Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • nicemike

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 Y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Dec 2006

  • Mesaj Privat
De ceva vreme la porniri dese pentru cateva secunde motorul face un zgomot ca de tractor apoi isi revine la normal. Codul de eroare dat de tester este P 0335, senzor rotatie arbore cotit. Exceptand zgomotul initial, masina porneste foarte repede si trage foarte bine. Dat fiind faptul ca pozitionarea acestui senzor este foarte ciudata la Y17 dt, se merita sa incerc intai curatarea lui, sau incerc degeaba si o sa desfac de doua ori scutul (a doua oara ca sa il schimb, bineinteles Smile.
Skip ads

  • danieldboca

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
eu l-am schimbat.
din cat m-am interesat eu nu poate fi "curatat";are un cap magnetic.......mi-a explicat mie mecanicul atunci ceva.!?!!!!
sfatul meu schimbal pentru ca o sa patesti foarte curand ce am patit si eu: nu o sa vrea sa mai plece!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11850
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12586
O cautare iti va da mai multe informatii....da este o bobina pe un miez magnetic si cam pica !
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Unde este senzorul pozitionat senzorul asta ? se da jos greu ?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La tine cred ca este sub admisie, pe capatul motorului spre cutia de viteze in dreptul volantei ca doar crestaturile alea le citeste. Accesul este pe sub masina, altfel nu vad cum. La mine am reusit sa ajung si pe sus dar nu vezi nimic, numai pe pipaite si nu ai forta deloc. Intreaba pe toma marius Constanta ca si el avea probleme asemanatoare si stie unde este exact.
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
ia uitei cum apar ,si cu mine trei Smile) "chiar ma bucur" deja incepeam sa cred ca snt singurul cu problema asta si imi faceam griji si de alte chestii de ex computerul ala nenorocit de pe motor care sincer sa fiu nu imi face placere sal demontez dar daca trebuie asta e ce sa facem ,dci senzorul este in fata soferului pe motor linga demaror,este greu accesibil iar daca ai machet drumuri grele,adica scut trebuie sal dai pe tot jos ca sa ai cit de cit acces (deci masina suita pe elevator)

propun la admini sa lase un topic cu aceasta problema, este greu de diagnosticat mecanici sunt pauza si simtomele sunt destul de evidente
adica :

-senzorul se strica treptat datorita temperaturii degajate de motor
-defectarea lui se produce in citeva luni bune pot si doua sau pot fi doi ani
-prima data apare martorul din bord la viteza mare deci motor solicitat
-sau la viteza mica -la fel motor solicitat
-o sa aveti surpriza ca atunci cind da caldura sa se aprinda mult mai repede martorul in bord
-la frine de motor la fel are tendinta sa dea eroare deoarece trece de la o turatie la alta si pierde numaratoarea

cam asta este partea de diagnostic a masinii la mine sa intimplat intrun an jumate ,senzorul nu este schimbat nici acuma nu a murit motorul niciodata dar este timpul sa ma ocup de el ,sper ca mai mult de o luna sa nu mai dureze,oricum va anunt ce sa intimplat.

Cauze exluse :
- volanta ovalizata-cica nu are nimic senzorul daca se ovalizeaza vlanta si asta este foarte putin probabil-discutii lungi si dese cu multi mecanici
- ulei scapat pe senzor sau lichid de racire - asta nu stiu cert este ca pe llinga senzor zona era cam unsuroasa nu am apucat sa fac poze dar in curind o sa pun mina ca sa fie documentata problema bine
- cabluri - nu cred daca alea fac probleme ar face si altele pe masina, a mea are 4 ani si nu cred sa se duca asa repede motorul arata foarte bine,acuma naiba sa il ia sper sa nu fie caci am mai schimbat la o masina si este naspa
- aicea las spatiu pentru a completa voi
- informatiile sunt orientative ,euleam obtinut in timp lung,asa ca nu va apucati sa mesteriti daca nu stiti ca mai mult stricati ,nu va grabiti si aveti rabdare studiati problema in amanunt ca sa intelegem care este motivul acestei erori si daca poate fi remediata intrun fel,poate ca sunt senzori de vina sau altceva,dar cel mai sigur sunt senzori.


Mult succes in continuare si daca mai descoperiti ceva postati aicea


PS nicemike asa vreau si eu sa il dau jos sa il curat poate cine stie ma intereseaza si care este cauza ce sa zic incearca poate faci ceva si ma anunti si pe mine o sa incerc sa vin cu informatii eu oricum mai stau o luna pina vine tata socru si poate il pacalesc sa ma ajute si vorbim atunci
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
-defectarea lui se produce in citeva luni bune pot si doua sau pot fi doi ani

La mine a picat de tot in doua zile ! Cautati si altceva decit Bosch, e o simpla bobina pe un miez magnetic. Teoretic se poate murdari ca atrage pilitura si altele dar la mine nu a fost asa.
Care se apuca de treaba sa puna ceva poze, cuvinte...si pe urma decupam, facem tutorial.
  • danieldboca

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
la mine a picat cam intr-un an de cand mi sa aproins martorul prima data
Skip ads

  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
bun si cum sa manifestat cind a picat de tot ca sa stiu la ce ma astept si eu

mie cam teama de drumuri lungi ca este ras nui bai da ca plec la drum lung e nasol
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11850
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12586
Cam asa a fost, am sa completez si cu poze la senzorul "desfacut" prin taiere.
  • danieldboca

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
deci : cand se incalzeste putin motorul iti apare martorul pe bord si motorul incepe sa faca un zgomot metalic destul de urat (eu m-am speriat rau de tot) pierzi putere si se opreste masina in mers.
eu in ultimele zile mergeam 1km -trageam pe dreapta sa se mai raceasca motorul.....si tot asa.
e bine sa il schimbati cu original pentru ca cel de producator este foarte prost si cade.
pret :340 ron (parca!!)
  • nicemike

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 Y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Este foarte incomod de scos acel senzor la y17dt. la prima impresie uitandu-ma pe sub masina cred ca trebuie scoasa planetara din cutie pentru a avea acces mai usor(nu garantez ca e asa). Gandindu-ma ca este magnetic si sunt sanse mari sa se fi depus particole,pilitura, o sa incerc curatarea lui astazi, poate..cine stie. Am plecat la service, urati-mi bafta Smile
Skip ads

  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
mult succes tinene la curent ca sun suntem curiosi
  • nicemike

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 Y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Vesti triste de la curatatoria de senzori Sad. Inutila curatarea lui pentru ca nu ai ce sa cureti. Senzorul era curat, deci trebuie schimbat.Pentru cei ce vor trebui sa il schimbe, pentru a fi mai usor trebuie sa desfaca intai prezonul de la electromotor care se afla langa senzor, apoi cu o tubulara de 10 cu prelungitor scurt vor se desface surubul cu care este prins.
Recomandarea mecanicului: pentru cei cu motoare y17dt care au de demontat electromotorul din diverse cauze, scoateti intai senzorul crankshaft pentru a evita deteriorarea acestuia datorita pozitiei care o are langa electromotor.
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
vesti nasoale dar prba aia nu este dracu asa de negru pe cit pare,asta de ce o zic ca ma duceam si eu sa il curat dar daca zici asa ma duc sil cumpar direct sa nu mai am batai de cap.


Cum arata ? vaselina in jurul lui sau altceva
Cu ce lai schimbat (bosh sau altceva)?
Cit a durat operatiunea?
Sar putea face acasa in fata blocului?
poate afecta anumite piese pe timp indelungat?

Cred ca mai am 1000 de intrebari deja ma pasioneaza teribil de tare subiectu

ne auzim
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Numai la Dacia se curata la noi se schimba ca o sa-l gasiti perfect curat.
La fabricarea lui este o greseala, avem bobina respectiva bagata intr-un plastic alb si pe urma este turnat corpul in plastic negru. La racirea (intarirea) plasticului in urma injectiei el se contracta si apar tensiuni interne. In timp se adauga si tensiunile datorate diferentelor de dilatare a celor 2 tipuri de plastic, bobinei de Cu si miezului magnetic.
Aici aveti o poza cu al meu maltratat ca sa vad ce si unde are :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12586
Daca vi se pare scump cel Bosch original mai aveti variante Facet, Siemens ... Ce mare tehnologie este o bobina, o poate face si ElectroArges daca ar vrea.
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Ai perfecta dreptate dane asa mam gindit si eu da tot mai intreb ma stresat prea mult ca sa mai fie lasat in pace , am alergat dupa un sfat o gramada de vreme si pina nu am invatt singur tot nam priceput nimic,eu am zis sa fiu documentat si in momentul cind se va putea face o "schema de depanare " sa putem adauga si problema asta poate cine stie ajutaam si noi la rindu nostru pe alti asa cum am fost ajutati la vremea noastra
  • danieldboca

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:
Daca vi se pare scump cel Bosch original mai aveti variante Facet, Siemens ... Ce mare tehnologie este o bobina, o poate face si ElectroArges daca ar vrea.

cand l-am schimbat pe al meu m-am interesat si eu putin.
sfatul primit de la toata lumea pe care am intrebato vi-l dau si voua : inlocuitil doar cu cel ORIGINAL.atentie!!!!
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Eu inca nu am avut probleme cu senzorul asta , doar am intrebat ca sa stiu ce sa fac la o eventuala problema .
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
salutare din nou,adaug la explicatii

ieri am fst si am facut ITP-ul, chestia interesanta este faptul ca atunci cind tipul accelera la 5000 rpm injectia baga mai mult combustibil fiind senzorul defect asta mai ales la accelerarile bruste,la cele line testul iesea(opacitate) de unde si concluzia mea cu combustibilul ,acuma ce sa zic nustiu dar urmeaza sa schimb si eu senzorul sa vad ce se intimpla stau si ma intreb daca pe partea de injectie poate fi afectata si de altceva excluzind motorina sau alte cauze(am schimbate toate consuabilele motorului ) inca studiez,
Itp l lam luat nu a fost problema si multe nu sau schimbat la masina si are deja 4 ani

Nu stiu ce sa cred ,adica un senzor sa dea tot motyorul peste cap,nu zic ca nu se poate dar mai am niste semne de intrebare,daca poate explica cie functionarea injectiei pe y17dt raman dator eu si inca citeva zeci

mersi
ne auzim
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR