Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • aecrim

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Pe scurt o sa povestesc "istoria" mea.
Duminica am schimbat pompa de apa care dupa tzaspe km si-a dat obstescul sfarsit (pompa originala ^^).
Am schimbat si antigelul cu un no-name G12 (am uitat sa iau HEPU cand am plecat din Bucuresti) in ideea ca pana in iarna, cand voi schimba si uleiul, il las sa-si faca damblaua si il dau afara.
Pentru ca tot am avut posibilitatea, am dat jos si scutul termic din fata motorului si am desfacut si sonda lambda 1 care, spre surprinderea mea, dupa ce am aplicat putin WD40 s-a desfacut fara prea multe insistente.
Sonda se prezenta in felul urmator: un strat foarte subtire "ochiometric" de aprox. 0,1 mm de calamina alb-gri, discontinuu (catalizatorul nu prezenta niciun pic de funingine).
Am zis sa o curat cu WD40 si apoi am aplicat din belsug CRC - Air Flow Sensor Cleaner. Dupa ce l-am suflat bine am montat sonda la loc. Am facut toti pasii pentru invatare al ECU.
Dupa vreo 100 de km s-a aprins martorul Abgas si a aparut stocat codul de eroare P0130. Am desfacut borna la baterie, martorul s-a stins dar codul a ramas stocat sau s-a manifestat din nou fara sa mai aprinda martorul din bord.
In afara de sonda ar putea fi si alta cauza pentru P0130 ?
Oricum voi incerca sa fac o diagnoza completa dar voiam o parere in plus pentru ca am citit tot ce era de citit atat pe Agila cat si pe Corsa (intr-un post spunea Dan Cuciureanu ca ar putea fi de vina chiar si antigelul !).
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
WD40 contine si ulei deci sonda nu stiu ce sanse mai are sa o faci ok.
Antigelul are treaba doar daca balteste in/pe mufa lambda1 sau intra masiv in admisie (nu se inlocuiesc garnituri EGR) deci nu e cazul la tine.
Sonda lambda se curata prin inlocuire, alte metode sunt frectii. Daca motorul papa ulei nu se va inlocui cu una noua sau buna ca aruncam banii degeaba, mai intai scapam de consum ulei dupa care sonde lambda, curatat egr, throttle, admisie. E chestia de eliminat cauza....
  • aecrim

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
La km pe care-i are masina (200k) consider ca sonda a rezistat eroic pana acum. Consumul de ulei este in parametrii normali (folosesc Castrol Magnatec 5w40) in sensul ca trebuie sa completez 1 - 1,2 litri de ulei la 10.000 km.
Dupa ce am citit m-am lamurit ca trebuie sa schimb atat sonda lambda cat si debitmetrul, avand in vedere numarul de km.
Culmea este ca debitmetrul am reusit sa-l revigorez acum vreo luna. L-am lasat la inmuiat vreo 35-40 minute in alcool si apoi pulverizat la greu CRC - Air Flow Sensor Cleaner. Rezultatul: motorul trage mai bine, revenirea la schimbarea regimului de turatie de la mica la mare si invers se face mult mai precis. Dupa ce am resetat eroarea si s-a stins Abgas parca merge si mai bine.
Ca sa urmez un sfat de-al tau Dane, cred ca o sa-mi cumpar piesele una cate una (debitmetru si sonda), garnituri pentru EGR (e cazul sa-i mai fac o curatire - ultima oara acum 1 an jumate), antigel, ulei si filtre.
Suspectam eu de ceva vreme un consum mai marisor dar de duminica este usor sesizabil un consum mai mic (fac drumuri lungi saptamanal).
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Consumul de ulei este ok.
Pune sonda lambda originala Bosch noua sau daca nu o vei tine inca 200,oookm una second dar sa nu fie curatata si sa aiba depunere gri pe ea, daca e neagra e fier vechi.
Lasa EGR in pace inca 1 an sau 30,000km daca nu papa ulei.
Debitmetru numai nou Bosch sau second dar sa nu aiba nicio depunere, se gasesc si lucruri aproape noi.
Skip ads

  • aecrim

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Cam asa arata oferta primita de la Eduard33.
OFERTA DE PRET
NR.E810 - 28,08,2012 – CORSA C Z12XE – SONDE LAMBDA – CLUBOPEL
W0L0XCF6826019002 - aecrim

1. SONDA LAMBDA INAINTE DE CAT.DENSO = 328 LEI
2. SONDA LAMBDA INAINTE DE CAT. BOSCH = 391 LEI
3. SONDA LAMBDA DUPA CAT.DENSO = 326 LEI
4. SONDA LAMBDA DUPA CAT.BOSCH = 391 LEI
5. DEBITMETRU AER BOSCH= 543 LEI
6. DEBITMETRU AER M&D = 471 LEI

Am inteles mai demult ca se pun numai pe original (Bosch). Singurul lucru pe care nu-l stiu: daca debitmetrul este nou-nout sau reconditionat. Probabil ca voi intreba inca odata.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
2. SONDA LAMBDA INAINTE DE CAT. BOSCH = 391 LEI
5. DEBITMETRU AER BOSCH= 543 LEI

Debitmetrele Bosch pot fi reconditionate, nu ai de unde sti, daca iti cere in loc cel vechi 100% este refurbished.
  • steffanos

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Salutare Corsarilor,

Nu de mult am intrat si eu in randul vostru.
Am cumparat recent un Opel Corsa C 2002 1.2 benzina adus din Germania.
Au inceput sa apara probleme si am nevoie de experienta voastra.
De cand l-am luat mi-a spus vanzatorul ca uneori se aprinde becul check engine (sper ca am scris bine) de la "benzina proasta pe care o avem" ( o fi asa, n-o fi asa ramane sa vedem).
Am pus benzina de 50 de lei de la o benzinarie Petrom din zona respectiva urmand sa fac plinul de la o benzinarie Rompetrol (ca asta spun unii ar fi cea mai buna benzina). Am ajuns intr-un final la o benzinarie Rompetrol am facut plinul si dai la drum. Dupa apx. 200 km s-a aprins becul de service (acel simbol cu masina si cheie), masina nu a dat semne de oboseala cum ca nu ar trage motorul sau altceva, a mers normal si dupa alti apx. 50 km s-a stins becul service si s-a aprins becul check engine si asa am ajuns cu el pana acasa. Am spus mai sus ca masina a mers bine pentru ca am vazut si consumul de benzina (mi-a iesit un consum de 3.70 extern si AC pornit).
Primul lucru pe care l-am facut a fost sa fac schimbul de ulei si al filtrului de ulei, sa verific placutele de frana si o prima inspectie mecanica.
Am inceput sa caut informatii despre acest lucru si am ajuns la prima faza si anume, scoaterea bornelor de la baterie un timp si repunerea acestora, lucru pe care l-am facut, becul s-a stins pentru un timp (apx. 30 km).
Am inteles ca nu e o rezolvare scoaterea bornelor si am plecat la un test. De acolo mi s-a spus ca eroarea este de la sonda lamda 1 si sa nu-mi fac griji este de la benzina... si aici mi s-a recomandat benzinaria Mol. Mi-a fost stearsa eroarea, am pus benzina de la Mol si am crezut ca asta este rezolvarea... dar dupa apx. 50 km prietenul meu check engine mi s-a alaturat Smile.
Acum, dimineata, cu motorul rece (am citit pe undeva) am decuplat bornele pentru un timp, le-am cuplat am pus contactul am potnit motorul acesta tras un "partz" si a murit/oprit Smile. La-m pornit din nou, a pornit insa parca "tusea"... dadea sa moara/opreasca dar intr-un final s-a pus pe functionat, l-am lasat sa functioneze la relanti pana a ajuns la temperatura obisnuita a motorului. Becul check engine nu s-a mai aprins insa nu e timpul trecut. Mentionez ca nu scoate fum, nu consuma ulei (il verific la cateva zile) insa, m-a impins necuratu' sa bag un deget in toba de esapament si am constatat ca degetul este negru Sad. Nu stiu daca de acum sau dinainte sa fac schimbul de ulei care arata ca...
Acum, ce-am observat eu... in urma vizionarii unor tutoriale video cum se schimba sonda lamba 1, am observat ca acea mufa era curata, m-am uitat la masina mea si mufa mea este incarcata de urme de ulei, e normal, o pot curata cu ceva?
Orice sfat este bine venit...
Imi cer scuze pentru postarea atat de lunga sper si nu incomoda.
Va doresc multi km fara peripetii si multa sanatate.
  • cyoby38

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
fa o diagnoza,i-ti povesteste tot ce o doare
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Diagnoza iti faci si singur, pseudoagrafa(pedale) si mai vorbim dupa
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11347
Daca esapamentul este afumat (el normal este perfect curat) ori motorul papa ulei ori ai benzina nearsa.
  • razvanid

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2002 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2010

  • Mesaj Privat
D-nu Dan la schimbarea catalizatorului automat trebuie schimbate si sondele?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Doar daca sunt obosite.
  • razvanid

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2002 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Si daca le las pe cele vechi am sanse sa infund noul catalizator?
trebuie resetat ceva prin calculator la montarea noului catalizator?
va multumesc
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pornesti motorul evident dupa ce a stat cu bateria decuplata o ora, nu calci acceleratia pana nu porneste ventilatorul. Inainte de a porni faci sincronizare clapeta, vezi throttle body la Agila cum se face.
  • razvanid

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2002 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2010

  • Mesaj Privat
am inteles, o sa pun si op-comul cand pornesc sai fac un live data si sa ne dam cu parerea ce ziceti?
Una inainte de schimbare si dupa schimbare?
merge sa facem un test asea?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
da
  • pvidican

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Corsa 1996 x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Buna tuturor

am o corsa b motor x12 sz si se pare ca trebuie sa schimb sonda lambda. imi puteti spune o sonda buna (ca brand) care s ama tina ceva km buni si sa fie ok calitate -pret ,ca de una originala nu am bani . Beru; denso sau ngk cum or fi?sau alte branduri
  • razvanid

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2002 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Toate drumurile duc tot la bosch.
  • cardozo

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2003 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2012

  • Mesaj Privat
salut imi poate spune cineva daca scot mufa de la sonda lambda cu motoru pornit nu se simte nici o schimbare este normal. tin sa precizes ca motorul era cald si nici nu mi se aprinde check engine cu mufa scoasa
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Sonda lambda se verifica cel mai bine fie cu o interfata de diagnoza auto fie cu un voltmetru.



Dar de ce banuiti ca ar fi sonda lambda o problema ?
  • razvanid

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2002 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2010

  • Mesaj Privat


asea arata sonda dupa catalizator foarte afumata dar mergea bine pe op-com arata ca ruleaza bine Smile) am pus noua bosch
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR