Parola noua?


aceeasi problema o am si eu pe o astra f c14nz din '92, acum vara mi se incalzeste foarte greu, doar daca merg bara la bara in oras iar dupa ce am parasit aglomeratia din oras parca mi se raceste instantaneu. Dupa ce am citit ce ati pati si voi sunt hotarat sa-mi schimb si eu termostatul chiar maine dimineata pentru ca il am cumparat cu ceva vreme in urma dar nu m-a indrumat nimeni sa-l schimb. Al meu e marca febi bilstein. Am fost la un magazin de piese auto si i-am cerut un termostat pentru c 14 nz. A facut comanda si l-am cumparat pe asta. E buna marca producatoare sau ar trebui sa cumpar alt termostat. Cel pe care il am acum l-am cumparat cu 35 ron nu tocmai o avere fata de alte preturi ce am vazut mai sus. Oricum multumesc pentru imbarbatare si multi km fara probleme cu masinutile voastre
buna am un opel zafira din 2001 benzina si nu prea imi urca apa iarna si nu da caldura dupa vreo 20 si ceva de km se incalzeste in masina oare sa fie blocat termostatul? iarna trecuta am umblat cu carton in fata la radiator.imi puteti si mie spune cat ar costa un termostat?sau ieste o posibilitate de a debloca termostatul?
aceeasi problema o aveam si eu acu 2 ierni, urca foarte greu apa pana la 80 de grade si acolo ramanea nu depasea 80...dar era ok pana s-a spart si a trebuit sa-l schimb cu unul nou dar after market pe care l-am cumparat cu 30 de ron
la mine caldura dadea si mergea tottul ok...asta care l-am luat nou sta la 90 si imediat se ridica acul
Salut. acum cu venirea frigului am descoperit si eu ca am termostatul dus. azi cand am plecat la servici era +1 grad si in 3 km nu sa miscat acul la apa. am ridicat capota si radiatorul era cald, = termostat dus. am comandat termostatul 35 lei. acum ma documentez cum sa il schimb.
Problema durerosa nu este caldura, de la 60 gr. deja se simte cald, dar pe vreme ploioasa ,rece,ninsoare,in nici un caz nu va usca geamurile,consum marit,uzura mai rapida,depuneri prin camera de ardere si supape deoarece nu se mai ajunge la temperatura de autocuratire....cam multe si nebanuite alte efecte ,pretul prea mic astfel incat acea piesa sa fie neglijata.
Termostatul trebuie verificat periodic si obligatoriu la inceput de sezon rece,nu aprinde becuri in bord nu da erori ...doar ne strica noua confortul si ne distruge motorul incet,dar sigur si asta fara alte semne care sa indice probleme la racirea motorului.
salut. mam hotrat sa nu mai schimb termostatul original desi il comandasem si am pus unul de dacie, functioneaza bine.
am un opel astra g din 98 motor x14xe si am vazut ca dupa cateva minute de la pornirea motorului , furtunul ce iese din chilasa se incalzeste....am scos termostatul si am vazut ca pe interior are un orificiu de 4-5 mm....asta inseamna ca pe acolo circula apa continuu indiferent daca este deschis sau nu nu. Apa mi se ridica dupa mult timp la 90 de grade. La ce foloseste acest orificiu?
Pun si o poza pentru a se vedea mai bine


Stie cineva la cat inchide termostatul de pe Z19DTH? De deschis stiu ca deschide la 88. Intreb pentru ca pe drum drept si mers constant imi sta temperatura pe la 78-82grade. Dimineata dupa pornire, am pus mana pe furtun la 60 si 80 de grade si era rece. Dupa ce am mai mers ceva, timp in care temperatura a ajuns pe la 85 in rampa, am ridicat iar capota si furtunul era putin caldutz.

Nu de alta, dar daca trebuie sa inchida pe la 80 de grade cumpar un termostat degeaba.
Salut
La masina mea(y17dt), vara ajunge la 85-90 de grade dupa 3-4 min, la temperaturi scazute imi ia cam 10 min sa ajunga la 85-90.....din cate stiu dieselul se incalzeste mai greu.....dar nu stiu cat de normal e sa treaca atata timp.
Si inca ceva....la mine nu a trecut de 90 de grade decat in conditii de trafic super-aglomerat si opriri dese la semafor, insa cum ieseam la drum liber scadea la ~88 grade si acolo ramanea....in plus nu a pornit niciodata ventilatorul.Am auzit de cineva ca ar fi setat sa porneasca la 95 de grade...
Ar fi bine daca si-ar da cu parerea si alti posesori de y17dt si de asemenea astept si o parere din partea colegului mecaNIK, initiatorul topicului.
Numai bine
Salut .

Am si eu o astra 1.7 DTI ( Y17DT) si astazi la -2 grade , dupa aproape o ora ( din care 20 min le-am stat pe loc sa dezghet masina si un parcurs de 15 km ) termostatul nu a crescut nici macar cu o liniuta, iar temperatura in masina era slabuta .... pana astazi la temperaturile de 5-6 grade afara temperatura ajungea in jur de 60 grade in cei 15 km parcursi pana acasa .... este defect termostatul ?...multumesc
verifica furtunele de dupa termostat,catre radiator,daca se incalzesc deodata cu motorul...termostat defect...

daca raman reci pana ce acul iti arata 80-85 grade (inclusiv radiatorul) e ok... dar ma indoiesc sa fie ok.
am verificat la 5 min dupa ce am plecat cu masina si erau reci ( afara erau 15 grade ) ...dar am vazut ca acum de cand au scazut temperaturile am si un consum cam maricel de 8,2%
daca stie cineva sa-mi spuna si mie cum se schimba termostatul ca daca tot il am cumparat sa-l schimb
Am si eu o nedumerire in legatura cu ventilatorul de racire al motorului,este normal sa porneasca pe timp de iarna dupa ce am facut cu masina doar cateva sute de metri?Am observat ca porneste dupa ce opresc masina s-au poate chiar in mers ca nu il aud chiar daca parcurg cu masina doar cateva sute de metri motorul fiind rece temperatura exterioara 4-5 grade,si acul de la temperatura nu urca nici dupa mai bine de 30km de dum in afara localitatii chiar daca caldura baga destul de bine.
dupa ce am citit mai tot ce se putea in acest topic cred k am ceva probleme la termostat!
Sa ma explic un pic:In aceasta vara cum calcam un pic pedala mai tare hop si acul de la lichidul de racire ajungea la 80-90 grade si imi ma speriam ca ceva nu e in regula, si lasam pedala mai moale! Acum nu se mai ridica acul de la temperatura lichidului de racire deloc, pot sa merg lejer sau cu motorul ceva mai turat , ca acu nici nu trece de zona albastra(deabea se ridica un pic).La aeroterma iarna trecuta aveam caldura in masina dupa 3-5 minute de mers, acum nu se se mai incalzeste aproape deloc nici dupa un mers de jumatate de ora.Sa nu mai spun de consumul de carburant care am impresia ca a crescut enorm( nu am computer de bord).
Asadar va intreb pe voi, este defect termostatul?
paul_astra a scris: dupa ce am citit mai tot ce se putea in acest topic cred k am ceva probleme la termostat!
Sa ma explic un pic:In aceasta vara cum calcam un pic pedala mai tare hop si acul de la lichidul de racire ajungea la 80-90 grade si imi ma speriam ca ceva nu e in regula, si lasam pedala mai moale! Acum nu se mai ridica acul de la temperatura lichidului de racire deloc, pot sa merg lejer sau cu motorul ceva mai turat , ca acu nici nu trece de zona albastra(deabea se ridica un pic).La aeroterma iarna trecuta aveam caldura in masina dupa 3-5 minute de mers, acum nu se se mai incalzeste aproape deloc nici dupa un mers de jumatate de ora.Sa nu mai spun de consumul de carburant care am impresia ca a crescut enorm( nu am computer de bord).
Asadar va intreb pe voi, este defect termostatul?


CLAR.. este deschis permanent! normal motorul trebuie sa ajunga la ~90 grade indiferent de anotimp. este adevarat ca iarna dupa 15-20 min de mers si vara dupa 5 minute dar ideea e ca trebuie sa mearga la temperatura optima de functionare. Este normal ca si consumul sa fie mare cand motorul merge numai rece Sad
In cazul meu a fost termostatul!L-am inlocuit cu unul BEHR 50 RON,acum ajunge repede la 90 de grade si ramene acolo!
boditza a scris:
paul_astra a scris: dupa ce am citit mai tot ce se putea in acest topic cred k am ceva probleme la termostat!
Sa ma explic un pic:In aceasta vara cum calcam un pic pedala mai tare hop si acul de la lichidul de racire ajungea la 80-90 grade si imi ma speriam ca ceva nu e in regula, si lasam pedala mai moale! Acum nu se mai ridica acul de la temperatura lichidului de racire deloc, pot sa merg lejer sau cu motorul ceva mai turat , ca acu nici nu trece de zona albastra(deabea se ridica un pic).La aeroterma iarna trecuta aveam caldura in masina dupa 3-5 minute de mers, acum nu se se mai incalzeste aproape deloc nici dupa un mers de jumatate de ora.Sa nu mai spun de consumul de carburant care am impresia ca a crescut enorm( nu am computer de bord).
Asadar va intreb pe voi, este defect termostatul?


CLAR.. este deschis permanent! normal motorul trebuie sa ajunga la ~90 grade indiferent de anotimp. este adevarat ca iarna dupa 15-20 min de mers si vara dupa 5 minute dar ideea e ca trebuie sa mearga la temperatura optima de functionare. Este normal ca si consumul sa fie mare cand motorul merge numai rece Sad



Desi mecanicul mi-a spus ca termostaul este bun,(a verificat niste furtunuri de pe la radiator) eu deja cumparasem unu nou, l-am inlocuit si se pare ca toate au revenit la normal.Pentru prima oara(dupa mai bine de o saptamana de cand am observat ca motorul nu se mai incalzeste) am reusit sa ridic acul licidului de racire peste zona albastra.
Atunci teoretic ar fi fost termostatul de vina.Dar eu tot nu primesc aer cald pe gurile de ventialtie din centrul bordului(cele de deasupra DID-ului) cum baga altadata.
paul_astra a scris:
boditza a scris:
paul_astra a scris: dupa ce am citit mai tot ce se putea in acest topic cred k am ceva probleme la termostat!
Sa ma explic un pic:In aceasta vara cum calcam un pic pedala mai tare hop si acul de la lichidul de racire ajungea la 80-90 grade si imi ma speriam ca ceva nu e in regula, si lasam pedala mai moale! Acum nu se mai ridica acul de la temperatura lichidului de racire deloc, pot sa merg lejer sau cu motorul ceva mai turat , ca acu nici nu trece de zona albastra(deabea se ridica un pic).La aeroterma iarna trecuta aveam caldura in masina dupa 3-5 minute de mers, acum nu se se mai incalzeste aproape deloc nici dupa un mers de jumatate de ora.Sa nu mai spun de consumul de carburant care am impresia ca a crescut enorm( nu am computer de bord).
Asadar va intreb pe voi, este defect termostatul?


CLAR.. este deschis permanent! normal motorul trebuie sa ajunga la ~90 grade indiferent de anotimp. este adevarat ca iarna dupa 15-20 min de mers si vara dupa 5 minute dar ideea e ca trebuie sa mearga la temperatura optima de functionare. Este normal ca si consumul sa fie mare cand motorul merge numai rece Sad


Desi mecanicul mi-a spus ca termostaul este bun,(a verificat niste furtunuri de pe la radiator) eu deja cumparasem unu nou, l-am inlocuit si se pare ca toate au revenit la normal.Pentru prima oara(dupa mai bine de o saptamana de cand am observat ca motorul nu se mai incalzeste) am reusit sa ridic acul licidului de racire peste zona albastra.
Atunci teoretic ar fi fost termostatul de vina.Dar eu tot nu primesc aer cald pe gurile de ventialtie din centrul bordului(cele de deasupra DID-ului) cum baga altadata.



ai luat termostat original gm? este posibil sa ai radiatorul din interior infundat Sad desi sunt slabe sanse
Nu stiu daca este GM, firma producatoare a termostatului este Wahler.O sa astept pana la primavara( sa se mai incalzeasca vremea) si intru intr-o revizie mai ampla la tot ce inseamna aeroterma.

Discutii similare

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou