Parola noua?


Salutari la toata lumea!

Am sa va descriu pe scurt problema mea:
Detin un Opel Agila din 2003 cu un motor de 1l. De cateva saptamani (dupa ce am scapat de geruri) aud un tacanit la motor. Acest tacanit nu se aude cand pornesc motorul ci dupa vreo 10-15 minute dupa pornire. Am schimbat uleiul si filtrul dar zgomotul nu a incetat. Il aud numai la turatii mici. Probabil ca zgomotul era de ceva timp dar nu l-am auzit din cauza ca aveam shi caldura pornita, care e destul de zgomotoasa la mine.
Am cautat prin forum aceasta problema dar nu am reusit sa gasesc un raspuns. Toti cei de pe forum cu problema asemanatoare aud un tacanit cand pornesc motorul la rece dar la mine se aude acel tacanit continuu doar cand motorul este la cald. Temperatura la papa ramane constanta, si nivelul de la ulei nu a scazut deloc.

Astept cu nerabdare o sugestie.
Va multumesc anticipat!
Lantul de distributie este o (foarte) posibila cauza a sunetului respectiv. Da un search pe forum, la sectiunile Corsa si Agila (ambele au acelasi motor de 1 litru). Pe de alta parte, daca sunetul se aude din zona conductei ce porneste din cutia filtrului de aer, de "vina e debitmetrul, este normal si nu trebuie sa-ti faci probleme.

Iti trimit pe PM un link cu mi multe info.


Ultima modificare facuta de catre Xenomorph la Joi 30 Mar, 2006 9:49 pm, modificat 1 data in total
Smile) Aceiasi problema am ridicat-o si eu asta seara. De cateva zile am auzit tacanitul. dar mi se aude dupa ce se incalzeste motorul, l-am auzit cand am oprit undeva si eram la drum. e un zgomot metalic care se aude destul de tare in comparatie cu ceea ce mergea inainte. Eu am o corsa cu motor de 1.0 din 2003 (cred ca e fix acelasi motor).
Daca zgomotul este la cald este valva de recirculare a vaporilor de benzina , de multe ori este mai pregnant decit zgomotul motorului Laughing dar este distinct si nu in "ritm" cu motorul .
Tacanitul apare/dispare si este normal . Wink
Va multumesc pentru raspunsuri!
Am sa ma duc azi la un service sa-mi "asculte" motorul. Va voi tine la curent!
Zgomotul se aude doar la cald, si este continuu la turatii mici (il aud foarte bine cand este scoasa din viteza)! Zgomotul vine din zona blocului motor! Este echivalent cu zgomotul unui motor dizel.
Eu am motor de 1.2 si se intampla acelasi lucru, numai cateodata. Cred ca e ceva normal, nu se modifica nimic alceva in functionare, cand apare acest zgomot.
zgomot de diesel? >> tre' inlocuit LANT DISTRIBUTIE Very Happy
are cineva idee cat ar costa distrubutia noua?
Pentru reglare este nevoie de trusa, se poate si fara dar eu prefer ca la carte :

http://www.midlock.nl/Adobe...NL/HL_2141-OP.pdf
http://www.usag.it/document...g_m_opel_1312.pdf
http://www.usag-tools.com/d...car_repair_en.pdf
http://www.toolbay.biz/cate...13&parentid=5
http://www.toolbox37.com/ac...TIMING_TOOLS.html

Referitor la distributie sa vedem ce spun si altii (a se citi si la sectiunea Corsa) :
Both 1.0's and 1.2's have chains. These Ecotec's are shite though and eat
chains like nobodies business. Know of a 1.0 Corsa that's on it's 5th chain
after 37k.

Opel Agila, Corsa, Astra
Produit : Opel Agila 1.0 et 1.2, Opel Corsa 1.0, 1.2 et 1.4 et Opel Astra 1.4, fabriquées en 2004.
Problème :
La chaîne de distribution est susceptible de légèrement se détendre.
Où s’adresser :
Dans le réseau Opel. Les propriétaires sont prévenus par courrier recommandé.
Source : QUE CHOISIR



Ultima modificare efectuata dancuciureanu la Mie 09 Mai, 2007 12:47 pm, modificat de 3 ori in total
INTERVAL INLOCUIRE :
Se schimba la 120,000Km sau cind apar manifestarile de mai jos.

MANIFESTARE :
Bataie de tacheti, incepe numai la motor cald si ulterior permanent
Motorul vibreaza excesiv
Motor zgomotos mai ales la ralanti
La revenire in ture (de la 1500 la 800) motorul vibreaza
La taiere contact face cloncaneli fine dar dubioase pina se opreste
Motorul are o usoara pierdere de putere
La pornire dupa ce masina sta citeva ore sau la schimb ulei motorul tacane 1-2 secunde=intinzator terminat

DIAGNOSTICARE :
Cam asa se aude una terminata de Z10XE (inainte de inlocuire) :

Yahoo Messenger Trimite acest video prietenilor tai pe Yahoo Messenger sau share pe Facebook Facebook

Inca una de terminata de Z12XE :

Yahoo Messenger Trimite acest video prietenilor tai pe Yahoo Messenger sau share pe Facebook Facebook

Se mai poate si demontind capac culbutori, se trage de lant cu mina, daca reusiti relativ usor treaba e clara, lant lung si intinzator varza.


Si acum o distributie care are 7500km. Muzica din fundal nu e de la mine, sunt sarbatorile Iasului si se aude din fata de la Sala Sporturilor adica 500m. Am adus camera aproape de injectoare si capac culbutori ca sa vedeti diferenta de sunet.

Yahoo Messenger Trimite acest video prietenilor tai pe Yahoo Messenger sau share pe Facebook Facebook


PIESE LA Z10XE:

1buc 90529570 / 56 36 360 CHAIN, TIMING 133lei
1buc 55353997 / 56 36 965 RAIL, SLIDE, TIMING CHAIN 9,50lei
1buc 55353999 / 56 36 966 RAIL, GUIDE, TIMING CHAIN 13,30lei
1buc 55353998 / 56 36 964 RAIL, TENSION, TIMING CHAIN 23,75lei
1buc 55352909 / 56 36 457 TENSIONER, TIMING CHAIN 169,10lei

2buc 11098761 / 20 05 626 SCREW, M6 X 30, TIMING CHAIN TENSIONER TO CYLINDER HEAD 1,90lei
1buc 11099641 / 20 05 638 SCREW, M10 X 60, TIMING SPROCKET ON CAMSHAFT 4,75lei
1buc 9129242 / 6 14 986 SCREW, TORX, CRANKSHAFT PULLEY HUB TO CRANKSHAFT 10,45lei
1buc 9157000 / 13 38 860 SEAL, THERMOSTAT COVER TO WATER PUMP HOUSING -vine cu pompa 4,75lei
1buc 90571925 / 6 38 199 SEAL, RING, OIL PUMP 31,35lei
1buc 9157567 / 6 38 225 GASKET, OIL PUMP TO CYLINDER BLOCK 69,35lei
1buc 90529438 / 6 52 610 GASKET, OIL PAN AND BAFFLE (cod nou 55353798 6 52 647) 40lei
1buc 24403772 / 6 07 499 GASKET, CYLINDER HEAD COVER -se poate refolosi cea veche
1buc 55557507 / 58 54 988 GASKET, CATALYTIC CONVERTER TO EXHAUST PIPE 10lei
1buc 90190637 / 6 48 406 SEAL RING, OIL PAN SUCTION TUBE -optional, pentru a curata si sorbul
1buc 90531119 / 20 62 506 BOLT, TIMING CHAIN TENSIONER TO CYLINDER BLOCK
2buc 11098761 / 20 05 626 SCREW, M6 X 30, TIMING CHAIN TENSIONER TO CYLINDER HEAD
1buc 90570204 / 13 34 633 GASKET, WATER PUMP TO TIMING HOUSING -vine cu pompa
3buc 9157116 / 8 54 900 NUT, HEX, M8, FRONT EXHAUST PIPE TO CATALYST

Pinioane (pentru modele 2001-2003 serie XE, in rest se comanda dupa serie motor):
2buc 90531515 6 36 400 SPROCKET, CAMSHAFT, 40 TEETH -114lei/buc
1buc 90531112 6 14 483 SPROCKET, CRANKSHAFT -138lei
In mare cu 930-970lei aveti toate piesele dar fara curea accesorii, pompa apa, antigel si ulei+filtru. Grija mare ca pinioanele sunt de 2 tipuri, cind se comanda se verifica dupa serie motor!
Dupa cum se vede in afara de lant, intinzator, pinioane si patine avem numai suruburi, simering, garnituri.

Preturile sunt pentru cele originale, nu recomand alti producatori! Curea accesorii alternator/pompa apa :
fara AC = 5PK1125, dar original si indicat ar fi 5PK1230
cu AC = 5PK1360
Producatori : Bosch, Contitech, Dayco, Flennor, Gates, Goodyear, Hutchinson, Metzger, Meyle, Optibelt, Pex, Quiton Hazell, SCT Germany, SKF, Triscan
Este indicat sa o inlocuiti daca este crapata.

Pompa apa :
Producatori multi dar grija la nr. sasiu, exista diferente de verificat in EPC, TECDOC etc. gama ! Preturi intre 200 si 400 lei.
Va recomand sa o aveti cumparata. Dupa demontare se pot gasi urme de antigel pe la presetupa la cea veche.
Daca tot se demonteaza este bine a se verifica si alternatorul perii, contacte, lagare etc.

Alte materiale : silicon negru special pentru etansare, pasta de blocare, vaselina pentru temperaturi mari (la evacuare)

IMPRESII DUPA INLOCUIRE :
Motorul nu mai face niciun zgomot ! Nu mai tacane !
Motorul parca are mai multa vlaga, ridica mai frumos in ture
La taiere contact nu mai face niciun zgomot.

Atentie la calitate, eu prefer sa lucrez numai cu original GM, in cazuri extreme mai folosesc garnituri/simering de la producatori. Un exemplu elocvent de pinion came facut de altii:

Se vede destul de clar cum pinionul original este cu dintii caliti, interior gros si prelucrat perfect prin strunjire pe cind cel de producator o banala tabla subtire si ambutisata.
Nu va jucati la piese si mai ales la capitolul calitate manopera, stiu destule motoare facute praf sau cit pe ce...


Ultima modificare efectuata dancuciureanu la Dum 02 Nov, 2008 1:43 pm, modificat de 20 ori in total
dancuciureanu

Daca vin in Iasi imi schimbi si mie distributia?
Sau ma rog pun si eu mana dar am incredere in tine, plus ca eu nu prea mai am scule.
Daca da cam cat dureaza operatiunea(mie sigur imi ia o zi) , cat ar costa ?
zafycom eu am acces la piese originale si pret bun, am sa mai completez lista poate nu o fi completa piesele toate ajung aprox 600 lei.
Schimbam si la tine distributia, noi doi demontam si curatam si cind ajungem la lant ne oprim, de acolo va lucra mecanicul meu ! El a schimbat destule distributii la acest motor si are experienta. Daca vii dimineata pina la prinz e demontat si curatat tot, el termina pina dupa amiaza restul si seara esti acasa. Nu iti recomand daca nu ai KM-urile si experienta sa faci tu !
Nu te increde in "mecanici" ca ei sunt buni de gura, treaba se face cu scule si cum scrie in TIS. Stiu destui "aranjati" de tot felul de mesteri, ba ca sunt tachetii ba ca sunt axele came...prind fluturi ! Nici macar nu schimba piese foarte importante gen banalul surub !
Am sa completez postul cu manifestare, cum se verifica, totul ca de obicei.
Pun si eu o intrebare de nestiutor: ce este "zgomotul de diesel"?
roscooter a scris: Pun si eu o intrebare de nestiutor: ce este "zgomotul de diesel"?


Un zgomot asemanator motorului diesel (tzacanit specific) care nu are ce cauta la un motor pe benzina.
Masina mea (120000 km) il are dupa cateva minute de la pornire. De regula este provocat de uzura (intinderea) lantului de distributie si a patinelor care il ghideaza.
PL500 ai scris ca :
De regula este provocat de uzura (intinderea) lantului de distributie si a patinelor care il ghideaza.

Patinele sunt din plastic si culmea ca nu se uzeaza prea mult. Nu stiu din ce le-au facut dar la mine aratau aproape perfect. Uzura este la lant si la a doua schimbare a lui se inlocuiesc si pinioanele came neaparat, evident daca ai peste 150,000 mai bine le schimbi si pe ele.


Ultima modificare facuta de catre dancuciureanu la Mie 11 Jun, 2008 8:22 am, modificat 1 data in total
salutari agil-ishti!
am si eu o problema ...
masinutza mea face un zgomot ciudat ...si destul de strident
seamana cu zgomotul unei masini de cusut!
masina are undeva pe la 65.000 km (pe bune) si sincer mi s-ar perea cam devreme pentru cureaua de ditributie!
am inteles ca ar putea fi o problema legata de injectoare ...desi cei de la service mi-au spus ca acest zgomot al motorului este unul "normal" pentru agila?
ma puteti ajuta?
multzam mult!
salutare
eu credeam ca este normal ca motorul de agila sa se auda ca un diesel.Dupa cate am inteles tre schimbat lantul de distributie? Pacat. Chiar imi place cum toarce. Very Happy
Tu probabil ai motor Z10XE de 1,0l, sau altfel spus pe haion scrie numai Agila in dreapta, la cele cu Z12XE 1,2l scrie si 1.2.
Motoarele Z10XE sunt putin mai zgomotoase decit cele cu 4 cilindri (Z12XE) dar nu se aude tacaneala, bataie de tacheti cum spun unii daca distributia e buna. Vrei sa stii daca e ea imi dai telefon sau poate te intilnesti cu Robert. Pe a lui am diagnosticat-o si cam stie si el cum suna un motor.
Deci acum ca tot am ajuns intreg acasa, se merita sa va explic o mica patanie de a mea

Am plecat de la GL la IS, cu Opelul Agila , din 2001, motor, 1,0 i
, ulei Havoline 10W-30 , ca asa au zis la service, si am mers, domnule cam 120 km din drumul meu cu o viteza de maxim 90 km/h si de odata un "tacanit" puternic , puternic. cand ma dau jos, si deschid capota, TACHETII SUNAU DE ZICEAI CA E TIR, in fine , ajung la Vaslui , schimb uleiul , cu un MOBIL 1, foarte scump , merg ce merg , cam 25-30 km si incepe iarasi sa sune TACHETUL sau TACHETII , nu pot sa imi dau seama ce anume este.

ORIUM MESERIASII DE LA SERVICE AU ZIS: " Domnule e ULEIU'" si m-am dus si i-am pus MOBIL 1 cel mai scump si cel RECOMANDAT DE PRODUCATOR 0w-40 , dar fiind un motor cu peste 156.000 km , mi-au zis sa pun 10w-40, ptr ca e motorul mai "lasat", si asa au pus ei la toate toate opelurile pe care le-au avut in service.......

Pe langa asta am o mica problema, cand calc frana mai brusc imi raspunde ABS-ul foarte foarte urat in pedala, adica scoate un zgomot ca si cand nu ar avea lichid de frana sau ar avea aer pe instalatie....ideea e ca AM BORCANUL PLIN DE LIChid de frana.


CINE SE PRICEPE BINE LA PROBLEMA CU TACHETII SA MA AJUTE URGENT!


Multumesc tuturor celor ce vor raspunde la aceasta problema!
Sper sa nu pateasca nimeni ceea ce am patit eu !
Din comportamentul masinii mele coroborat cu ce am citit pe forum cred ca totusi zgomotul ce ti se pare provenit de la tacheti provine de fapt de la distributie. Vorbeste cu Dan Cuciureanu, vezi ca a postat tel. pe aici pe undeva, sa-ti faca o diagnoza prin telefon.

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou