Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Lasati pinioanele camshaft originale ale masinii, uzura lor este inferioara
pinionului de la vibrochen care duce tot greul.

L.E. - daca o sa le schimbati veti avea satisfactia ca in motor se vor afla niste
pinioane noi realizate din tabla moderna !

Din foto rezulta ca intradevar mecanicii au trusa KM.

@nicunicu: chiar asa, care este problema si remediul arcului supapei de la pompa ?
Eu cred ca supapa aia de la bypass functioneaza mai mult la rece.
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Axele cu came sunt aspre la pipait? Ma refer doar la suprafata de lucru a camei pe tachet. Suprafata de lucru a camei trebuie sa fie cementata. Lucioasa.
Din poza nu se vede luciul probabil din cauza blitz-ului.
Daca sunt aspre si au un mic sant sunt uzate.
Cauza este lipsa ungerii in chiulasa. De curatat neaparat sorbul de ulei cum a spus @PL500 si acea supapa de siguranta de care pomeneste @nicunicu.
Da jos toti tachetii hidraulici si curatai pe toti ...tot umbli la distributie! E foarte important.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Doamne miluieste popa prinde cheºte ...
Amatori...

Lasa axele in pace ca sunt foarte bune, se strang/verifica doar suruburile de la semicuzineti cu 8-10Nm.
Din pinion vechi se scoate saiba si se pune intre disc fante si pinion nou, se foloseste surubul lung gri pe admisie, pe evacuare se pune doar pinion si surub negru scurt.
Distributia nu cred sa fi avut ceva, si-au facut de treaba.

Cu pornire grea sau oprit ce nu e clar ? Senzor crankshaft, boala curenta dar marinerii cu tester in romana ca alte limbi nu stiu schimba juma' de motor.
Deci comanzi senzor original sau Bosch (el face pentru GM), mai bunicele sunt Intermotor, Hella, evita Facet si Meat&Doria ca sunt chinezarii care te lasa in drum repede.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
citeste aici
https://www.clubopel.com/vie...4555&start=40
este detaliat de dancuciureanu sunt puse si poze
Skip ads

  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Sper sa nu poluez topicul cu postul meu.
Luna viitoare (august) intetionez sa imi schimb distributia la masina. Dupa ce am avut diverse discutii cu mai multi mecanici din zona, mi-am dat seama cat de "afoni" sunt in schimbarea distributiei la motorul meu (x12xe), nu va zic ca unu mi-a zis ca o schimba in doua ore Smile) , de trusa de fixare nici nu au auzit, daca ii intreb de cheie dinamometrica parca ii injur de mame. Am decis sa o schimb de unul singur, cu atentie, TIS si suportul tehnic oferit de forum eu zis ca o sa ma descurc cu succes. Problema care ma framanta acum, sper sa nu mai am alta, este trusa de fixare.

Cei care ati cumparat truse de fixare, ce marca ati ales?
Netul e plin de truse oferite de N producatori, dar cu cateva pagini in urma un coleg se plangea ca nu era trusa in cote, si nu putea fixa distributia corect. As dori sa imi recomandati o firma care ati cumparat-o deja unul dintre voi si e ok. Nu vreau deaia de sute de euro ca nu o folosesc in fiecare zi. Daca as gasi una de imprumut contra cost bineinteles sau una second ar fi bine. Daca nu e cu putinta, cumpar una noua, dar cu recomandare din partea "utilizatorului", ca sa fie in regula.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Una de firma corect, este scumpa, in facaturi nu poti avea incredere.
Ce mai bine iti faci tu cele doua km simple, un strungar trebuie. Pui tu distributia ca la carte dar nu strangi suruburile de la axe came si te rogi contra cost evident de un mecanic care are trusa adevarata sa o caleze, dureaza cateva minute. Nu conteaza cat dai pentru asta, poate de banii aia ai fi putut lua o trusa china dar e loterie curata.
  • mariobos

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Va salut,stie cineva vre-un mecanic priceput in timisoara sa-mi schimbe distributia la un opel corsa c 1.2 ? Multumesc.
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:
Ce mai bine iti faci tu cele doua km simple, un strungar trebuie.


Din cate am vazut, multi colegi de forum spun ca pinioanele noi de la axele cu came sunt mai slab calitative ca cele venite din fabrica. Eu vreau sa schimb doar pinionul de la arbore, cele de la axe sa le las pe cele originale. Daca nu umblu la ele, ar mai fi necesar si KM-ul pentru axe? Doar asa pentru o verificare ma gandesc, dar atata timp cat nu umblu la pinioane nu cred ca as avea ce sa reglez acolo.
Skip ads

  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Pai n-ai nevoie nici de garnitura de capac chiulasa, ca doar arata bine. NIci de surubul de strangere pinion vilbrochen, ce putea sa se strice la un surub de trebe inlocuit? si tot asa...

Nu cauta calea mai usoara, de obicei e cea gresita.
Se regleaza pozitia axelor cu came functie de arborele cotit iar asta se face prin blocarea lor, deci tot ai nevoie de KM-uri.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pinioanele noi de la axele cu came NU sunt mai slab calitative ca cele venite din fabrica...sunt fabricate altfel ....din foaie de metal prin stantare.
Nu mai crede in tot ce auzi...mai bine citeste din mai multe surse.
KM trebuie indiferent daca schimbi sau nu pinioanele.
La schimbul distributiei se respecta TIS mai ceva ca Biblia. Daca GM zice sa schimbi surubul ...apoi il schimbi...gandeste-te ce inseamna un cuplu de 150N/m pe un surub M12 sau M14
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
CSN la cati ani are masina probabil cineva a facut candva o 'schimbare' distributie evident buleala. Sfatul meu este sa schimbi totul cum spune tis si chiar in plus.
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Atunci o sa schimb tot. Masina am de gand sa o tin cativa ani, deci o fac pentru mine nu sa o scot la vanzare.
Kilometrii are 203xxx (184xxx cand am cumparat-o)si sunt foarte convins ca sunt reali. Masina nu a fost alergata, cand am luat-o eu mai mult de 90 km/h nu mergea, avea cablul de la acceleratie lasat foarte slab, dupa ce a ajuns la mine, am sesizat acceleratia moale si l-am tras la maxim. La aproximativ 8000 de km dupa ce am luat-o a inceput si distributia sa se auda. Am mai mers asa cu ea inca 11000 si acum de ceva vreme e pe dreapta, incerc sa o protejez.
Eu am mai desfacut capacul de la culbutori si am verificat lantul, din ce am vazut pe acolo, distributia pare a fi cea originala. Totul este GM. Cand am schimbat pompa de apa (198xxx km), la fel era cea originala GM, si din ce am inspectat vizibil pe acolo, parea totul neatins de cand e masina.
Inainte sa ma apuc de treaba pun o lista cu ce am cumparat sa nu imi scape ceva. Multumesc de ajutor.
Skip ads

  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
La Corsa, pinioanele noi sunt mai subtiri decat cele vechi si trebuie schimbat si senzorul ax came, sau unii pun o saiba ca sa le poata citi. Vezi sa nu ai si tu problema asta si sa stai cu motorul desfacut dupa o saiba sau un senzor nou. Bafta !
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
danut32 a scris:La Corsa, pinioanele noi sunt mai subtiri decat cele vechi si trebuie schimbat si senzorul ax came,...

Si crezi cumva ca senzorul nou e mai lung?
Chiar GM pune saiba aia in kit-ul de distributie si e aparut si un Field Remedy in caz ca apare P0340 dupa schimb distributie.
Nu trebuie schimbat nici un senzor.

http://workshop-manuals.com...dtc_p0340_is_set/
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@catastefan: Am spus doar ce am patit eu, sa verifice si la el. Nu ca senzorul e mai lung sau mai scurt, nici ca kitul contine saiba sau nu - al meu nu avea (mai 2013) , si era pe original.
Mersi pentru link.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
E bine de pus saiba din prima sa nu mai dai capacul chiulasei inca odata. La unii nu a fost nevoie la altii da.
Se poate masura inainte de desfacerea distributiei jocul existent intre senzorul axei cu came si discul cu fante....si calculat apoi cat va fi saiba noua.
Link-ul e luat tot de prin topice cand m-am lovit si eu de chestia asta in martie anul trecut.
  • rlacika

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Acum e cam greu sa o mai rezolvi...vad ca motorul e demontat. Dar cel mai bine ar fi sa fugi de la acesti "nea Vasile" fiindca se pare ca habar nu au ce vorbesc! Tu ii zici de trusa de calare KAM...el vorbeste de cheie dinamometrica pentru strangerea la cuplul prevazut al suruburilor. Vorbeste de senzori care sunt pe roti dintate....nu exista asa ceva, este un senzor de ax cu came care este piesa separata si care este comandat de catre discul cu fante de pe pinion! Daca nu are trusa KAM in veci nu va reusi sa repozitioneze pinionul care are si discul cu fante acolo unde trebuie! Din pacate depinde de la furnizor la furnizor....dar in setul cumparat de mine pentru schimbare erau intr-o punga separata suruburile aferente pinioanelor vechi si celor noi si parca ceva distantiere pentru pinioanele noi, pentru a putea adopta masura aleatoare de a schimba pinioanele. Cum eu am nu am schimbat pinioanele, aceste piese nu le-am folosit....si cred ca de mult au ajuns la fier vechi.
  • alamic

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2009

  • Mesaj Privat
salutari, am si eu o problema
cam anul trecut la pornire se auzea un tacanit la motor si din cand in cand in mers, disparea dupa vreo 2 minute, am vrut sa schimb distributia dar intai am schimbat bujiile bosch cu ngk (facusera nr de km).........surpriza nu mai batea motorul deloc, nici macar la rece.
acum a inceput sa bata mai rau la pornire si la cald, dar dupa cateva minute si daca il accelerez la 3000ture dispare.......
e posibil ca aceste zgomote sa fie de la injectoare ? o sa pun un filmulet mai tarziu poate aveti o idee....
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pune urechea pe valva de purjare a vaporilor de benzina.....


  • Mishu10

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2003 Z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

Detin un Opel Agila de aproximativ 8 ani cu urmatoarele caracteristice: an 2003, capacitate 973 cmc(distributie lant). Mentionez ca masina a fost achizitionata cu 38.000 km(cica reali), iar in acest moment are 126.000 km. In urma cu 2 zile, in timp ce veneam de la munca, se aprinde martorul de ulei, trag pe dreapta, ridic capota si in partea din stanga (langa cureaua de transmise) era ulei cu nemiluita(pana pe far).
Vreau sa ma lamureasca si pe mine cineva de unde a putut sa tasnesca uleiul? (am lasat 2 ore sa se raceasca uleiul si am verificat joja...am constat ca mai aveam 3 liniute din 5)
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR