to operate.

Increased High Temperature/Shear Protection
Schaeffer's Supreme 9000 provides 8% to 17% more high-temperature, high-shear protection than the competition.This ensures that Supreme 9000 provides the proper viscosity needed to maintain engine durability during high load, severe service applications.
  • valix5

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Iar apar clone in discutiile despre ulei. Nu mai scapam de ele Sad
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Nu am nimic cu TOTAL_valib dar parca este prea inversunat impotriva Motul.
Sunt de acord ca poate nu considera acest ulei bun dar prea are multe postari cu critici la adresa acestuia. Parca ar fi obsedat de el. Si am vazut ca are pe cel putin in inca doua , trei topicuri replici impotriva Motulului.Plus ca vine numai cu sfaturi despre uleiuri pt motoare modificate si masini care fac liniute si curse.
Repet, poate omul este sincer si bine intentionat dar eu unul cel putin nu as fi fost asa de insistent si sa-l urmaresc pe bietul motul peste tot.
Sincer eu chiar am sa iau in considerare cele spuse de el cu depunerile lui Motul dar... deja sunt dezamagit: Castrol si Mobil sunt contrafacute (in alte discutii se spunea ca Mobil1 lasa depuneri mari in motor si un mecanic povestea cum a desfacut un motor care nu a putut fi curatat nici cu drujba de depuneri, apoi a fost aruncat acel bloc motor).
Aral cica si el face sludge, Gm prea slab.
Credeam ca Motul ar fi o varianta buna, orginal si de incredere. Acum vad aici pe aceasta pagina doua pareri impotriva lui.
Nu a mai ramas decat Valvoline si Wolf de incercat. Despre Wolf, pe topicul cu uleiuri si de care folosim, un tip pe nume Neuro spunea ca e facut din ulei vechi reciclat (undeva pe la paginile 300-400 din cele 500 si ceva ale topicului).
Mai incerc si VAlvoline la urmatorulschimb ca la din astea exotice nu ma bag. La mine in oras si Valvoline Max life 5w40 e un ulei aproape imposibil de procurat, chiar si pe net nu prea il gasesti. Pt o masina cu consum ca a mea la care oricand te astepti sa ceara supliment trebuie un ulei si bun dar si usor de gasit, sa-i pui repede cand e cazul. Sa nu te trezesti ca trebuie sa mai pui dar nu mai gasesti maxlife pe stoc.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Ce amuzant ! ...... Motul e naspa ! ...ha, ha, ha ....ia trecut valul , nu ? La inceput a fost ,,cuvantul,, ! Pardon , scuze , - la inceput a fost Mobil 1 , practic un ulei facut direct de Dumnezeu insusi. Pacat ca unele motoare n-au fost prea impresionate de asta si au cedat. Adevarul e ca si proprietarii au impins numarul de km dincolo de orice !

Apoi a venit vremea lui Motul ...in special X-cess ! ....si s-au batut Mobilistii cu Motulistii pana s-au plictisit moderatorii. Se pleca in concedii fortate in grup organizat. In fine , cumva, cumva , aici pe plan teoretic si virtual a scos Motul un 1-0 chinuit. Dar totusi a avut si el vremea lui , nu ?

Acum ? ....Acum dupa ce ne-am incapatantat sa nu cumparam ,,marele RedLine ,, frecat pe toate partile pe forum dar fara prea mare succes , concluzia unanima a ramas Valvoline. Oriunde dai si oricum te sucesti , solutia e Valvoline ! Contesta cineva asta ? Pai nasol , aveti 2 variante:
- ori va puneti cu burta pe net si scoateti din fundul pamantului marturii scoase sub tortura , fise tehnice mai mult sau mai putin masluite si pareri preluate de la forumul vecin

- ori intr-un act de inconstienta il bagati in motor si experimentati direct. Eventualele reclamatii si deteriorari ale motorului oricum nu se iau in considerare aici ....

Deci ? ...Motul nu mai e bun ? Cine spune asta ? .....2-3 pe forum ! Atunci, bine.
Prefer sa ma incred in ochii mei , in aspectul axului meu cu came , in soundul motorului chiar de la secunda 3 de la pornire , in demaraj, in nivelul de pe joja .....si in ligheanul in care am scos ultimul schimb de Motul si prin care m-am plimbat cu degetele .

In rest ? ...... dusmanii, plictiseala, sporovaiala si in principiu nimic nou.

PS - Alegeti-va uleiul in functie de cerintele producatorului si in functie de clasificarile SAE, ACEA si API si nu dupa cum bate vantul pe forum. Tineti cont de modul cum exploatati masina si in principiu nu tineti un ulei mai mult de 10 mii indiferent de reclama lui.
Nu trebuie sa fi petrochimist de profesie si nici sa ,,impresionezi,, lumea cu fise tehnice complicate ca sa ai un ulei cat de cat bun in masina.
Ca unii cetateni au facut din preocuparea cu uleiurile un hobby dus la extrem , ok , e dreptul lor dar in masina mea bag fix ce consider eu ca e bine.
Si da ....am amaratul ala de Motul mincinos X-cess 5W40 si n-am de gand sa-l schimb prea curand cu alta marca. De ce ? Pentru ca ma multumeste din toate punctele de vedere !

PS2 - asa cum am spus , nu recomand depasirea de 10 mii km cu un schimb de ulei . Da , da , pe bidon scrie nu stiu ce , neamtu face nu stiu cum , pe forum se spune ca merge ....bine, bine ...... Ce pierd ? Un eventual 5000 km si cheltuiesc anticipat 200 lei ? Nu cred ca merita riscul.
Sigur ca sint diferente intre marcile de uleiuri si fisele lor tehnice dar dupa parerea mea diferentele de calitate incep sa apara intre uleiuri dupa 5-6 mii km. Ei hai , pe barba mea eu o mai intind cu Motul pana la 8 mii. N-ar merge si 'cinspe' ? Cred ca ar merge fara probleme dar avand in vedere stilul meu de condus si specificul drumurilor mele , consider ca e mai ,,safe,, sa nu ma intind dincolo de 8000.
Apropo , daca imi face cineva cadou un schimb de Mobil 1 - spun saru'mana si-l bag bucuros in motor dar nu-l tin mai mult de 4 mii ! De ce ? In ciuda fiselor .

PS 3 - Clonele ? ....Aceleasi ,,Marii,, dar cu alte palarii ? Sa ne traiasca ! Fac forumul mai zglobiu si asta e un lucru bun , nu ? Zici ca sintem la ,,Varietati de Revelion,, cand incercam sa ghicim ce vedeta se ascunde sub deghizare ! Smile ...si pentru ca o imagine face cat 1000 de cuvinte , sa nu spuna clonele ca-s nu-s baiat finutz si nu-i ajut ! Uite , mi-am sacrificat 2 minute din viata si vi-am construit o reclama ....asta daca tot e impanzit forumul cu Valvoline si Motul e naspet plus alte 100 marci.


  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Sunt curios sa aflam parerea sau mai exact experienta cuiva care a folosit ceva timp motul si daca din diverse motive a desfacut baia sau capacul de la axele cu came.
Se spune ca face depuneri dar la nine pana acum dupa 3000 km mi se pare xa a curatat ce murdarisera gm si aral folosit inainte. Acum capetele suruburilor de la axele ci came se vad iar curate.
Si ca sa nu laud excesiv si sa fiu obiectiv mai spun ca dupa prima mie in care nu a papat deloc ulei, la a doua mie a luat putin mai mult si acum in treia mie se consuma ca si cu celelalte. Deci nu face minuni sa elimine complet consumul de ulei decat in prima mie. Adevarat ca la prima mie s-a curatat impecabil si teva dar apoi cred ca si-a mai poerdut din proprietati.
Deci intrebarea ar fi daca nu este un ulei sintetic ci HC sau semisintetic, sigur face depuneri dupa 50000 km?
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Eu sint la al 3-lea schimb cu Motul X-cess si din cat pot sa ma benoclez prin capacul motor , totul pare luna. Dupa primul schimb a curatat tot rahatul lasat de Aral ......Bine , eu am avut si C3 ca m-am crezut mai cu mot pana n-am mai rezistat cu trancaneala motorului ! Smile Apoi mi-am dat seama cum sta treaba ....

Am si eu o intrebare pentru cei ce se stiu cu uleiurile ....
Se da urmatoarea problema:
Motor benzinar Opel Z16 XE , fabr 2004 si neaparat vreau ulei Motul. In consecinta cei de la Motul pe site-ul lor mi-au recomandat urmatoarele variante:
- Motul X-Clean 5W30
-Motul Specific Dexos 2 5W30
...ambele insa au norma C2-C3.

Ok , inteleg ca de aceasta norma ( C) trebuie sa se tina cont la diesel cu sau fara filtru de particule dar cei de la Motul zic ca merge si la benzinare de inalta performanta. Adica ? ...ca sint si benzinare supraalimentate , turbina , figuri, etc. Care ar merge mai bine la modelul de motor amintit ?

O alta nelamurire ar fi daca ar merge la aceasi motorizare Motul X-cess 5W40. Da , nu are norma GM pentru benzinar dar cica merge la benzinare plus ca norma Porshe A40 mie mi-ar spune ca nu-i chiar asa rau fara norma LL-A-025.

Ca nu e W30 ci W40 ...nah ...motorul in cauza are vreo 150 mii km si exista temerea ca ar incepe sa consume dintr-un W30. ( lucru care insa nu e sigur)

De ce varianta X-cess ? Pentru ca in cautarile mele pe internet despre ce inseamna C2 si C3 am dat mereu peste avertizarea sa consult manualul masinii. Am incercat sa gasesc pe undeva sa vad ce recomanda producatorul pentru motorizarea in cauza dar avand probleme cu PC-ul , am renuntat.

PS - da , stiu sint alte variante inclusiv de la Valvoline Smile ...ok ..dar eu vreau Motul... Smile)
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR