Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Ai dreptate, regulatorul nu mai asigura tendiunea de excitatie necesara
aparitiei unui curent suficient de mare a.i. sa induca un camp elmg
care sa creeze o tensiune in stator si la viteze mici de rotire a rotorului.

Stiu ca m-am exprimat ca un inginer prost, dar mai uman de atat nu pot Embarassed

LE:
Schema e oarecum gresita... o sa fac una azi daca am timp Smile
Skip ads

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
botosu a scris:Schema e oarecum gresita... o sa fac una azi daca am timp Smile


O astept cu nerabdare Wink

CristianTM.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Pentru o masurare corecta a tensiunii , se trage fir separat de la baterie la voltmetru , daca se face masurare de tensiune de pe panoul de sigurante pot aparea erori datorate consumului mai ales de la faruri . Pentru convingere porneste motorul , aprinde faza lunga si masoara cu un multimetru intr-e + baterie si un + de pe panoul de sigurante , tensiunea citita reprezinta caderea de tensiune de la + baterie si tabloul de sigurante .
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat


din ce am intels eu joi seara de la ldivora:
regulatorul monitorizeaza tensiunea de pe baterie si alimenteaza rotorul cu o tensiune proportionala cu tensiunea de pe baterie.
cand rotorul se invarte, prin inductie electromagnetica, apare in stator o tensiune trifazata,
care este redresata cu o punte de diode si apoli aplicata tot pe baterie.

adica U bat masurat == U bat alimentare, aici eu sunt in dubiu nitel pentru ca intervine un echilibru de puteri (electrice) care imi cam scapa.
Skip ads

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Sal !

Mi-am permis sa completez desenul facut de botosu. Sper sa nu te superi Wink
Eu zic ca e exact ceea ce am desenat eu, dar prezentat mult mai frumos si de aceea am venit cu completarile de rigoare. Daca gresec rog interventie Shocked




CristianTM.
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Da acolo vin periile
D+, din cate imi aduc aminte e firul care se duce la instrumentele de bord


am schimbat sensul sagetilor, ca sa nu fie pe dos ca la francezi

Din desenul tau intelegeam ca bateria intervine undeva intre stator si rotor
  • geo_dezu2000

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2006

  • Mesaj Privat
botosu a scris:

din ce am intels eu joi seara de la ldivora:
regulatorul monitorizeaza tensiunea de pe baterie si alimenteaza rotorul cu o tensiune proportionala cu tensiunea de pe baterie.
cand rotorul se invarte, prin inductie electromagnetica, apare in stator o tensiune trifazata,
care este redresata cu o punte de diode si apoli aplicata tot pe baterie.

adica U bat masurat == U bat alimentare, aici eu sunt in dubiu nitel pentru ca intervine un echilibru de puteri (electrice) care imi cam scapa.

nu e vorba de nici un echilibru de puteri,egalitatea e valabila,insa regulatorul lucreaza intern si cu o alta marime importanta care se numeste marime de referinta Ur si care este o fractiune din tensiunea de alimentare.Povestea e mai complicata dar pe fond regulatorul compara tensiunea de intrare(adica tensiunea de pe baterie)Ubat sau Umas, cu o valoare de referinta Ur prestabilita de fabricant.Daca exista diferente ,regulatorul modifica tensiunea de excitatie(de la perii) pentru a restabili valoarea Ubat.Eu zic ca un ampermetru intercalat pe + de la iesirea alternatorului o sa te lamureasca fara dubii daca si cind genereaza alternatorul.
Sper ca nu am complicat si mai tare problema Razz .Inclin sa cred ca regulatorul e principalul suspect.
  • marius_cyp

  • Mesaje scrise: 263
  • Locatie: Italia
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Sal la toata lumea!

Am citit despre subiectul asta dar la mine masina nu imi incarca cum trebuie, am schimbat diodele si releul dar tot imi arata masura 12.6V si alternatorul e cumparata nou de anul trecut si a trecut cam 60.000 km si imi apare problema nu se inchid bine cetralizare usi si stiam e problema ca nu incarca cum trebuie ... am luat aparat de masura si vad e tot asa 12.6V...
ce sfat imi dai ? nu stiu ce mai are piese ce treb schimbat ...?


Astept raspunsuri de la voi ca sunt tot suparat..

P.S. masina porneste f bine fiecare data si indicatorul baterie asa cum e porneste aprind si sting ...

Dar observ in noapte pe bord se vede fffoarte slab aprinde bec de baterie? oare ce are?

Cu stima.
Skip ads

  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
#Marius_cyp observ ca esti din Timisoara. Raspunsul la intrebarile tale este NU STIU ! Dar daca ne intalnim si vii cu masina sa ii fac personal niste masuratori, teste am putea sa ne lamurim Wink
Poti sa ma contactezi la tel. 0723392781

CristianTM.
  • marius_cyp

  • Mesaje scrise: 263
  • Locatie: Italia
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Da sunt in Timisoara,bine o sa tin legatura cu tine.

Azi am "imprumutat" alternatorul lui masina frate miu si alternatorul meu e bun perfecta tensiunea e 14 si ceva pe masina lui, alternatorul lui am pus la mine si tot are probleme cu tensiunea e 12.7 V ? crezi e bine asa pe masina mea ?

Ma zapacesc treaba asta ce mai are problema ... alternatorul meu e in stare perfecta ... cred undeva in masina e problema ... am verificat masa e bine pusa cum era masina lui frate miu (are opel astra acelasi motorizare ca al meu) care e pe forum "h0rm0n".

Ce mai ziceti voi daca avetzi idee?

Ma gandeam o sa merg la service ce mia recomandat Temeco mia zis sa merg pe la firma Nae pe str Muncitorilor 50

Astept intrebari.
  • marius_cyp

  • Mesaje scrise: 263
  • Locatie: Italia
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2006

  • Mesaj Privat
CristianTM a scris:#Marius_cyp observ ca esti din Timisoara. Raspunsul la intrebarile tale este NU STIU ! Dar daca ne intalnim si vii cu masina sa ii fac personal niste masuratori, teste am putea sa ne lamurim Wink
Poti sa ma contactezi la tel. 0723392781

CristianTM.


Bine daca vrei sa vb pe mess idd meu e marius_cyp@yahoo.com
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
marius_cyp a scris:
Azi am "imprumutat" alternatorul lui masina frate miu si alternatorul meu e bun perfecta tensiunea e 14 si ceva pe masina lui, alternatorul lui am pus la mine si tot are probleme cu tensiunea e 12.7 V ? crezi e bine asa pe masina mea ?
Ma zapacesc treaba asta ce mai are problema ... alternatorul meu e in stare perfecta ... cred undeva in masina e problema ... am verificat masa e bine pusa cum era masina lui frate miu (are opel astra acelasi motorizare ca al meu) care e pe forum "h0rm0n".


Cand masori tensiunea de incarcare opreste consumatorii mari: faza lunga, ventilator, statie, muzica data maxim Very Happy Acuma pe bune si la mine arata 12,7 cu ventilatorul pornit in treapta aII-a.

CristianTM.
Skip ads

  • marius_cyp

  • Mesaje scrise: 263
  • Locatie: Italia
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema asta era nu era buna papuc de la borna bateria + si a aruncat si am luat nou si acum imi merge foarte bine incarcarea.

Electricianul mia recomandat este cel mai bine sa schimbam cablu gros cum vine la borna baterie +. Dar am sa ma uit zilele urmatoare daca am timp si o schimb daca imi face probleme.

Acum mam linistit si imi merge bine cu usile centralizarea inchid si deschid odata, inainte nu era bine.


Te sal la toata lumea
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Salutare !

Vin cu completari care sper sa ajute pe toata lumea:

Schema ALTERNATOR BOSCH:



Asa arata alternatorul dat jos de pe masina:



Si regulatorul:



Toate cele bune si cat mai putin probleme.

CristianTM.
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
marius_cyp a scris:Am rezolvat problema asta era nu era buna papuc de la borna bateria + si a aruncat si am luat nou si acum imi merge foarte bine incarcarea.
....

ete ce ziceam eu pe la inceput:
botosu a scris:...
1. variatie a REZISTENTEI din circuit: mufe oxidate, contacte imperfecte, etc, etc
...

Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR