Parola noua?


pentru cei interesati:
sau http://www.put-schelper.de/GID_Austausch.html

1.Se inlatura capacul de protectie de pe conectorul cu 18 pini, si se scot terminalii cu ajutorul unei tije subtiri apasand pe clapeta care se fixeaza in interiorul conectorului.

1.1.Terminalii sertizati pe fire nu trebuie inlocuiti, conectorii sunt identici ca design, difera doar numarul de poli.

2.Dupa inclichetarea firelor in conectorul cu 32 de pini se monteaza capacul de protectie care are si rol de inchidere a conectorului in interiorul slot-ului din GID (se trage levierul gri spre dreapta)

Mai jos, corespondenta pinilor de la mufa 18 pini(TID), la 32 pini-> in imagine (GID)



2.1.Asta indica GID-ul ne-resetat (ne-programat)...asta daca a fost luat de pe alta masina.
Atentie: in acest moment comenzile pe volan nu sunt active, iar display-ul nu afiseaza altceva decat ceea ce are scris in memoria lui (data fabricatiei si ora la care a fost reconectat) + temperatura.




3.GID-ul trebuie reprogramat


o sa revin in functie de progrese...sper

edit by maiandrei:
Corect:
Pin TID/1 -> Green -> GID/25
Pin TID/4 -> Green -> GID/28

In plus, trebuie adaugate trase doua fire pentru CanBus LowSpeed catre mufa de diagnoza:
GID/22 -> Green -> OBD/3
GID/23 -> White -> OBD/11

si eu mi-am cumparat cu mufa si firele taiate si vreau sa-mi instalez singur. din cate am inteles fiecare fir de la GID/MID trebuie legat la firele existente. mufele nu se potrivesc. daca aveti detalii eu sunt dispus sa experimentam. poate la intalnire ...
(oricum daca provine de la alt motor se pare ca tot trebuie de mers la un dealer opel sa schimbe ceva cod in functie de motor)
Ca si background pentru aceasta discutie avem:
http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=755

Deseara incerc sa gasesc niste scheme relevante si sa le postez aici.

LAAATER EDIT: Am cautat prin TIS de ne-au sarit capacele, nu am gasit niciun pin-out de GID care sa corespunda cu mufa pe care o aveam de la GID-ul lui laurscr. Continuam sapaturile!
cu ajutorul lui florianu si maiandrei am reusit si eu sa montez GID-ul. la mine afiseaza si faptul am becuri arse (de fapt imi lipsesc proiectoarele) si ca nu am apa pentru parbriz.
partea negativa este ca nu mai functioneaza comenzile de pe volan, radio-ul cdr2005 nu mai porneste de la buton (dar porneste, fara iluminare, dupa ce apas pe buton si apoi pe un nr de canal), nu se mai opreste la scoaterea cheii din contact si evident ... nu mai porneste odata cu introducerea cheii. am inlocuit si maneta de la stergator cu una speciala pentru BC dar nu face nimic. se pare ca mai sunt necesare niste fire.

pentru cine stie poloneza poate traduce cineva pasajele mai importante din urmatorul topic polonez: http://forum.vectraklub.pl/...c=24866&st=20 aici se vede foarte clar si cum se desface bordul.

revin cu poze ...
Am si eu o intrebarepe site-ul polonez am vazut ca din legatura facuta plecau doua fire separat ... am inteles ca ele sunt pentru maneta cu butoanele BC1 BC2 .... stie cineva .... pe mufa displayului GID care sunt pinii ?!? ... adica ce fire mai trag separat din GID ... fire care sa le conectez la maneta cu comenzi de BC ?!?
Unknown a scris: Am si eu o intrebarepe site-ul polonez am vazut ca din legatura facuta plecau doua fire separat ... am inteles ca ele sunt pentru maneta cu butoanele BC1 BC2 .... stie cineva .... pe mufa displayului GID care sunt pinii ?!? ... adica ce fire mai trag separat din GID ... fire care sa le conectez la maneta cu comenzi de BC ?!?




Cele doua fire nu au legatura cu maneta si butonele BC1 si BC2. Firele sunt pentru conectorul de Diagnoza aflat sub scrumiera( pe site-ul german...vezi topicu' mai sus), necesare la programarea GID-ului cu TECH-2.
Pentru comanda nu trebuie fire separate. GID-ul comunica cu BC-ul prin CAN-BUS-uri. De altfel maneta de la Vectra nici nu are fire ci niste contacte de cupru.

florianu
lamuriti-ma ce e CID, GID, MID?
DID - dual info display
TID - triple info display
MID - Multi info display
BID - Board info display, acelasi cu MID dar pe Vectra C
GID - Graphic info display
CID - Colour info display

Toate acestea sunt niste ecrane pe care le ai in masina (1 dintre ele) care pot sa iti arate : temperatura , ora , postul radio (de la TID) iar de la MID in jos si computerul de bord+alte functii pe care le mai ai

adaugat si BID in lista, sa le avem pe toate la un loc
editat de maiandrei

as putea sa imi pun oricare dintre acestea pe masina mea, care are doar DID sau TID? ma gandesc ca ptr comp de bord probabil e nevoie de ceva senzori pe larezervor, etc... sau astia sunt acolo, doar trebuie facuta legatura cu comp de bord la mufe?
da, poti pune GID, sau CID
Nu ai nevoie de senzori in plus sau fire, comunicarea se face prin reteaua CAN
Ai nevoie de un GID/CID resetat, si un player la fel...resetat!
Mai trebuie ceva mufe, una la GID/CID iar cealalta la player daca este mai nou.
Dupa modificarile de rigoare ai nevoie de TECH2 pentru reprogramare.

...poti sa ma cauti daca ai nevoie de ajutor...sunt pe aproape Smile
in marea majoritate a cazurilor, lipseste senzorul de la vasul cu lichid de parbriz
california a scris: in marea majoritate a cazurilor, lipseste senzorul de la vasul cu lichid de parbriz


...apropo...sti unde se conecteaza?...pentru ca la GID sigur nu!
asta ar trebuii sa afiseze datele tot prin CAN, dar..... Smile
CAN - Controller Area Network, retea transmitere date (de genul celor care conecteaza computerele) Smile
TECH2 - Aparatura Opel (intefata) cu ajutorul careia se reprogrameza, reseteaza si se fac diagnostice etc. diferitelor componente ale masinii.
Poti pune si CID, chia daca nu ai climatronic, dar nu recomand fiinca o sa ai nevoie si de un NCDR (CD cu navigatie) care este foarte scump + cablu RGB.
CID sau GID gasesti pe ebay, chiar daca nu scrie ca trimit si in RO, poti intreba....atentie, ultimul sa dat cu 180 de euro....stai la panda Very Happy poti lua si cu 50, sau la schrot-uri (ai unul la Vinga) .....atentie, trebuie sa fie resetat!
revin cu informatii noi dar si ...intrebari

dupa multa chinuiala am reusit sa achizitionez si sa instalez in locul TID-ului si a CDR2005 un GID si un CD30MP3. (Voi face un Topic cand totul va fi OK)
Toate bune si frumoase cu exceptia comenzilor pe volan...nefunctionale.
Principiul de functionare a comenzilor pe volan SWRC (steering wheel remote control) cel putin pentru masinile care au CAN BUS-uri (cred ca dupa 2000) este urmatorul:
semnalul provenit de la butoane prin apasare si inchiderea unor circuite cu rezistente de diferite valori care corespund cu + volum, - volum etc, este preluat de CIM si transmis mai departe la Display (GID/CID) prin CAN H LOW SPEED (doua fire). Acesta la randul lui transforma aceste valori in informatie digitala receptionata de CD prin CAN-L si CAN H MID SPEED (doua fire).
CD-ul recunoaste aceste semnale si modifica in functie de apasare pe butoane.

Intreabarea este de ce nu recunoaste semnalele, adica nu functioneaza?
1. exista o diferenta intre semnalul de receptionat pentru CDR2005 si CD30 MP3? asta tinand cont de faptul ca sunt generatii diferite (pe Vectra 2003 nu exista CD30)?
2. datorita faptului ca pe Vectra 2003 nu exista CD30 si am fost nevoit sa programez cu TECH 2 ca si cand masina ar fi 2005 (ca sa recunoasca CD-UL si GID-UL) este oare posibil ca CIM-ul sa trebuiasca reprogramat tot cu soft de 2005?
Daca da, accepta CIM-ul acesta programare? Este oare diferit fata de cel de 2003?

Orice idee, sugestie este binevenita Very Happy
ultimele noutati...

CIM-ul nu poate fi reprogramat cu alt soft decat cel initial (cazul meu 2003).
Semnalul emis de comenzile de pe volan este diferit intre 2001-2004 si 2004-2007 adica intre cele doar cu butoane prin apasare si cele cu butoane prin apasare plus buton rotire, Ex. Vol+ la Vectra 2003 = 164 ohmi
Vol+ la Vectra 2005 = 62ohmi
La varianta mai veche cele doua module de comanda sunt inseriate comparativ cu modele mai noi.
Una peste alta cele mai vechi au sistem Half CAN-BUS iar cele noi sunt Full CAN BUS, asa ca NO CHANCE!
eu am montat MID pe vectra C 2003, Y20dth, dar am alta problema.
nu imi mai merge CD ul.
adica face o chestie ciudata:
daca pun TID inapoi, merge brici
daca pun MID, arata ca e la melodia 5 de exemplu si CD ul se invarte in aparat (se aude chestia asta) dar nu scoate nici un sunet.
bineinteles, dupa montarea MID, am reprogramat BC la reprezentanta de aici din craiova.
am scris in VDO si alte eeproame, tot la fel. cu TID merge, cu MID nu

orice idee este binevenita. multumesc anticipat
ce MID ai montat?
in mod normal dar si obligatoriu trebuia sa montezi GID (2002-2004) si sa respecti secventa firelor in mufa de conectare conform cu una din schemele postate de mine.
explica mai pe larg ce ai montat si cum...si poate ne dam seama de greseala.
asta e displayul si conectarea pe care am facut-o.
am legat cele 12 fire, din schema de pe aici.

br



se poate face functional un GID de astra H care nu a fost resetat cand a fost dat jos dupa masina
@andres...poti estima cate scurt circuite ai facut cu improvizatia de fata? Very Happy
daca nu ai dat jos capacul de la mufa TID-ului de unde ai stiut numarul pinului?
cu fire de aceasi culoare esti convins ca nu ai gresit?
fa rost de conectorul original si apoi putem discuta mai pe larg!

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou