Parola noua?


Salutare. Am un opel vectra c 2004. Saptamana trecuta am urcat-o pe o rampa sa ma uit pe dedesubt si am observat ca in partea dreapta fata a masinii pe bratul care duce spre roata ca este plin de ulei si se scurge de undeva mai de sus de la motor. Nu imi pot da seama de unde dar este din partea dreapta deundeva. In scut nu este ulei curs deloc. Mi-a zis un prieten ca poate fi la servo. Nu am nici o eroare la bord. Masina este 2.0 dti, si am facut schimbul de ulei si consumabile saptamana tercuta. Sa se si prelins cand am schimbat filtrul? sau cand am facut schimbul??
multumesc..
Am descoperir. Uleiul se scurge in dreapta la roata. Este de la servo. Nu am verificat cat mai am....daca mai am..maine o sa verific . Chestia este ca nu curge rau...adica nu se observa scurgeri jos. O caseta este scumpa, dar daca merg asa cu problema si pun ulei de servo mereu este vreo problema?
Salut! Daca iti curge ulei din circuitul de servodirectie nu e prea bine, inseamna ca e vreun furtun crapat pe undeva. Asta inseamna ca la un moment dat ai sa pierzi presiune in circuit (ceea ce probabil se intampla deja, dar nu sesizezi) si daca mergi mai mult asa se poate sa se mareasca/extinda fisura. Am si eu o Vectra C '04, si are servodirectie adaptiva. Nu stiu daca a ta e tot asa, dar la servodirectiile adaptive se invarte extrem de greu de volan daca nu mai functioneaza pompa (mai greu decat daca nu ar avea servo de loc)!!! Parerea mea e sa mergi undeva, sa o urci pe rampa si sa cauti furtunul sau elementul pe unde curge si sa incerci sa il schimbi cat mai repede. Plus ca nu cred ca are rost sa dai banii pe ulei de servo la nesfarsit...

Daca e vorba de servofrana, nu cred ca ar erost sa spun ca ar fi aiurea rau de tot sa mai mergi cu ea asa... Smile

Succes si ai grija!

PS: ai zis ca nu se observa scurgeri pe jos: uita-te si pe scut, ca pe dedesubt Vectra C are destul de mare scutul, sa nu se adune pe acolo, si se scurge in mers sau ceva...
  • b2
  • Membru bebe
  • 4 mesaje
  • din 10 Mar 2007
  • Locatie: botosani
elgi84 a scris: Salutare. Am un opel vectra c 2004. Saptamana trecuta am urcat-o pe o rampa sa ma uit pe dedesubt si am observat ca in partea dreapta fata a masinii pe bratul care duce spre roata ca este plin de ulei si se scurge de undeva mai de sus de la motor. Nu imi pot da seama de unde dar este din partea dreapta deundeva. In scut nu este ulei curs deloc. Mi-a zis un prieten ca poate fi la servo. Nu am nici o eroare la bord. Masina este 2.0 dti, si am facut schimbul de ulei si consumabile saptamana tercuta. Sa se si prelins cand am schimbat filtrul? sau cand am facut schimbul??
multumesc..

  • b2
  • Membru bebe
  • 4 mesaje
  • din 10 Mar 2007
  • Locatie: botosani
mai asa am avut si eu probleme cu un model 2003 si i am gasit problema
e de la bulb trebuie schimbat
nu e scump e max 20 lei
Salutare. Am fost la mecanic azi mi-a zis ca este de la burduful din partea dreapta. A zic ca pe acolo curge. In scut nu a curs nimic, doar in interior la roata. Nu am observat o ingreunare in mers la servodirectie. Merge foarte bine....ca inainte. Oare curge incet, sau a curs tot uleiul. Nu am avut cum sa verific. Am inteles ca trebuie demontat farul dreapta. Ce s-ar intampla daca ar fi sa completez o data la 2-3 luni cu lichid de servo? 1L = 10 LEI O caseta sh e cateva sute de euro. Cati litri intra la sero?
b2 despre ce bulb este vorba?
deci sa ma astept sa fie ori de la servodirectie, ori de la servofrana?...
elgi84 a scris: burduful din partea dreapta. A zic ca pe acolo curge.

Spune-i sa desfaca burduful ala si sa vada daca este ulei. Daca este, curge caseta. Daca nu, sa-l puna la loc si sa-l stanga bine cu o fasheta, dar cu atentie.
NU CA CEL DIN POZA!


Nu stiu daca e cazul, dar se mai poate sa fie o cauza pentru scurgeri: daca s-a umblat la unghiurile rotii (unghiul de bracare, bielete directie) se poate sa nu fie corelate cu caseta de directie, si cand roata e bracata la maxim, cazeta de directie sa nu fie la capat si sa creasca presiunea prea mult. Si in acest fel forteaza in etansari si curge. Daca asa e, atunci s-ar explica de ce curge putin (presiunea creste prea mult numai la capat de cursa a volanului) si de ce nu se simte mai "tare" directia...


Ultima modificare facuta de catre apachée la Mie 14 Mar, 2007 12:43 am, modificat 1 data in total
apachée a scris: Nu stiu daca e cazul, dar se mai poate sa fie o cauza pentru scurgeri: daca s-a umblat la unghiurile rotii (unghiul de bracare, bielete directie) se poate sa nu fie corelate cu caseta de directie, si cand roata e bracata la maxim, cazeta de directie sa nu fie la capat si sa creasca presiunea prea mult. Si asa forteaza in etansari si curge. Daca asa e, atunci s-ar explica de ce curge putin (presiunea creste prea mult numai la capat de cursa a volanului) si de ce nu se simte mai "tare" directia...

Cu scuzele de rigoare: abtine-te, asta-i forum serios!
Pt cel care a deschis topicul :
Aceeasi problema o am si eu , numai ca in partea stanga . Iti curge caseta pe la semeringuri ( asa mi-au spus la Porsche ) . Pana strangi ceva bani pt caseta , vei completa lichid de servo ori de cate ori simti o ingreunare a volanului . deaasemenea verifica cu geamurile inchise , cand rotesti volanul daca se aude pompa de esrvo cum lucreaza putin greu de parca ar fi obosita . Si uita-te dimineata cate picaturi ai sub masina , din timpul noptii .
treaba este ca o perioada va merge cu completatul , insa vei ajunge la un moment dat sa completezi zilnic ( eu acu' un an completam o data la doua luni , acum o data la doua saptamani ) . Din cazua exploatarii ( gropi, etc ) se va strica mai rau .
O caseta la dealer bate spre 1000 euro .
Reconditionare in Romania s-a incercat fara succes.
O caseta la Trami ( cu a ta veche la schimb ) nu depaseste 1000 de lei . Asta ti-o spune Trami . Cu garantie .
Asa ca strange bani ! Razz
Nu am picaturi de lichid sub masina deloc dimineata. Inca nu am verificat daca mai am sau nu lichid la servo ca nu stiu cum !! Spune`i si mie te rog cum fac sa verific ? Ce pot spune este ca se aude frumos ca la alte masini piuitul acela de servo ca lucreaza...si nu simt nici o ingreunare la volan. Simt o ingreunare doar daca virez brusc stand pe loc sau chiar si in mers. Dar asemenea viraje nici la condusul sport nu se fac...ca rte arunca dupa sosea Smile. Oricum deocamdata o sa completez daca este nevoie, dar daca nu se mai poate am sa vb cu trami. Chestia este ca cine mi`o monteaza, cum aflu ce caseta se potriveste...ca mi-e frica sa ma duc asa la oricine.
multumesc pt sfaturi..
Si inca o chestie, mie cineva mi-a spus ca curge pe la burduf in dreapta. Ce lichid de servo sa cumpar, cat costa si cat intra? Si care ar fi riscurile daca am mers fara ulei sau daca o sa raman fara ulei? Se poate bloca brusc directia sa fac vreun accident duamne fereste !!?? ca banuiesc ca fara lichid caseta se poate arde...sau se poate misca foarte greu?!
trami a scris:
Cu scuzele de rigoare: abtine-te, asta-i forum serios!

Nu stiu de ce sari asa de tare in sus, daca nu as fi stiut pe bune treaba asta nu mancam ... aiurea pe forum. Nu stiu cum e la voi in Italia cu casetele de servodirectie, insa daca vrei sa te lamuresti, te invit la cursul de Calculul si Constructia Autovehiculelor de la Autovehicule Rutiere din cadrul Politehnicii Bucuresti. Poate te convinge un profesor universitar daca ti se pare ca imi bat joc de oameni pe aici...
off-topic:
apachée a scris: Si asa forteaza in etansari si curge. Daca asa e, atunci s-ar explica...

Nu s-ar explica nimic. O caseta n-are voie sa curga indiferent in ce pozitie s-ar afla cremaliera.
Ca sa fiu mai explicit, imagineaza-ti ca ramai cu masina pe un drum de tara cu rotile afundate in doua santuri si vrei sa iesi din ele virand din volan. Acum presiunea in caseta creste ca si cum ar fi la cap de cursa, adica la presiunea maxima pe care o poate asigura pompa (80-100 bar). Ce faci? Nu virezi pentru ca iti va curge caseta? Sau ti se pare normal sa curga?

P.S. 1. Presupunand prin absurd ca ai avea dreptate, crezi ca unghiurile masinii lui elgi84 sunt chiar atat de ''varza''?
2. La cursuri am fost.
si on-topic:

elgi84 a scris: daca o sa raman fara ulei? Se poate bloca brusc directia?!

Chiar fara directie nu ramai, insa va merge mult-mult mai greu decat una fara servo. Cu forta volanului va trebui sa trimiti uleiul ramas in caseta prin interstitiile foarte fine ale distribuitorului. Daca simti ca se intareste volanul, completeaza cu ulei, asa protejezi pompa si vei avea si directie.


elgi84 a scris: ca banuiesc ca fara lichid caseta se poate arde

Caseta nu se ''arde'', mai intai se poate gripa pompa.
Multumesc trami. Deocamdata o sa merg asa, si o sa vad in cateva saptamani cum evolueaza problema. Oricum sunt hotarat sa o inlocuiesc.
multumesc pt ajutor
elgi84 a scris: Multumesc trami. Deocamdata o sa merg asa, si o sa vad in cateva saptamani cum evolueaza problema. Oricum sunt hotarat sa o inlocuiesc.
multumesc pt ajutor

Vezi ca pompa e mai scumpa decat caseta. Daca ramai fara lichid in ea o faci praf.
Intreaba-l pe trami de caseta si de service pt. montat si demontat.

Discutii similare

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou