Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Clar e distributia, daca motorul e cald inca e bine daca face asa la rece schimb-o mâine. Se mai aud ceva sunete, poate cureaua de distributie nu e uzata uniform - cel mai sigur e, daca tot dai jos distributia, sa iei la mana fiecare piesa care se invarte si s-o asculti separat.
Despre cat costa... greu de spus exact, probabil undeva intre 1.000 si 2.000 RON - depinde de piese (de unde le iei si ce iti trebuie), de mecanic, etc. Spor !
Skip ads

  • gheorghe ursan

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Sincer sa fiu nu stiu exact dar am fãcut vreo 40-50 de km înainte sã filmez deci cred cã era la 90 grade
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
E motorul din 2000, grija la garnitura capac culbutori.
In rest stii lectia, dintii si masina se fac in tara.
  • ErrKey

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Cred ca ma calific si eu la inlocuirea distributiei (simptomul specific de tzacanit, deocamdata doar la cald).
Totusi am o nelamurire, acum cu frigurile astea naprasnice parca a disparut sunetul, motorul mormaie superb (la cald/rece).
Pana la urma, motorul ajunge cam la aceleasi temperaturi de lucru fie vara sau iarna...
Deci ce influenta poate avea temperatura exterioara in afacerea asta?
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Filmeaza si urca pe youtube....poate tacane din alte cauze.....
Off Topic...
Temperatura exterioara influenteaza indirect.... Shocked urechile sunt acoperite de caciula .... Very Happy
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La rece uleiul e mai gros, de distributie nu a scapat nimeni exceptand cei care au facut motorul praf.
  • ErrKey

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2011

  • Mesaj Privat
@catastefan M-ai nimerit la aia cu caciula, in sensu' ca nu port niciodata Smile), si mai circul si cu geamu' deschis pe frigu' asta (deh..., tutunu').

Cu siguranta nu e o chestiune de interpretare. Daca-as face acum o filmare abia daca s-ar auzi defel motorul - asa de fain suna. Am o filmare de asta-vara, doar ca nu era prea incalzit motorul si nu e prea relevanta.

Am citit multe legat de distributie pe forum si cam acolo ma vedeam. Acum m-a pus pe ganduri schimbarea asta de"regim sonor" si nu exclud sa fie (si) altceva. Dar ce? Macar teoretic... ce altceva ar da acel 'tzac-tzac' de diesel (si culmea, doar vara)? Valva de purjare vapori nu e - acum ca motorul e cuminte o aud foarte clar si distinct. Mie intotdeauna mi s-a parut a veni de undeva din partea de sus motor, spre spate / zona injectoare / throttle (care se si zguduie putin).

Si uleiul poate fi. Am Mobil 1 New Life 0W40 pus din primavara (am cam 3500km cu el). Poate daca l-as alterna cu altul mai vascos vara... dar nu stiu, nu cred ca merita efortul...

PS: masina merge foarte bine, poate ar trebui sa ma bucur ca acum e si mai tacuta dar...
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Tiu zici ca motorul e cald, dar mai sigur uita-te la termometru ca e iarna. Si daca iti arata 80-90 de grade si tot nu tacane atunci da, poate fi si altceva.
Skip ads

  • cotzo1987

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2010

  • Mesaj Privat
De unde pot sa cumpar un kit de distributie original?
m-am uitat pe site-uri mai serioase gen autokarma , pieseautoshop si nu am vazut de swag si febi..
vreau sa incep sa iau piesele si la vara sa o schimb si eu.

multumesc anticipat pt ajutor Smile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Vezi la Publicitate, mai trebuie completat evident.
Daca o faci la mine nu iti bati tu capul cu asta, e treaba mea sa fie ok.
  • cotzo1987

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2010

  • Mesaj Privat
nu m-ar deranja sa o fac la dvs, imi puteti spune va rog cat ar costa piesele, manopera, etc?
problema este ca eu intre timp m-am mutat la Bucuresti, dar pot sa fac o plimbare la Iasi pt acest lucru.
Dar vreau sa iau pe rand piesele, apoi sa-mi ramana doar manopera de plata.

Multumesc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
kit GM cam 500lei
restul ce nu este in kit (garnituri, suruburi, piulite etc) maxim 300lei
antigel 3l (mai ramane) 60lei
ulei 0w40 (raman aproape 2l)+filtru 150lei
solutii curatare functie de cat jeg este 50-100lei
pompa apa daca este cazul cam 250lei
manopera 500lei
Skip ads

  • sulf

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1995 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2014

  • Mesaj Privat
as dori sa cumpar un opel astra break din 99 cu motor 1,4 16v ce sfaturi imi dati si ce consum au motoarele de 1,4 16v va multumesc anticipat pentru raspunsuri
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Raspunsul este ca ai postat gresit, vezi pe la vanzari-cumparari...
  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Va salut. Am un opel astra h z14xep 2005 cumparat de la un prieten bun in octombrie 2012, el folosea ulei de motor GM 10W-40 ca cica asa trebuie la aceasta masina (el avad masina de 5 ani adusa din germania) eu fiind la prima masina si incepator, am schimbat imediat uleiul tot GM 10W-40 cum imi spusese. Dupa un timp (2-3 luni) mi se parea ca benzinarul meu pare mai mult a fi diesel (la cald in special), asa ca am inceput prin a merge pe la mai multi mecanici sa vad care este cauza, dar toti imi spuneau ca motorul asta asa trebuie sa se auda, desi mie nu mi se parea in regula. Ba ca uleiul este prea gros si se rezolva dupa ce-l schimb. Am ajuns pana la urma la jumate de an (Mai 2013) sa schimb la indemnul unui mecanic uleiul, ca cica seful lui are tot motor ca al meu si asa facea si a lui pana sa schimbe uleiul Castrol Edge 5W-30. Dupa schimbarea uleiului evident ca tacanitul nu a disparut, am mai mers cu masina vreo 4 luni tot asa cu tacanitul respectiv, in acest timp si pe la vreo 2 mecanici care spuneau ca nu are nimic, dupa care m-am hotarat sa merg pentru o constatare a distributiei la reprezentanta opel Focsani, unde mi-au spus in sfarsit ca defapt trebuie schimbata distributia, mi-au facut si o oferta de pret, bineinteles astronomica pe care am refuzat-o. Am venit inapoi acasa la Bacau si am incercat prin prieteni sa gasesc un mecanic bun pentru aceasta operatiune. Am gasit un “mecanic bun” care cica numai pe motoarele opel se pricepe cel mai bine si este si autorizat pentru asa ceva. Am cumparat tot ce mi-a spus el: Kitul de distributie (GM) ; garnitura capac distributie(GM); garnitura capac axe came (Elring); garnitura pompa apa (GM) (pompa am schimbat-o la 1 saptamana de la cumpararea masinii deoarece incepuse sa curga); dupa care m-a programat pentru schimul distributiei (19.septembrie.2013). La ceva timp dupa ce am schimbat-o am aflat si de acest site unde am vazut cum trebuia normal sa se procedeze la acest motor pentru schimbarea distributiei, dar faptul este acum consumat. Baia de ulei nu mi-a dat-o jos, desi in momentul acela cand a desfacut capacul de la distributie am vazut ca a curs putin antigel in baia de ulei, si chiar neavad niciun fel de cunostinta despre acest motor i-am atras atentia atunci, dar mi-a spus ca lichidul de racire se evapora cu timpul din ulei. Despre ulei a spus ca nu-i necesar sa-l schimb la numai 4 luni si l-am schimbat la 1 an de zile (mai 2014), dar am pus atunci Castrol Edge 5W-40.
Acum in (mai 2015) o sa incerc si eu Mobil 1 0W-40
Problema mea ar fi urmatoarea:
Dupa vreo 2 luni de la schimbarea distributiei a inceput sa apara in vasul de expansiune putin ulei, am mers la mecanicul care a facut schimbul distributiei si mi-a spus ca probabil a curs putin ulei in antigel cand a desfacut capacul distributiei, si sa scot vasul sa-l spal bine si sa vad dupa aia daca mai apare. Am spalat vasul bine, dar de atunci cam la 2-3 luni mai reapare putin ulei in vas, iarna chiar mai repede la o luna. Baia de ulei e umezita (lacrima) pe toata suprafata garniturii de atunci, de picurat sub masina nu am vazut niciodata.

Daca mai e cineva care s-a confruntat cu aceasta problema va rog ajutati-ma cu orice sfat,sugestie etc.

Motorul de cand am schimbat distributia nu mai tacane, trage bine se aude frumos. Totul pare in regula.
Am sa adaug si niste poze cu distributia veche.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Probabil garnitura de chiulasa - sa spuna cine stie mai bine. Daca scoti joja din baie se vede o spuma albicioasa pe ea?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
De asemenea urmariti daca scade nivelul lichidului de racire din vas, daca
isi schimba culoarea spre caramiziu, daca apare fum alb si atunci cand motorul
este cald (la rece prezenta fumului alb este normala).
Toate simptomele indica garnitura de chiulasa ciupita, numai primul si al
treilea simptom indica garnitura de la distributie ciupita.
  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri. Am verificat joja, si pe la busonul de umplere si totul pare sa fie in regula, nu am spuma deloc, nivelul de ulei nu a crescut deloc, de scazut am completat in jur de 200-300g in 9 luni de la ultimul schimb. Nivelul lichidului din vasul de expansiune este constant, fum alb la cald nu am vazut sa scoata,dar voi urmari. Lichidul de racire il pusesem cu un an inainte de a schimba distributia un antigel G12 roz romanesc nu mai stiu cum se chema era 15 ron litrul, si pana la schimbarea distributiei devenise deja caramiziu, dar pana la schimbarea distributiei aceasta problema nu o aveam, ci dupa vreo 2-3 luni de la schimbarea distributiei a inceput sa apara putin ulei in vas. In Octombrie 2014 am schimbat lichidul de racire Hepu G12 si culoarea este la fel cum l-am pus (rosu). Problema asta o am de cel putin 1 an de zile. Am inteles ca daca ar fi garnitura de la chiuloasa ar face bule in vasul de expansiune, ar da lichidul de racire afara din vas.
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
"mecanicul" care a schimbat distributia nu a asezat bine garnitura de la distributie. Sau chiar daca a asezat-o, a strans ca "Dorel" capacul distributiei si ti-a umflat garnitura in zona pompei de apa. In zona aceea, distanta intre cele doua canale, de apa si de ulei este mica, daca e putin umflata garnitura, cele doua lichide se amesteca intre ele. Intra ulei peste apa. Presiunea la ulei fiind mai mare ca cea la apa. Capacul distributiei, din cate imi aduc aminte se strange la 8 Nm, nu pana "paraie" suruburile.
Zona incercuita este cea cu probleme.


  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Garnitura distributiei deformata in zona in care se aseaza pompa de apa
de obicei da antigel in ulei si nu invers.
Presiunea uleiului nu este mai mare (nu este vorba de presiunea uleiului
din rampa de ungere), in acea zona ajunge ulei antrenat de lant, la presiunea
din carter (usor superioara presiunii atmosferice).
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR